Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Sikerült hozzájutnom egy egész jó kis '92-es Xelvishez, viszont van egy kis szépséghibája, hiányzik az első idom jobb felébe rakott kis műanyag tárolórekesz. Nem tudjátok, hogy ilyet vajon hol tudnék beszerezni, hol érdeklődjek?
sziasztok! Nemrég vettem egy spadat, és van egy kis gondom.A szivató és a karburátor csatlakozásánál a műanyag alkatrész a menet mentén el van törve, és falsot szív..gondoltam rá hogy csinálok egyet, de jobban szeretnék eredeti alkatrészt venni bele. Tudnátok segíteni, hogy hol találhatnék? Egyet kerestem, de azt csak karbival együtt akarták adni 20ezerért :/ A másik problémám, hogy a motor 135-140-nél jobban nem akar menni, gyári áttétellel.
Sziasztok!
Kérlek segítsetek, olajat szeretnék cserélni a Spadam-ban, de mivel járatlan vagyok az olajmárkák terén(viszont autóban már sokszor cseréltem) gőzöm sincs mit vegyek. Azt tudom hogy 10W40 ásványi olaj jó bele(jól tudom?), de hogy milyen márkával tennék jót azt nem. A fiatjaimba mindig Selenia vagy Castrol olajat rakok. Kérlek helyet is ajánljatok hol vagyem/hol érdemes vennem.
Még valami, van valami buktatója az olajcserének? HIFLO 111-et már vettem, az jó a Spadaba(ha nem tévedek).
Hálás köszönet a válaszokért!
akidur
Mindenképp alaposan átnézem, ha mást nem, alkualapnak nem árt találni ezt-azt Aztán meglátjuk, valamilyen szinten úgyis szerencse kérdése...
Jól állsz a kérdéshez, a vétel költsége nem áll meg a motor átvételekor.
Viszont olcsóbb még a kifizetés előtt átnézni, mert a fogyó-kopó részeken kívül is bele lehet szaladni nagy buktába.
Szerelőt őszinte szívvel nem tudok ajánlani. Viszont az elmúlt 5 évben nem is volt rá igazán szükség...
Alkatrészforrásnál nagyban kérdés,hogy mire van szükség. Olaj-szűrő-gyertya-akksi-fékbetét-gumi-láncszett van sokfelé, itt azért az is számít, hogy ki mire esküszik, mihez fér hozzá olcsón.
Komolabb cuccot (vez.lánc) én a http://motoralkatresz.eu/ -tól vettem, korrekt volt és gyors.
Ja, másik kérdés:

Ki honnan szokott alkatrészt rendelni, ha épp olyan van?
Pl. ha az a szempont, hogy olcsó legyen? (Egyetemistaként igencsak meg kell majd néznem az árakat...) Vagy ha az, hogy gyorsan megjöjjön?
Olvastam már itt a Red Baronról, a pécsi Yakamotoról, de a Sebesség oltárán pl. Papp Tibi a http://japan.webike.co.uk -ot ajánlotta. Tapasztaltabb fórumtársak, hogy álltok a kérdéssel?
Húú, köszi szépen neked is a választ, sikerült megnyugtatnod valamelyest :)
Én is kezdtem már gyanakodni, tegnap annyit agyaltam, hogy visszaolvastam ezt a fórumot egészen az elejéig és mintha valaki írta is volna, hogy valami régebbi blokkra jellemző inkább ez a probléma.

Vásárlás után mindenképp szeretném elvinni egy szerelőhöz egy alaposabb átnézetésre, olajcsere, gyertyacsere, karbi beállítás stb. (ennek a költségét gyakorlatilag a vételárral, átírással, stb. együtt kezelem, muszáj, kész.)

Szóval marad az a kérdésem, hogy tudnátok ajánlani olcsón, de megbízhatón dolgozó szerelőket Budapesten? Nem hátrány, ha látott már ilyen típust Ha valaki itt szerelőnek érzi magát, ajánlhatja saját magát is Ha nem publikus, akkor az e-mailemre, ami magezoli[kukac]yahoo[pont]co[pont]uk is írhatnátok, nagyon örülnék az ötleteknek
Szia Zoli!

