Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lemaradtam, ez egy rendezvény?
Vitpilen:
Első körön úgy gondolnám, mi találkozhatunk a Bécsi u. Zay u. sarkán a benzinkútnál, Miklós ha tud jönni, vele Vörösváron a Lukoilnál, Antiékkal Dorogon a Lehotainál. Ahol regisztrálni kell. CNV Tatáról (ha jön) vele is Dorogon. Antival összebeszélhetnek, hogy valahol útközen.
Mi úgy tervezzük, 8-kor indulunk Kispestről, > Üllői u.> Könyves/Hungária Krt. > Árpád híd > Vörösvári u. > Bécsi u.
Szóval akkor lesz 535, 750, (1000, ha Miklós tud jönni), 1100. 🙂 🙂 🙂
CNV! Ha eljössz szombaton az esztergomi gurulásra, kipróbálhatod az enyémet.
Egyetértek Blackiexel és jó a tapasztalatait olvasni. (Innentől szubjektív) De ez még mindig olcsóbb, mint a Sportster 883, amit igazából szerettem volna. Alapból az azzal való szívásra (meg a moneygunra) állítottam rá magam, ehhez képest az 535 kedves kis jószág, nem genyózik, de fel vagyok készülve a legrosszabbra. Számomra addig javítható bármelyik motor, amíg nem törik rommá, vagy törik ki egy darab a blokkból. Gépészként hobbiból tartott öreg motorjaim vannak, mert gyerekként a Motor Sapiensél és az Amargo Choppersnel ezeket láttam, csodáltam. Élvezem, ha előre betervezhetek a hétvégére egy jó kis szerelést. 84ezer van benne, de ma is elvitt dolgozni és haza is hozott. :)
Amit Blacki leírt, mind végigjártam....
Hosszasan kérdezősködve mit, hogyan.... végül is rendbe lett a gép.
Minazonáltal én szerettem...... 🙂 🙂
Tavaly ősszel ez már előjött és akkor se, most se gondolom másként. Engedelmeddel idézem magamat - pár röpke kiegészítéssel. Szigorúan magánvélemény következik.

"Ebben a korban (mert egyik se fiatal már) én akit tudok, lebeszélek róluk. Az egyetlen kivétel az, ha az illető mindenáron 535-öt akar és hajlandó kifogástalan, megkímélt, babusgatott, rendszeresen használt példányt kifizetni. Amolyan fél-kezdőmotor, relatíve olcsó, kevés tulaj hajlandó velük megfelelően törődni, hozzáértő szerelőhöz vinni, a gyári vagy jó minőségű alkatrészt megfizetni és ennek komoly ára van a következő gazdánál. Pár gyakori, úgymond széria- avagy konstrukciós hiba:
Az üzemanyagrendszer elektromechanikus, a benzincsapja be van ásva a motor alá, ahol aztán kap hideget-meleget és a korából adódóan jó eséllyel törődést igényel. Az ülés alatti tank nagyon sokon rozsdás már, az elektromos csapot eltömíti, a javítás elég szar meló, mert szét kell borítani a motort.
A porlasztó sem egy leányálom, kevés olyannal volt dolgom, ami ne lett volna így vagy úgy elbarmolva. A legjellemzőbb baj az agyig betekert és izomból meghúzott pilot csavar, amit ha nem tud az ember kifúrni, akkor porlasztócsere.
Hasonló a helyzet az olajszűrő fedél hosszú csavarjával, elég sok példánynak van megszakadva a menete a blokkban, mert "húzd meg jól, Pistám, nehogy eresszen", új o-gyűrűre nem költünk.
Az úszó tűszelepfészke pl. papíron nem cserélhető - csak kockázatosan, roncsolással és körülményesen.
Az önindító szabadonfutója szeret rendszeresen szétesni, nem egy tartós konstrukció (1996 és előtte).
Az üresállás kapcsoló műanyag, gyakori a töréses malőr.

Röviden: csak akkor vegyen az ember 535-öt, ha vagy nagyon türelmes, precíz, nem sajnálja a pénzt jó alkatrészekre és maga szerel vagy ha hajlandó profival javíttatni a bajait.

