Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Inkább leírom a hozzávalókat,te is könnyen el tudod készíteni. ;-)

1.Yamaha TDM 3vd(a legelső változat)kormánybefogók.
Azért ez kell,mert ez egy hosszú csavarban végződik,ilyen:
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-...

2.30 mm átmérő alu rúd,Modelcraft termék,a Conrad-tól

3.Fém epxy ragasztó+egy flakon szórógitt,és egy doboz üzemanyag álló fényes fekete festék.
Én így csináltam:

Vágtam két 40mm hosszú darabot az alurúdból,a közepét kifúrtam 10-es fúróval.Az eredeti villahídba kell két furat,lehetőleg 9mm-es fúróval,úgy,hogy a lyuk pont úgy essen,hogy a villahíd hátulján kiképzett két borda között legyen,a távolságát meg adja a kormányon kiképzett két recézett rész.
A két borda közt pont elfér a kormánykiemelő anyája,egy picit kellett rajta Dremel-el alakítani,hogy az anya szépen feküdjön,a két lapja párhuzamosan álljon,tulajdonképpen mintegy megszorulva a villahídban.(így nincs szükség biztosításra,forogni úgysem tud,meghúzáskor sem kell tartani,nagyon jól befeszül.)
A két 40 mm-es alu távtartót az alján meg kell köszörülni,hogy illeszkedjen a villahíd tetejének kiképzéséhez,mert a kerek forma nem "adja ki",de ez nem preciziós dolog,a lényeg,hogy rendesen felfeküdjön a villahídra,a végén úgyis mindent összedolgoztam.
Az anyát beillesztve a helyére,a kormánykiemelőt a 40 mm-es távtartókon átdugva belehajtottam a villahídra fúrt 9mm-es luykba,így az alu öntvénybe gyakorlatilag menetet vágott magának,és mikor átért rajta,beletekeredett az anyájába,aztán fixen megszorult.(célszerű ilyenkor a kormányrúddal ellenőrizni,hogy minden tekintetben egyenesen álljon,mert ilyenkor még lehet rajta igazítani)
Mikor ez megvolt,Titanium 5 epoxy kétkomponensű fémragasztóval kitöltöttem teljesen a villahíd azon részét,ahol a magasítók vannak,összedolgoztam egyenesre,valamint alulról az anyákat is bevontam vele,így teljesen fix lett minden.
Aztán már csak csiszolás,szórógitt,festés,és kész is van.

Költségek:
Kiemelők 5.000,alu rúd 3.500,epoxi 2.500,gitt+festék 3.000+kormányrúd 10.000
Én még vettem egy eredeti villahidat is,ha egyszer vissza szeretném cserélni a gyári cuccokra,pár perc alatt megoldható legyen.
Ez nagyon pofás lett ! Mennyiért csinálnál nekem ?
Köszönöm szépen,amint kiderül,szükségem van-e rá,jelentkezem!

Közben kész lett a "home made" kormány átalakítóm,ezzel a részével már megvagyok,a TDM kormányrúddal nagyon kényelmes lett.
Most már csak a keréktengely kell,hogy be tudjam állítani az egyenes futást,és kiderüljön,kell-e beljebb vinnem a lánckereket,illetve hogy egyáltalán van-e annyi hely a lánc,és a gumi közt,hogy meg tudjam tenni.
Találtam.Féktisztítóval kicsit elmostam.A csapágyat meg a szimeringet cserélném benne.Vagy a másikból át lehet rakni ha jó.Megnéztem mennyiért mennek e bay en.Ez alapján 4500 plusz postát gondolnék érte.
Ezt az ülést mindenképp lecserélem előbb-utóbb, de most nem az a legfontosabb. Előbb legyen menetkész aztán a többivel már ráérünk foglalkozni.
Szépen alakul! :-)
Az ülésed tényleg át lett már alakítva,elöl,és hátul is magasabbnak tűnik a gyárinál...
Elkészült a "home made" kormánybefogóm,este még kap egy réteg festéket,és mehet is a helyére.
Majd teszek képet,hátha neked is megfelelne,egy egyenesebb kormányrúddal.(nekem TDM lesz hozzá,annak hajlított a vége)
Közben én megcsináltam az oldalidomjaimat. Újrafestettem a betéthálókat és forrasztópákával megolvasztva a régi tartócsapokat, visszafogattam őket a helyükre. Ugyan ezzel a módszerrel megcsináltam a tank és a fejidom közti takaróelemek hálóit is. A jövő hét elején elkészülök a fejidommal is, felrakom, aztán még hátravan a hasidom és a két kis farok alatti idom festése, de ezek már igazán ráérnek.
Megnézem.Szerintem lesz.
Esetleg,ha hátsó lánckerék tartód is volna,az lehet,hogy érdekelne.
Ha megjön az FZS 600 tengely,és beteszem a GTS kereket,akkor kiderül,mennyit kell faragni azon,hogy egyenesen fusson a lánc.
Ha drasztikus beavatkozás szükséges, akkor abból is kellene egy eredeti.
Köszi,de már sikerült szereznem egyet.
Most ügy néz ki,minden cserélt,vagy átalakított cuccból megvan a gyári tartalék is.
Szia.Nekem van villahidam eladó ha érdekel.
Köszi, de engem inkább egy valamivel egyenesebb kormány érdekelne. Nézek az Ebayen is és kaptam ajánlatot az FJowners.com-on is, majd megtekintem hogy melyik a legjobb aztán csinálok magamnak olyat...
Én épp azon dolgozom. :-)
Ha magasító elég,az én RPM cuccom eladó.
2cm-t emel,gyári vezetékekkel működik.
Nekem még ez sem volt elég kényelmes,ezért most TDM kormány,és kiemelők kerülnek fel.
Pont azért is keresek villahidat,mert az enyémet faragni kell,viszont mindenből,amit cserélek,lesz egy gyári,originál tartalék is.
Tegnap este próbaképpen bekerült a GTS kerék,már csak gumi kell rá,a kormányhoz az alumínium alapanyagot várom,és a lábtartóhoz is megjönnek az alkatrészek lassan.
Köszi az infót, akkor nem szedem szét. Megköszörülni biztosan nem fogom, gyári alkatrészt nem akarok tönkre tenni. Inkább csinál(tat)ok egy kormánybefogót aztán szerzek egy kormányt.

