Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv.
Ma a generátor oldal is le került és a primer lánc is látszik (sajnos) Az olajzó tüske egészséges épp!
Erre mondjak azt, hogy olyan mar, mint a venasszony p*csaja.
En cserelnem, az fix.
Ha foghegyre kapott, akkor inkább cseréld, oké. De tényleg tök lazák eredetileg is.
A kosár kérdésében meg egyetértünk, én is azt mondtam, hogy nem érzem egészségesnek.
A lánc amég tekertem kézzel foghegyre kapott!!! szóval az tuti nem jó úgy! értem hogy kell kis lógás de ha hidegen 1,5-2 cm akkor mennyi lehet üzemmelegen?
7-10 ezer forint , ezen nem fog múlni ha már szét van szedve.
Nekem a kuplung kosár gyanús hogy a nagy fém keréken 3 szegeccsel van fent ugye és maga az alu kosár rész nem csak forgás irányosan a rezgés csillapító rugók ellenében hanem minden irányban el mozdul.(nem billen! hanem a helyén le-fel, balra -jobbra is akár mozog egy fél cm-ert.) 😢
Az olajpumpa lánc miatt nem aggódnék, több Yamaha típuson gyárilag laza, mint a fene, de nem is visz át nagy nyomatékot, nem muszáj gitárhúrnak lennie, ezért nincs gyárilag se vezetője, se feszítője.
A kosár kotyogása meg - ha ennyit mocorog és ilyen szabadságfokkal - az számomra nem hangzik jól.
sziasztok
Most volt időm a motornak neki állni.
le vettem a kuplung deknit és ki vettem a kuplung szerkezetet. Alatta ott az olajpumpa és a meghajtó cuccok.
A kuplung kosár a szegecseléseken nem csak kör irányban tud el mozdulni a rugók ellenében,hanem le -fel is mozdul kb fél cm-ert.
Nem tudom azt szabad neki vagy sem.
Aztán az olajpumpa lánc: annak a kis láncnak vagy 1,5-2cm lógása van szerintem ez nem természetes, remélem jól gondolom?
Èn nem tudok mértékegységet hozzárendelni az " azonnal viszi"-hez. Ha kibontod a csapágyházat, ott el tudod húzni a fogaskeréktöl a láncot, az már mond valamit a kopottságáról. Meg kihúzod a olajzó csövet, és megnézed, hogy nem ér -e bele. Igazából ez utobbi a legfontosabb, mert ott tud zörögni, még el nem bontja a csövet. Igazából gyárilag itt semmi lógásnak nem kell lennie, mert fix a tengelyek távolsága, és a hömérséklet változással sem tágul annyit a öntvény, hogy túl nagy játékot kéne hagyni a láncnak... amúgy sokáig el tudnak menni ezek a láncok, csak itt van a zavaró zörgés, meg hogy el kezdik elbontani a olajzócsövet, vagy egyes esetekben az öntvényt, ha nincs láncvezetö.
Az mennyire ad képet a primer lánc állapotáról ha a generátor fedelet leveszem és a generátor forgórészt megpróbálom kézzel mozgatva az esetleges nyúlását meg saccolni?
Mert ezt csináltam és kb semmit sem kotyog. szinte azonnal viszi a főtengelyt mindegyik irányba.
Nem is téged kérdöjeleztem meg, hanem én is az alkatrész lista elnevezésén akadtam fent. De simán el tudom képzelni, hogy a régen használt evolucios fejlesztés kapcsán 80-as években elövették az öreg lánchajtásos xs 1100 doksiját amiben ott valóban a primer hajtás lánc, aztán lánc szélességét harmadolták, mert az öninditónak elég az is. A cikkszám változot az elnevezés maradt...ezek a mérnökök már csak ilyen lusta állatfajta...én is szeretem fejlesztéskor energiaminimumon tartani a bevatkozás mélységét... :-)
A dokumentacioban kerestem ra a 'primary drive' szavakra, az elso talalat egy hy-vo lanc volt, ezt a konkluziot vontam le. Az alkatreszlistan is ugy szerepel, mint 'chain, primary'.
Szép napot 😊
Aha már látom mikre gondolsz.(és igen sajnos tényleg felmerülhet a dugulás ból kifolyólag ha az el dugult akkor mi lehet a kis furatokkal 🤔.)
Csak titokban reménykedtem hogy a nyáron még mocizhatok vele nagyobb gond nélkül és majd ráérek bontani amikor bejönnek a szar idők.
Akkor az olajpumpa lánc ellenőrzés tiszta sor. Viszont a "primer" lánc feszességét nem tudom ellenőrizni gondolom,a kis olajzó tüske meg amint nézem a generátor tengely házában oldalt van.
Így a generátort mindenképp ki kell szedni és ha mákom van a csapágyház 3 csavarja is kijön utána ki lehet venni ezt a kis tüskét is. 😊
Hétvégén ránézek ezekre.
A kis olajozó tüske a "primer láncnak".
http://youtu.be/__qndoki4BU?t=810

