Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok.
Előkotrom, sok lapból áll. Kolléganőm befenyített ő nem viszi fel doc.ba mert sok. Vagy fénymásoljuk, vagy szkenneljük. Ha megy a szkenn akkor spanyol nátha.
Szia! donpadre ezzel a magyar nyelvü leirással felcsigaztad a nép érdeklődését kőztűk az enyém is már rég vágyomrá mert az englissel kicsit féllábon állok!Én Győri vagyok! Talán jobb lenn feltenni valami torrent oldalra? vagy milyen megoldásra gondoltál?
mistvan!A Virago honlap nagyon jó ötlet,méltatlan hogy egy ilyen népszerű járgánynak nincs magyarorszagi honlapja.Ha olyan szinvonalú designnal megcsinálnád mint a sajátodat,az igen jó lenne!
Motoros üdvözlet mindenkinek! Nem régóta én is boldog Virago tulaj lettem,gondoltam megosztom ezt a jó hirt veletek!Eredetileg mini Rigát akartam venni,de úgy érzem jól döntöttem.Szebb utat!
Még valami: a fiatalabb gépeken kb 10 cm-el hosszabbak a csövek mint az enyémen hasonlitsd össze a képeket jol látszik hogy a telotól mennyire érnek véget. Ezért láthattad ugy hogy a kipufogot rögziti az a csavar.
Bocs Donpadre
Most nézem a másik képedet innen nézve ez ugy nézki mint hátso telo alsó rögzitése. Semmi köze a kipufogohoz.
Szia donpadre!
Probáltam rájönni de nem tudom milyen csavarral rögzitett betétröl beszélsz a képen nem látok ilyet. A szöke már megprobálta kivenni a betétet ugy hogy körbevágta a zárolemezt ott ahol én is körbefurkáltam de nem jött ki ezért visszahegesztette. Valoszinü az előző gazda is ezzel brobálkozott és rossz helyen furkálta meg ezért látod azt a vatta szerü anyagot. Mint a képemen látod a külső részt kell megfurni a betét és a kromozott cső között. Egyébként érdekelne a magyar nyelvű leirás, hogy tudnák hozzá jutni egy másolás erejéig? Van valami ötleted? Én Bp környéki vagyok.Már régota vadászok magyar leirásra: ez gépkönyv, vagy egy rövid kezelési utmutató?
Na azért olyan okos nem vagyok.Az osztráktól akitöl vetten a gépet ered a sissibár/syssibar/.Ez a hátsó ülés mögötti háttámlás kis csomagtartóval ellátott izé./ez opcionális Virago felszerelés/Na ennek
a kis csomagtató végére keresztben felerősitettem egy laposvasat/króm/ aminek a két végét lehajtottam annyira,hogy beleférjen az index lámpa felfogó csavarja.A vezetékeket kiszedtem a sárvédőből,/elég volt a hossza/ és az első-hátsó ülés alatt kihuztam egy védőcsöben középen.Kb.10 cm-en ez látszik de miután alatta van a kis csomagtartónak,nem zavar.Zárlat kicsukva.
Sziasztok.
Az én fakóm 99-es. Nekiláttam a kipufogó herélésnek. Feltettem a hidraulikus állványra hogy szemtől szembe legyünk. Nos az előző gazda már megtette és valamiért vissza is hegesztette a furatokat.
Maradt egy lyuk ahol be tudtam nyúlni. Ki van tömve valamilyen vatta szerű anyaggal. Segítséget szeretnék kérni . Tudja valaki , hogy a kipufogó végén mi az a betét cső ami gyárinak tűnik és csavarral van rögzítve? Először megörültem, hogy ha az utólagos varratokat eltávolítom ki jön a furuja a lemezzel együtt. Minden évjáraton rajta van ez a betét? Megpróbálok képet felrakni.
Ha valakit érdekel igen tisztességes magyar nyelvű müsz. leírás van az 535-ről.Az előző tulaj nagyon rendes volt és mellékelte a paripához.
Kár, pedig azt hittem,elleshetek egy jó ötletet.
Még egy lúzernek tűnő kérdés: mijaza sissibar?