Én éppen kormány projektben vagyok,és kipróbáltam....
Nem igazán megy fel,a kialakítása miatt csak úgy fér el,ha kicsit leköszörülnél belőle.De,akkor teljesen egyenesen állna,és a fejidomba elakadna,meg amúgy is elég furán néz ki.
Olyat már láttam,hogy az eredeti csavar mellé(mentirány szerint alá) fúrnak egy lyukat és átmenő csavarral rögzítik a kormánycsutkákat,így kissé egyenesebben áll a kormány,de akkor is kell kicsit faragni rajta köszörűvel.
Ha valakinek bontásból maradt felső villahíd,esetleg a start-stop gomb hibátlan hátsó takaró műanyaggal,valamint egy pár első lábtartó,a felfogatásával,az jelezhetné,vevő lennék rá!
Megkezdtem a téli barkácsolást,de mindenből szeretnék egy tartalékot,hogy a gyári állapot visszaállítható legyen,ha úgy alakul.
Tényleg, a fejidomra nem is gondoltam. Az még nincs felrakva. Na, majd a héten összerakom.
Szerintem nagyon messze lenne az üléstől,igaz,hogy egyenesen állna,de nagyon előre kéne dőlni.
Az is kérdés,hogy a fejidomtól elfordulna-e egyáltalán a kormány....
Mi lenne ha a két kormányszárat kicserélném egymással? Próbálta már valaki ? Éppen elfér, és egyenesebb, túrásabb lenne. Én pont azt szeretném. Szerintetek ?
A barátnőm 182 cm.Ami nem baj,sőőőt. :-)
De,így hosszabb távon fárasztó neki az üléspozíció.
Ezért is merült fel egy túraenduró,valami nagytestű,amin kissé egyenesebb lábakkal lehet ülni,valamint nem előre lejt,nem kell állandóan tartania magát.
Ebben segítene - szerintem - egy ülésátalakítás,ha már egyszer lúd,legyen kövér,zselés betétekkel.
A lábtartó lejjebb megy majd 2 centit,az ülés feljebb,és elvileg a probléma orvosolva.
Ilyenre gondoltam:
Konkrétan mi a gond az üléssel ? Az enyémmel az előző tulaja csinált valamit mert az utas része magasabban van mint kéne...
Igen,nekik küldtem már mailt,eddig nincs válasz,de a bontós téma nekem kicsit idegen.
Egy másikban találtam 6.500-ért hirdetve....telefon,az már nincs meg,de van másik,25-ért.....Nos,nekem nem sürgős.
Csak azért kéne,hogy legyen egy eredeti is,ha a mostanit átalakítják.
Majd lesz valaki,akinek jól jön az 10.000 is,amit erre max.szánok.
Addig is,rendeltem egy pár ilyet:
http://www.buellparts.net/cont...
Ha megjön,majd teszek fel képet,hogy mutat az FJ-n.
Ha itt nyerek 2 centit,és az ülés is átformálásra kerül,szerintem minden téren az igényeinkre lesz szabva a jármű.
Sziasztok,

volt egy kósza gondolat a részemről,hogy lecserélem a gépet,ám felmérve a szóba jöhető lehetőségeket,az a döntés született,hogy marad. :-)
Megnéztem pár,millió felett kínált motort,és arra jutottam,hogy ár-érték arányban egyenlőre nincs megfelelő alternatíva.
Viszont,komfortosabbá tételéhez szükségem volna egy ülésre.
Van esetleg valakinek eladó?
A bőr lehet szakadt,csak a váz legyen ép,úgyis újra lesz építve az egész.
Oldal jelszava: CBR_900_RR
Hasonlóan jó állapotú FJ 1200 (ABS) -re cserélném.
(Asszony nem ül fel a magas hátsó ülésre.)

A fontosabb információk ezen az oldalon.
http://www.torocsikfoto.hu/fen...

E-mail címem publukius.