Szvsz ebben a kategóriában (5-600 cm3 közt) a Kawasaki Vulcan EN500 és a Honda Shadow VT600 is jobb választás, ha pedig Virago kell neki mindenképp, akkor a 1990 utáni 750-est javaslom, mert árban és súlyban is nagyon közel van az 535-höz, de minden más tekintetben jobb annál.
Tisztában vagyok azzal, hogy akárhol olvas utána az ember, a sok újságcikk, használtmotor-teszt és hasonlók elismerően nyilatkoznak róluk, de vegyük figyelembe, hogy erről a típusról legalább 15 éves a legfrissebb írás is és az idő nagy ellensége ennek a típusnak"
Köszönöm a véleményeket : )
Lehet hogy korai, de nézegetem az 535-ösöket hahun : )
Nem tekereg ez (535) sehova. Kivéve a gázkart, az tekereg rendesen 😁 Biztos van az a szétfingott példány, amin minden lóg és tekereg, de az nem normális.
Az 535-rol nem tudok reszletesen nyilatkozni, sosem vezettem olyan agresszivan ilyet, mint a nagyobb testvereit.
A 700 es afelettiek eseteben viszont ez semmikepp nem all meg: attol, hogy a blokk a vaz teherviselo eleme, az egesz sokkal merevebb, csavarodasra kevesbe hajlamos. Okkal alkalmazzak egyes sportmotorokon is ezt a megoldast, pl. Ducati.
Mas kerdes, hogy a 250-es 70 kiloval konnyebb es a vaza igen jol sikerult darab, az 535 futomuve pedig a sulyahoz es a rivalisaihoz kepest eleg "also polcos", de azt nem gondolnam, hogy nagyon nyeklo-nyaklo lenne a vaz maga - a rugostagok es a villa mas teszta, azt kevesen dicserik. Ennek ellenere tudnek az 535-nel kellemetlenebb uttartasu motort mondani.
Egy kérdés az 535 és nagyobbak kapcsán:
Valahol olvastam (talán facebookon az xv250 csoportban) hogy a nagyobbakon az alsó vázcsövek hiányában kicsit "tekergősebb" az egész motor a 250-hez képest (merthogy itt a blokk veszi át az alsó merevítés szerepét).
Érezni ebből valamit a gyakorlatban, vagy csak elméleti okoskodás ill. savanyú szőlő?
Eddig max 40 perc volt, amit egyhuzamban mentem vele. Egyenesen tart, míg a dragbarral púposan ültem egy idő után. Kíváncsi vagyok a több órás tekergés után, hogy milyen lesz a hátamnak.
Köszi! Úgy legyen, majd írjátok ki a tervet. ;)
Kényelmesebb a kormány? Tetszik a fékpedál szélesítés is. 🙂
Klassz lett a géped, hamarosan megnézzük 3D-ben is 🙂
Mostanra lettem kész. A kormány fantasztikus, így képzeltem el az irányítást. A helyes szelephézag is rengeteget változtatott az élményen. Nagyon jó volt menni egy kis kört. Jövő héten találkozunk. :) Az ülés mod és az idomok rendbetétele van még hátra, hogy lezártnak jelenthessem a projektet. Minden gyári cucc megmarad, bármikor átépíthető eredeti állapotra.
Megejtjük, az ajánlatom áll.
A túra nagyon jó volt, átlagosan a gép jól viselkedett, a fogyasztása stabil 5,2-5,5.
Apróbb "rendellenességeket" tapasztaltam.
A második megállónál (tankoltunk) az indítás után fura "sipoló" hangot adott a blokk, fordulat ejtés közben. Olyasmit, mint a turbó ad, (lehet, hogy turbós? :) :D ) fordulat eséskor. Nem tudtuk megállapítani, hogy lánc esetleg, vagy levegő hang.
A reggeli első indításkor épp, hogy csak ketyeg. A szivatót nem szereti, nem kell neki. Nem emeli a fordulatot, sőt, inkább fullaszt.
Nagyon sokára áll be az 1000-es fordulatra.
A hazafelé úton, az egyik pihenő utáni indításkor, az alapjárat felemlekedett 1500-ra. Stabilan. Leszabályoztam 1000-re, majd a következő pihenőnél leesett 7-800-ra. Akkor meg felemeltem 1000-re.
Az 535-höz képest, még mindíg úgy érzem, hogy nagyon "rázós/darabos" a járása, ez főként alapjáraton, és gyorsításkor érezhető erőteljesebben. Olybá tűnik, mintha a "két ló közül" az egyik jobban húzna, mint a másik. Úgy néz ki, rá fog férni az a porlasztó felújítás, amit beszéltünk.
Ugyanmár. Csak ketyegtesd :D
Szia, Blacki !
2 motor 4 fő.
200 km ( nem túl sok, de jó helyek )
Volt egy kis kitérő a tervezett útról.
Ipolydamásd után nem Nagymaros, hanem Márianosztra és Kóspallagon át Verőce.
Az út jó kanyargós a Börzsönyben, a minőség a gyalázatostól a majdnemtökéletesig változott.
Sok megállóval , Dunai kompozással kb 9 óra.
A motorom jól ketyeg, köszi mégegyszer az újjáépítést 🙂👍
Dankebitte!
Jot gurultatok? Hanyan voltatok vegul? Csak te es Anti?
Blacki, itt a lángosod! :)
Én úgy tudom, hogy a kettő találkozásakor akkor lesz baj, ha jelen van elektrolit is. Pl. villanyvezetékek kötésénél a levegőből származó nedvesség avagy a linkelt fórumon a hajós/tengeri használat. Kocsi alján a víznek kitett fékcső pl.
Vakfuratos csavarkötés pici rézpasztával az én fejemben elég biztos műsornak tűnik.
https://forums.ybw.com/index.p...