Szerintem rá lehet nézni, hogy nem nyalt -e bele már a lánc a csöbe, ha lehúzod a generátort, meg kiveszed a csapágyházat.

(AMúgy nem értem minek hívják primer láncnak, mikor a primer hajtás a fötengely és kuplung között van, és az fogaskerekes, ha jól látom.
Az xs 1100-Fj 1100/1200, xjr1200/1300 családnak van lánccal hajtva a váltó benemö tengelye emlékeim szerint. )

A kuplung mögött meg meg lehet nézni az olajpumpa láncát, hogy mennyire laza.

http://youtu.be/kV5yE6-Ak-w?t=45

https://www.youtube.com/channe...
Van benne vagy 3 lánc. Ez minimum 2-vel több mint ami elég egy motorba.

https://www.bike-parts-yam.de/...

https://www.bike-parts-yam.de/...

Ahogy nézem olajszivattyú láncának van egy burkolata (5), ha kopik a lánc, azt egyenetlenebb járásnál csapkodhadja.
Aztán ugyan a szabadonfutó meghajtásnál a láncnak van vezetöje, de nekem pl. annyira megnyúlt -megkopott a lánc, hogy elbontotta a kis olajozó csövét, ami a két láncág közé volt bevezetve...innentöl rohamosan leépül a lánc.

http://youtu.be/kV5yE6-Ak-w?t=633

Neked volt dugulásod az olajhütönél, eleve valami hányadtatott sorsu jármüvet istápolsz...én nem biztos megelégedtem volna a részmegoldásokkal. Mikor egy olajhütö rendszere el van dugulva, akkor vajon az apróbb méretezett olajfúvókák, járatok teljesen átjárhatók?!

Blackiex által említett hibalehetöségeket én is csak megerösíteni tudom.

Ezek a háromgörgös szabadonfutó a yamahák achilesi pontjai.
Akkor azt mondod nyugodjak bele ez ilyen?
Aztán ha majd meg adja magát akkor ráérek aggódni?
(de lehet hogy évekig elmegy így.)
Én sem szeretnélek megbántani, de internetes videó alapján (pláne ha ilyen minőségű) csak találgatni lehet, mást nem is.
Pláne, hogy a levegős Yamahák eleve nem csendesek. Még ez a 8000 mérföldet futott, egyébként patika jószág is kerreg alapjáraton, amint elveszi a srác a szívatót.
http://youtu.be/OavPC8IlZjY

Egyébként is többminden lehet alapjáraton zajos, kiverődött kuplungtól a megnyúlt primerláncon át (bár ebben legalább van láncvezető) az önindító szabadonfutóig, mert ebben is a három görgős szar van, ami a Vmax-ban meg a kis-Viragoban be szokott szarni... De ez innen megmondani lehetetlenség. Ehhez egy szerelőnek hallania kell, méghozzá élőben.
Van köztetek olyan aki ténylegesen érti a Yamaha szerelését? nem akarok megbántani senkit félreértés ne essék,csak találgatni meg kb-ra én is tudom 😪 Találtam egy videót amin a motort indítva kb olyan hangja van mint az enyémnek 😟 de lehet az enyém nem ennyire erős,
És a lényeg : tuti valami nem fasza így. de nem akarom a blokkot szét dönteni azért hogy ki derüljön egy esetleges olyan hiba ami egyszerűen orvosolható teljes blokk szét döntés nélkül is!
Olyan hang mint valami fellazult alkatrész,vagy nyúlott lánc ,fordulaton el csendesül de alapjáraton hallani!

