Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi Gyulus54, már rendben vagyok! §:-)
Nem tudom, hogy a fórum szabályzat engedi-e vagy sem (legfeljebb szóltok majd), nem reklám célból, csak tájékoztatás jellegből, hisz személyes találkozásra is ad lehetőséget, szóval akit érdekel elkészült a Siroki Motorostalálkozó programja, nekem az egyik stábtag itt azt mondta, hogy véglegesnek tűnik:
Szevassz Kosztya!
Először is mielőbbi jobbulást Neked!
Másodszorra, ne hidd el szóbeszédet! Be lehet állítani a V2 porlasztókat! 🙂
- V2 karbik "beállíthatatlansága" mítosz. Aki ilyet mond, vagy nem mer hozzájuk nyúlni, az nem ért a karburátorokhoz.
A gyertyacserétől számított 100-120 km után less rá a gyertyákra, ha most egyforma a színük és állapotuk, akkor lehet egy negyed fordulatnyit szabad rajtuk nyitni. Mondjuk egy szinkront állíthatott volna... Azt illik. És nem nagy belenyúlás. Ugyanakkor lehet pont az a baja. Ehh... mindegy.

- Gumik: Maxxis 6011 széria, Bridgestone Exedra Max, Michelin Commander, Continental ContiLegend. A Maxxis első+hátsó 60-ból megáll, a többi 100 felett lesz. A Maxxis tajvani, de normális minőségű gumi, 3 motoromon volt már és ha a mostaniak elfogynak, ezen is az lesz. Annyia hátránya, hogy 20%-kal hamarabb "fogy el", cserébe sokkal olcsóbb. Tapadást tekintve nem tudom kritizálni. 100/90-19 előre, 140/90-15 vagy 150/90-15 kell hátra.

- olajcsere: a Lóri videója is teljesen jó, bár az övé újabb típus, nála le kell szedni a lábtartó vasát, nálad nem lesz erre szükség.

- nyomvályúk: a motor mérete és súlya miatt mindenképp érezni fogod, igaz egy 80 kilós Simsonon is éreznéd. Az új gumival kevésbé lesz azért félelmetes, de ha teheted közöld meg, mert sosem lehet tudni, mivel szennyezett az aszfalt aznap.
Itt vagyok újra, mielőtt még Gyulus54 ismét hiányolna.
Az elmúlt napokban volt minden jó, ami csak jöhetett: derékbecsípődés a műhelybe, amihez másnap reggel, megpihenten, az ágyban ledermedve még egy hasmenés is párosult! Ne tudjátok meg milyen maratoni táv tud lenni ebben a kontextusban 8.5 méter, ami a fekhely és a budi közt van.
De motoroztam is, már amikor nem szakadt az eső és megjártam vele a szervizt is.
Ez utóbbi valamivel több mint fél siker volt csak de mégis jó haladás:
- Az első teleszkópot nagyon szépen megcsinálta, beállította, ez menet közben is érezhető. Megtisztította a tárcsaféket is és megnézte magát az első fékrendszert is, ez ugyanis tiszta olaj volt mindig de amint az most már kiderült (és sejthető is volt) a teleszkópból verődött oda az olaj.
Az eddig nem túl jó minőségű, fleknizett utakon néha hallottam egy enyhe kopogó zajt, amit sehogy sem tudtam behatárolni, hogy honnan jön, na ez is megszűnt.
- Az az alapjárati bosszantó visszapufogás megmaradt, a srác nem nyúlt a karburátorhoz de ott a beszélgetés közben nagyon úgy éreztem már, hogy mindenképp kerülni akarja, hogy hozzá kelljen nyúlnia. Már sok motorostól hallottam, hogy a "V"-motoros karbikhoz sokan nem szívesen nyúlkálnak hozzá. Mindegy, ez még így kimondatlanul is egy sokkal korrektebb hozzáállás, mintha elkezdi össze-vissza csavargatni.
Ilyenekkel hárított, hogy szerinte ezzel együtt lehet élni, meg hogy lehet, hogy nem is lehet beállítani, meg valami olyasmit is mondott, hogy a "kipufogó végéből jön a puffogás (ezt nem tudom mit jelent)" és a végén fölajánlotta, hogy dúsíthatja a motorba jutó üzemanyagot (mert szerinte keveset kap) ebbe viszont én nem mentem bele, mert egyszer már meg kellett tisztítanom a gyertyákat mert nem indult a motor (az első hengernél nagyon "üzemanyagos" volt, a hátsó hengernél épphogy) tisztítás után pöcc-röff, utána gyertyákat is cseréltem a Blacky tanácsára.