Èrdemes végigolvasni a linkelt forum postjait. Ugyan megoszlóak a tapasztalatok / érvek, de a kémia szerint, alu meg a réz nem nagyon szeretik egymást. Ennek ellenére sokan használják / használjuk sok helyen. (pl a gyertyák menetére attól függetlenül, hogy alu öntvény a hengefej anyaga.)

Èn nem tudom kategorikusan kijelenteni, hogy jó, nem jó, de érdemes vele óvatosan bánni, és csak indokolt esetben használni.

A tribológia tudománya nem olyan pofon egyszerü mint ahogy azt sokan feltételezik. Egy egy nem megfelelöen megválasztott kenési módszer, vagy kenö anyag, jelentösen befolyásolja szerkezetek élettartamát.

Tavalyi évben történt, a TÜV ellenörzéskor, hogy a mérnök kiszúrta, hogy a jobb hátsó kerék fix fékvezetéke rézböl volt kihajtogatva .(14 bonyolult 3 dimenziós hajtás volt egy eredetileg 92 cm hosszú szakaszon, amit nekem a flexicsö cserekor sikerült eltörnöm, mert össze volt rohadva. Ìgy a gyári acél helyett, csak egy 90 cm-es egyenes rézcsövet kaptam az autósboltba amin a végeg már fittingelve voltak, "csak" meg kellett hajtogatni. Pár óra alatt meg is volt, felpattintottam a félig leszeretlt üzemanyagtartály fölé, összekötöttem flexi csövel, légtelenítés, bla, bla, bla...majd egy jó évet jártam így télen nyáron. ) A lényeg, hogy el lettem zavarva a csodamunkámmal együtt, mert hogy ez így "veszélyes" !!! Mert a különbözö potenciálu fémek a fékrendszerben elkorrodálják egymást. Azt mondta, vagy kicserélem mindenhol rézre (ezt nem értettem, hiszen fékmunkahengerek pl attól még alu vagy acél öntvények) vagy tegyek fel acélt ahogy az gyárilag van...Vettem egy gyári darabot amival ár szempontjából semmi gond nem lett volna, de megint meg kellett bontani a redszert a már amúgy rám pikkelö mélygarázs tulajdonosok elöl bujkálva az egész beavatkozást egy simpla kerékcserének álcázva. Ès voltam annyira naiv, hogy azt hittem, hogy a csö tiszta, de nem volt az, így a spém, jól összebaszta légtelenitéskor a légtelenitö záró felületét. A csavart azt ki lehetett cserélni, de munkahenger öntvényébe a furat alján a kúpot felpolirozni nem volt olyan egyszerü egy társasház pincéjében eltárolható szerszámkupac segítségével. Persze egy év után semmijen szemmel látható korrozió nem volt a réz és acél találkoasánál, de jobb békességben élni a TÜV-el és a tudománnyal.
No, itt ilyen jellegű szerelemről nincs szó. Csak a fillért zaklatjuk szexuálisan meglátásom szerint, illetve ragaszkodunk a 100 ló vélt vagy valós presztizséhez.