Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A sugo motorbontótól rendeltem idomokat, velük teljesen pozitív a tapasztalatom.
sziasztok új tag vagyok üdvözlök mindenkit ....... mindjárt megkérdezném van -e valakinek 2003 as 600 s divire jobbos kipufogódobja eladó vagy ha tudnátok segiteni hol keressem ....KÖSZÖNÖM
Köszönöm a tanácsot,segítséget.
A válaszodat köszönöm.
https://www.partzilla.com/cata...

Èrdekes USA-ban harmad áron van hozzá lánc, de gondolom a vezetöt is cserélni kell...

Ahogy nézem a szabadonfutó már a fejletebb változat, a sok görgös. A régebbi modelekben csak a 3 görögös szabadonfutó van...nekem volt ifjú koromban olyan yamahám amiben 2 is eltört, meg egyszer az a meghajtó (primer ) lánc is elszakadt. Èrdekes vettem bejárni egy ugyan olyan motort. Ütöm vágom, ennek még nem adta meg...de 50-70€-ért van hozzá komplett blokkom, nem kell sokat kinlódni a primer lánc, vagy szabadonfutó "cserével".
Ha a szabadonfutó elkopik, eltörik, akkor nem fogja meghajtani a fötengeyt, és jellemzöen indítás közben lesznek szörnü zajok.
Neked inkább a primer lánc van megnyúlva ami fötengelyröl hajtja a generátort, kuplungot stb...

A hármas pozició.
https://www.cmsnl.com/yamaha-x...
https://www.cmsnl.com/yamaha-x...

https://www.ebay.de/itm/293562040517

Megnyúlva, alacsony fordulaton csapkodm csörög. Szokott lenni itt egy olajzó csö is, ami folyamatosan keni, de ahogy nyúlik, eléri a csö végét, és elkezdi elmunkálni. Ez mégjobban felgyorsítja aztán a kopást, mert az elkent olajozó csö vége, már nem tud elegendenö olajat juttatni a láncra,, meg ami még ki is jön az is máshova megy...

Mint látható a lánc nem olcsó, csak a blokk megbontásával cserélhetö. (ennyiért már németben majdnem utándobják ezeket a bontószökevényket) .
Persze a tevedés joga fenttartva...
Sziasztok,nem tudja valaki hogy mitől van az hogy az xj 600 Diversion 2000 fordulat szám alatt a blokból recsegés hallatszik,de 2000 fölött semmi,lehet ez az önindító szabadon futó?
Sziasztok. XJ 900-ra dobozt,dobozokat keresek. Ha van eladó valakinek kérem jelezze. Köszönöm.
Sziasztok .. Keresnék xj 600 hátsó kerékhez távtartokat . Ehhez a fajta kerékhez . Köszönöm
Hello!

Fékkarom van. Nézd meg, hogy ez jó-e rá, mert nem mindegyiknek azonos a rögzítése. Ha jó, akkor adom.
Üdvözlök mindenkit,hátsó fék munkahengert és első fékkart keresek egy 94 es xj 600 Yamahához.
"a szerelő szerint minden rendben a fékkel"...miután lelégtelenítetted...
- a nagy légtelenítési kaland után sem változott érzetre sem a fékkar keménysége sem a fékreakció, úgyhogy arra gondolok, hogy eleve jó volt csak én képzeltem bele, hogy probléma van.
xj 600 s Divi 2001ez lemaradt...
sziasztok.....a mocim 6.ban 60-70 km/h körül fura( mintha vákuum lenne a blokkban)hangot ad....aztán eléri a 85-90 km/h-t olyan 3500-4000 fordulat körül megszűnik a hang....nem a kuplung oldalról,hanem a bal lábam felöl jön a hang.......feszesebbre is húztam a láncot,persze nem lett jobb........láncmenesztő gumim mondjuk kezd kopni..kétségtelen.....Ha van budaörsi,vagy környéki kollega,nem bánnám ha kipróbálná........(igaz be is jelentettem szervízbe,de nem baj ,ha felkészülök....) Kösi Zoli
"a szerelő szerint minden rendben a fékkel"...miután lelégtelenítetted...
Csak egy kis update: a szerelő szerint minden rendben a fékkel! Öröm boldogság :)
Megpróbáltam légteleníteni, egy nagyon kevés levegő jött ki belőle aztán semmi. Beszéltem a szerelővel majd valamelyik nap elmegyek hozzá ő meg megy egy kört a motorral. Ahogy mondtam az egyik probléma az egésszel kapcsolatban az, hogy nincs viszonyítási alapom, tehát lehet hogy a fék úgy jó ahogy van. A kuplung + fék billentése sikerült. A fékcsőről készítettem egy fényképet de azt, hogy mióta van rajta nem tudom mivel már így vettem.
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
Azt hogy milyen az allapota csak muszerrel tudod merni. Tok mindegy mennyi km van benne. A lenyeg hogy mennyit erintkezett levegovel, mennyi vizet vett fel belole. Az ugyanis csokkenti a forraspontot es beesik a fekkar ha elforr a fekfolyadek... alfoldon ez nehezebben fordul elo, de 1300 Huf kb 0.5 Liter fekfolyadek...
Oregek mar azon a fekcsovek, ha meg a gyari van rajta... azokat elvileg 4 evente kene cserelni, de 24 evente minden bizonyossagal sokat segit a szivacsos hatason... a femhalos fekcso sokat dob a rendszeren, csak mostansag nagyon ramentek az illegalis atalakitasokra... legalisan meg zsebbenyulos a tortenet...
"Eszedbe ne jusson visszsonteni a fekfolyadekot!"
ööö.. miért? Ha 1500km van benne és tökéletes állapotú akkor miért ne?
De az. Ha felulre a munkahenger kornyekere beszorult egy legbuborek akkor nyomkodatod egy hetig is.

