{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5549048] 2019. 05. 30. 20:37
Bökszi
Sziasztok! Kérdés CBR 929 rr hidegen kihagy néha! Mi lehet a gaz vele!
[#5548864] 2019. 05. 29. 19:40
Pepe.
A 919-est válaszd de csak mert kicsit fiatalabb, kifinomultabb (hiszen a blokkoknál is van evolúció) kicsit erősebb...bár azt nem fogod észrevenni mert sok mindentől függ.
Mindkettő bevált amúgy és nincs is különbség igazán a kettő közt, rengeteg alkatrész jó is ebből-abba. Meg talán maga a moci is pofásabb a cicalámpákkal de ez ugye ízlések és pofonok, én szeretem a duplakört mert olyan már nemigen jön szembe más márkából sem.
Talán ha lényegi és észrevehető különbséget akarnék mondani, akkor a váltót hoznám fel: a 893-nak kicsit csontosabb a váltója és sokkal határozottabban kell elmagyarázni neki, hogy mit is akarsz tul.képpen mert vagy nem veszi be (kis fordulaton) vagy beveszi de azt hallani is fogod. Főleg lefelé rendesen rá kell lépni és minden o.k. Ami másik 893-al mentem az is ilyen volt, a 919 finomabb volt.
[#5548029] 2019. 05. 26. 13:29
TENET
919
[#5547987] 2019. 05. 26. 8:32
bigoneoszi
Dehogynem. És fékdugattyú pasztával kell összerakni.
[#5547985] 2019. 05. 26. 8:31
bigoneoszi
Ott a pont István.
Sokan elfelejtik.
[#5547953] 2019. 05. 25. 21:22
joco2332
Sziasztok, tapasztalt 900 rr fanok, szerintetek 893 as és 919 es cbr közül melyik blokk vált be jobban? minden info érdekelne, köszönöm :)
[#5546809] 2019. 05. 20. 19:14
hurrican
Ahaa vagy úgy! Na ezt nem néztem! Gondolom a karmantyúk át már nem lehet kivenni újra?
[#5546749] 2019. 05. 20. 15:42
K.István.
Èn ezekröl hornyokról beszélek.
Ezek mielött betetted az új karmantyúkat ki lettek tisztítva? Fémtiszta a horony minden furatban?
[#5546729] 2019. 05. 20. 14:15
hurrican
Megnézem persze, de kB 3 hónaposak! Ennyi idő alatt lehet ez mocsok amiről beszélsz? Mert igazából a feknyergen kívül szinte minden új
[#5546605] 2019. 05. 20. 10:43
K.István.
"karmantyúk hornyaiba egy kristályos szerkezetü kicsapodás jön létre"
Ezt nézd meg! Ès távolítsd el.
[#5546587] 2019. 05. 20. 8:54
hurrican
Hát köszönöm a válaszotokat! Még a zsirzást megprobalom a csuszkákon de már kezdem nagyon unni a szitut
[#5546580] 2019. 05. 20. 8:05
K.István.
Azért is fontos hogy minimális surlódással forogjon a tárcsa, mert ha hozzáér, akkor kagylósan kikoptathatja a tárcsát, Ami annyit tesz, hogy körben nem lesz azonos a vastagsága ez pedig ingadozó fékeröt-rázást okoz, mely csak tárcsacserével orvosolható. Méréseim-tapasztalataim szerint 1 század miliméter (0.01mm) már érezhetö, 0.015 mm már jelentös, és 0.02 mm -es kagylós kopás tárcsán már müszakin való eredménytelen részvételt eredményez a fékerö ingadozás miatt.
Ezért nagyon fontos a dugattyúk tisztántartása.
Összeszereléskor létezik egy paszta amivel meg lehet kenni a karmantyút.
https://www.amazon.de/ATE-03-9...
...de van aki csak fékfolyadékkal keni meg...
Továbbá a fékbetét csúszkáit a féknyereg öntvényében is meg szoktuk kenni vékonyan rézpasztával.
[#5546579] 2019. 05. 20. 7:53
K.István.