A hátsó indexáthelyezéssel egy tapasztalat, hátha más is hasznát veszi: nekem is hátrébb tette az előző tulaj a táskák miatt, és a vezetéket úgy helyezte el a sárvédő belsejében, hogy egy kétszemélyes 30 km-es úton (kicsit rosszabb a hazai átlagnál) kikoptatta a vezetéket a hátsó gumi, és kiolvadt a biztosítékom. Ezt kb. 3x megcsinálta, mire rájöttem a hiba okára.
Peace madar61.Koszonom szeppen a faradozasaidat.mostmar ertem,hogy is mondtad a furrast.otletes;).kifogom probalni .mondod,hogy mintha megnovekedet volna a motor ereje is kicsit...a fogyasztasa is latvanyos valtozason ment att?koszonom megegyszer.jo motorozast kivanok;)
Szia lori007 !
Ahogy igértem felteszem a képet a kipufogo csövekről.Nagyon szép férfias lett a hang most már felkapják az emberek a fejüket az utcán, nem beszélve arrol hogy én is nagyobb örömöt találok a motorozásban mert ugye a shopper nem is igazi ha olyan a hangja mint a trolibusznak(na jo egy kicsit tuloztam) ugy érzem mintha egy nagyobb motorra ültem volna át. És mintha kajakabb is lenne, nyilván attol hogy nincs akkora fojtása. Az sem utolso szempont hogy vizsgára vissza lehet állitani az eredeti állapotot egy kis kipufogo tömitövel.
köszi !
Sajnos csak most tudok képet feltenni! A közösítő dob helyén az eredeti mögött van felszerelve! Bekötés is egyszerű!
Nincs átalakitva a hátsó ülés/pedig jó lenne/ amit látsz,az a kofferek bör tartója amit a hátsó ülés végére és a sissibar elejére fogatok fel.Ez a cucc mindig fönt van,a táskákat cipzárral rakom fel.A kofferok miatt a hátsó indexet a sissibar csomagtartó részére átszereltem.A kényelmesebb ülést hátul szerintem a hátsó lábtámaszok valamilyen
hosszabbitásával kellene megoldani,hogy a láb kinyulhasson.
Peace.mint az elobb is elmondtam,johet a honlap:D:D:Dnem vagyok tapasztalt motoros,nem vagyok motorszerelo,de szeretem a motrokat amibe tudok szivesen seggitek..amugy en is Erdelyi vagyok.Szatmari.Peace
Szia szepes!
Látom Te sem vagy már mai csirke! A betett képedet nézve látom, hogy valamiféle üléskényelmesítés van barkácsolva az asszonykádnak.
Jól látom-e? Valami bővebb infót, ha adnál róla, esetleg képet, biztosan mást is érdekelne, mert az utasülése nem túl kényelmes a sárkánynak.
Mondasz valamit, mert valóban simán befogható az egyik, ezt én is próbáltam.
Hello Szöke!
Ha csak az egyik csövet dugod be a másikon még lazán ki jön a gáz mivel a közösitö dobbol egy csövön jön ki a gáz a két hátso dobba, föleg alapjáraton.Egyébként én támogatom István ötletét a honlapkészitést illetöen, aki egyetért jelezze !
noss, kerem szepen, akkor ujra nekirugaszkodok a honlapos dolognak. azert batorkodom, mert ez a szakmam...

elso lepesben a honlaphoz 3 dolog kell.

a) egy nev. en erdelyi vagyok, ezert en megvennem a virago.ro nevet, .hu vegu nevet is lehet hasznalni, de en azt nem tudom innen megvenni, adminisztrativ okokbol kifolyolag. de lehet .ro a nev, ugyis magyar lesz az oldal... de ha valakinek jobb otlete van, akkor annak orulok. a .ro nevet en anyagilag megfinanszirozom.

b) egy tarhely, ahol ez a honlap lenne, egy un. szerver, ami kiszolgalja. nekem van ilyen, oda feltehetjuk az oldalt. a szerverem egy nagy farmon van, jo muszaki felszereltsege es szeles savja van, tehat jol szokott mukodni. ez ilyen formaban nem kerulne semmibe.

c) egy honlap, ami "ures" azaz nincs tartalom rajta, de magvan a grafika, menupontok, forum stb. tehat muszaki szempontbol mukodik. ezt is szivesen megcsinalom (nehogy barki azt higgye, dicsekvesbol, de ez a honlapom: www.voidart.ro es a portfoloioban levo lapokat mind en keszitettem. kerlek nezzetek meg, megfelelo lenne-e a minoseg amit nyujtani tudok).

ez a kezdet. ez utan jonne a munka oroszlanresze. en ugy gondolom, egy ilyen honlap ket nagy reszbol allna:

1. altalanos dolgok, amik egy virago tulajdonost erdekelhetnek, muszaki dolgok, pl. en azt hiszem, szenzacios lenne, ha valaki a "szakik" kozul pl. lefilmezne valahogy, hazi eszkozokkel, hogy kell egy olajcseret megcsinalni, stbstbstb. es a videokat feltennenk a lapra. ez sok kezdonek segitseg lenne... persze ha valaki "nagyobb" szerelesi munkalatokat is filmre venne, vagy kepeket keszitene rola es leirast irna.... na az lenne az igazi...

szervizek, alkatreszboltok cimei, tajegysegenkent, uzletek, kiegeszitok. ezt megint kozossegi munkaval lehetne csinalni. pl. kiki leirna, hova viszi a motorjat, milyenek ott a korulmenyek, hol lehet megtalalni, stbstb. es igy csinalhatnank egy keresheto adatbazist.

milyen jo lenne, ha lennenk turak, szervezett dolgok (lehet hogy vannak, csak en nem tudok rol, mert nem vagyok magyaroroszagi, ebben az esetben elnezest kerek). es fel lehetne tenni minden infot ami ezekhez kapcsolodik, illetve kepeket, stbstb.

