Yamaha Virago

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Stimm, mert nincs. A kozepblokkra Yamabond 5 megy. Ezt irja a gyari szervizutasitas is.
Itt szivárog de nem látok egyik robbantott ábrán oda tömítést.
Ott nincs is hagyományos papír vagy klingerit tömítés, oda folyékony tubusos anyag van vékonyan felkenve, egész konkrétan gyárilag Yamabond 5.
Köszönöm a választ. Akkor valószínű hogy megrendelem a full készletet. Amit viszont nem találok hogy a blokk közepén mi tömít mert oda nem látok sehol tömítést.
👍 így lesz.
Nem tudom megsaccolni sem, mi es hogyan zajlott, de ha nem szivargott veszesen, a karterbe omlest szerencsesen megusztad. Ettol fuggetlenul mielobb megneznem azt az uszohazat.
"Nekem ezek a motorok adják a legnagyobb elégtételt biztonság érzetet. Jó választás estén pedig anyagilag is jutányosabb a bekerülési-felújítási költség."

Ezzel en is igy vagyok, de ertem Freelac allaspontjat.
Mas kerdes, hogy en speciel ra is vagyok kenyszeritve, mert nalam a Transformers kullemu, kvarcjatekos muszerfalu "se hus - se hal" motor be se johet a portara.
Sajnos az o-gyuruk merete nem igazan visszafejtheto. En sosem kinlodtam a mericskelesukkel, mert ha a blokk olyan szinten szet kell jojjon, hogy a blokk kozepeben is cserelgetem a gumigyuruket, akkor ugyis kell a full tomiteskeszlet, elvegre hasznalt hengertalp es hengerfej tomitest nem teszunk vissza, ugyhogy mindenkepp a legkoltseghatekonyabb egy fullos 80 euros tomiteskeszlet, amiben kipufogo tuzkarikatol a szelepszarszimeringen at az o-gyurukig minden benne van.
De ha szet van szedve, meg tudod merni oket es utana meret szerint vasarolhatsz ujat. Meg postas rendelesnel is 2 napon belul megjott minden a germalex-tol.
Nekem pedig az egyik legnagyobb misztikus események sorozata volt, mikor hirdetés alapján beakadt valami keveset kínozott öreg példány. A vásárlást megelezö szemrevételezésnél már ott lebegett a szemem elött a rendbe vágott jármü képe. Mikor látszott rajta, hogy volt idejük használni, és nem is értettek hozzá, így nem volt szinte semmi megbontva. Aztán mikor tulajdonba kerülés után, szétbontottam az utolsó csavarig, letoltam róla a megkövesedett láncsprát, koszt, patinát, kidobáltam az elöregedett dolgokat, és nullátról újra összeszereltem ígény szerint új tömítésekkel, csapágyakkal, friss folyadékokkal, itt -ott picit megpolirozva a kopott alkatrészeket... Nekem ezek a motorok adják a legnagyobb elégtételt biztonság érzetet. Jó választás estén pedig anyagilag is jutányosabb a bekerülési-felújítási költség.
Ugyan én is gyülölöm, de mikor egy 30-40 éves motorról lehántom a soha le nem takarított láncspray-t és alatta ott a fényes felületkezelés, az nagy mosolyt csal az arcomra. Persze ilyenkor mindig eszembe is jutnak a parttalan viták anno az automata láncolajozás témakörben, mikor "mindenki" váltig állítja, hogy nem olyan nagy szám letakarítami a szanaszét dobált láncspray maradványokat, azért felesleges az olazóval "kinlódni"... ;) Aha...
Sok esetben meg az a misztikus, mikor nyomott áron jutsz hozzá olyan alkatrészhez, jármühöz ami "javíthatatlan". Aztán felhasználva némi technika-technológia tapasztalatot, kis kézügyességgel a javíthatlannak vélt dolog újra használható.
Sziasztok! Multkor szó volt a csavarok gyári számában szereplő méretekről. Ez megtalálható az o-gyűrűk gyári számában is? Sajnos lehet hogy a blokkot szét kell kapni mert szivárog az olaj a legalján. Ha már szét van szedve akkor kicserélem a tömítéseket is. Amit lehet azt megvenném abban a boltban amit a multkor írtatok mert a gyári az horror áron van! Köszönettel: István65
Köszi, most már tényleg meg kell vizsgálnom a karbikat. :) Múltkor írtam, hogy egyszer a nagy melegben keresztül dadogta Budapestet. Létezik, hogy azóta nem párolgott ki? Vélem, hogy akkor nyomott át nem kevés keveréket a kipufogó szelepeken. Ha befolyna, az látszana az olajszinten is, pedig ott nincs változás. A dadogás óta állítottam szelephézagot, gyertyát pucoltam és visszavettem a pilotokon. Azóta amúgy hibátlan.
Ócsó és eccerű megoldás, szilikoncsődarabka + FBS ragasztó. Átmenetileg működik, bár dizájnerdíjat nem adnának érte. 🙂
Az eredeti könyök csöve 5 mm-es, az utángyártotté 4 mm-es és hosszabb. Megpróbáltam az utángyártottból kiszedni, hogy kicseréljem egy rövidebbre, de (valószínűleg szerencsémre) nem sikerült.
Az 535 porlasztójának egyik "hisztije" az inkonzisztens úszószint. Ellenőrizd, zár-e rendesen a hátsó úszó-tűszelep kombó és hogy jó helyen van-e a beállítás.
A fúvókaház kerek öntési jele pont az úszó kerek mélyítésével kell egybe essen, amikor az úszó nyelve zárni kezd (kezdi összenyomni a rugót).
Mezei 4mm-es vákuumsapka kell oda.
Autósboltokban szokott lenni.
https://www.fonixtuning.hu/ter...
Erre a gumidugóra gondolsz?
Talán régi gumisműhelyben még fellelhető gumi szelepsapka.
Ha nem, marad a gumicső+lezárás a végén.
Sziasztok, van az 535 ös karbijàban két gumidugo .Az én xv 500 asomban gumicső - csapagygolyo kombinációval pótolták és elkezdett zavarni 🙂 , csinált már valaki valamiből valami elegánsabb verziòt ? Az oemparts honlapon 3600 Ft ( 23 és 24 sorszám az àbràn) darabja amit barokkos túlzásnak érzek, másrészt mókás lenne, hogy egy ilyen jelentéktelen ízé hónapok alatt àtutaz egy fél vilàgot vekonyitva az òzonpajzsot .........eddig egy ötletem volt- valamiféle csap horonnyal és ø gyűrűvel......jó motorozàst és napsütést Mindenkinek az őszre 🙂
Tanácsra van szükségem. Benzin a kipufogóban, hátsó henger. Zavart, hogy recsegősebb lett a Silvertail hangja, ezért kihúztam a betéteket. Az első hengeré simán kijött, száraz. A hátsó henger dobjából csak a fémcső jött ki, a zajcsillapító betét beragadt. Kioperáltam, kb. a feléig benzines volt és összezömült. Ez a hang változás oka, de mitől lehet benzines elméletben a gyújtáskimaradáson kívül?
Nekem sajnos nincs fotom, illetve a forditva felcsavart onzaro anyarol mintha megis... A lenyeg az, hogy a mas vackat eltakarito tuz, bar regen sem nagy langgal egett, mostanra teljesen elhamvadt.
Ezert nem akarodzik regi motort venni, mert azok kozott a logika alapjan nagyobb esellyel talalni rosszat. Ismeretlen tipus miatt meg nem is tudja az ember, hogy mit nezzen.
Ezert az utolso par jarmuvem vagy uj volt, vagy szinte bejaratosak meg, mert megsem uj arat fizettem, de par ezer km volt az oraban. Ha nem latnam, hogy milyen vilag jon,lehet, bevallalnek egy felujitast egy jatszos motorral.
Nem, nem ebből élek, de igazad van, az alkalomszerű tevékenységem okán valóban ez jön szembe (a lenti fotós példák a saját motoromról készültek). Azért a lefújt fékpor és a facsavar használata már simán büntetendő kéne legyen...

