Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A mérés eredménye az alábbi:

1. mérés pozitív töltő kábel a levegőben
1 - 2 0V
2 - 3 0V
1 - 3 0V
1 - test 0V
2 - test 0V
3 - test 0V

2. mérés töltés pozitív akksira kötve

1 - 2 09.8V
2 - 3 09.7V
1 - 3 1V
1 - test 13,6V
2 - test 13,7V
3 - test 13,9V

A töltő kábeleket egy külön akksira kötve ami egy 55W-os izzóval terhelve van, 14.5V-ot mérek alapjáraton! Most már semmit sem értek. ☹️
Igen, jól érted, nem mászik feljebb a feszültség egy kis idő múlva sem. Ma megcsináltam Gyulus javaslatát, de holnap még folytatom, mert nem volt teljes a teszt. A pozitív töltőkábelt nem tettem rá az akksira csak a negatívot. Járó motornál a generátor 3 fázisát egymáshoz képest megmérve stabil 16,7V. És volt itthon egy másik akkumulátor egy autóba való 45AH-s. Járó motornál rákötöttem a fesszabályzóból kijövő töltéskábelt és van töltés!!! Alapjáraton stabil 14,7V! De persze a külső akksi nem volt leterhelve semmivel, ezt holnap kiegésztem azzal, hogy ráteszek egy 55W-os halogént.
A JMP nem szokott szar lenni. Azok amolyan alkatrésznagyker, akik csomó mindent OEM beszállítóktól vesznek és márkáznak saját logóval, avagy normális minőségű utángyártott szajrét csomagolnak szintén saját dobozba. Mint a Tourmax, a 4Ride vagy az All Balls.

Tehát ha jól értelmezem a 12.6V nem is mászik lassan felfelé, ha hagyod járni a motort?
Igen, mindent üzemszerűen, kivétel az első mérésnél a töltő vezetéket a "levegőbe".
Ezzel a méréssel kapsz egy értéket, hogy adott fordulaton terhelés nélkül mekkora fesz. van a tekercseken.
A második mérésnél itt már terhelésen, azaz a töltő vezeték is bekötve, kapsz feszültség értékeket, melyeket össze kell vetni a terhelés nélküli eredményekkel.
Nagy eltérés nem lehet. Amennyiben nincs nagyobb eltérés, arra lehet következtetni, hogy a fesz.szab-ba "bemegy" a power, de onnan már nem jön ki.
Szia Gyulus! Huu... köszönöm, na ezt megnézem! Tehát a fesszabályzóból jövő negatív kábelt az akksi negatívra tegyem ha jól értem. Köszönöm!
> hogy egy teljesen független akksira rákötöm a fesszabályzó töltő kábelét járó motornál.<
Megnézheted, de ennek nem sok értelmét látom, úgy mint a levegőben lógó fesz.szab. töltő kimenet fesz. mérésnek sem.
Én egészen biztosan ezt lépném meg:
Motor fordulata fix. 1500 rpm.
A töltőkábel nincs az akksin, de a test igen.
A három fázis bekötve a fesz.szab-ba.
A három fázitekercs között feszt. mérni.
1>2, 2>3, 1>3. közel egyformának kell lenni. Az 1,2,3-as, és a test (motorblokk) között SEMMIT! A mért értékeket megjegyezni.
A fordulatszám még mindíg fix. 1500rpm.
A töltőkábelt rákötni az akksira.
A három fázitekercs között feszt. mérni.
1>2, 2>3, 1>3. közel egyformának kell lenni. Az 1,2,3-as, és a test (motorblokk) között SEMMIT!
Az előző méréshez képest, a feszültségeknek lényegesen nem szabad csökkenni egyik fázistekercsnél sem.
Amennyiben ez így van, egyelőre a generátor jónak tűnik, próba egy biztosan jól műkdő fesz.szabályozóval.
Amennyben bármelyik fázistekercs, és a blokk között feszültséget mérsz, a generátor testzárlatos. Ha lényeges feszültség esés van bármelyik fázistekercsen az menetzárlatra utal.
(én ilyen mérésekhez inkább deprez (hagyományos mutatós) műszert használok digitális helyett)
Kedves márkatársak! Nagyon köszönöm a segítőkészségeteket! Le a kalappal, komolyan! 🙂 Frissítve a helyzetet... Most ott tartok, hogy van egy vadi új generátorom, egy vadi új akksim és egy vadi új fesszabályzóm. Tisztán a generátort mérve járó motornál 60V-180V feszültséget mérek a három fázis között. Úgy tudom ez így normális. Ha az akksit kihagyva a generátort rákötöm a fesszabályzóra, a fesszabályzó töltőkábelén 16V-ot mérek, egyen feszültséget. Ebből arra gondoltam, hogy a fesszabályzó teszi a dolgát, egyenirányít és leszabályozza a feszültséget. Amint rákötöm a fesszabályzó kábelét az akksira, a töltés megszűnik, leesik a feszültség 12,6V-ra kb. A multi pozitív kábelét az akksi pozitívra téve, a multi másik kábelét a vázhoz vagy blokkhoz téve mérem az akksi feszültségét tehát a test biztos, hogy jó. Amint "megkapja" a fesszabályzó az akksit, a töltő feszültség leesik 12,6V-ra. Ez így van a gyári kábellel is és egy általam készített "kikerülő" kábellel is. Tehát a gyári kábelnek sincs semmi baja. A sok hasznos infóból, amit írtatok, most már egyre erősebb bennem a gyanú, hogy bár a generátornak megvan a feszültsége, de teljesítménye nincs. E linken láthatjátok, hogy milyen generátort tettem be. JMP márkájú.
https://www.motorosboltroadrid...
Ez olyan gagyi lenne vajon, hogy nincs meg a teljesítménye? A gyári generátor 115.000 forint, azért ez tetemes különbség. Amit még holnap meg fogok nézni, az, hogy egy teljesen független akksira rákötöm a fesszabályzó töltő kábelét járó motornál. Ha így is leesik a töltőfeszültség, akkor nagyon esélyes, hogy nincs teljesítménye a vadi új generátornak.
Lehet amúgy, hogy fordulaton a 220-assal is lehetne valami információt szerezni....
Abbol is mar a masodik uj peldany van fent :) Fejvakaros hiba ez, kerem.

