Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

https://new.hasznaltauto.hu/motor/gas_gas/ec_300/gas_gas_ec_300_xc_300_uj_0km_2018_akcio-12007090
ez mar elgondolkodtato
Persze...Egyszer voltam itt.a fiam crf jével..Sima úgy....Bàr akkor volt egy kis sàr....
"Akinek inge vegye magára !"
"Dunning-Kruger hatás.. A bizonyos területeken tájékozatlan, gyakorlatlan emberek (más szemszögből: a laikusok és amatőrök) képességeiket sokkal nagyobbra értékelik, mint amivel a szakemberek és a profik rendelkeznek. Ráadásul nem is képesek felismerni és értékelni másnál a valódi tudást vagy tehetséget. Ennek fordítottja is létezik: a kompetens személyek alsóbbrendűségi érzésekkel küzdenek, s azt hiszik, hogy a többiek képességei messze meghaladják az övékét.

Dunning és Kruger egy 2008-as tanulmányában arra is rámutatott, hogy azok, akik túlértékelik saját képességeiket, általában nem képesek elfogadni a kritikát és a visszajelzéseket a tevékenységükkel, teljesítményükkel kapcsolatban, ezáltal egy hamis sikerélményt kreálnak maguknak, aminek a valóságban nincs semmi alapja.

Bár a sikerélmény és a mindentudás érzése nyilván mámorító, de az már kevésbé, ha eközben néhány ember szerencsétlen bohócnak tart. Ezért érdemes törekedni arra, hogy egyrészt ne másokat vizsgálgassunk, ítéljünk meg, s aztán helyezzük magunk alá, hanem sokkal inkább saját korábbi teljesítményünkhöz, képességeinkhez mérjük magunkat, így próbáljunk meg folyamatosan fejlődni. "
Ez nekem is a kedvenc helyem....Van mellette egy sziklàs feljàró.....na az nem kedvenc...Egyszer elég volt....
Mondjuk bennem van annyi gerinc,hogy felvállalom ha hozzád szólok és nem bújok elcsépelt klisék mögé!
Az irigység SOHA szó nem szerepelt a szótáramban,örülök annak ami vagyok amit elértem s a barátaimnak akik érdek nélkül elviselnek és keresik a társaságom!
Viszont nagyon rosszul viselem mikor magyarországon,magyarul köpködik a magyarokat!!
Engem nem érdekel,hogy mennyi pénzed,motorod,stb. van
Sosem nézem a másét és sosem abból itélem meg!
Személyesen még nem találkoztunk,így csak abból tudok kiindulni amit itt leteszel,az pedig a következő:
Szerintem egy eléggé önelégült,egoista,jól motorozó és az üzleti életben jól boldoguló ember lehetsz!
"ez a tipikus magyar mentalitás."

Ezzel a mondattal szokta magát elárulni minden hazátlan jött-ment!!
Én mindig meg vagyok döbbenve, mikor időröl időre megjelenik itt az ember és hatalmas faszságokat mond. Mindig azt gondolja hogy itt vevő erre valaki !? Én nem vagyok gazdag de biztos nem fogok valami szemetet beleönteni a motoromba. Mikor 2 t Yamim volt elhasználtam 1 doboz, tehát 4 liter 2t olajat egy évben 4x3500 ft = 14000ft. Ez lenne az az összeg amiért Münchausen báró szerint érdemes kockáztatni meg levenni a hengert pówert pucolgatni. Nagyon jó...
Köszönöm az eszmefuttatást! Szerintem azt Sthillt korrigáld mielőtt még valamelyik fiatal véletlen ezt locsolja bele, nem hiszem hogy a lánckenő olajra gondoltál...van a sthilnek is 2T keverő olaja, de az nem ez.

Még mindig leakadtam itt.
- Mik a keverőolaj céljai a benyában?
- Milyen adalékok léteznek, s azoknak mik a céljai?
- A keverőolajnak milyen tulajdonságai vannak?

