van egy haver..aki nem olvassa a fórumot(elmondása szerint) ..de mikor mam gelátott. egyből jött hogy az ő motorján a benzinszint (neu bike!)ha már oldalszetnederen van akkor folyik.. és hogy is kéne ezt belőni.. mondom , mondta nem olvas minekt
En most belerakom a motorex top speed 15W50 est oszt csokoolum...ez mar jo olaj..kicsivel jobb mint a kunsagi eden... ..oszt ha vicsog,hat vicsogjon...csak fogjon
Csak nem bírod elismerni, hogy mellé nyúltál, és rúzsozod, rúzsozod...
Akkor nézzük mit írtál, amire reagáltam.
FE570Zé ari : "75 ös olajaokkal az a baj.. az jó a hypoid fogazáshoz.. jó a váltó gördülő csúszással érintkező fogaihoz...de nem jó a kupli kiemeléséhez...túl vastag.. viheti a motort.. + még mivel nagyon erős olaj.. még simán meg is csúsz6!"
Erre írrtam, hogy megegyezik a 10w- motorolajéval a viszkozitása. Nem a fantáziaszáma, hanem a valós viszkozitása. Aztán te is beraktad a linket ahol ez a táblázatban tökéletesen látható.
Tehát nem a viszkozitása miatt nem jó a moci váltójába az alap hajtóműolaj, hanem az adalékolása miatt! Ja és nem nyírási igénybevételnek van főleg kitéve az olaj a váltóban, hanem nyomásnak, a 4t olajakban ezért használják az EP adalékokat.
Hajtóműolajaknál is a különböző szabványokhoz különböző adalékolás van, ha jól rémlik GL4-től felfelé már garantáltan csúszik az olajos kuplung...
A lényeg, amihez nem értesz abban ne adj tuti tanácsokat!
Mondjuk ebben a témában a végkövetkeztetésed érdekes módon helytálló lett Motorba mindig csak a belevaló olajat!
ezen vidik alapján kellene mindenbe rakni ilyen adalékot..eleve egy sima olajba is.. de aztán mégsem teszik..
mert a jó olajok eleve olyan adalékokkal vannak .. amiktől még jobbak lesznek..
de valahogy az emberek.. mégis 1000 féle olajat használnak ..ezer féle motort.. ezer féle minden mást egy tökélets dolog helyett.. mert nem vagyunk egyformák..
és ez jó.. ettől vannak egyéniségek ..személyiségek...
ezért vanna ka vélemény különbségek.. még az egyértelműnek hitt dolgoknál is..
mint pl ez a motoros téma.. ha mindenki tökéletes motort akarna.. jakó szerint 300 ec a megoldás.. szerintem ..fe 570.. de csak egy hónapja..mert előtte meg..sx 525
egy biztoas.. it ülök és várom hogy mikor jön a telefonhívás hogy héjj apa...indulj mert a gyerek is elindult..
na ezt a vidit kerestem.. hajtómű olaj és hatómű olaj.. viszkozitása ugyan az..
és ameddig a körülmények nem lesznek extra követelménnyel az olaj iránt addig is jól látható a legfelső fogaskerék mekkora a különbség a két olaj mennyisége között.. de mikor .. extrán megnő az igény.. és az olajba már nem is ér bele a kivánt alkatrész.. akkor aztán van különbség... http://youtu.be/Qzirt1Vzmls
amit belinkeltem annak az aljában is ott volt...
de azért msot is azt mondom.. lehet a floriol is ugyan olyna sűrű..mint a 10w..motorolaj.. ésa a 75w hajtóműolaj..
ha nem irja a nedves tengejkapcsolót.. akkor azért az.. csak nem oda való.. szaki
floriol sem irja.. ésa 75w hajtómű olaj sem irja..
olajtéma kicsit túlnyúlik mindenen és mindenkin akit ismerek...
mert ha olyna egyszerű lenne.. akkor ez pont úgy jönne ki.. hogy akor egy 75w-90 hatóműolaj.. az =10w-40,50 olaj..már ugye aszuper egyenéerték táblázat szerint..
+ még ez a hajtómű olaj ez hiper magas nyomást és hőt bir ki..ugye..
akkor mért nem leheten ezt a szuper olajat.. egyből bele mindenbe..4t motor sima autómotor..hajtóművekbe mindenbe......
de valahogy még sem ezt irja...pedig hipermagyarázó táblázat szerint ez jön le...
ami nagyon szemléletes.. két egyforma olaj.. vsiszkozitásra.. és mikor meg meg van terheleve.. akkor látszódik a különbség...
ha olyan egyszerű lenne mint ahogy azt gondolják.. akkor elég lenne ez a gép.. minden olaj vizsgálathoz..
azt a lófaxt... http://youtu.be/Z0N1b1vDEsc
Szaki, hiába rúzsozod, a lényeg, hogy benézted, mert más a számozása a két olajnak!