Most neztem, mar kinabol is lehet kis G9 foglalatu 120V-os izzokat keriteni. Bo 15 eve kicsit neccesebb tortenet volt. :D
Igen, gondoltam.... 🙂 a 12V-osnak gyorsan lefőne a kévé... 😂
Háááát kb. erre gondoltam én is, csak végül is nem izzókkal, hanem a fesz méréssel. Ha ráköti a töltőkábelt az akkura, és pl. egy, vagy akár kettő fázistekercsen leesik a fesz. megvan a gond. Ha nem, akkor is, mert akkor már csak a fesz.szab. marad.
Elgépeltem: nem 12, hanem 120V-os izzó :D
Egyetlen esetet láttam, amikor ez egy frissen tekercselt generátornál előfordult és nem bírta a terhelést....

2005 körül dolgoztam egy Suzuki LS650-en, amin leégett a generátor. Kicseréltették szakszervizben Pécsett, egy héttel később megint leégett. Akkor került oda hozzám. A generátort valóban kicserélték, csak a leégést okozó zárlatot nem hárították el: a villahídnál a vázcső mentén futó vezetékek közül valamelyik kidörzsölődött és adott kormányszögnél zárlatot csinált. Lehet nem nullohmos zárlatot, mert a biztosíték ép volt, de ahhoz elég volt, hogy a generátornak fájjon.
Azért hozzám hozták, mert "a helyi suttyó csak nem számláz annyit, mint az Enduroban szoktak" és ez a filozófia jellemezte az új generátor beszerzését is - valami helyi alkesz motortekercselőhöz vitték, aki egy tizesért megtekerte és pluszban meglakkozta.

No... ott volt olyan, hogy villany nélkül lassacskán felkúszott a fesz, de ha felnyomtad a tompított fényt, az akksit lassan megette. A gazdája meg nem kapcsolgatta a villanyt, elvégre úgyis kötelező a tompított.
2-3 hónappal később hozták vissza, reklamáltak nekem, hogy szart nem ért a javítás. Akkoriban még megvolt az az eszközöm, ami ma már nincs, de újra meg kellene csinálnom: 3 db amerikai 12V-os izzó 3F csillagba kötve, csillagponton testcsipesz. Egyből kiderült, hogy bár megvan a 100V 5000 fordulatnál, ahogy a könyv írja, de terhelés alatt az egyik fázis kb. fele fényerővel.
A tekercselő megtörte valamelyik drótot az egyik éles hajlatnál, a szűk keresztmetszet ellenállása meg megfogta azt a fázis. Ha szűk 200W az össz teljesítmény (az is 5000-es fordulaton), abból könnyen hiánytünetet produkál az is, ha egy fél fázis hibádzik.

