Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazán nincs mit.
Köszönöm!
100 mm.
Közben megnéztem újra a képeidet... Nem Black Widow, baszki, ezt eszi a rozsda. Jó, akkor annyira nem kár azért a csőért.
Nem, nem ilyen egyszerű. Azt hiszem, hogy nagyobb súllyal esik latba először is az, hogy nem tetszik az a leömlő hajlítás. Másodsorban pedig a kihívás. A gagyi kínai bukócső az csak mellékszereplő a történetben.
Másfelől... Akinek 535-öse van és kézél van a bicikli, meg tudná mérni / mondani, mekkora emitt a furatközéptáv?
Köszönöm előre is!
Én speciel nem tökölnék vele annyit, pláne nem vágnám meg a rozsdamentes csövet egy kínai bukócső miatt, amin két év múlva jó eséllyel pikkelyes lesz a króm, de nyilván ez a te dolgod - és döntésed.
Néztem fordítva is, de úgy még rosszab. Úgy egyáltalán nem lehet felrögzíteni. Az megoldás lehet, amit mondtál, hogy levágni tőbe a fület, és jó szögben felhegeszteni. (+ újra krómoztatni) De akkor mit csinálok egész télen? (fórumozok? ez is vicc volt 🙂) Izgalmasabb ha barkácsolok egy másik leömlőt nem? Az sokkal több idővel, szenvedéssel és kínlódással jár. (bár elismerem elég hülyén hangzik) De ha elkészül olyan lesz, amilyen még a briteknek sem lesz, csak nekem! (Na jó, lehet, hogy Elmo barátom már megelőzött. Ebben is. 😉)
Azt lesd meg, hogy ha megfordítod (jobb oldalinak látszó a bal oldalra és fordítva), akkor felmegy-e alul, illetve hogy a hengerfejtől elfér-e felül így. Mert ugye így a felső fül is fordítva fog állni - belülre, a motortartó vashoz megy a csöve és a füle kifelé mutat majd.
Hátha.

Közben megtaláltam az Aliexpress-en ezt a fajtát, ott is írja valami mandró, hogy nem passzol. Max levágod a fület és felhegeszteted elfordítva.
Köszönöm az infót! Nem tudom, hogy kik csinálták, én is úgy vettem kéz alól. Nincs beleütve, hogy Made in China, úgyhogy biztos nem kínai. Meg a kínaiak amúgy is jól tudnak másolni. (ez a rész vicc volt 🙂) De az látszik valóban, hogy ez a koppintás nem sikerült. De nem bosszant, mert "ócó" volt. A gyári kipufogóval nem próbáltam. Egyelőre marad bukócső nélkül a Black Window amíg a jóidő engedi (ha engedi) aztán mehet a téli átalakító sufni tuning!
Latom, hol a hiba... mindjart gephez jutok es mutatom, mirol masoltak - szarul. Az alulso ful nem kifele kellene alljon, hanem menetirany elleneben, a blokk fele kellene hajoljon! Nem tudom, latszi-e rendesen a kepeken.
Ez egyebkent szerintem a gyari leomlore se megy fel igy.
Így néz ki a kis bukócső, és talán a képeken látszik, hogy mivel szűken megy lefelé a leömlő és nincs akkora íve mint a gyárinak, felütközik a bukócső sarkába. Aztán lehet, hogy átvertek, és ez nem is rávaló? Mindegy. Úgy döntöttem, hogy nem tetszik. No ezt átformálni pont nekem való szuper kis barkácsmeló lesz! Már előre dörzsölöm a tenyerem! 😉
OK.
Na, majd mutasd azt a bukocsovet, mert erdekelne a sztori.
Már rám ijesztettél, hogy ennyire béna vagyok, bár szerintem az átmenő csavarhoz fel sem lehet rakni. De hogy ezek a britek hogy oldják meg, az rejtély 🙂. Tudnak valamit, nemhiába ők hódították meg a fél világot!
Oke. Akkor nem estel bele a csapdaba, amibe mar sokan beleestek. :)
Nem, hanem oda, ahol a képen a dugó van.
Azert nem ertem, mert a briteknel a Black Widow a leggyakoribb nem gyari kipufogo es soha nem hallottam senkit panaszkodni, hogy ilyen vagy olyan bukocso nem passzol.
Ha akarod, lopok kepeket toluk.

Egy gyors kerdes... a bukocso also felfogato fulet a labtartot tarto keret atmeno csavarja ala fogatva kepzelted el?
Pont az a baj, annak az egyenes szakasznak kellene ívesebbnek lennie. Majd esete töltök fel fotót a kis bukócsőről, de szerintem a többi felfogatása is hasonló.
Na, hogy a viharba? Pedig ez szűkebben hajlik, mint a gyári.
Milyen bukócsövet próbáltál, ami nem ment rá?
Időben elkezdted az biztos. 🙂 Majd küldj képet légyszi, hogy milyen volt - milyen lett. Nekem meg a leömlő kialakítása nem tetszik. Szerintem elnagyolt, + nem fér rá semmilyen bukócső tőle.
A hétvégén eljutunk Ózdra az MX-5 klubbal, úgyhogy a generátort sem kell postáznom, Dóka mester fogad. Már szervezem a sárvédők és a tank fényezését, úgyhogy ezennel kezdetét veszi a téli "restaurálás". 🤑 🛠️
Egyelőre megpróbáltam általánosságban megfogalmazni, hogy mit gondolok a karbantartásra fordított anyagiakról, időről, vagy munkáról.
aki szereti és van pénze és nem munkába járásra van szüksége annak ez jó, aki meg ezeknek szűkében van, annak más megoldást kell keresnie. Erre írtam a múltkor, hogy ha elkopik, azt én belenyugvással megcsinálom. Ha más ekecs undormányát kell szopással körítve, azt már nem annyira, még ha ugyanannyiba is kerül pénzben és időben.
No, az EFI kit pont ilyen, vagy egy minosegi egyporlasztos atalakito szett. A 800 eFt-os motorra elkolt az ember (vammal, afaval, postaval) kozel 400 ezret. Ez mar szerintem sem megeros.

Ugyanigy, ha rendszeresen halaloznak el draga alkatreszek, avagy kisebb koltsegvonzatu alkatreszek,de komolyabb mennyisegben, az szinten ilyen.

Altalanossagban veve nyilvan igazad van. Az altalad emlitett gorbe meredeksege ugyanakkor nagymertekben tipusfuggo. Autonal sem mindegy, hogy 30 eves Alfa Romeo-val vagy Mercedes-szel el egyutt az ember.
A törődés nem probléma.Azt gondolom, amikor a törődés úgy lép át egy határt, amikor nem a használat mértékével párhuzamban nő a ráfordított karbantartás (idő/pénz), hanem egy meredekebb görbét vesz fel.
Ezen belül is a valódi munkára fordított időt meghaladja az alkatrészek feltalálása, illetve az alkatrészek árát már nem is a benne lévő anyag és az előállítására fordított munka határozza meg (meg kis reklám, meg kis márkanév), hanem a beépítésre váró jármű kora.

Én legalábbis így gondolom.