2. lenne a kozossegi resz, a forum. ezt nem kell elmondjam, hogy mukodik...

persze ezen felul meg biztos 1000 dolog lehet erdekes, nekem ez jut eszembe, dehat ki tudjuk talani, mi kellene meg egy ilyen dologhoz...

en ezt a dolgot muszakilag tudnam csinalni, de a Ti segitsegetek kell ahhoz, hogy eljen a lap, megteljen hasznos informaciokkal stb. dehat vegulis azert kozossegi oldal, mert a kozosseg csinalja... tehat magunknak csinalnak.

sokat nezegettem kulfoldi lapokat is, mert volt egy hiba a motorommal, ami sajnos asszem meg mindig megvan, de mar belenyugodtam... talatam olyan honlapot, ami pl. muszakilag nagyon sok hasznos dolgot tartalmaz, de angolul... rajzokkal, kepekkel, tanacsokkal stb. milyen jo lenne, ha nekunk is lenne ilyen... meg persze a sok jo hangulatu foto, elmenybeszamolo stb, azokrol nem is beszelek.

na, eleget irtam... de feldobom ezt a temat, ha erdekel minket, kezdjuk meg atbeszelni, es akkor belevagok a kivitelezesbe

tisztelettel
modi istvan.
A gépem XV 5oo L/a papirján 2o KW van/ Két személlyel simán megy 130-at-még menne-,de sajnálom.A nyomatéka lenyügöző,olyan mint egy robogó,5o nél kapja az ötödiket parton le fel ugy járok két személlyel,hogy nem kapcsolok.A kipuffogó tipusa benn a gépkönyvben,ezért arra gondolok az egyik fojtás maga a kipuffogó,a hengernél a kipuffogó nyilásba ha belenézel,ott egy gátat látsz,ez lehet a másik.Variálhatnak még a karburátorral is a teljesitmény korlátozásában.Én ugy gondolom az 535-ös csak annyival erősebb,hogy 4o kcm-vel nagyobb.Akikkel járok nagy gépekkel jönnek,egyszersem éreztem,hogy kisebb vagyok.Megpróbálok képet feltenni,de eddig nem sikerült.
Látom az utolsó hozzászólásokat mind én írtam, így most tartalékra teszem magam.

Széles utat mindenkinek!
Hali!

Én is úgy éreztem, de huncutság van a dologban.
A következő próbát végeztem el: a 20-as csövet egy rongyba tett parafa dugóval eltömítettem, beindítottam a motort, erölködés nélkül járt, nem "féllábazatt", holott a ledugózott cső nem működött. A rongynál fogva a dugó símán kihúzható volt.
Tehát az lehet, hogy a kipufogó útja eltérő hosszúságú, vagy az egyik csőnek nagyobb az ellenállása, ezért úgy érezni, hogy külön járnak.
Hali!

Látom kellően körbejártad a kérdést. Első ötletem nekem is a közös dob belsejének "ritkítása" volt, de nem akartam csak úgy megbontani az eredetit, roncsot pedig nem sikerült szereznem.
Nagypapámnak volt a világháború előtt egy BSA-ja oldalkocsival és kézi váltóval, ahogy az szokás volt annó. Azt mesélte, hogy a kipufogó leömlőnél volt egy rugós terhelésű ajtó, amit lakott területen kívül lábbal ki lehetett billenteni, ekkor közvetlenül puffogott a szabadba, majd, ha beért a városba, akkor visszabillentette - menet közben. Na ilyen kellene a dob aljára is!

Szepes kérdésem lenne a motoroddal kapcsolatban. Nekem is 500-as van, '96-os évjáratú, nem tudom, hogy alapvetően mivel csökkentették le a teljesítményét, lehet-e növelni? Az 535-ös első ránézésre megegyezik vele (még a karburátor is). Persze a beömlő és a karbi belseje ettől okozhatja ezt, viszont ahhoz mindkettőt jobban kellene ismerni, hogy ez kiderüljön. Neked van ilyen jellegű tapasztalatod?
Még egy szót a kipufogóról: már korábban is írtam, hogy nekem így tetszik a kivitele, ahogy van, de te is megerősítettél abban, hogy még praktikus is (nem olvaszja el az ember ruháját).