Lehet a részleteket feszegetni, de felesleges, én sem vagyok olajszakértő, csak az ökölszabályokat tartom fejben, annyi pont elég a boldogsághoz.
Mondom, nem azért írtam rád mert a lelkivilágodba akarok gázolni, de ez volt akkora baki, hogy ki kellett javítani.
A hozzáértő szó az én olvasatomban azt jelenti, hogy ért hozzá, ha ismerőseid csak rámondják de nem ért hozzá, az a te felelősséged ha benyalod. Érted már?
De ha nincs feléd ilyen szaki, akkor tessék olvasni és tanulni, mert az a legjobb ha magadnak csinálod.
(amúgy meg adós vagy még a vicsog szó pontos jelentésével)
Benzinszintet általában torokkozéphez (vagy esetleg valami fix ponthoz) adják meg, rá kell keresni.
Ehez marha egyszerű csánálni egyetlen átlátszó csőből közlekedőedényt, ha nagyon vékony akkor figyelni a hajszálcsövességre is, + kis türelem, azt kb ennyi. De nem szokott a szint csak úgy elmenni, szóval nem feltétlen kell azt piszkálni. Tiszta legyen a tank és a benya, az fontosabb.
Nem is értem mit kell ilyen alap dologtól betojni?
Mint már írtam, érdemes lenne egyszer prémium benzinnel is kipróbálnod a cuccot.
na.beszéltem pár emberrel.. egykerék ügyben.. 4en- öt féle képp mondták..de mind jó..és mind más is mint én gyakoroltam..
már leesett pár a fontos.. nem az hogy egykeréken legyen és sétálok..enm nem..
az hogy egyből egykerékre jöjjön ..és csak egy két séta az ami kell ..nem pedig az hogy lépkedek mögötte.. hanme az hogy jön a holtpont..és leszálok róla.. aztán már nem akarok leszálni hanem hejette kis fék.. és máér egyből a gázzal hozom is vissza.. bal láb a földön..enyhén kanyarodással még könnül.. + ha találok valami lankát azon még könnyebben fog menni
lyanót meg zsiros bögyörőt remélem nem bántottam meg .. .
egy biztos.. a hajtómű olaj az nem a lamellás gépkehez van tervezve!
a lamellás kapcsolódású gépkehez .. atf (auto transmission fluid..) 4t nedves olajos kuplihoz lvő olaj.. amit a jaso ma..illetve ma 2 minősítést megkapta!
vagy a gear box oli.. amit 10w-40..körüli..2t motorok váltó kuplungjához van tervezve...
75w-90 hajtómű olaj.. az nix minősíte ..ás a 10w-40 autó motorjába való sem.. tehát ezen két olaj ..akkor nem is kivánkozik a 2t váltóba.. illetve ha a 75w-90 mehet a 2t váltójába.. akkor szerintem a 10w-40 félszinti olaj is
amúgy sx 380 váltóba. még annó 8 éve.. olyan volt.. és semmi gond nem volt vele sem váltóval sem kuplungal!
ha jobban hozzaertokre bizom mint eg akkor az megbaszott kereszbe s hosszaba.Ez nem nyugat ,ez Romania..itt sok a szar,sok a szaki.
Mikor mondom,hogy benzinszint...csak neznek ki a fejukbol,pedig motorjavito szervizbe dolgoznak nap mint nap/.....ja es megy is mint az atom....
N a de ha egy ilyen szaki lenne mint Janek itt szerintem minden problema megoldodna....legalabb is verbalisan.
Tudom,hogy nem akarsz roszat,es sokat megeltel es a tapasztalat beszel.....csak ez a forumnal sokszor pinahajszalni dogok jonnek at...
Viktorrr....te aztan ...prima pirula vagy...te ha nem volnal is fel kellene talani teged bazzz.