Nem az anyagi része érdekel, hány motorod volt, milyen stb, hanem a szakmai oldala a dolognak.
Hány darab, blokk hány üzemórát ment, amivel kijön a 600 óra tapasztalat?
Mérted-e "0" óránál, hogy miről indul a dolog? Illetve amikor szét lett véve és vizsgálva az "olcsó olaj" által okozott kopás, az milyen pontosságú órával volt mérve?
Ha egyet kéne találnod, kire szavaznál Jumurdzsák? :D

Remélem a szemed jobban van már!
Szerintem.en valaki irasat nem.latom. ezt mire valaszolrad? Kinek az irasara?
Nem azt kérte, hogy számolj be az anyagi helyzetedről te doktor/informatikus/pap/nőgyógyász/szakács/playboy/mesemondó, hanem hogy írd le, hány blokkal mentél 600 órát...
Miért van veled kapcsolatban (és csak veled) mindig az az érzésem, hogy kicsit eldeformálva akarod itt eladni magad?
Fórumtársak, ti hogy vagytok ezzel?
Golyóálló:-)

Ezzel nem lesz problémád, fogja bírni a mechanikai ütéseket.
Dew!

Büszke vagyok rád!
Nagyon tárgyilagos tudtál maradni, még ezt a félreérthető, esetleg félrevezető írást olvasva is...
Többen ezen a fórumon sok éve használunk kétütemű motort, mégsem rémlik ilyen hittérítés a múltból, ezt is megreformálta Feri atya! :-D
A gyakorlati tapasztalat nagy érték.

A bibi ott van, ha kimarad pár nézőpont és nem összképben van meghozva a következtetés csak bizonyos nézőpontból a tapasztalat alapján,
persze attól függ, kinek mi mennyire fontos, lehet van, ami nem is érdekli az embert, de inkább az szokott lenni, csak nem gondol rá, mert lehet nem is tud róla...

(Amikor 600 óra 2T tapasztalatot írsz, azt is írd oda, hány blokkról van szó és melyik blokk hány üzemórát ment..., meg gondolom nem lett szétszedve 0 órával és megmérve, s nem is ugyanaz mérte az előtte utána állapotokat, meg feltenném azt a kérdést is milyen pontosságú órával volt mérve az a nem létező kopás)

vitatkozás nélkül, elemezzünk egy kicsit pár dolgot
Csak kérdéseket szeretnék feltenni, kezdjük pár dologgal, nem feltétlen neked célzom, bárki aki tudja a választ...

- Mik a keverőolaj céljai a benyában?
- Milyen adalékok léteznek, s azoknak mik a céljai?
- A keverőolajnak milyen tulajdonságai vannak?

(szedjük össze mindet )

Csak arra szeretnék rávilágítani, hogy egy nézőpont marha kevés, egy olajnál nem elég csak a fordulatszámot vizsgálni a kenőképesség terén, s ez alapján meghozni a döntést, hogy az jó adott motorba vagy nem, a másik meg az adalék kérdésköre....

S itt se kell azt gondolni, hogy az egyik irány szuper jó a másik meg full szar, itt is ugyanaz van, mint minden másutt, van ami bizonyos nézőpontból jobbá tesz valamit, de ugyanakkor másik nézőpontból meg rosszabbá. pl a teflontartalmú adalék javítja a kenőképességet, de ugyanakkor szigetelést képez és romlik az olaj hőelvezetése, kinek mi a jobb, hol megy a motor, hogyan mire van nagyobb szükség, stb.
Van egy kompromisszum, amit a tervezőmérnökök meghoznak, amikor pl. olajat választanak, pontosan ismerik a nézőpontokat, meg felmérik, hogy a saját értékrendjükben a motor szempontjából melyik a legoptimálisabb és úgy választanak a piacon lévő termékek közül, jobb helyeken végig is tesztelik őket, mert a gyártók sokszor szart se adnak meg, mit kutyulnak bele az olajba, ezért nagy érték a gyakorlati tapasztalat.

Aki nem ismeri az összes nézőpontot, nem fog tudni jobb döntést hozni max téves döntést hoz, mert nem összességében nézi, persze ott van a marketing, aki meg megmondja mit vegyél, aztán lehet a mérnök döntése le van szarva....

