Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm szépen a hozzászólásokat
Úgy nézem az isőjárást, hogy a héten még egyszerkétszer kit tudunk menni, ha elkészül az ülésem...ugyanis 162cm vagyok és mikor megvettük igencsak tütükélve ért le róla a lábam biztonság érdekében -4cm a magasságból és -3 cm bánta oldalról is, meg 20.000Ft az új bőrre de így már nagyon jóó!
Amit még tervezek/zünk, hogy márciusban elgurulunk egyik kedves ismerősünkhez aki a motor elejétől a végéig széles csíkban (ahol a motor burkolata is el van választva!) tesz fel nekem carbon csíkot, mivel az előző tulaj esett vele párat, így elfedjük ezeket a szépséghibákat aztán kap egy carbon sportdobot is aranyom (bár ez inkább a párom óhaja) meg valami kíméletes homméd givi doboz tartót is alkotnunk kellene, mert az előző tulaj a hátsó szárnyra applikálta két hajlított acél kampóval amit olyan szinten szétdörzsölte hogy le is vettük, mivel 2-2 cm mély lyukak vannak rajta így azt is fel szeretnénk töltetni!
A ti xelvisetek mennyit fogyaszt? nekem így, hogy városban gyakoroltunk 180km jött ki és 7,5-es fogyasztás! (178,8nál kellett tartalékba fordítanom) Zavar, hogy nincs rajta üzemanyagszint mérő és, ha kimegyek vele, nem itthon töttyögök Győrben akkor kb. mennyit várhatok tőle?
Szia Neoka512!
Köszönöm az infót holnap hívom is őket
széles utat:)
Szia Görbi!
Nekem a vt-hez Kecskeméten a Nagy gép műhelyben újították fel a hengerfejet.Ha ól emlékszem 22 ezer volt szelep csere szimering csere,új tömítéssel.
Szia melonni!
Üdv a csapatban! Nekem is ősz óta van nagymotorjogsim, és nemrég óta Xelvisem. Ha társaságot keresel közös motorozáshoz, (és nem zavar, hogy rutintalan csaj vagyok) összefuthatnánk.
Szia!
Hali Vt_win!
Nekem is csúszott mert szintetikus olaj volt benne és cserénél derült ki hogy teljesen megégtek feketére. érdemes lenne még a kuplung teljes hidraulikus részét kipucolni és új(asszem dot3)fékolajjal még átmosni addig míg tiszta olaj nem jön a légtelenítő nyíláson is.
Üdv Ády
Üdv a csapatban:)
Kis dobozka: Red Baron,bontók,vagy kis barkácsolás:)
Javaslat őszre:mielőtt télire elteszed a gépet,akkor cserélj olajat,ne a használttal tedd el szunyókálni. Ez minden szezonálisan cserlendő folydékra ajánlott.
Üdv,vigyázzatok egymásra!
sziasztok! :) plusz egy Xelvis tulajdonos jelen! :)
Tavaly október 23.-án lettem boldog tulajdonosa egy 96-os Xelvisnek. Tegnap megtörtént az első tisztító (kb. fél óráig egy hengerrel ment szegényem a "minőségi" benzinlerakódás miatt :-/ ) tavaszköszöntő kerülésünk :) Hamarosan olajcsere és szezon előtti felkészítés aztán mehetünk! :)
az lenne a kérdésem, hogy már úgy vettem, hogy a fejidomnál található tárolóm teteje hiányzik :-/ nem tudjátok véletlenül, hogy honnan tudnék egy ilyen tárolót beszerezni? vagy valami ötlet, hogy ne tátongjon ott a lyuk? szép napot, sziasztok! :)
Sziasztok!1992-es 250-es Xelvis-hez tud-e valaki hengerfejet, vagy olyan helyet ahol motor hengerfejet tudnak javítani.
köszönöm.
Görbi
Nekem is ez a bajom a régi VT-vel. A motorolaj még kérdéses, de én a kuplunghidraulikára tippelek, hogy elhasználódott benne a folyadék, felvizesedett, elkoszolódott, és ilyenkor nem tud olyan hamar öszezárni. Legalábbis szerintem, de várjunk tapasztaltabb kollegákat:)
Megint szükségem lenne valamelyik hozzáértő kolléga véleményére... Borzalmasan csúszik a kuplungom, alig érek a karhoz, már old, induláskor teljesen feloldott kuplungnál is felpörög még a fordulat hosszasan csúszik, mire elkapja... A karnál a csavarral állítgattam, de azzal csak a holtjátékot sikerült állítani, a fogásponton nem változtatott :( Szerintetek mire számíthatok, mit, kell megcsinálni/megcsináltatni rajta? Vajon mennyire kell a zsebembe nyúlnom hozzá?
A légcserére a Corsás verziót már olvastam itt, majd meg is próbálom, csak azt nem tudtam, hogy kell megállapítani, hogy mikor csereérett, de majd ránézek. Amiket felsoroltál, azokat megvásárláskor, tehát tavaly júliusban mind kicseréltettem rajta, ezekkel nem lesz gond. Az olajat azért kérdeztem, mert azt biztosan cserélni szeretném a szezon elején, főleg, mert a szerviz nem írta rá a számlára, hogy milyen olajat és olajszűrőt rakott bele, csak felírta az árát tételként és utólag kiderült, hogy nem túl becsületes egy cég, szóval biztos ami biztos megint kicserélem jó kis 20W50-re, az a biztos, hiába csak 1000 km-t mentem vele még tél előtt...