Amugy engem is megtalalsz a versenyeken....ha fizeted
nyaj eksztháuz..
nagyon jó lett...
lyani haveromnak örök hála..az ötletért..mert mondta hogy a nyitott dob..az csökkenti az amúgyeléggé köcsög szörcsögő kopogós hangot a légszűrőház tank irányából..+azon kivül még peesze spontánabb is lett.. +mondta hogy lehet hogy betanulja az innector.. az 15 perc után ki is fog derülni..
hát betanulta
jó mondjuk a beleseje az nem 50..mint akráknak.. az 40 nettó méret.. + a vége az maradt a kis endúró csőkijövetel.. csak ugye az 4cm hosszó és nem kigyozik össze vissza egy olyan kamrába amibe elvész az a szegény kipufogó gáz mire kitalál a réseken
miközbe a hangja még mindég bőséggel szolíd maradt . .
de rendessen ugrós lett...az alacsony fordulaton eddig rátett gázt erős légszűrőházbeli horkolásos szörcsögéses kemény hangos erősen szolidalizál kigyorsitás követte..t..most ez megszünt..+ egyből veszi a fordulatot semmi lassú élterekekelős kigyorsítás.. ..még 2 alapjáratról sem
de azért véletlen sem egy zsirtv féle ..űvöltő 48as végű akra..ami va 350 nagyobb dob van mint a superstock 750 egyhengereseken.. ez pont olyan fini ahogy mint én szeretem
még mielőtt bár ki 0,5 re értené.. a hajtómű olaj sűrűsége.. az akkor is 70..meg 75-80..90
ugyan is a hajtőmű olaju azért olyan sűrű mert a váltó kenéségez.. ahol nem tisztán gördőlő surlódás van.. hanme fele gördülés vele csúszás.. és nagyon kis felületen van nagyon nagy nyomás.. ezért az olaj..a váltó hajtómű olajak nagyon nagy igénybevételnek vannak kitéve..oriási nyirást kapnak...
ezért is vastagabbak...
véltelen sem arról van szó hogy a 10w=75w olajal.. csak azt hogy ahol a motorokba winter.. 15-20 fokon is szivattyúz6ó marad az olaj.. addig.. hajtóműveknél.. ez az érték..75 viszkozitásnak felel meg..
nEEm de
zsiros pocak....
amúgy még nem mondtad hogy kit is keressünk majd a nagy versenyeken.. csajszi vagy vagy hapsi
amúgy örülök hogy elő tudom cslogatni a setétből a sok titokolvasót.. igy van miről irni.. mert ha mindenki csak titok irna.. akkor a sok titok olvasó hoppon maradna
A "vicsogást" nem tudod kiküszöbölni az olaj cserélgetéssel, konstrukciós probléma, amit az olajjal csak minimálisan tudsz korrigálni.
Arra is kell gondolni, hogy az olajnak sok feladata van még ott, s nem csak a kuplung térben van, hanem a váltót is az az olaj keni, stb.
Az innerhub-on készített olajzó furatokkal lehet "játszani", vagy a lamellák olajhornyaival, utóbbival nem tudsz házilag. Maga a kosár csere se biztos hogy megoldja a gondod, attól függ mennyivel másabb az olaj áramoltatási felülete, mint a gyárinak.
Szerintem ne foglalkozz a hanggal, amíg más gond nincs a kuplunggal.
van egy haver..aki nem olvassa a fórumot(elmondása szerint) ..de mikor mam gelátott. egyből jött hogy az ő motorján a benzinszint (neu bike!)ha már oldalszetnederen van akkor folyik.. és hogy is kéne ezt belőni..
valszeg ezt sem olvassa
ö itt kitartó.. gasgas vicsogós örökkléttel
persze még az ATF direkt kuplihoz fejlesztett olajat nem próbálta ki .de azon kivül minden mást
Akkor nézzük mit írtál, amire reagáltam.
FE570Zé ari : "75 ös olajaokkal az a baj.. az jó a hypoid fogazáshoz.. jó a váltó gördülő csúszással érintkező fogaihoz...de nem jó a kupli kiemeléséhez...túl vastag.. viheti a motort.. + még mivel nagyon erős olaj.. még simán meg is csúsz6!"
Erre írrtam, hogy megegyezik a 10w- motorolajéval a viszkozitása. Nem a fantáziaszáma, hanem a valós viszkozitása. Aztán te is beraktad a linket ahol ez a táblázatban tökéletesen látható.
Tehát nem a viszkozitása miatt nem jó a moci váltójába az alap hajtóműolaj, hanem az adalékolása miatt! Ja és nem nyírási igénybevételnek van főleg kitéve az olaj a váltóban, hanem nyomásnak, a 4t olajakban ezért használják az EP adalékokat.
Hajtóműolajaknál is a különböző szabványokhoz különböző adalékolás van, ha jól rémlik GL4-től felfelé már garantáltan csúszik az olajos kuplung...
A lényeg, amihez nem értesz abban ne adj tuti tanácsokat!
