szóval az a baj hogy az ilyen rendszerű váltóknál azért mindegy mit csinálsz a kuplunggal mert egyrészt a váltó nem tudja, hogy húztál e kuplungot másrészt ezek a váltók direkt ezmiatt ilyenek...szóval mindegy hol a kapcsolókörme egyforma sebességgel forognak benne a cuccok így mindegy hogy melyik cuccot hova lököd ...stb...persze a terhelést leveheted róla ha középfordulatba akarsz váltogatni oda vissza ..de ahhoz elég egy gáz megengedés ..persze csak kicsit...
de amúgy akik sietnek ezt sem tennék hanem beakasztják a cipőjüket a váltókarba tartósan és nyélen haladva a nyomtékgörbe tetejében elváltja magától a sebességet ..
Mert hiába a léptető villa meg az oldalt láptető villás fogaskerekek, fordulattól függően azok tudnak feszülni is!Amik ha elkopnak akkor jön a feszülés hogy a léptető villa tartja bent a kereket a helyén esetleg bent sem tartja.. Persze márka függő is! De lásd suzuki 2T motorok a legtöbbnek pontosan ezért hamar elő is jön a hibája, igaz mert anyagminőségben is gyengébb, meg ugye nem kötelező a kuplung..
Oké vissza sem kell, azaz nem muszáj ,de nem használ! Éni is hanyagolni szoktam mert miután elfáradok a 3 és 3/4 ujjammal ölég nehezen kuplungolok De hát ez van
igen el akartam adni de mentem vele egy utolsót é szarakodott a kuplung hazamenten szétszedtem és kuka a kosaram a lamellák szétverték akkora bemaródások vannak amit már nem lehet kireszelni így nem akarom eladni és ha már vezsek bele egy kosarat akkor meg nem érdemes már eladnom mert már sokat költöttem rá ígyis elég cinkes lett volna eladni mert 750ért vettem rá let költve kb 130 és feltettem 750 ért de ahoyg nézem nem is tudnám enyniért eladni csak szarért hugyért akkor inkáb megtartom bár nagyon szerettem volna endurot venni de most ezlesz egy darabig úgyamúgy jó motor amire kitalálták jó is azért is vettem hoyg majd én crossozini fogok de sokkal drágább mitn endurozni sajna
aztán add el ugy és annyi, attol nem fogod megszeretni a motort hogy uj a kosár benne..