Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Biztos baromi elfogult vagyok, ha még egy usa verdát sem vettem magamnak, sőt, talán semmilyen usa cuccom sem volt soha (bár kólát már ittam és mekiben is voltam) pedig ha nagyon akartam volna, akkor már lehetett volna pár.
Mindig az a baj,hogy te azt kevered ide (valószínűleg szándékosan, mert már számtalanszor elmondtam ezt, de hiába) hogy van pár usa gép a 60-as-70-es évekből ami nekem nagyon tetszik. Ennyi.
Nem a későbbiek, nem a mostaniak, hanem azok. Szó sincs a teljesítményükről, a technikájukról, csak nekem egyszerűen szépek, kényelmesek és valóban különleges volt vezetni. (ami neked nyilván szar lett volna, na de most ez miért számítana, ha rólam van szó?)
Nem érdekel hogy a német technika mennyivel volt jobb (ahogy most sem érdekel hogy milyen elektronikai cuccokkal van megpakolva egy mai akármi) mert ami nekem abban szép meg jó, azt a német nem tudja. Innentől nem tökmindegy?

Jöttél ezzel hogy milyen erős (gyenge) én meg arra akartam rámutatni, hogy nem felejtettek el erős motort gyártani (mert előtte is tudtak) csak papíron rá voltak kényszerítve a gyártók.

De miért vett az ismerősöd vadi új Mustangot, ha mást is vehetett volna? Itt is vesznek sokan azt is, meg hasonlókat, látok eleget. Az exkollégámnak is az van (sárga, és a v8-as) bár az 2017-es. 17M-ért sok mást is vehetett volna, neki mégis ez kellett. Durva mi?
Ismerem a sae lóerő fogalmát, de ennyire nem érdemes belemenni, mivel László csak unatkozik és ezért szedte elő a ismét a témát.
Vannak nála olyan alapvetések, hogy az amerikaiak mind hülyék, ebből természetesen az következik, hogy ami usa, az csak szar lehet. (ezt minden kétséget kizáró elméletekkel is bizonyította magának)
Ebbe a koncepcióba nem illik bele, ha ezt bármilyen tényleges valóságtartalom megkérdőjelezné.
Sztem a témától te jobban elfogult vagy ARRA, mint én ERRE Ország mérete kérdés volt? Belpiacos szarokat vesznek, ez kérdés volt?
A kérdés a technikai szint volt... nem hiszem, hogy arról lehet vitatkozni, mert akkor eljutunk oda, hogy egy átlagos Harley is olyan korszerű (és minőségű) mint egy Honda (vagy egy BMW )
Ültem már pár usák verdában, a beltér kivitele és minősége az Európa-20 év, a motor is kb. ugyanennyi. A super high-tech Tekla belül olyan minőségű, mint egy F-Astra. Ismerős vadi új Mustangja meg még olyan se, igaz, 450 LE - mondjuk, pont ebből lehet sejteni, milyen, egy új 450 lovas Mustang áráért egy jobban felszerelt 3-as BMW-t nem kapsz
...persze tudom, szted ez azért van, mert az usákok hatékonyabban állítanak elő magas minőséget
Ehhez képest annak a pöttöm országnak az autógyárai azóta sem mentek tönkre, és valahogy mégsem a kedvenc németeid látják el őket hogy közlekedni tudjanak.
Értem én hogy ego, meg csak a német prémium(?) csak hát nem mindenki látja olyan élesen a valóságot mint te.(aki már annyi amerikai autóval gyűjtött tapasztalatot, hogy a T-Modelltől 2025-ig mindegyiket ismeri)
Kis írás a miértekről, elég jól érthető https://ateupwithmotor.com/ter...
Szó sincs tuningról, a szériáról beszélek. A Chevy small blokk ..áhh minek írjam, a számokat csak megismered. https://en.wikipedia.org/wiki/...
Amit te leírtál az kb. az, hogy pl. az átlag Günter megvette 81-ben a 87 lóerős Opel Rekordot, vagy a 2,8-as v6-os 114 lovas Granadát, ebből következik, hogy a németek csak gyenge szarokat tudtak gyártani.
T-Ford óta nem tudtak normális autót gyártani.
Nem értem, a tuningot meg hogy mi volt, hogy keverted ide... én arról hablatyoltam, amit átlag usák Joe a bótban 81-ben megvehetett. A műsorban a másik két autó is hasonló volt... az volt a közös a V8-on kívül, hogy pingpongasztal méretű elejük volt. Persze a murvás homokos úton ezzel a ménkű nagy póverrel már nem tudtak egyenesen se menni, meg minden kanyarban faroltak - merev tengely forevör
Értem én, hogy kult, meg álom - dehát akkor is csak szar
Most akadtam rá, mikor rendezem a garázst.
Ez nekünk is megvolt, de kidobtuk mert régi autók kit érdekelnek...
Ilyen volt amikor az usa "kisautót" kezdett gyártani. (nem is ez lett az általános az utcaképen)
https://hu.wikipedia.org/wiki/...
Ha már autós téma.
Ez az amikor megint hülyeséget beszélsz, de tudom hogy ez legalább neked tetszik.
Arról gondolom nem tudsz (persze nem jó az ilyenről tudni, mert akkor borul az elmélet amit annyira szeretsz) hogy már a 60-as évek végén is bőven 250Le felett voltak a nyitott V8-as nagy blokkok. (volt belőlük 400Le feletti is)
Aztán jött ez: https://hogyantortent.com/olaj... és akkor kötelezték a gyártókat, hogy le kell szorítaniuk a fogyasztást 18 liter alá. Mivel nagy kasznikat és blokkokat gyártani tudtak (mert erre voltak a gyártósorok és bíztak benne, hogy ez nem tart sokáig) így a teljesítmény visszafojtásával kívánták zöldebbé tenni a járműparkot.
Ez eredményezte azt, hogy (többnyire csak papíron) 130-160Le környékére vették vissza a teljesítményt. (ekkor jöttek be a Japánok a képbe, mert a gépeik kisebbek és takarékosabbak voltak mint a hazaiak, meg vették át kényszerű kísérletből a 2,2-2,8-3,0 literes európai opel, ford motorokat, mint pl. a Recordét vagy a Granadáét..azok meg ennyit tudtak itt európában)