Korrossabb motorok munkahegereinél elö szokott fordulni olyan jelenség, hogy a karmantyúk hornyaiba egy kristályos szerkezetü kicsapodás jön létre, mely lehet a valami aluminium oxid, vagy a fékfolyadék származéka. Ez annyit tesz hogy lecsöökenti a karmanytú hornyának átmeröjét az féknyereg öntvényében, így a karmanytú sokkal jobban ráfeszül a dugattyúra. Az én ismereteim szerint karmanytú kerestmetszete nényzetprofil. A horony van kúposra munkálva egy picit. Amikor a dugattyú kifele indul a karmantyú belsö átméröje ráfeszül a dugattyú palástjára a keresztmetszete rugalmasan deformálódik (nyírás jön benne létre). Mikor a nyomás megszünik a karmanytú deformációjában tárolt rugalmas feszültség-energia (mint egy sima mezei rúgóban is) nyomja-húzza vissza dugattyút. Ha kopás miatt az elmozdulás nagyobb akkor nyilván a karmantyú belsö felülete megcsúszik teljes deformáció esetén, melyet valszeg a horony külsö oldalfala határol, és a dugattyú kijebb csúszik, majd nyomás megszünesekor a karmantyú ismét visszahúzza dugattyút.
[#5546531] 2019. 05. 19. 23:20
hurrican
Szóval karmantyúk cserélve, új tárcsák betétek, és nincs totál visszanyomva a dugattyú sem nem vastagabb a betét a többitől! Ma mentem 500km t haza értem és ahogy toltam a garázsba már hallottam hogy surlódik szóval ugyan az! Nem nehezebb tolni vagy ilyesmi annyira nem fog be de mégis szorul kicsit és szét vág az ideg tőle! Főleg mert egy kissebb vagyon volt az EBC fék szett! Mi az annya picsáját lehet vele? Nem értem
[#5546519] 2019. 05. 19. 23:10
hurrican
Igen jó a kérdés! A karmantyúk is szinte újak! KB 3 hónapja cseréltem le azokat is! Vagyis azokkal kezdtem még a gyári tárcsá volt fent és úgy gondoltam régi a munkahengerekben a karmantyú és kicseréltem! Surlódott utána is! Aztán 1 hete új EBC tárcsák plussz betétek és ugyan az! Szorul. Ma mentem 500km t és ugyan ez van! Még mindig szorul. Megőrit
[#5546418] 2019. 05. 19. 18:37
Pepe.
Hogyne menne már bele. Simán.
Nem típusazonos motorcserének minősül, úgyhogy lehet gond vele ismerve hazánkat. Próbálj meg 893-ast szerezni, megkönnyítené az életed de a 919-est is le lehet papírozni, megvan rá a jogi háttered. Nyilván kell az új motorról számla vagy adásvételi, paraszti logika alapján eredetvizsga...amennyire tudom, mivel nem típusazonos a blokk, lóerőt nyersz, stb. kell engedély az NKH-tól, addig ne is kezdj semmibe szerintem amíg nem tudod, mit szólnak hozzá. Mondom, a jogi háttered megvan de úgy megtudják nehezíteni a dolgodat, hogy önként elállsz a 919-es cserétől.
Ha ezek megvannak, akkor mehetsz önkormihoz átvezetni az új adatokat, tehát lesz új törzskönyv és forgalmi, a költségeivel együtt, az mondjuk nem vészes. De amúgy fent van minden a kormányablakon a neten, milyen iratok kellenek, stb...kérdés, hogy akarnak-e új műszaki vizsgát a csere után...ismét a logika alapján típusazonosnál nem hinném hogy kéne, nem típusazonosnál el tudom képzelni.
[#5546416] 2019. 05. 19. 17:55
Pepe.
Ha új a tárcsa és betét, akkor azok gondját kizárhatjuk, az EBC az egyik legjobb márka, ha nem a legjobb. Ha amúgy a dugók úgy mozognak a nyeregben ahogy kell, nem szorulnak, stb.,
akkor:
1. lehet, hogy kicsivel vastagabb a betét "húsa" és az új vastagságú tárcsával már tökig betolt fékdugattyúval sem távolodik el eléggé a betét a tárcsától. Autón találkoztam már ilyennel, le kellett csiszolni a betétből. De hangsúlyozom hogy az nem EBC meg ilyesmi volt hanem bármi X márka. Motoron még nem találkoztam ilyennel de lehet eshetősége.
2. cserélni kell a karmantyúkat mert lekopott az élük. A keresztmetszete egy dőlt trapéz, ami a fék elengedésekor, a fékfolyadék nyomásának csökkenésekor mintegy visszahúzza kicsit a dugattyúkat. Ezt meg is tudod nézni, ha kezedben a nyereg, ujjad a dugattyún és minimálisan ráhúzol a fékre, aztán elengeded, érezni fogod, hogy valami visszahúzza a nyeregbe. Na, lehet, hogy ez nem történik meg eléggé.