Eszedbe ne jusson visszsonteni a fekfolyadekot!

En anno egy Ducati Hypermotard hatso feket csak trukkosen tudtam lelegteleniteni. Ott ugyanis a hatso munkahengertol S alakban megy a fekhez a cso hatra, raadasul ott felul megybe a feknyeregbe a cso es alul van a legtelenito.

Ha vegkepp nem megy neha segit ha a munkahengernel.kilazitod a csovet, csak jol burkold be a motort
Sziasztok.

A fékfolyadék idén, kb 1500km-rel ezelőtt volt cserélve szervízben. Nem voltam ott amikor csinálták, de minden bizonnyal szakszerűen lett elvégezve. A folyadék színe azóta sem változott gyakorlatilag ugyanaz a világossárga, a fékfolyadék ablakán éppen látszik egy kis buborék. A fogáspontot nem érzem, hogy változna ha pumpálom a féket, de úgy gondolom, hogy jobban kellene fognia. Ez persze csak egy tipp. Semmilyen összehasonlítási alapom nincs és az is igaz, hogy a '94-es változat van nekem amin még csak egy féktárcsa van. Eszem ágában sincs első kerékre állni amikor fékezek de ezzel a fékkel nem is lehet (próbáltam). Szóval nem tudom igazából, hogy mennyire kellene fognia, de gyengének érzem. Markolatig behúzni nem tudom, annyit nem enged viszont ha fékeznem kell és csak két ujjal fogom meg a féket akkor szerintem nem tudom a max fékerőt kihozni belőle.

Most egy gyorskötözővel behúztam az első féket mint a fene és úgy hagytam egy napra. Egy videón láttam, hogy ez is segíthet a abban, hogy kimenjen a levegő a rendszerből ha van benne. Megnéztem egy csomó légtelenítő videót, nem tűnik atomfizikának.
- Első fékkel pumpálni egy párat
- légtelenítőt kinyitni
- elzárni amikor már nem jön cucc
- féket visszaengedni

és kezdeni elölről amíg buborékmentes ami kijön. Mivel a fékfolyadék tökéletes állapotú ezért az a terv, hogy vissza is öntöm ami lejön a rendszerből.

Mivel abszolút semmi összehasonlítási alapom az is lehet, hogy ez így tökéletes és ennyit tud a motor. A légtelenítést mindenesetre kipróbálom, nem hinném, hogy el tudom rontani. Persze semmi sem kizárt.

Köszi a tippeket, majd beszámolok, hogy túléltem-e.
Szia!

Csatlakozom az előttem szólókhoz, vidd szerelőhöz. A fék az biztonsági berendezés, ha nem vagy 100% biztos a dolgodban (márpedig a kérdésed alapján nem lehetsz biztos), akkor ne kockáztass. Egy fékfolyadék csere + kezelőszerv beállítás nem nagy költség és neked is jobb lesz.
Fékfolyadékot amúgy 2 évente illene cserélni, szóval ez egy rendszeres feladat és olyankor a légtelenítést is meg kell csinálni minden esetben.
Szia,

jól mondták, a kérdésedből itélve inkább vidd szerelőhöz vagy aki már csinált ilyet. De addig is néhány kérdés:
- fékfolyadék csere volt és azután lett ilyen?
- ha volt akkor a tartályból le lett engedve (pumpálva/szivatva) az összes folyadék és utána lett feltöltve, vagy ügyeltél arra, hogy ne fogyjon ki a tartályból a fékfolyadék.
- máshol is meg lett bontva a fékrendszer vagy csak a légtelenítő csavarnál?

Ha nem volt fékfolyadék csere, akkor előtte is ilyen volt?

Ha gyorsan egymásután behúzod a fékkart változik a fogáspont (kintebb fog)?

A kuplungkaron és a fékkaron a rögzító csavarok fellazításával és a kezelő szervek elforgatásával lehet állítani. Vannak olyan tipusok, hogy a kormányba fúrt lyuk segíti ezek pozicionálását. ebben az esetben másik furat kell (ezt nem javaslom, mert a furatok közel esnek egymáshoz ami gyengíti a kormányt).

Vagy a kormányon döntesz előre vagy hátra, amennyit a tank és a bowdenek, idomok engednek.