Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A rejtélyes dugulás most épp szünetel.
Amikor már szinte letettem róla, hogy komolyabb beavatkozás nélkül megjavuljon, akkor még egyik délután kicsit járattam, nézegettem a tankot , kerestem a benzinszűrőt. Sajnos leszerelés nélkül elemlámpával bekukucskálva nem látszik.
Leeresztettem mindkét karbiból a benzint, hogy lássam ugyanannyi van-e a kettőben amikor befullad. Nem találtam semmi rendelleneset.
Még mentem vele egy próbakört. Akkor nagyon kehes volt. Mintha a 56 lóerőből épphogy 16 meglenne.
Aztán amikor rendesen bemelegedett akkor magára talált.
Nem tudom lehet ,hogy kidolgozta magából a koszt. Passzolom.
Akkor még bemerészkedtem vele dolgozni. Mondván kell a kaland.
Azóta megint nem produkálja a fulladást, leállást.
Belement kb. 150-200 km. Még tesztelgetem hátha előjön. A szerelőm is azt tanácsolta akkor menjek vissza hozzá, hogyha jobban körvonalazódott, hogy mikor produkálja a problémát.
Mert természetesen amikor meglátogattam akkor hibátlanul működött. Most akkor veszem elő amikor tudom, hogy ráérek motorozni. Kihasználom még ezt a jó időt. Kis Visegrád, Esztergom, Dobogókő, Pilis túrázgatásokkal.
Széles utat mindenkinek!
Sziasztok
Felső villahídat keresek, bontottat jó állapotút /repedt van nekem is sajnos :(/
Az a cucc ami felül összefogja a két zelószárat, arra megy rá a kormány rögzítése.
Akinek van jelentkezzen itt: imrekerekes88@hotmail.com
előre is köszönöm
Én tegnap tettem bele egy kis hűtőtakarót (egérpadból vágtam ki és csak betettem a védő műanyag rács alá, odafogja rendesen), a hűtőnek kábé egyharmadát fedtem le vele, a hőfok nagyon szépen beállt valamivel a fehér zóna fölé. Ma tesztelgettem városban is, országúton is, szerintem jó lett.
Gondoljunk bele ha ránk volna bízva a motor hűtésének tervezése, mi volna az a lényeges kritérium amit leginkább szem előtt kellene tartani? Gondolom mindenki azzal kezdené a tervezést hogy nyáron a legnagyobb melegben is biztosítva legyen a megfelelő hőleadás, ami dugóban is megállja a helyét, akár órákon keresztül tötymörögve is. Aztán gondolni kellene arra is hogy vannak olyan elvetemült motorosok akiknek télvíz idején se múlik el a motorozhatnékjuk. A termosztát nagy ötlet de elég nehéz azzal együtt is az akár 50°C-os külső (tél-nyár közötti) hőmérséklet különbséghez igazodva megfelelő motorhőmérsékletet beállítani, főleg csupasz motorokon ahol komoly hőleadása van a blokktestnek is, amire még ráadásnak rádolgozik a menetszél is. A múltkor hibásan termosztát szelepet írtam, (van olyan is, rugó ellenében van jelen más típusoknál), a CB-n viszont csak egy lyuk van, ami arra is jó hogy hűtővíz cserénél légtelenít, másrészt azon indul el a hűtőkör hője, vagyis minimális áramlásnak kell ahhoz lennie hogy a termosztát reagálni tudjon a hőmérséklet változására.
A hűtő takargatása kicsit túlzó óvatosság, de én is azt szeretem ha optimális a motor üzeme, nem véletlenül szereltem fel olajhőfokmérőt. Aki viszont nem foglalkozik ezzel annak se fog tönkremenni a motorja, hiszen megveszi a legjobb olajat amit ráadásul nem is a gépkönyvi előírás 12ezres intervallumában cserél hanem 6ezernél, figyelmes arra is hogy hidegen nem rángatja a gázt hanem melegíti egy kicsit és betartja az időszakos ellenőrzéseket is.
Pont Te írtad hogy "sajnos már 41ezer van gépbe", lehetne akár 80ezer is, vagy van ismerősöm akinek már bőven 100ezer felett jár. Nagyon szeretem a 100ezres szétszedéses teszteket, ezeken a motorokon még ilyen km futás mellett sincs jelentős kopása a hengereknek, egyik ismerősöm TDM-je most lett szétbontva, csak gyűrűket cseréltek mert még látszott a henger hónolása pedig átfordult az órája. A motorrevüben nem tudom olvastátok-e a TL1000 százezres tesztjét? A vezérműtengelyeken nem volt jele kopásnak, a henger-dugattyú állapota a beszerelési értékek közelében voltak, a vezérműlánc még 50%-os volt. Igaz kisebb fordulatú V2-es motor, de azt sem kell elfelejteni hogy a szekérhátnyi nyomaték következtében mekkora nyíróerők jutnak a motor alkatrészeire. Legtöbbet a megfelelő olajjal és a karbantartással tehetünk a motorunkért, ez viszont elengedhetetlen, az meg már csak másodlagos hogy minden apróságra is figyelünk (mint pl. a hűtő takargatása) ami sok esetben soha nem térül meg, ettől függetlenül én jobban érzem tőle magam.
