{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5501282] 2018. 11. 29. 22:53
brumi7r
Egyébként ez milyen béna megfogalmazás "amennyiben nem egy olyan lefojtott változatról van szó, amelynek eredeti teljesítménye a fojtás kétszerese." . Ha ez így van a törvényben is leírva akkor csak a 70KW esik ki mert a 71 már nem a kétszerese.
[#5501268] 2018. 11. 29. 21:16
Gino
Nem köteles tudni.....
Sokadszorra írom, hogy ha van gyanú (nem igazán hihető, hogy nem vesz észre 35kw és 74 kw közötti különbséget, mert erre nem hivatkozhat.... nem hihető)

Ez az egyik része.
A másik, ahogy szintén írtam/írtuk....... érvénytelen biztosítás, jogosítvány kategória, adócsalás..... kinek kell az, hogy ilyen terhekkel a nyakába motorozzon mindig?
Én szeretek nyugodtan aludni.
[#5501264] 2018. 11. 29. 20:35
actros1844
Ez is hitelesnek tűnik.
http://tanulovezeto.eu/node/921
[#5501262] 2018. 11. 29. 20:17
actros1844
Az első normális oldal amit találtam.
https://www.e-nepujsag.ro/arti...
[#5501258] 2018. 11. 29. 20:03
tsanyi
Pontosan, senki még én sem pedig akkora senki vagyok, hogy a fal adja a másikat, nem állítja, hogy ha tud róla akkor mentesülne bármi alól ellenben nem köteles tudni róla, az, hogy éreznie kéne mert már motorozott az nem egzakt, ha kötelező lenne a mérés akkor az pontos, de addig el kell hinni, hogy annyi a tudás mint ami a papíron áll.
[#5501257] 2018. 11. 29. 20:00
tsanyi
Mondjuk azért egy törvényi hivatkozást megnéznék rá.
[#5501254] 2018. 11. 29. 19:39
actros1844
Nem ők találták ki. Úgy tudom sajnos egyedül nálunk van így. Azt hiszem 2013.-ban egységesítették Európában az A2-es kategóriát, és ezt a kitételt egyedül Magyarország nem vette ki belőle.
[#5501253] 2018. 11. 29. 19:39
Gino
Sőt, ha a biztosítót is átverik ezzel a papírral, akkor érvényes biztosítás sincs és a jelenlegit azonnal felmondja a biztosító...
Sőt, ha a teljesítményadót nézzük, akkor az pedig adócsalás....
[#5501252] 2018. 11. 29. 19:36
Gino
Nem vezetheti, mivel pont ő mondta -vagyis eléggé első kézből tudomása van róla, hogy nem az ami- , hogy erősebb a motor.
Vagyis hivatalosan nem vezetheti.
A nem tudás nem mentesít, de ahogy felmerül a kétség (itt egész pontosan tudható is) utána kell járnia.
Valamint ha valóban baleset van és vizsgálják a járművet, akkor az adott kategóriára nincs érvényes jogosítványa.
Olyan nincs (nyilván nem ez élete első motorja), hogy nem tud különbséget tenni 35kw vs. 74 kw között. Ennyi erővel mondhatnám azt is, hogy a 130-at én 180-nak néztem.... :)
[#5501250] 2018. 11. 29. 19:33
tsanyi
Gondolom ez törvényben is van nem csak ők találták ki, így viszont visszavonom amit eddig írtam, erről nem tudtam.
[#5501242] 2018. 11. 29. 19:21
actros1844
[#5501236] 2018. 11. 29. 19:19
tsanyi
Ez konkrétan benne van a törvényben? Ha igen akkor rosszul tudtam, kéne egy link.
[#5501234] 2018. 11. 29. 19:13
actros1844
Nem azért nem vezetheti, mert nincs fojtva. Ahogy írtam is, csak olyan motor vezethető A2-vel aminek a nyitott változata nem több 70kw-nál. Ez a törvény, nem én találtam ki. Van még egy teljesítmény tömeg arány is de annak megfelel.