3. lehet, hogy nincs semmi gond, csak a kézzel megforgatás nem ugyanaz mint a menetközbeni. Nem csak a karmantyú húz vissza minimálisan, de a tárcsa sem 0-ás, min. ütése van és az épp elég hogy pár fordulat alatt helyet csináljon magának. Azt azért ne felejtsd, hogy ez nem bicikli, hogy megforgatod a kereket és leviheted a kutyát, még mindig forog mire visszajöttök.
4. esetleg lehet a főfékhenger hibája de ha eddig nem állt fent a jelenség, ezt kizárnám ha gyanúsan a tárcsa és betétcsere után jött elő a problem.

Szerintem használd pár napig, járasd a féket, ne szedj szét semmit feleslegesen. Nem forgattam meg hogy mennyi az annyi, nyilván ha nagyon szorul, akkor ne égesd el az új féket egy szoruló nyereggel de sejtésem szerint pár 100 km múlva oda pörgetheted a kereket ahova akarod, kicsit kopik a betétből és ennyi, ha nagyon akarsz csinálni valamit, sík felületen durva csiszpapírral toljál párat a betéteken (én azt amúgyis szoktam beszerelés elött és az éleit is lekapom 45 fokban)
[#5546411] 2019. 05. 19. 17:21
joco2332
Sziasztok, kikönyökölt a hajtókar a 95ös évjáratú sc28 as cbremben , aminek a blokja 893 as, a kérdésem az lenne, hogy a 919 es cbr blokkját bele lehet tenni? Kompatibilis vele? motorcsere után hová kell menni , hogy a forgalmiba belekerüljön az új motorszám?
[#5546376] 2019. 05. 19. 10:53
mrpiac
Szóval a fék nyeregben a dugattyúkat gondolom kipucoltad és nem szorul !!!
[#5546359] 2019. 05. 19. 9:52
mrpiac
A régi tárcsa kopott ? A fék munkanyeregbe a munka hengerek gondolom kipucoltad és nem szorul.
[#5546333] 2019. 05. 19. 9:28
hurrican
Ja még annyi hogy új EBC féktárcsákat kapott új fékbetétekkel mert azt hittem hogy a gyári üt! Szóval előtte és utána is ez a jelenség mi lehet a baj?
[#5546330] 2019. 05. 19. 9:24
hurrican
Sziasztok! Mondjátok valamit arra a problemámra hogy az első fék tárcsái surlódnak azaz bele ér a fékbetét minimálisan sztm mind 2 tárcsába! Ha megemelem az első kereket akkor kézzel meg tudom forgatni de surlódik és nem tudok 1 kört se pörgetni szóval nem forog hanem szorul
[#5545097] 2019. 05. 14. 17:17
pityke76
Jelenleg már nem áll fent a túlfolyás gond, az még a szétszerelés előtt volt. Egyébként ez a sajtolt verzió. Összeszerelés után megpróbáltam hogy felfordítottam a karburátor és belefújtam a benzincsőbe, teljesen tömítettnek tűnt, nem éreztem semmi szivárgás (nem tudom hogy ez mennyire megbízható módszer), de szerintem nincs gond a tűszelepeknél, a legelső alkalommal talán csak felakadt valami kosz miatt.
A hétvégén megint neki ugrok, bízok benne hogy sikerül valamire jutnom.
[#5544944] 2019. 05. 14. 9:48
fzboy
sziasztok!
Ha benzin volt a hengerbe akkor a karbi folyt túl, de ha zár a tű szelep akkor csak úgy tud befolyni hogy a tűszelep mellett az üléknél engedi a benzint ami szép lassan a hengerbe jut! A réz ülék és a karbi közötti gumigyűrű öregedett el...
1999 es CBR nél van sajtolt ülékes és csavaros ülékes karbi az utóbbi könnyen javítható!
[#5544710] 2019. 05. 13. 17:32
pityke76
Majdnem, a tolattyúkból nem szedtem ki a tűt, meg a szívató szelepeket nem szedtem ki, ettől eltekintve teljesen szétszedtem.
Ez alapján az előbb említett kivételektől eltekintve teljesen szét lett szedve:
https://images.cmsnl.com/img/p...