itt a videó: http://youtu.be/iWfOheo7v0w

Még egyszer elnézést! nem akarok megbántani senkit! ne értsétek félre!!! 😇
Gurultunk egy kicsit, a múlt hétvégén... 🙂
Köszönöm! ;)
pimpa1974@citromail.hu
Teljesen korrekt amit írsz és már én is értem hogy miért így írtad! Én sem ismerhetem a háttered 😉na de nincs felhatalmazásom nyilvánosan megadni az öreg számát ,nevét,címét! így azért írtam hogy keres mailon!!! a Passz nem az elérhetőségre ment! A kormány teló technikai része passz, nem akartam elmélyedni a dologban van elég bajom magamnak is 😅 de tuti meg csinálná!
Próbáltam rávilágítani, hogy lehet az egyetlen ember vagy az országban, aki van annyira ügyes, hogy saját magad szereli a féktárcsáját, és van egy ismeröse aki feketén, "kb villany árban" felszabályozza neked a tárcsát. Söt még voltál olyan szerencsés is, hogy véletlen vettél egy szett tárcsát, így most még várnod sem kell, hogy az öregnek legyen rád ideje, mert abban is szerencsés vagy, csak leveszed addig a másikat a polcról, mert van tárolóhelyed is. A te esedben minden passzol és "gazdáságos". Csak, hogy ez nem egy általános eset. Azt meg már leírtam, hogy miért nem.

De mint láthatod az én esetemben, már passzoltad a "nekem gazdságos" esztergálást a kormánytelo esetében. Pedig 5 ezeret nekem is megérne, ha kiesztergálná a csö két végét méretre, meg egy "dugattyút". Ìgy én hiába probálnék meg elodázni egy kb 300€ kormánytelo vásárált némi otthoni felújítással a gyári telón már nem müködik matek. Persze nem a te hibát, csak mutatni akarom, hogy nem mindenki született olyan szerencsés csillagzat alatt.

Még otthon Magyarországon dolgoztam, nekem is volt komplett szerszámmühely, akik a "kivánságom lesték", a háznál saját szerelö-barkács mühelyem, mindent IS megcsináltam..., de elköltöztem messzire. Társasház, közös terem-mélygarázs, spiclik-besúgók hada lesi mikor megyek le overálban az jármüveimhez. Már két fejlentésen túl vagyok... Ìgy a halaszthatlan dolgokat (pl rugótörés, fékcsöcsere, hátsó futomü csere-felújítás...) még szombat éjjel vasárnap hajnalban lábujjhegyen "gumiszerszámokkal", meg hangtompítos Colt-al megcsinálom, a többit meg (vezérléscsere, fékfelújítás, kipu felxicsöcsere....) akkora idözítem, ha hazajutok...

Szóval összegezve. Èn is élnék más területeken ilyen olcsó jó szakik technológia támogatásával, de ha nincs, akkor más, SZÀMOMRA gazdáságos megoldást kell keressek.

"Amúgy meg az én yamaha 900 F tárcsáim nem szegecselt ,egyszerű sima hűtött tárcsa"
Igen tudom, mert kivácsiságból ránéztem, hogy milyen árban vannak a bontott tárcsák, meg a 80-as évekböl van két yamahám is...nagyjábból képben vagyok. Ezért írtam, hogy síkköszörülni lehet, de a szegecselt tárcsánál már az sem nagyon müködik, mert akkor kell egy marék új szegecs is.

Mivel nem ismerem a te személyre szabott lehetöségeid, így én csak általánosságban tudok témában megnyilvánulni, így neked más számok és megoldások jönnek ki, így nem neked kívánok ellentmondani, csak amíg nem ismerem a peremfeltételeket, nekem addig más lesz a nézöpontom.
Nincs itt semmi baj, kérdezni mindig a legjobb. Mikor lövésem sincs akkor én is keresem a megoldást, és szépen tudok kérni, meg megköszönni is. ( és jövök vissza a hibával amit megosztok... ) Ennél jobb megoldás nem lehet. Nagyon sok sajna a leharcolt, ridegtartású gép, ami mikor hirdetik mindig "nagy szervizes" amiről nekem egy hatalmas nagy repülő hangár jut eszembe ami valami űberbrutál ű... és mindenki ott sürög a kis motorka mellet, hogy patent legyen kicsi pénzért, de azonnal. 😇
Lehet. Anno én is tákoltam egyet magamnak még meg van valahol. Macerás de nem lehetetlenség.