Mondjuk ebben a témában a végkövetkeztetésed érdekes módon helytálló lett
mert a jó olajok eleve olyan adalékokkal vannak .. amiktől még jobbak lesznek..
de valahogy az emberek.. mégis 1000 féle olajat használnak ..ezer féle motort.. ezer féle minden mást egy tökélets dolog helyett.. mert nem vagyunk egyformák..
és ez jó.. ettől vannak egyéniségek ..személyiségek...
ezért vanna ka vélemény különbségek.. még az egyértelműnek hitt dolgoknál is..
mint pl ez a motoros téma.. ha mindenki tökéletes motort akarna.. jakó szerint 300 ec a megoldás.. szerintem ..fe 570.. de csak egy hónapja..mert előtte meg..sx 525
egy biztoas.. it ülök és várom hogy mikor jön a telefonhívás hogy héjj apa...indulj mert a gyerek is elindult..
és ameddig a körülmények nem lesznek extra követelménnyel az olaj iránt addig is jól látható a legfelső fogaskerék mekkora a különbség a két olaj mennyisége között.. de mikor .. extrán megnő az igény.. és az olajba már nem is ér bele a kivánt alkatrész.. akkor aztán van különbség...
http://youtu.be/Qzirt1Vzmls
ez van..
amit belinkeltem annak az aljában is ott volt...
de azért msot is azt mondom.. lehet a floriol is ugyan olyna sűrű..mint a 10w..motorolaj.. ésa a 75w hajtóműolaj..
ha nem irja a nedves tengejkapcsolót.. akkor azért az.. csak nem oda való.. szaki
floriol sem irja.. ésa 75w hajtómű olaj sem irja..
olajtéma kicsit túlnyúlik mindenen és mindenkin akit ismerek...
mert ha olyna egyszerű lenne.. akkor ez pont úgy jönne ki.. hogy akor egy 75w-90 hatóműolaj.. az =10w-40,50 olaj..már ugye aszuper egyenéerték táblázat szerint..
+ még ez a hajtómű olaj ez hiper magas nyomást és hőt bir ki..ugye..
akkor mért nem leheten ezt a szuper olajat.. egyből bele mindenbe..4t motor sima autómotor..hajtóművekbe mindenbe......
de valahogy még sem ezt irja...pedig hipermagyarázó táblázat szerint ez jön le...
ami nagyon szemléletes.. két egyforma olaj.. vsiszkozitásra.. és mikor meg meg van terheleve.. akkor látszódik a különbség...
ha olyan egyszerű lenne mint ahogy azt gondolják.. akkor elég lenne ez a gép.. minden olaj vizsgálathoz..
azt a lófaxt...
http://youtu.be/Z0N1b1vDEsc
Lehet a részleteket feszegetni, de felesleges, én sem vagyok olajszakértő, csak az ökölszabályokat tartom fejben, annyi pont elég a boldogsághoz.
Mondom, nem azért írtam rád mert a lelkivilágodba akarok gázolni, de ez volt akkora baki, hogy ki kellett javítani.
De ha nincs feléd ilyen szaki, akkor tessék olvasni és tanulni, mert az a legjobb ha magadnak csinálod.
(amúgy meg adós vagy még a vicsog szó pontos jelentésével)
Benzinszintet általában torokkozéphez (vagy esetleg valami fix ponthoz) adják meg, rá kell keresni.
Ehez marha egyszerű csánálni egyetlen átlátszó csőből közlekedőedényt, ha nagyon vékony akkor figyelni a hajszálcsövességre is, + kis türelem, azt kb ennyi. De nem szokott a szint csak úgy elmenni, szóval nem feltétlen kell azt piszkálni. Tiszta legyen a tank és a benya, az fontosabb.
Nem is értem mit kell ilyen alap dologtól betojni?
Mint már írtam, érdemes lenne egyszer prémium benzinnel is kipróbálnod a cuccot.
már leesett pár a fontos.. nem az hogy egykeréken legyen és sétálok..enm nem..
az hogy egyből egykerékre jöjjön ..és csak egy két séta az ami kell ..nem pedig az hogy lépkedek mögötte.. hanme az hogy jön a holtpont..és leszálok róla.. aztán már nem akarok leszálni hanem hejette kis fék.. és máér egyből a gázzal hozom is vissza.. bal láb a földön..enyhén kanyarodással még könnül.. + ha találok valami lankát azon még könnyebben fog menni
lyanót meg zsiros bögyörőt remélem nem bántottam meg ..
egy biztos.. a hajtómű olaj az nem a lamellás gépkehez van tervezve!
a lamellás kapcsolódású gépkehez .. atf (auto transmission fluid..) 4t nedves olajos kuplihoz lvő olaj.. amit a jaso ma..illetve ma 2 minősítést megkapta!
vagy a gear box oli.. amit 10w-40..körüli..2t motorok váltó kuplungjához van tervezve...
