Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hogy érted azt hogy kamikáze motoros??
Hello!

Érdekelt a téma, hogy mit írtok, és jól végigrágtam a topicot... Nem bírom felfogni, hogy miért nem lehet kivárni, mire meglesz a jogsi a megfelelő kategóriára... Meg minek fojtogatni (nem ly, bár itt párszor láttam így), akkor inkább egy kisebb, de tuti gép, amit nem kell babrálni. Nyár elején vettem 400-as Kawát, akkor kezdtem az Akorl-A tanfolyamot, és lassan úgy néz ki, végre fel is ülhetek a mocira. Kibírtam, hogy csak a jó öreg 350-es, beteges Jawámmal mentem addig - de azzal se sokat, mert rájöttem, hogy szar róla átülni a csilicsoda CBF500-ra. Kimaradt egy hónap, áll a moci. És mégis azt mondom, hogy megérte. Úgy álltam hozzá, hogy motorozom a 350-essel több mint 6 éve, ne akarja már megmondani nekem a frankót senki... Aztán a nyeregben ülve már más volt a helyzet, még ha a Jawa se pici jármű... Úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom a vizsgát, meg a helyet ahol tanultam (nem akarok reklámozni, ha érdekel valakit, úgyis rákérdez) A tanfolyam nem tudom, hogy mennyi, de nem számolom össze, mert nem érdekel. A tudás amit kaptam, egyszer (többször?) megmentheti az életemet. Az meg nem összehasonlítható a pénzzel.

És még a relatív nagy mocival kezdtem is, áldom hogy nem volt több pénzem nagyobbra. Esett meg, hogy ha egy kicsit jobban gyorsulok, nagy bajba kerülök, csúszott meg alattam a motor hátulja kigyorsításnál és még sorolhatnám, de egyszer se volt eddig perec - kivéve egy állóhelyzetben laza talajra letett motor eldőlését... Még az is "pozitív" oldala volt a szegény jó makrancos vénlánynak, hogy az első fék egy kalap szamócát se ért, mert így nem álltam fejre, és folyton az járt a fejemben, hogy meg tudok-e állni, ha jön valami, így aztán óvatosabbra vettem a figurát. Mindeközben állat egy élmény volt, 23 paci 2 ütem, megy mint a gép. Oké, 120 fölé nem érdemes hajszolni, de még most is, hogy 500-ason tanulgattam, jóleső borzongás tölt el, ha odahúzok a zörgő-csattogó, füstös-büdös léghűtésesnek.

Szerintem már csak a semmivel össze nem hasonlítható oldschool feeling miatt érdemes legalább egyszer kipróbálni egy ilyen csodát, Jawat, MZ-t, vagy akár Pancsát... De az az igazság, sok mindenre tanít, ha egy ilyennek vagy a tulaja... Megtanulod mindenről, hogy és miért működik - ha máshol nem, az út szélén, ha meg kell javítani szigszalaggal :)

Amúgy nem tudom, hogy vagytok vele, de úton jobban félek a kamikaze motorosoktól, mint a bamba négykerekűektől...

Bocs a hosszú rizsáért :)
Az A1-es jogsit ccm-re és Kw-ras is meghatározzák (11 KW és 125 ccm)
Nem vezethettted a 250-es még ha visszafojtod is!!! Az A1-es jogsival csak 11 Kw-ra és 125 ccm-re van korlátozva. Ja meg az Apriliákban seaz van hogy 22 KW, hanem 9 KW vagy 11 KW. ha 22 Kw van a forgalmiban akkor nem vezetheted A1-gyel, csak A korl.-al. Meg a Kawát is
A1-es jogsi = maximum 125ccm és maximum 11kW.
Hogy mit csinál a rendőr, az "rendőrfüggő", amúgy szerintem pénzbünti és ha nagyon köcsög a rendőr, akkor valamennyi jogsibevonás lehet belőle. De az is lehet, hogy észre sem veszi a bibit, vagy csak megrázza a fejét, és továbbenged.
Lenne egy olan kérdésem hogy:

A1-es jogsit kw-atra bagy köbcentire határozzák meg?
És ha kw-ra hány Kw-ig érvényes az a1?
Meg egy kawasaki 250est ha vissza fojtok az a1 kwat ja asszem 11kw akkor vezethetem a 250est és a jogsiban pedig 11kw szerel ne. Akkor a rendőr mit tud csinálni?
Mert ha azt veszem egy rs125 22kwat és a1el szaladgálnak vele.
Azt ne felejtsd el, hogy mi sem vagyunk egyformák. Lehet kifogsz egy olyat aki megnézi. Azt is ki lehet magyarázni... és NEM megmagyarázni! (vagy jobban tudni, mert nincsen igazad)
Persze sokat számit a vezető stilusa. Aki nagyképü annak úgyis hibázik valami. Aki normális azzal általában minden rendben szokott lenni
Ezeknek a szabálysértések nagyrésze baleset következtében, vagy az eljárás során látnak napvilágot. Mint pl... lehet mindennap részegen vezet valaki, de csak 1x legyen baleset részese.
Javítsatok ki (akár pohi, vagy patrol is, nyugodtan!) de szerintem ha minden más rendben van, és rendesen mész el a rendőr előtt, akkor fel sem merül benne azon filózni hogy vajon vihetsz-e utast a jogsid meglétében, vagy sem.
Komolyan. Ha mindketten rendesen fel vagytok öltözve és egyebek, akkor a rendőr szerintem szarik rá, hogy vajon két év-e az a két év... ahogy olvastam itt, ennél "picit" durvább dolgokat is engedtek el már rendőrök egyes motorosoknak. Szerintem túlliheged. Persze a te bőröd, és megértem ha félsz, de szerintem emiatt felesleges. Kívánom, hogy ez legyen a legtöbb "vaj a füled mögött", akkor minden rendben lesz!
ebben mondjuk igazad lehet, most kicsit visszagondoltam
de mind1, elég offos a téma, maradjunk az "A"-korlátosnál meg a nagymociknál ;)
A külföldi vezetési korlátozás csak a B kategóriára érvényesített vezetői engedélyre van úgy, hogy a vezető 18. életévének betöltéséig nem vezethet külföldön. A kezdőhöz semmi köze.
Megy a kavarás... nekem sem volt kezdő az "A" kategóriám miután 10 éve megvolt már a "B"! A kezdő jelző az a vezetői engedélyre vonatkozik, nem kezdő kategóriára.
Ne keverjetek már itt az M-es jogsival. Az sehol sem számít. 16 évesen megszerezheted az a1-et, és amikor a kártyára rányomják a dátumot, onnantól két évig nem vihetsz utast, nem vezethetsz külföldön, nem csinálhatsz balesetet, semmi. Ha már eltelt a két év, akkor mindent lehet. + ha megvan az a1-ed vagy a-korl-od 2 éve, akkor csinálhatsz korlátlant egy egyszerű különbözetivel, ami azthiszem 1-2 óra járműkezelés meg 5 vagy 10 óra forgalmi. Tehát ha 16 évesen megvan az a1, akkor meglehet az "A" már 18 évesen (ami egyébként ha nincs semmilyen "a" kategóriás jogsid, akkor 21 évesen tehető le). Az a korl pedig 18 évesen tehető le. És minden jogsi 2 évig számít kezdőnek, szóval ilyen egy év, meg "ha m-ed megvan, akkor egyből vihetsz utast az a1-gyel" ilyen NINCS. - 2 hete tettem le a Kreszt, szóval nagyjából naprakészek az információim azt hiszem...;)
Üdv.
Az M kat az NEM Jogosítvány úgyhogy az A1-ed kezdő lesz! 2 év no utas...
Standar!! ez ugy van ha ha 14 évesen letetted M-böl,akkor már 16 évesen A1-böl vihecc személy-t
de ha még elötte nem volt M-böl(vagyis rutinod)akkor nem!!! egy évig vagy 2 nem tom
Hogyha a plasztik kártyád hátoldalán a 12. oszlopban "181" kódot látsz, akkor kezdő a vezetői engedélyed
14 évesen leteheted "M" kategóriát
16 évesen az "A1" alkategóriát.
Azaz mehetsz robogóval, meg 125ccm alatt (és 11kW alatt). Nem tudom honnan jön ez az 1 év? 2 év van meghatározva.
A dolgot én is úgy tudom, hogy a vezetési jogosultság első megszerzése azt jelenti, amikor szereztél vezetői engedélyt, és nem a kategóriából vizsgáztál.
Tehát ha most van "M"-d, és elmész 3 év múlva "B"-re, akkor az már nem lesz kezdő
szal akor ha 16 évesen leeszem,akor 1 évesen vihetek szemlyt.
és ha 50 esre teszem le,akor nicns olyna,hogy 2 év mulva leteszem 125 re,és rögtön vihetek személyt,ugye?csak a iztonság kedvéért
Mi a problema?
Nem a futott km-től függ hogy vihetsz e vagy sem. A vezetési jogosultság első alkalommal történő megszerzésétől számitott 2 évig a vezetői engedély kezdő vezetői engedélynek minősül.
Ha ezer éve van már B kat.-d és úgy gondolod most levizsgázol motorból és kimész külföldre egy utassal, hát rajta.
Ha "kezdővel" elkapnak szabálysértéssel v. büncselekménnyel és eltiltanak, akkor a kezdő vez. eng. újra kezdődik. Tehát nem vihetsz utast, BC-vel pótkocsit nem húzhatsz, stb.
énis így tudom,de most rákontrázott motoboy
majd megkérdezük patrolfz6 tól meg pohitól
Honnan tudná a rendőr hogy mennyit motoroztál már?
2 évig meg kell lennie a jogsinak csak uténa vihecc +1 személyt...ha jól emléxem
ó je
azé mégiscsak jobb mint a 2 év.kira.szal akor ugy lesz nekem remélem,hogy 15 és fél évesen elkezdem a A1 et,azt veszek egy RX125 öt

téleg,és ha letettem a jogsit
és utána egy évig nem mek semien mocival, utána vihetek személyt?
Csak egy év,feltéve ha nem csinálsz közben semm kihágást
egy évig?nem kettő évig?vagy már csak 1 évig van?
Hiába volt két éve M-es jogsid az nem számit sehol semmit,ugyanogy nem vihetsz személyt egy évig ha lerakod 125-re
Asszem úgy van, hogy ha levizsgázol a kategóriára, és volt előtte jogsid, akkor szállíthatsz rögtön személyt. A probléma az, hogy az 50-esé nem jogsi, csak ilyen hajtási faszság.
ezt kérdeztem roekjózsitól:
de ha 50 esemvan,és 2 éve van hogim,50re,akor nem vihetek személyt,neM ?mert nem nemzetközi a 50 es jogsi
ő:50essel azért nemvihecc 2 személyt mer 50es motorral nemvihecc 2 embert azért
én:de nem hanem mondjuk van 2 éve 50 esem és most elmek 125 ösre ,megcsinálom,utána nem vihetek egyből szemályt,nem?
ő:öö na ezt pontosan nemtom de asszem akkor már vihecc mer nekem nemvolt 50esre és ugyemlékszem hogy azt mondták ha lettvolna most vihetnék

erre kérném véleményeket
hogy akor ez most hogyvan