Hát, engem nem nyűgözött le a kapcsoló. A teljességhez hozzátartozik hogy mezei kétállású, egypólusú billenőkapcsoló volt, ami a hátsó csomagtartó alá kábel-kötegelőzött légkürtöt üzemeltette. Eredetileg a gyári kürt gombra köthették, mert annak a rugója belül összeesett a túláramtól és ezt látták áthidaló megoldásnak.
Te javításból élsz, te minden nap találkozol ilyennel. Én azért válogattam, de mivel az előbb én sem írtam mindent, volt olyan - a gyerek robogója - hogy az első féknyerget optikai felújítás miatt úgy fújta le az előző gazdája ezüsttel, hogy a betét is meg a több éves fékport is le lett festve. Az, hogy ki sem tudtam szedni az egyik fékdugattyút, csak megkönnyítette azt, hogy vettem egy komplett másikat a helyére. Vagy a vázra hegesztett metrikus anyába tekert pozdorja csavar...

A bowdenre szerelt kapcsoló azért nem rossz, én ma este azon gondolkodtam, hogy az USB töltő aljzatot hova erősítsem fel, de most megvan már annak a helye is.
A két kezem összetenném ilyen hibákért. :) Persze, értem a bosszúságod, meg igazad is van, a házi kókányolás a legrosszabb, ami egy motorral történhet - a teljes elhanyagolás mellett.
Lehet az a baj, hogy túl sok ilyet láttam és már nem éri el az ingerküszöböm egy kikopott csapágy vagy egy szutykos lánckerék. Nagyobb szarhoz vagyok szokva.
Sem a pénz, sem a meló nem lenne probléma - bizonyos határig persze - hanem amit utálok, az az, amikor más szarát kell takarítanom. Telement bogárral a hűtő? A km-től elkopott a betét meg mondjuk a keréktengely? Oké. Na de összecserélt/kihagyott csavarok, napon tárolt, porrá omlott műanyag elemek, kalapáccsal gyógyított lötyögés az már nagyon elveszi a kedvem.
Az előző motoromat amikor hazavittem, ott láttam, hogy az első lánckerék talán SOHA nem volt kitakarítva... Akkor majdnem elsírtam magam, pedig pénzben csak 500 HUF volt a vegyianyag.
Ez sajnos ilyen. Vagy pénzt tesz bele az ember, vagy időt és munkát, avagy vesz egy olyan újabbat, amivel meg tud barátkozni ha akar.
A 10-12 ezer+fa szervizóradíj nem segít azon, hogy az tulajok nagy része azt válassza, mintsem az otthoni barkácsot. A gyári alkatrészek árai sem.
Én már rájöttem, nem a motort megvenni a drága, hanem azt úgy fenntartani, hogy a Holdra is elinduljak vele bátran.

A Rebel 500 pláne kicsi, pláne mint a 650-es Kawablokkos. A város körül forgolódni biztosan jó, de csomagokkal lemenni vele a tengerpartra... Biztosan lelehet, mert volt aki Simsonnal tette ezt meg, na de mégis.
(Tudom, a ER-6 is sovány, tudom, ne írja le senki.)