Amúgy köszi szépen a választ, nagyon hasznos volt!

Más: Esetleg nem valamelyik fórumtag VT250-jét láttam ma az ÓE Kandó épülete előtt Óbudán? :)
Akkor kezdjük:))
A vezérműláncot akkor ha megnyúlt,azt pedig lehet hallani.
A légszűrőt 10-20ezer km között attól függően milyen környezetben volt,van használva,ha tiszta hegyvidéki..ausztriai:))...környezetben ritkábban,ha poros,alföldi vagy nagyvárosi környezetben gyakrabban...de látni is rajta,meg hát érezni is...nyilván kicsit gyakorlottab vki...amúgy ha visszaolvasol itt van 5let,hogyan lehet a Bs Corsa légszűrőjével kiváltani a drága gyárit.
Nem árt jó gyertyát is tenni bele,pl. Iridiumot...hűtővizet,fékolajat,telóolajat lecserélni,ha nem tudod ezeket mikor cserélték.Lánckerekeket ,gumikat ellenőrizni.
Olajcserére neten találsz általános instrukciókat...üzemmeleg motorból kell leengedni.Olajleeresztő csavar és olajszűrő fedele a hasidom levétele után a blokk alján van.
Azért azt tanácsolnám,hogy ha ennyire kezdő vagy egy gyakorlottabb motorostársad segitségét kérd,megmutatja,aztán következő alkalommal menni fog. Vagy vidd megbizható szerelőhöz,ha vmit rosszul csinálsz,nagyságrendekkel nagyobb kárt csinálsz mint amennyit megspórolsz.
Üdv
Amit még olvastam, hogy a vezérműláncot kell cserélni néha és a légszűrőt. Az miből állapítható meg, hogy valamelyikőjük csereérett lett? Bocs az amatőr kérdésekért, de valahol el kell kezdeni
Sziasztok!

Habár még elég genya egy idő van, már nem bírok ülni tétlenül, esnék neki a motorozásnak, úgyhogy lassan előhúznám a ponyva alól szeretett Xelvisemet

A motor egy kinti, fűtetlen vidéki pajtában fagyoskodta végig a telet, az akksit kivettem belőle, a láncot lekentem a benzincsapot ha jól emlékszem elzártam, ennyi védőintézkedést kapott.
Szeretném a szezont egy olaj és olajcsere szűrő cserével kezdeni, ezekből meg is rendeltem a megfelelő típust.

A kérdésem, hogy az olajat hogy kellene szakszerűen leengedni, hogy, hol kellene benne az olajszűrőt kicserélni? Ilyen hosszabb állás után mit érdemes még átnézni rajta? Sajna nagyon kezdő vagyok, nem értek hozzá...

Egyébként nem tud valaki esetleg olcsón kiadó zárt parkolóhelyet a 8. kerületben?
Sziasztok!

Még mindig keresnék kuplungkar konzolt spadára, ha valaki esetleg motort bontana.
Megfelel,de ne szórd a piizt:)

http://the-filtershop.com/spd/...
Jahh,4T-négyüteműhöz való motorolaj...2üteműhöz meg nem kell motorolaj,abba sebváltóolaj való.
Amugy meg a linkelt olaj...is ....jó,20w-50,ásványi és 4T-s..a márka meg izlés kérdése,neves gyártó olaja nem lehet olyan rossz,hogy baj legyen belőle...nevenincs/Hunoil,Prista,stb-t kerüld/.
Hogy melyik gyártóé fog a legjobban tetszeni a mocinak,azt majd kitapasztalod...én használtam már Repsolt,Valvoline-t,Castrolt, nem éreztem különbséget,bár biztos van:)
http://www.arukereso.hu/motoro...
http://www.argep.hu/trend/MOT
O...
Azt hittem, hogy z a 4 ütemű olajat jelöli.
Azt jelenti a 4T jelölés
Akkor úgy mondom, hogy van benne egy csúszásgátló anyag, ami a nedves kuplung megcsúszását gátolja.
Olyan olaj nincs,hogy kuplungadalékos,hol van ráirva?:)Láttál olyat?
A dobozon van felirat,hogy:4T - olyan 4ütemű motorkerékpárolaj,ahol a a kuplung olajban fut.
Mert vannak olyan mocik ahol nem,ún. szárazkuplung...versenymocik,Ducati,stb...oda normál,nem 4Ts olaj is jó..
És kuplungadalékosnak kell lennie, ugye?
Gondolom -10fok alatt nem használod,sőt fagypont alatt sem,igy a 20W-50-es 4T jelű ásványi kell ezekbe a gépekbe. Ami még lényeges,de el szokott sikkadni,hogy API SG vagy a feletti...SH,SJ..teljesitményszintű legyen. Mondjuk manapság már nemigen van ez alatti...jahh és nehogy dieseles olaj legyen.
Valóban szintiket nem szeretik,mármint ha még eredetik a kuplungbetétek,de egyébként is mivel akkoriban még nem volt szinti, a mocikat ásványira tervezték.
Üdv,jó szerelgetést!
1984-es Vt250F-hez milyen motorolajat ajánlotok? 10w40-es ásványi, kuplungadalékosat, vagy 20w50-es ásványi kuplungadalékosat? Mert valakitől hallottam, hogy ezek jobban szeretik az ásványit, mint a szint olajakat.