75w-90 hajtómű olaj.. az nix minősíte ..ás a 10w-40 autó motorjába való sem.. tehát ezen két olaj ..akkor nem is kivánkozik a 2t váltóba.. illetve ha a 75w-90 mehet a 2t váltójába.. akkor szerintem a 10w-40 félszinti olaj is
amúgy sx 380 váltóba. még annó 8 éve.. olyan volt.. és semmi gond nem volt vele sem váltóval sem kuplungal!
Mikor mondom,hogy benzinszint...csak neznek ki a fejukbol,pedig motorjavito szervizbe dolgoznak nap mint nap/.....ja es megy is mint az atom....
N a de ha egy ilyen szaki lenne mint Janek itt szerintem minden problema megoldodna....legalabb is verbalisan.
Tudom,hogy nem akarsz roszat,es sokat megeltel es a tapasztalat beszel.....csak ez a forumnal sokszor pinahajszalni dogok jonnek at...
Viktorrr....te aztan ...prima pirula vagy...te ha nem volnal is fel kellene talani teged bazzz.
Amugy engem is megtalalsz a versenyeken....ha fizeted
nagyon jó lett...
lyani haveromnak örök hála..az ötletért..mert mondta hogy a nyitott dob..az csökkenti az amúgyeléggé köcsög szörcsögő kopogós hangot a légszűrőház tank irányából..+azon kivül még peesze spontánabb is lett.. +mondta hogy lehet hogy betanulja az innector.. az 15 perc után ki is fog derülni..
hát betanulta
jó mondjuk a beleseje az nem 50..mint akráknak.. az 40 nettó méret.. + a vége az maradt a kis endúró csőkijövetel.. csak ugye az 4cm hosszó és nem kigyozik össze vissza egy olyan kamrába amibe elvész az a szegény kipufogó gáz mire kitalál a réseken
miközbe a hangja még mindég bőséggel szolíd maradt
de rendessen ugrós lett...az alacsony fordulaton eddig rátett gázt erős légszűrőházbeli horkolásos szörcsögéses kemény hangos erősen szolidalizál kigyorsitás követte..t..most ez megszünt..+ egyből veszi a fordulatot semmi lassú élterekekelős kigyorsítás.. ..még 2 alapjáratról sem
de azért véletlen sem egy zsirtv féle ..űvöltő 48as végű akra..ami va 350 nagyobb dob van mint a superstock 750 egyhengereseken.. ez pont olyan fini ahogy mint én szeretem
ugyan is a hajtőmű olaju azért olyan sűrű mert a váltó kenéségez.. ahol nem tisztán gördőlő surlódás van.. hanme fele gördülés vele csúszás.. és nagyon kis felületen van nagyon nagy nyomás.. ezért az olaj..a váltó hajtómű olajak nagyon nagy igénybevételnek vannak kitéve..oriási nyirást kapnak...
ezért is vastagabbak...
véltelen sem arról van szó hogy a 10w=75w olajal.. csak azt hogy ahol a motorokba winter.. 15-20 fokon is szivattyúz6ó marad az olaj.. addig.. hajtóműveknél.. ez az érték..75 viszkozitásnak felel meg..
nEEm de
zsiros pocak....
amúgy még nem mondtad hogy kit is keressünk majd a nagy versenyeken.. csajszi vagy vagy hapsi
amúgy örülök hogy elő tudom cslogatni a setétből a sok titokolvasót.. igy van miről irni.. mert ha mindenki csak titok irna.. akkor a sok titok olvasó hoppon maradna
Arra is kell gondolni, hogy az olajnak sok feladata van még ott, s nem csak a kuplung térben van, hanem a váltót is az az olaj keni, stb.
Az innerhub-on készített olajzó furatokkal lehet "játszani", vagy a lamellák olajhornyaival, utóbbival nem tudsz házilag. Maga a kosár csere se biztos hogy megoldja a gondod, attól függ mennyivel másabb az olaj áramoltatási felülete, mint a gyárinak.
Szerintem ne foglalkozz a hanggal, amíg más gond nincs a kuplunggal.
Még nincs meg a holtpont, azért gyorsul el a motor, mert így akarod tartani fent az elejét, hogy több gázt húzol és elgyorsul
1 óra ahhoz képest nagyon jó