Miként korábbi cikkünkben már írtuk, a Continental Vision Zero projektje a balesetek számának csökkentését, jó esetben azok megszüntetését igyekszik elérni. Ennek igen fontos részei a minőségi gumiabroncsok, melyek közül már mi is bemutattunk jó néhányat – például a ContiAttack SM EVO-t – továbbá a holttérfigyelő rendszer, aminek előnyeit szintén kielemeztük. Most pedig vegyük górcső alá a projekt harmadik, de korántsem utolsó biztonsági berendezését, az Intelligens Fényszóró Asszisztenst (Intelligent Headlight Assist, röviden IHA)! Rendkívül fontos és hasznos fejlesztésről beszélhetünk, hiszen statisztikailag bizonyított tény, hogy esti vezetéskor megnő a balesetek bekövetkezésének kockázata. Sötétben különösen fontos, hogy a lehető legjobban lássunk, ezt szinte mindenki úgy éri el, hogy egyszerűen felkapcsolja a távolsági fényszórót.

A fényszóróasszisztens segít, hogy mindig a megfelelő intenzitással és távolságra világítson a motor fényszórója

Igen ám, de ez könnyen elvakíthatja a szembe jövőt, így nem tökéletes megoldás. Az IHA működésének lényege, hogy érzékeli a felhasználó és a szembejövő lámpájának erejét, s automatikusan beállítja, hogy a pilóta jól lásson, de közben ne zavarja a többi közlekedőt. Az eszköz háromféle módban üzemeltethető, egyik az IHC light, ez „csupán” a távolsági fényszórót kapcsolja fel és le. Az IHC standard már automatikusan a körülményekhez igazítja a reflektor fényerejét és a fénysugár távolságát, az IHC plus/matrix pedig ötféle tartományban állítja a fénysugarat. Az asszisztens használata sokkal kényelmesebbé, egyszersmind biztonságosabbá teszi az éjszakai vezetést, hiszen amellett, hogy leveszi a folytonos gombnyomogatás terhét a pilóta válláról, mindig optimális látási körülményeket teremt.