[#5501232] 2018. 11. 29. 19:13
tsanyi
Hivatalosan vezetheti? Igen, rábizonyítják bárhol is bármely helyzetben jelenleg, hogy nyitott? Nem, tehát vezetheti mert mivel nem kötelező beméretni egy járművet, hogy azt tudja ami a papírjaiban szerepel így nem is kell tudnia róla ha mégsem. Mondjuk szép világ lesz ha majd ezt előírják és vásárlás előtt az eladónak padoztatnia kell a gépét és minden vizsgán is padoznák, mondjuk úgy emlékszem egy hozzáértővel beszélgetve vagy 8-9 éve, hogy volt ilyen terv, hogy a vizsgaállomásokon legyenek teljesítménypadok is, de nem lett belőle semmi....még....
[#5501230] 2018. 11. 29. 19:09
tsanyi
Hivatalosan vezetheti épp azért mert nem köteles tudni, hogy nincs lefojtva, kérdezz meg bármilyen szervet, hogy ha megállítják közúton akkor belekötnek-e?
[#5501224] 2018. 11. 29. 19:03
actros1844
Én csak arra reagáltam, hogy létezik ilyen. Ahogy írtam, ezt a motort nem vezetheti A2-vel, mindegy, hogy mennyire van fojtva.
[#5501222] 2018. 11. 29. 19:02
Pocses
Ugye szokták mondani a szabályok "nem ismerete" még nem oldoz fel alóluk.
[#5501219] 2018. 11. 29. 18:58
tsanyi
Mindkettőtök a robogós cikkeket hoztátok ami mondjuk azóta sem terjedt el (sajnos, én nem vagyok híve az 50/125/600/1000-nek), de nem is ez volt az alapkérdés hanem az, hogy ha egy motornak 35KW-os papírja van akkor azt vezetheti-e a kolléga A2-vel? A válasz: természetesen hisz bár Gino szerint a vevőnek tudnia kell az érzésből vagy ha bizonytalan akkor el kell vinnie méretni a gépet, no enek ellenére ez nem kötelező sőt senkinek nem kell érezni-e, hogy mit tud a gépe hanem el kell hinni a dokumentációban állókat, amennyiben persze ha tudomása van róla, hogy módosították azokat nyilván felelőssége van, de ezt kevesen ismernék be maguktól.
[#5501212] 2018. 11. 29. 18:52
freazer
[#5501211] 2018. 11. 29. 18:52
actros1844
Pedig van ilyen. A robogósokat már b....atták is.
https://www.sportmotor.hu/maga...
[#5501200] 2018. 11. 29. 18:33
Gino
Mo-n nem igen. Közúton tuti nem mérnek, de berendelhetik és ott leméretik, ahol van pad.
De ahogy írtam, észre kell venned és utánajárnod....mint tulajdonos.
Mert így lehetne kintről behozni 44KW-s M5-ös BMW-t és amikor mész vele nyilván fel sem merül benned, hogy nem 60 LE......
[#5501196] 2018. 11. 29. 18:27
tsanyi
Ok, teljesen igazatok van, de hallottál már ilyen mérésről közúton, vizsgán vagy bárhol? Tehát addig amíg nincs addig mehet hisz nincs hol megmérni a valós teljesítményt.
[#5501195] 2018. 11. 29. 18:25
Gino
Így van.
Minden ki, mikor, hol követi el és nem állja meg az, hogy én nem tudtam, nem éreztem...hogy sokkal erősebb! Ezt egy motoros ne próbálja meg beadni, hogy nem érzi meg, hogy valami 35 vagy 74 kw-s. Sőt, ha felmerül a kétség, köteles (lenne) meggyőződni róla. ergó megméretni...
Ez volt régebben, sokszor a 125/50-el is.....
[#5501194] 2018. 11. 29. 18:23
tsanyi
Ha a papírja szerint 35KW-os akkor semmi baja nem lesz hisz a motor annyit tud, még nem hallottam olyat, hogy bármiért is elküldtek volna egy motort teljesítménymérésre valamelyik szervizbe vagy iskolába ahol van ilyen pad nem beszélve, hogy akkor ez miatt már a legkisebb tuninggal ellátott gépekkel is mindenki bukna mert erősebb mint a gyári adatok, egyenlőre még nincs ilyen mérés majd ha lesz akkor lesz esély a bukásra addig nem nagyon.
[#5501193] 2018. 11. 29. 18:20
Pocses
Ne adj kifordul eléd valaki telibe vered... akkor nagyobb a lebukás veszélye ugye okirat hamisítás, biztosítási csalás, és nincs rá meg a kategóriád. Lesz minden gazdagon mi szem szájnak ingere.