Hogy mennyire kiváló motor az új MT-09 és az abból készült XSR900, arról már olvashattatok korábban a SportMotoron. Most úgy tűnik, hogy hamarosan újabb modellben láthatjuk a remek váz és erőforrás párosát, ugyanis a mindig jól értesült Young Machine szerzői kiszúrták, hogy a Yamaha levédette az XSR GP típusnevet Európában, valamint Japánban.

Vintage sportmotor Yamaha-módra: ez az XSR900 GP

A hírek szerint három kilóval lesz nehezebb a GP „donor” XSR-nél, cserébe olyan lenyűgöző köntöst visel, mint a hetvenes-nyolcvanas évek verseny-Yamahái, melyekről már hosszasan meséltünk nektek a márka sikereit feldolgozó írásainkban.

yamaha-xsr-900-gp-2023
Az első kiszivárgott (vagy szerkesztett?) kép az XSR GP-ről. Igazi vagy sem, az tény, hogy a Yamaha bejegyeztette az XSR GP nevet Európában

Természetesen a műszaki alap változatlan, tehát a GP-ben is a japánok 119 lovas háromhengeresét találjuk, és a felfüggesztés, valamint a fékrendszer is egy az egyben az XSR-ről érkezik. Tegyük hozzá, ez remek hír, hiszen tesztünkben remekül teljesítettek a fékek, különösen a Brembo radiális, felső főhengerével kiegészítve.

A modell egyértelműen a Honda Hawk, az MV Agusta Superveloce és a Triumph Speed Triple 1200 ellenfele lesz, és főként kedvező, 13 000 euró körüli árával, valamint lenyűgöző formatervével csábíthat el vevőket a vetélytársaktól.