Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali, Tourmax szettet ne vegyetek hozzá, mert nem passzol a dugattyú tömítése. Esetleg ha tudtok ilyen tömítést csináltatni, akkor megéri. Pár hozzászólással ezelőtt tárgyaltuk, raktam is fel egy képet róla. #5167799 hsz.
üdv

segítséget kérnék , 1993-as FJ 1200 ABS-hez keresne egy ismerősöm első főfékhenger (fékkarnál) felújító szettet

hol lehet ilyet beszerezni?

előre is köszi a segítséget

Viktor
Gyönyörű a gép! Gratulálok Vilman.
Őszintén szólva, szinte még nem is motoroztam vele azóta hogy felszereltük a tárcsákat. Annyit azonban mondhatok hogy nagyon jó fékhatásuk van.
Szép lett.Féktárcsák milyenek?
Köszi, de közben megoldódott.
Szétszedtük, ki lett kötve a kapcsolója, így most már csak akkor működik ha szív a motor. Nem is tartalék kapcsoló volt benne (mint ahogy hittem) hanem szervizállás. Különben ez az 1TX az egyik legritkább FJ1200 alváltozat, és a csapja is szinte beszerezhetetlen. Ha esetleg szivárogna a benzin a tömitőgyűrűnél, két komponensű epoxiragasztóval meg lehet oldani, azt nem oldja le a benzin mint pl. a Loctite termékeit. A csavaroknál pedig kilágyított réz alátétet használtam, mivel a gyári nagyon kemény gumi alátétek széttöredeztek. A lágyított réz elég puha hogy tömítsen, de még elég kemény ahhoz hogy a csavar feje ne tudja kigyűrni maga alól.
Felújító készletet kerestél hozzá?Nekem van kettő csapom de a gumi alkatrészek cserések azokban is.Meg vezeték nélküli mindkettő.
Urak, volna valakinek elfekvőben egy FJ 1200 benzincsapja ? Az enyém úgy tűnik kuka, és magyar bontókban nincs. Megkérdezlek titeket mielőtt az Ebayen keresni kezdem...
Ő lenne az :
Nekem igen,mert ABS-es a motor,és csak a GTS1000 hátsó kereke megy bele,hogy az ABS megmaradjon,de amúgy is van vele némi gépmunka.
Legtöbben a GSXR,vagy FZR hátsó kereket teszik be a nem ABS-es motorokba.Faragni kell a fék kitámasztón+tartón,és a lánckerék tartón is,hogy beférjen az eredeti hátsóvillába.Vannak komplett hátsóvilla konverziók is,ha ránézel a neten,egy csomó féle megoldással lehet találkozni.
Szia. Azért köszi szépen.
17-es csere sok átalakítással jár ?
Szia!
Tegnap megnéztem,de nem ajánlom már feltételre,mert a közepén 2 mm a profilmélység,a fel-le szerelés díja,meg a posta kts.több lenne,mint amennyi a használati értéke.
Úgy emlékeztem jobb állapotban van,de sajnos ez a helyzet.
Ebben a méretben nincs nagy választék,én ezért is cseréltem ki a hátsó felnit 17-re.
Szia. Aktuális még a gumi ?
Ha igen küldenél róla pár adatott?
Évjárat, profil mélység.. Köszi
Szia.
Kopásjelzöig mennyi mm van még ?
Ára ?
Keresek még elsö fék tárcsákat is.
Elöre is köszönöm. Zsolt
Szia,

új gumit innen:
http://revolutionmotor.motorra...

vagy innen:
http://www.r17.hu/191-sport/tu...

lenne érdemes szerintem.
Használt beszerzési forrást nem tudok,illetve nekem most épp van egy felesleges,ha ilyenben gondolkodsz,én lecseréltem a hátsó kerekem 17 collra.
Sziasztok. Nem tud valaki 150/80/16-os hátsó gumit ?
Na igen, sajnos bejött a régi magyar mondás : "Magad uram ha szolgád nincs"