Ami jönni fog:
- Olajcsere a motorba és a kardánba (nem kéne, mert a régi tulaj azt mondta, hogy frissen cserélte de így nyugodtabb leszek).
Ez szintén Blackiex utasításait követve fog történni, plusz egy másik rokonlélek videósegítségével:
http://youtu.be/SThAvJ5y17g

- Aztán nem lesz olcsó dolog, de a gumik, és itt lenne pár fontos kérdés:
Mindkét keréken egy-egy Dunlop Qualifier gumi van. A hátsó keréken a gumi közepén már 1 mm alá kopott a minta, az egyértelműen kuka. Az első keréken, középen még picivel 2 mm fölött vannak a bordamélységek, viszont ez a gumi is elég öregnek látszik már.
Na most:
Már akkor is, amikor hoztam haza Debrecenből, és utána itthon is megfigyeltem, hogy a motor ezeket a hosszirányú kikávásodásokat az úttesten eléggé megérzi (azokról a nyomvonalakról van szó a rossz minőségű aszfalton, amelyek az állandó terhelés végett besüppednek... esőben lehet jól látni, hogy megáll bennük a víz) és bizony 80 km/h körül már nem jó érzéssel motorozza meg az ember az ilyen utat, még ha nem is túl mély az a káva.
A kérdés az, hogy ez a "szar gumi" jele, vagy tényleg jobban észrevehetőek az ilyen úthibák egy nagy dög chopper-rel mint amúgy általában, más motorokkal (Nekem egy Harley-s mondta ezt egyébként egyszer).
És ha már gumi, és mindenképp venni kell: Mire kell figyelni esetleg pluszba, milyet érdemes, vagy milyet nem?
Mert egyik sem olcsó de ha szart vesz az ember olcsón az a legdrágább.
Persze 535, én is úgy láttam, hogy a henger is útban van. Marad a barkácsolás!
A rugo egyik kampoja a karba, a masik kampoja a stiftbe kapaszkodik.

Kiakasztod, hajtogatsz, visszateszed es kesz.
...legalabbis ha nagy XV-rol van szo. Ha 535, akkor nem nyertel hangszorot, mert a komplett also kart tengelyestol ki kell huzni a rugo cszerejehez, aminek meg a hengerfej is utban van. Szoval ott vagy barkacsolsz, vagy ugy hagyod. Esetleg teszel egy spiral rugot a bowdenhej es a kar koze, hogy kvazi ugyanazt a feladatot ellassa.
Van egy sejtesem, mire gondolsz, de ha az a kis rugo, ami a kart huzza vissza oramutato szerinti iranyba, az nem bontos musor, az onnan kijon. Hajtogasd meg fogoval, nem olyan kritikus alkatresz, hogy ujat vegyel belole
Sziasztok, újabb kérdés Virágo ügyben!
A blokknál levő kuplungkulcs alatt van egy spirál visszahúzó rugó, ennek le van törve a vége. Ezt ki lehet-e cserélni blokkbontás nélkül, vagy próbáljak valami beakasztót csinálni rá. Igazából isten tudja mióta van már így, de most hogy tudom, zavar!
mindig ez a Virago:)) csak azert olvastam ide be, mert volt valamikor egy XV - 400-asom egy Tank-Atrappel fenn, az üles alatt asszem 8 Literes volt a Tank....Ahogy megvettem, mar mentem is vele Görögbe 1990-91 ben ?? de elötte fenntre szereltem egy nagy Tankot . . . . .nagyon szep formaju kis gep volt . . . .
Heraklion - Budapest 1600 Km volt, egybe lenyomtam visszafele, aztan meg mentem volna haza, de Mosonmagyarovaron a havernal ,mar 2 napig hulla voltam.
Emlekezetes nagy kaland volt . . .
de reg volt - - - - -
Hú, köszi, ez a delmanos jónak tűnik!! Race-shopból már rendeltem párszor ( Kassáról ) kipuff bandázst, ilyesmiket, meg van ott finom kecses kor. Awab bilincs is.. Amúgy tényleg nemolcsó, enyhe kifejezéssel élve... de nem kell sok..csak ebben a fos időben, ha már nem lehet menni, gondoltam kipucolom a fesszabályzót ( kontakt, hőátadó paszta, etc. ) meg a környéken lévő elekrtomos csatikat is átnéztem, de akkor már a benzincsapot is felújítottam, ( volt itthon tourmax szett ) mert olykor csöppent tavaly.. aztán megint felmerült bennem, hogy ezek a 26 éves benzincsövek is cserések lesznek előbb-utóbb, de eddíg nem találtam sehol..
Visszavonom! Van itthon is! (kurvadrága mondjuk...)