Ugye ezt a tesztet hiába javaslom Zoltánnak, ha ehhez építeni kellene egy ilyen műterhelést. A boltok meg nincsenek telezsúfolva 120V-os izzókkal, nekem is ebay-en kellett lőni.
Hüüüüümmmm...... 😕
Egyelőre akkor nincs ötletem.
Egyserű "paraszti" ésszel: generátor jó, megvan a power. Minden vezeték/kontakt jó. Generátor termel, bemegy a fesz.szab.-ba, de onnan már nem jön ki. Akkor??
Pont ezt mutatná meg a feszültségmérés is. Bár Zoltán azt mondja, a generátor új.
Teljesen logikus amit írtál, én csak arra lettem volna kíváncsi, (ha Zoltán megméri) hogy terhelésen is leadja-e a három fázistekercs a powert. Mert könnyen lehet, hogy "üresbe" pl. 60V. de terhelésen leesik 15V-ra. Hogy miért, az már egy másik mese lenne. :)
Nem, az nem mutatja, honnan folyik merre a delej :D Csak azt, hogy feszultseg van a kimeneten.

A voltmero azt is megmutatja, hogy merre megy a delej. Ha jaro motor mellett kuszik felfele az akkufesz, akkor van toltes. Ha stagnal es egy-masfel perc alatt se megy fejebb, akkor minimalis a toltes, epp csak valami. Ha lassacskan csokken meg jaro motor mellett is, akkor konkretan az akku eteti a gyujtast, a generator nem ad le teljesitmenyt.

Angolul van a duma, nem is Fazer, de az elv azonos. 8:30-tol.
http://youtu.be/Ah9nUqnhArc
Nem semmi hiba! 😕
Én még ilyent nem tapasztaltam, ill. csak abban az esetben, ha rossz a fesz.szab. Az, hogy terhelés nélkül a kimeneten mérsz 16V-ot, sajnos nem sok mindenre ad választ.
>Ahogy rákötöm az akksira, leesik az akksi feszültségére. <
Blackiex javaslata után, még esetleg lehetne mérni a generátor tekercs feszültségeket. Tehát fesz.szab. negatívja testen, kimenete (töltés) egyelőre a levegőben, generátor tekercsek bekötve a fesz.szab.-ba. fordulat pl. 1500 rpm/perc.
Mérni a 3 generátor kivezetés feszültségeket. Közel egyforma pl. 80V. Vagy akármennyi, de legalább cca 40-60V-nak lenni kell.
Ezután a töltővezetéket bekötni az akksira, ismét mérni a generátor 3 fázisvezetékén a feszültségeket. Ha nem esnek a feszültségek lényegesen az első méréshez képest, én a fesz.szabra gyanakodnék.... ha új, ha MOSFET-es.
Abból lehetne valami következtetést levonni, ha a 12V-os próba izzót rátenném a fesszabályzó töltőérintkezőire? Ha világít akkor van teljesítmény gondolom, na persze csak egy 5W-os izzóról van szó.
Hogy nem az van-e, hogy az akku nem reagal kelloen gyorsan illetve a toltoaramrol ad sejtesnyi adatot
Persze, kipróbálom, köszönöm! 😉 Ebből mi fog kiderülni?
Annyit tegyel meg meg, csak a kedvemert, hogy raakasztood a multit, hagyod alapjaraton potymorogni 4-5 percet es figyeled hogy lassacskan araszol-e felfele a feszko.
Sziasztok! Köszönöm a segítségeteket! 🙂 Kipróbáltam Zoli666 javaslatát. Kikerülve a gyári kábelt összekötöttem a fesszabályzó két töltő kábelét az akksival. Az akksinál mérve nincs töltés!!! Ahogy lekötöm az akksiról a két kábelt, a fesszabályzóból 16,3V jön ki. Ahogy rákötöm az akksira, leesik az akksi feszültségére. Tehát a gyári töltőkábel sem rossz. Készítettem egy próba izzót is, hogy megnézzem, mit csinál egy kisebb terhelésnél. Rendesen világít. Az akksi vadi új, bár most már lett nyektetve kicsit. A motor pöcre indul.
Ez tök jogos, ha átmeneti ellenállás van, elesik azon a feszültség különbözete.
Bár egy kb. töltött (12.8V-ost mondott Zoltán) akksi esetén nem sok áram folyik, de Zoli666-tal egyetemben tökre igazatok van.
Bocsánat, hogy belekontárkodok, az alábbiakhoz annyit szeretnék megjegyezni, hogy a "sipolós" vizsgálat nem minden esetben hoz jó eredményt.
Ugyanis adott esetben a műszer sipol, mert "nem lát ellenállást", viszont ugyan ez a kötés/csatlakozó már 10-25A esetén egészen másképpen viselkedik.
A terhelés nélküli fesz.szab. mérés is (tehát a fesz.szab. nem látja az akksit, azaz a nagy belső ellenállású terhelést) egészen más feszültséget mutat.
Zoli666 ötlete jó, és ugyan ezt az elvet követve a testelésen is. (természetesen ide már nem kell biztosíték)
Egy próbát megér.
Kösd direktbe egy plusz vezetékkel a fesz.szab. töltő vezetékét az akkuval,egy 30 A biztosítékkal.Próba,nekem anno bevált.