Ha a legjobb döntést szeretnéd meghozni, vagy kitanulod a szakmát, vagy megkérdezed olyantól aki A-Z ig átlátja a nézőpontokat és ezen nézőpontokból ismeri az összes terméket lehetőleg gyakorlati tapasztalattal megspékelve...
plusz még kell hozzá, hogy képes legyél meghatározni azt, hogy a te saját értékrendedben melyik nézőpont mennyire fontos.

Mindenki azt locsol a gépébe, amit csak szeretne, csak gondolkodjatok el, mielőtt bárki véleményét alkalmazzátok! a
Köszi a tanácsokat , karmantyút meg a tömitèseket kicserèltem meg az olaj sem fogy meg van amikor teljesen működik kis gázon úgy hogy szerintem már nem lehet benne levegő mert akkor egyátalan nem emelne ki
eddig 120-at mentem de még ment volna csak elfogyott az út :D
Csakis motul 800-al hasznalom előző tulaja is azzal használta mind végig.
Szia!

A főhengerben(felül a karnál) cseréld ki a karmantyúkat, ha "elmegy a kuplung" azt jelent, hogy járó motornál hiába huzigálod, nem emel ki.
Ha esetleg fogy is az olaj mennyisége, akkor a munkahengerben is cserélj tömítést.
Nézd meg felül a karnál nem e laza a cső, vagy alul ahol becsatlakozik a munkahengerbe, attól is lehet, olajszivárgásokat ellenőrizd végig.

Az is lehet a karmantyú csere se elég, mert nem volt megfelelő időközönként olaj cserélve benne és már a henger fala is kivan kopva,
akkor vegyél valami made in china kuplungot és cseréld ki arra az egész főhengert, esetleg balos fékhenger, persze vehetsz gyári AJP-t is, csak nem olcsó,
bontottat felesleges az is pont olyan szétkopott.

Évek alatt nem jöttem rá, hogy mi köze van a járó motorhoz, de a fentiek közül valamelyik meg szokta oldani.
Talán annyi a különbség, hogy járó motornál van rezonancia, állásában meg nincs, utóbbi állapotban tud tömíteni rendesen, ha rezonál meg nem...

Azt feltételezem rendesen le lett légtelenítve és olajszint is rendben.
Sziasztok segitsèg kellene van 1 Gas Gas fse 450 em ès olyat csinál ha beinditom a motort adok gázt akkor el megy a kuplung /hidros/ ha meg leálitom akkor meg jó mi lehet a hiba vagy találkozot e már ilyennel valaki válaszokat előre is köszönöm :)
Szia! Szerintem gyári áttétellel max. 140 km/h a végsebessége a motornak. Az már senkinek nem jó érzés, mert nem arra van kitalálva...
Köszi szemüveg ötletnek jó lehet , s mi van az orroddal? (nekem már zúzta visszacsapódó ág azt is)

A munkavédelmi és a bringás bírja a mechanikai ütést? Nem lenne szerencsés, szilánkokat kapni a szemembe, ha esetleg nem.
Szia!

Attól függ mivel volt etetve a motor (olaj, keverési arány, por, esetleg homok), mondjuk 300 órát illik elmennie,ha minden ok.
A végsebesség megint attól függ, hogy milyen lánc áttétel van rajta, szerintem ezt soha nem mérte senki, mert senkit nem érdekel egy enduró motornál.
Sziasztok!Mennyi a csereidő hajtókarnál ec 300 nál standard változat nem racing.
Végsebességre mit tudnak ezek a motorok?
Nem vagyok egy nagy spíler,de azért megyek itt-ott.
Viszont a kondi hiánya miatt sokszor megfulladtam a cross szemüvegben,ezért néha levettem.
Egy barátomtól láttam ilyen pár száz forintos munkavédelmi ,víztiszta szemüveget,azóta majd az egész társaság azt használja!
Olyan mintha nem is lenne,az orromat bassza az ág ,de a szemem védve van!!!
Kívánok teljes gyógyulást!!!