Rendeltem egy Haynes szervizkönyvet, ma jött meg. Most aztán megvan a szakirodalom. 1984-1996-ig az összes FJ1100 és 1200 változat benne van. Nagyon részletes, színes kötési rajzok, rengeteg fotó és útmutató, típustörténet, rajzok és az összes gyári adat. A4-es, 232 oldal...
De,a lényeg,hogy most már teljesen képben vagy,és ha bármi gond van,tudod,hová kell nyúlni. ;-)
Ez az előnye,ha magadnak csinálod....Lehet,hogy tovább tart,lehet,hogy szívás,és lehet,hogy akár drágább is rövid távon,de hosszabb távon mindenképpen jobb ez így.
Én most szétszedtem a hátulját. :-)
A lengőkar,himbarendszer tűgörgőinek tisztítása,zsírzása mellet beleraktam egy FJR 1300-as központi rugóstagot.Kíváncsi leszek az eredményre,elméletem szerint finomabbá válik majd a hátsó rugózás,de majd a végén kiderül.....
Mivel váltottam 17-es hátsó felnire,és így peresebb a gumi,úgy gondoltam,nem ártana kissé hosszabb úton járó,de lágyabb karakterisztikával rendelkező hátsó rugózás,arról nem beszélve,hogy az előfeszítése kívülről,bowdennel állítható.Ha tévedtem,legalább most már minden csavar egyszerűen oldható,a visszaalakítás csak pár órás művelet,a rugóstagot meg 10.000 Ft-ért vettem,annyiért bármikor el is tudom passzolni.
Még várom a két hosszabb "kutyacsontot",aztán jöhet a probaút..... :-)
Sok kínlódás és nem várt fennakadás után végre elkészül a gép. Gyakorlatilag tavaly Január 19.-én szedtem szét...
Sajnos a Yamaha szervizben, ahol szétszedték és összerakták, elkövettek egy olyan szakszerűtlen dolgot amit nem is akartam először elhinni, és nem is derült ki azonnal,csak amikor levettem a tankot hogy megoldjam a benzincsap kifolyójának a tömítését. Konkrétan a gyárilag a motor jobb oldalán végig futó fő kábelköteget áthelyezték a motor bal oldalára, a jóisten tudja miért ! Össze-vissza kötözték a kábeleket, a kékből barna lett, a sárgából zöld stb. 3 napomba telt mire egy autóvillamossági szerelő barátommal újrakötöttük az egészet.
Köszi urak, utánanézek a dolognak.
Szerintem maga a gumigyűrű méret után kapható,viton kivitelben,ami üa.,és egyéb járműtechnikában használt folyadékoknak ellenáll.
Csapágy-csavarboltban érdemes elvinni a régit,ők egy-egy darabot is tudnak rendelni gazdaságosan,és párszáz forintért megvan.
Szia!

Én is jártam így. Én elmentem egy tömítést gyártó kft-hez és velük gyártattam le bagóért és minden tökéletesen működött. Velük gyártattam le. Szerintem felétek is lenne valami hasonló cég.

Üdv.: Gábor
Délután beszereltük a Tourmax elülső főfékhenger felújító szettet, hát NEM JÓ.

A képen az alsó a felújító szett, a felső a gyári cucc. A piros nyíllal jelzett tömítő gyűrű belső átmérője túl nagy, a tolattyúra téve lötyög, és át is engedi a fékfolyadékot.

Azon agyalok hogy majd veszek inkább univerzális főfékhengereket mert ilyen utángyártott sz*rokkal nem akarok többé kínlódni.
Én a konyhában csináltam,egy fúró,és egy Dremel,meg némi csiszolóvászon segítségével....
Egy jól felszerelt műhelyben,állványos fúró,köszörű,menetfúró,stb.segítségével 1-2 óra max.
Mivel ezeket jelenleg nélkülözöm,sorozatgyártásra nem vállalkoznék. :-)
Neki például van felső villahídja kompletten,5.000-ért:
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Yamaha_TDM_3VD_alkatreszek_36217181.htm?first=1
Én végül is,máshol szereztem be,mert nem tudtunk időpontot egyeztetni,ezért szerintem még eladó.
Köszi.

Na ez komoly munka, lehet hogy meg is csinálom. Ma befejeztem a takaróelemek rendberakását, holnap össze is csavarozom aztán megy fel a fejidom.