Az európai cuccokat (nem csak az autókat) persze hogy szerették a gazdagok, mivel ott EZ volt a különlegesség. (de a Cadillac is nagy tiszteletnek örvendett gazdagéknál, az meg nem volt európai)
Azt meg csak hozzáteszem, hogy a "Dzsokimercinél" kisebbek méretre játékautók volt az ottani átlagos méretű gépekhez képest. Viszont az S merci már nem volt olyan feltűnően kicsi a forgalomban. (nem véletlenül kellett belőlük "Lang" verziót is csinálni)

Elhiszem hogy divatos és kedves neked szidni az amerikaiakat mindenért, de nem is kell neked usa autó fannak lenned, nem is várja el tőled senki. (én mást is látok bennük, főleg azóta, mióta vezettem is már párat és nem csak elméleteim vannak róluk)
Tegnap reggel usa topgírt néztem, a szokásos baromkodások mellett hallottam érdekeset. Szóval a nascar-ról beszéltek, hogy milyen volt a kezdetek, meg hogy homokos pályán mentek eleinte. Kitalálták, hogy csinálnak retró versenyt. Elő is vakartak 80-85 közti autókat.
Na innen volt érdekes. Jó kinézetű Lincoln, 1981-ből, persze szokásos V8 5000, és azt mondja ember, 140 LE. Miiii? az OK, hogy 57-ben ennyit tudtak a kedvenceid, de engem meglepett, hogy még 81-ben is el lehetett ott adni ezt az elavult fost Ebben az időben pl. a BMW 3000 cm sor6 180 LE volt befecskendezővel,, és gondolom, fele fogyasztással Nem csodálom, hogy a 80-as évek beli usák filmekben a gazdagoknak mindig Merci-BMW-je volt mint Dzsokijuingnak A V8/5000 Mercik 240 LE 400 Nm voltak 81-ben persze injektorral.
Ezek szerint aki szeretett volna usák 200 lovat, annak a big blokkot kellett venni 7200 ccm-el

Szóval a műsor után se lettem usa autó fan
https://www.kepesmotor.hu/bmw-...

Ez is jó áron van,és még fiatal is. Bár ez már sor 4 blokk. Biztos jó kis masina.
Van ennél is nagyobb Gyulám.

https://www.hasznaltauto.hu/motor/triumph/rocket/triumph_rocket-13783101

Nem azért írtam,tényleg nagyon barátságos masina,nekem való. Lehet vele lődörögni,szépen gurulgatni,jól kanyarodik,ha kell dinamikus is. Tök univerzális,mindenes.
Van a tiednél nagyobb is,a sorhatos,csak annak használtan is húzós ára van.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/bmw/k_1600_gtl/bmw_k_1600_gtl-16430960
Pedig rohadt jól néz ki.
https://www.ebay.com/itm/Caren...
Talonban van még,de csak vész esetére. Bármikor mehetnék,de ezekben a bizonytalan időkben jó hogy van ez a munka. Biztosnak tűnik,amikor más már egyáltalán nem dolgozott,nekünk volt munkánk. Az igazsághoz még két dolog tartozik. Az egyik az,hogy 5,5 évem van nyugdíjig,a másik pedig beszari vagyok váltani. Ha kirúgnának menn kéne máshová,de így csak a szám jár.
A teherautós melóról - amiről 2 éve azt mondtad, "nemsoká" - arról letettél?
Zöme már itt van. Lejárt az idejük.
Bár most azt beszélik hogy valaki megvette az összeset bagóért. Legalább nem rohadnak el a gazban.

http://youtu.be/ZuxevBAIBko
Megyünk Szekszárdra az obi-ba.
32 éve dolgozom itt,lazán belefér ennyi.
Voltam motorozni. Tetszik ez a motor,úgy érzem jó barátok leszünk.