Szerintem inkább a nagy városokban történő araszoláshoz, forgalmi dugókhoz, kánikulához méretezték a hűtést...
Kezdő vagyok, a cb 500-as az első motorom. Nekem is feltűnt, hogy alig melegszik a motor, 30 fokban se nagyon ment az alsó fehér jelzés fölé. Már épp meg akartam nézetni mi baja, de egy nap amikor próbálgattam a gyorsulását különböző fordulatszám tartományokban, és tartósan 5000 felett pörgettem, még a ventilátor is elindult, középtájt volt a mutató.

Lehet hogy "sportosabb" használatra volt méretezve a hűtő?
Nincs teljesen zárt állapot a légtelenítő szelep miatt, a termosztát alaphelyzet és teljesen nyitott helyzet között dolgozik, ezt a külső hőmérséklet is befolyásolja. Ez úgy mutatkozott nálam, hogy több órás motorozás után se érte el az üzemi hőfokot takaró nélkül, mondjuk 5-10°C külső hőmérsékletnél. Nem új dolog ez, ha visszaolvasol találsz rá bőven példákat a 3-4 évvel korábbi hozzászólások között.
Sőt továbbmegyek én a lég-olajos motoromnál is használtam féltakarót az olajhűtőn, amikor márciusban felmentünk a Pádisra 3-4°C reggeli indulásnál, ott meg még hó volt.
Nem vízhűtéses gépem van, de józan paraszti ésszel ha hideg a motor, akkor ki sem nyit a termosztát, ergo nem kering a víz a hűtőben. Akkor meg hiába takargatom.
Jellemzően túlhűtött a CB 500 átmeneti időszakban, jó pár tulajt ismertem régebben és kivétel nélkül mindegyik erre panaszkodott. Nekem a sor4-es CB-1 szintén ilyen volt, ellenőriztem a termosztátot és cseréltem is, de a jelenség megmaradt.
Véletlenül nem a termosztátod döglött meg? Azt nem tudod takaróval "pótolni".
Köszönöm a véleményeket, máris jobban képben vagyok! Most majd úgy próbálom kiszűrni a zajforrást (mivel üresállásban nem jelentkezik), hogy középállványon sebességbe téve forgatom 4000 körül a gépet, persze vigyázva, hogy a hátsó kerék nehogy talajt fogjon! A hűtéssel kapcsolatosan nekem is érdekes, hogy tartós üzem után is csak a "tömör" fehér jelzés teteje fölött áll egy leheletnyivel a mutató, gondolom ez még nem az optimális hőmérséklet. Arra gondoltam, hogy felszerelek a hűtő védőrácsára egy kb. 40mm széles műanyag lapot, szerintem ez pont elég lesz.
Japp én is hideg időben takargatom a hűtőmet. Régebben egy 2 tenyérnyi méretű bőrdarabbal, mostanság egy sötétbarna színű PVC élvédő gumijával, a nagyobb fajtából, kiterítve. Ez volt otthon, és ez jobban is bevált mint a bőr. Már gondolkodtam is, hogy felrakom, de állítólag jön vissza a meleg!

Jól elkanyarodtunk a témától. Bocsika!
Örülök, hogy azonos véleményen vagyunk! :)
Sajnos az én kilométer számlálóm már 41000 környékén jár, viszont szerencsére nyoma sincs bármiféle füstnek vagy olajfogyásnak. Ezért döntöttem még a 10W30 mellett.
És murrkandur le ne cseréld a Castrolt hiszen az is tökéletes lehet, most csak a zaj keletkezésének az okát próbálnánk behatárolni.
