Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mennyire keverheto ket szintetikus olaj?
Raneztem 3/4 ig van,kb 600 km a csereig,bejelentettem,csak 3 het mulva lesz.
Valami elf nem 5w hanem 10w-50 lehet benne,rosszul emlekeztem.
Ezt felonthetem 2-3 deci motul 7100 al?
Ugyis azt kene bele tenni.
Vagy ez szigoru motorhalal? 😆
Engem meggyöztél:)
Kösz a mélyrehato tanulmányt, egész jóra sikeredett.
Itt egy példa kitalált geometriával.
-90/250 mm a lánckerekek ösztóköre
-650 mm a lengövilla "hossza" (forgáspont és a keréktengely távolsága)
-100 mm a kihajtótengely és lengövilla forgáspontja/tengelye közötti távolság

Alap esetben 2042,61 mm "hosszú" lesz a lánc amit felvesz a geometria. (750 mm a kihajtás és keréktengely távolsága, jelen esetben az egyszerü szemléltetés miatt egy egyenebe esnek ami viszintes, ez nem biztos, hogy a "valósában" is viszintes.)

Ha max kirúgózáskor (jelen példában 80 mm a keréktengelynél mérve) változik a tengelytávolság 750 mm-röl 749,34 mm-re, akkor kb 19 mm-t fog lógni a lánc. Ezt ugye lehet lefele és felele nyomva ki is adja a 38 mm-t ami pl 35-40 mm közé esik.
A motor tervezésekor ezek a geometria méretek adottak, ezért adják meg a karbantartási leírásba az ide tartrozó mértéket.
Ha pilóta ráül mondjuk, egyharmadot megy ilyenkor össze egy statikusan terhelt, hangolt rugóstag, akkor 13 mm lesz a lógás kb. Azaz 26 mm lefele lógó és felele nyomott lánc állapot között a mért távolság ebben az esetben.

Persze lehet mindenhogyan láncot állítani, néhe lehet okosabbnak lenni, mint a gyári specifikációk, de minek bonyolítani egy egyszerü dolgot? Letámasztom a motort és beállítom egyedül a láncfeszességet. Nem kell hozzá még egy segítség, aki az esetleges munkabaleset veszélyét is növeli, mert a motor nem stabilan áll, miközben a másik kulcsól alatta, nyitja meg, meg húzza le nyomatékra a csavarokat.

Èn ritka nagy baromságnak tartom részemröl.

A múlt évben valamelyik "honda szervizben" kérte a barátom, hogy feszítsenek a láncon, mert lóg. A hondánál van ez a matrica feszességre, hogy meddig lehet hátrahúzni a keréktengelyet. A lánc már túl volt a határon. A szerelö elhúzta a matrica jelölte maximumig, majd ott rögzítette a tengelyt. Nem érdekelte, hogy a lánc nyúlott, foghegyre kaphat, földet veri. Ott a jel, addig és ne tovább...Nem minden tulajdonos jártas ilyen dolgokban ezért léteznek a szervizek. Ö jóhiszemüen elhozta. Igazíból, ha én nem pöckölgetem a cipöm orrával már csak megszokásból is a láncot, ö észre nem veszi... ùgy a barati találkozás része lett, hogy megtanult láncot feszíteni. Mondtam neki, hogy legközelebb a nagyobbik nyomatékkulcsót helyezze fel a szerelönek a háta végébe...aki ilyen munkát végez.
Egyrészt a logikát követve ezekszerint igen, másrészt passzolom a kérdést, nekem nem szokott gondom lenni a feszességgel, ha magamnak állitom se.
Na most néztem manualt, 35-40mm között lógjon, ha nem áll! :-)
Ami lógást én írtam korábban, az csak simán oldalszkanderen egyéb terhelés nélkül.
Baromság.
Elöltte leméretk téged, megnézték a rugóelöfeszítést, és abból számolták ki hogy 2 cm?
Ès ha a 20-30 kg-al könnyebb / nehezebb havarod viszi be? Akkor is annyi? Vagy neki személyszabottan újraszámolják?
Manualban én se találkoztam még ilyennel. De mint a kolléga is irta lehet jelentösége. Nekem az eddigi motorjaimnál nem volt nagy változás takintettel a viszonylagos rövid rugó utakra. A vfr meg kardányos, azon nem kell.
Ennél nagyobb baromság, mikor "ketten" kell ráülni és úgy beállítani., mert akkor a "kell a leghosszabb lánc" vagy mi a "szakkifejezés".