A nylon hálós az.
https://race-shop.hu/kereses?t...
Sajnos 10-es a legnagyobb, amit talaltam.
WwwgcmxxGFxGQC%2FVTZhUEoYxSdYo...]https://www.ebay.de/itm/175017...[/url]
Itthon nem nagyon, megmondom oszinten. A legtobb helyen sima szovettel erositett vastag falu van.

En 5-10 metereket veszek altalaban kulfoldrol. Ha gephez kerulok, elokeresem a forrast. Ebay-es kereskedo, de Bolgar es ingyen postas a mutatvany.
Sziasztok! Nem tudja Valaki hol lehet venni olyasmi benzincsövet ( csöveket ) méterben ami az eredeti Virago-hoz leginkább hasonlít?? -- Fekete vékonyfalú gumicső 8 és 12 mm csonkra? Errefelé vagy csak az átlátszó, vagy gumi, de vastagfalú van mindenhol.
Bár még utána nézek ezeknek, mert lehet, hogy nagyobb cc -s Viragokra gyártották, amik a fotókon vannak.
Egyik sem 535-é... Ez 700-1100 modellekhez való. Az 535-ön a két szívótorok egymással pont szemben van. Csak a nagyokon van eltolás, mert azok hagyományos porlasztók. Az 535 esőáramú karburátorokkal van szerelve, a szívótorkok egy vonalban vannak, tehát Y alakú kell.

A Hitachi-s műsort kerülném, sokmindent nem lehet hozzá szerezni.

Ez az 535-re való.
https://vtcportal.com/home/42-...
Kösz! Igen, gondolom nagy falat lesz. (Ám a gyárik már annyi gondot okoztak, hogy azon tovább kéne lépni, 1 henger nem akar ketyegni) 1 Hitachi karbis , és 1 GC 125 karbis megoldást találtam, aminek a fúvóka méreteit is megadták, fogyasztás levezetéssel. A szívócsonkból többféle is felmerült, a legérdekesebbet felrakom, a fotón látható, hogy eltolásos megoldás, nem a hagyományos Y.
A 250-ese nem jo, mert a hengerszog is mas meg felfele is all, nem oldalra.

Nem lesz konnyu musor, mert jellemzoen full amatorok csinaljak es a beallitasaik eleg esetlegesek, ha talalsz is pl. youtube videot ahol a fuvoka/tu/uszoszint adatokat kozli valaki (10-bol egy ilyen) az nem biztos, hogy nalad is jo lesz, mert fokepp kinai Mikuni VN masolatokkal csinaljak ezt es azok a karbik... hogyismondjam.... nem tul konzisztens minoseg.

A szivocsonk, ami 535-re jo lehet (bar lehet hezagolni kell, mert nem mindig sikerul nekik) azt a litvanok csinaljak, asszem vtcportal.com a weblap cime.

Gatyat kosd fel, mert lehet sok macera lesz beloni.
Üdv! Kerestem itt a hozzászólásokban, ám csak utalást találtam arra nézve, hogy átépített e már valaki 535-öt 1 karbisra? Néztem YT videókat és 1-et találtam, ami bevált a kommentek szerint. A fő kérdésem, hogy lehet e itthon, vagy bejárt módon Y elosztóhoz jutni?? Vagy a 250-es - 125-ösbe való, felhasználható?
Volna utobbirol keped, hogy megis mire gondolsz?
Az utolso furulyat szoktak kivagni. Szerintem nalad is az volt.
Lehet, valami ki lett szedve belőle...
Szia Gyulus! A gyárit is fel lehet okosítani, ez is igaz. A tied gyárinak néz ki, ott az alsó dob is képen.