Nagyon precíz leírás! Hányszor olvasom amikor sűrűbb olajjal próbálkoznak és boldogság van mert csendesebb lesz... nem feltétlenül jó ez a megoldás, főleg ha hidrotőkés a motor, mint pl. a Sevenfifty. Annyit azért hozzátennék hogy a 10W-40 az arany középút és bár neked lehet nem okozott gondot de egy kopottabb motornál már nem biztos hogy ugyanez mutatkozik. A hidegebb üzem során, kora tavasszal vagy a télhez közel inkább az első számra érdemes odafigyelni, vagyis amit a W (Winter) jelöl, ez a hideg oldali viszkozitás fokozata, ami minél nagyobb annál nehezebb szivattyúzhatóságot jelent a sűrűbb olaj nagyobb "folyadéksúrlódása" miatt, ez persze együgyű megfogalmazás de hidegindításnál főleg igaz. Igazából hidegindításnál vagy túlhűtöttségnél legintenzívebb a kopás, a régebbi gépkönyvek külön foglalkoztak táblázattal ami hőmérséklet függvényében segített az olajválasztásban. A túlhűtöttség hűtőtakaróval kompenzálható, évekkel ezelőtt sokat beszéltünk itt erről, a 400-as hűtőjét én is takargattam hűvösebb időben mert az is hajlamos volt üzemi hőmérséklet alatt maradni ami kenés tekintetében nem éppen előnyös.
Simán szertheti a Castrolt, de:
Előző szezonban nekem is Motul 5100 10W40 volt a motorban, vajpuha volt a váltó (most is az) és egy szál hangja sem volt. Ez egyébként általános tapasztalat a motoros kollégák körében.
Idén tavasszal Repsol 10W30-at kapott a szervizkönyv ajánlása szerint. Ez vékonyabb olaj, érezhetően zajosabb is lett tőle a blokk, viszont -állítólag- a finoman illesztett siklócsapágyzás és a kissé túlhűtött blokk miatt van erre szükség. Szóval nekem inkább zajosabb legyen, de tudom hogy mindenhova bejut az olaj és tökéletesen biztosított a kenés.
Véleményem tehát: ha csendes motort akarsz akkor Motul 5100 10W40, ha a gyári ajánlást követed akkor 10W30. (Az, hogy milyen éghajlaton vagyunk esetünkben nem annyira lényeges hiszen javarészt úgyis nyáron motorozunk. Másrészt (ellentétben a léghűtésesekkel) a termosztáttal, ventillátorral szabályozott hűtővíz rendszer úgyis precízen beállítja az optimális üzemi hőfokot.)
Köszi a tippeket,leellenőriztem amiket írtatok,én úgy hallom,hogy a motorblok jobb oldalától jön, de ma például elég halkan csinálta, vasárnap jobban hallatszott. Mikor megvettem a gépet nem is tűnt fel, talán olajcsere után lett jobban hallható. Castrol power 15w 40-et töltöttem bele,az előző gazdája Motullal használta és ő nem észlelte ezt. Talán nem szereti a Castrolt?:-?
nekem a bukókeret ért bele a blokkba.
illetve most a tükröm zizezeg.
ha neked nem is biztos, hogy ez, de valami beleér valamibe, az tuti :)
Szia! Ha kuplungnál lenne probléma akkor alapjáraton, üresben behúzva-elengedve hallanod kellene rendellenes hangot. Nem írtad milyen motorod van. Ha kör lámpás akkor a tank takaró idom nem rezonálhat? Én levenném őket és mennék egy kört, hogy kizárjam ezt a lehetőséget is.
Sziasztok! Szerintetek mi okozza a következő hangot? A motor üresben gyönyörűen jár minden fordulaton, viszont menet közben úgy 4000-es fordulattól a jobb oldalról valami zizegő hang jön (talán a kuplung tájékáról). Magasabb fordulaton mintha már nem hallanám,illetve ott már a motor természetes "éneke" is elnyomná. Mi lehet ez vajon? A gép 1997-es cb 500 -as, nagyon szép állapotban.
Sebi! Az jó lenne, előre is nagyon köszönöm! De csak akkor, ha amúgy is lekerülne az idom, miattam ne bombázd szét a gépet!
Jó ez a kép, már csak a méreteket kell ráírnom!
Remélhetőleg nem fogja kitakarni a hátsó lámpát, különben többet nem fékezhetek! :)
Szia Attila!
Nekem ilyen tartóm van ! Amennyiben télen akarod megcsinálni , akkora leszedem az idomot, lerajzolom,beméretezem és elküldöm a pontos rajzot ha gondolod !
Ok. Tehát inkább ovális anyagot kellene szereznem. Szerencsére tavaszig bőven lesz rá idő, persze csak ha lesz még mire tennem. Köszi neked is!
A képen látható Givi konzol és platni a Monokey-rendszerű, tehát 10kg-ig terhelhető. A Monolock az a 3 kilós. A gyári konzol lapított, ovális keresztmetszetű acélcsőből van kialakítva.