Egyszerü hatelemesi geometria feladat két pont távolságáról, ahol a mozgó pont egy 3. pont körül fordul el. Ha a három pont egy egyenesre esik, akkor van az 1-es és 2-es pont a legtávolabb egymástól (ekkor kell még éppen hogy játéka a láncnak). Ezzel az a gond, hogy nem látjuk, hogy ez mikor van. (mekkora terhelés-rugóelöfszítés kell, hogy pont egyvonalba essen a kihajtás tengelye, a hátsó kerék tengelye, és lengövilla tengelye. Viszont ha középálványon van, az mindig ugyannyit rugózik ki kb, mert rugóstag végállásba megy. Oldalsztenderen is max a rugóelöfészités módosítja a kirugózás mértékét, de szerintem ott is maxra kirugózik. Ezért ez egy ismert pont a geometriában, tudják a hozzá tartozó távolságátát a kihajtó, és keréktengelynek. A tervekböl ismert a legnagyobb tengelytávolság, innen könnyen számolható, és megadható, hogy az ismeret (kirugozott-fix ) pozicióban mennyi legyen a lánc lógása, ami elég még a legnagyobb tengelytáv esetén is.
Ismerős!
Én most a gumikkal vagyok így. :-D
Nekem is szervizben árulták el, és rá is kellett ülnöm. Ember aszonta 2 centi kb.
Mittomén,még tologatom a szerelést,jómég ez. 😆
Na jó lett az új láncszett?
Még egy manualban sem láttam a ráüléses állítást.
Simán támaszon nekem 20-30mm-t ír a biblia.
Én önhatalmúlag KB 25mm-res lógást szoktam.
Eddig minden márkaszervízes látogatásomkor "ropogósan" feszesre állították,szinte pengett.
Elsőre még mondom jo,majd otthon beállítom,másodikra már szóltam hogy lécci neeee,és meglepődve mondták mé ez jó.
De faszom,ráülök és feszül mint az íjjhúr.
Akkor visszavitték és engedtek,de az is sok volt.
A gond ha a szakaszos nyúlás már kívül esik ezen intervallumon.
Tehát bizonyos pontokon 20 máshol meg már több mint 30.
Ha "ráülve állítod", akkor mennyi kell lennie a lógásnak?
Pontosan!
Láncfeszességet a motoron ülve kellene állitani, amikor a rugózás beül a használatnak megfelelöen.
A szőrvizeknek mániájuk túlhúzni a láncot. Inkább kicsit lazább legyen mindig. 35-40mm "lógással" teljesen jó.
Érdemes még megnézni a láncfeszességet is. Az én motoromnál (V-Strom 1050) az 1 éves szerviznél állítottak a láncon és a szervizből hazafelé rögtön éreztem, hogy csattogós lett a váltó. Amúgy elvileg jól állították be, a gépkönyvnek megfelelően, oldalsztenderen mérve.
Észrevettem azonban, hogy ha ráülök a motorra, akkor olyan feszessé vált a lánc, mint egy húr. Ez pedig nyilván nem jó. Ezért kicsit lazítottam rajta, úgy, hogy ráülve is legyen még egy pici játéka. És láss csodát, megint jó lett a váltó. Pedig első körben magas is az olajra gyanakodtam.
Az lehet keves.
Ha a kuplungra gondolsz azt csak felül a karnál próbáltam állítani.
Angol beteget nem gyógyítok, de Kawasakin a Mannol 7832-ese (15W50) elég szépen halkítja pl. a vezérműzajokat.
Nem egy vagyon az se, valami 1700 körül van literje, egy próbát tennék vele.
765-hoz mas kell.
Alul a fő alliton probaltal allitani vagy csak a karnal?
Előtte Kawasaki ER6n motorom volt, azon végig klattyantak a sebességek váltáskor valóban de nem vészesen, ez nagyobbat kattan, az viselhetőbb volt.
Ma direkt kipróbáltam az udvarban elindítottam és nem melegítettem hanem rögtön mentem vele. 1-2 tökéletesen szépen megvan, alig kattan, szinte hangtalan, főleg a kettes. Tehát olaj bibi lesz valszeg ha hidegen jó. Legközelebb megpróbálok 10w-50-et bele tenni hátha azzal jó lesz, a gyári ajánlásban ez a 2 olaj szerepel. Zoli32 is írta lentebb hogy neki 5w-60 van benne talán, bár ez már a gyári leírástól eltérő, attól hidegen hígabb melegen meg sűrűbb ha jól tudom és a meleg oldali viszkozitás miatt lehet jó akkor nála.
Ellenben nem razza ki a fogtomesedet, mint a Gesa.