Ha ennyire az elején jársz, mindenképp vigyél magaddal valakit, aki meghallja és látja az esetleges bajokat...
A xelvisnél nincs baj az olajozással, az csak a régebbi VT-k sajátja.
Egy xelv állapotát a leginkább az előző tulajok szerelési baklövései befolyásolják. Ha rendes gazdája volt, sok félnivaló nincs. Km órának nem kell hinni. Karbantartani nem bonyolult, de pl a légszűrő drága, mivel belpiacos gép. Viszont a váz ua. mint a legendás cb500-é, ezért ahhoz van minden alkatrész. Nyitott szemmel vásárolj és nem jársz a típussal rosszul!
Ha tudok segíteni, keress bátran! Sok sikert!
hoppáhoppá, ez több, mint amire számítottam...
a próbakörnél pontosan milyen sebességnél, fordulatszámtartománynál jöhet elő egy ilyen kopogással járó csapágyprobléma, hogy kell hajtani, hogy ez kiderüljön? vagy esetleg vigyem el egy szervizbe átnézetni vásárlás előtt? (mondjuk ez nehéz ügy, ha pl. most nincsenek rajta papírok) nem szeretnék befürödni ezzel... :S
Úgy emlékszem kb. 170eFt volt és igazán nem lett olyan mint az új...Egy hónapba biztos beletelik.
Köszönöm szépen, ez elég hasznos tanácsnak tűnik...
Egyébként, ha tegyük fel, nem veszem észre, hogy csapágyas, mennyi idő és pénz kérdése helyrerakni a motort?
Én amikor megvettem a VTZ-met kipróbáltam mentem egy kört, fasza minden kifizettem. Aztán amikor elkezdtem használni akkor tűnt fel, hogy csapágyas, kissé kopogott a blokk. Tehát üzem melegen próbáld majd ki, figyelj a zörejekre. Állítólag kicsi az olajtere ha nagyon hajtják akkor nem kap mindenhol olajat. Inkább többet kell önteni bele. Egyébként szerettem, fürge kis motor volt...
Üdv (leendő) márkatársak! :)

Egy VT 250 Xelvis vásárlása előtt állok, ez a típus tetszett meg nekem (vagy VTZ 250?)
A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e Budapesten egy megbízható és egyetemista pénztárcájához mérten is korrekt áron dolgozó szerelőt, aki otthon van a hasonló belpiacos gépek terén és akihez egy vásárlás utáni alaposabb átnézésre, esetleg felújításra vihetném?
Esetleg valami jó tanácsot tudtok adni a vásárláshoz, valami észrevétel a jelenlegi választékkal kapcsolatban? :)

Előre is köszi a válaszokat, minden észrevételnek, tanácsnak örülök! ;)
Szelephézag sima csavaros,de télleg tudni kell mikor hol mit kell mérni,a beállitás egy csavarhúzó+aszem 8as villáskulcs:(((
Köszönöm az eddigi válaszaid! Nagyon sokat segítettél! Akkot inkább ezt a szelepes dolgot el viszem szervízbe! Köszönök mindent! :)
A szelepfedelet kell levenni a hengerek tetején van. Hézagmérövel kell mérni, állítani pedig cserélhetö lapkákkal kell asszem, de szerintem ennek már ne állj neki szaktudást spec szerszámokat igényel. Esetleg csak azt nézd meg hogy ott van e olaj...
Szia! Na meg néztem rendesen mozog a fék mikor nyomom, most le tisztogattam a szelepekhez hogyan jutok hozzá? A karbi alatt van? Elég hangos kattogós hangjavan! Meg hogyan lehetne be állítani? :) Köszi! :)
Le kellene venni a szelepfedelet, megnézni, hogy egyáltalán fel megy-e oda az olaj. Aztán szelephézagot kellene ellenőrizni, beállítani. A fék munkahengereket (ami nyomja a fékpofát) is meg kellene nézni, hogy mozognak-e rendesen, azok szoktak beállni sok állás után.
Azt el is felejtettem hogy kicsit lassan fog a fék! A fék betétek elég szép állapotban vannak olyan érzésem van, hogy mintha kicsit csúszna! Ez mitől? Meg hogyan segíthetek rajta? Köszi :)
No meg oldódott a füstölés is! Fehér füst volt a kipufogó nyílásoknál, de csak ott! Nagyon magasra volt állítva az alapjárat párat tekertünk rajta és már nem is füstölt! Tökéletes most! Most a hátsó kereket javítom mert mozog vagyis így ilyen holt játéka van tehát most ki van szedve! Ami aggaszt még hogy ilyen kattogó hangokat ad ki! Úgy hallom mintha ilyen szelep hangok lennének! Ezzel mit lehet kezdeni? A kerék sima ügy segítséggel menni fog viszont ez a szelep hang elég idegesítő! Lassan áll össze a moci! :) Este teszek képet, most melózom! :) Kösz az eddigi segítségeket! :)
Hamar melegszik mert ahhoz képest elég nagy teljesítményü. Arra figyelj hogy elég olaj legyen benne. Inkább több legyen egészen a nivo ablak tetejéig. Hol füstöl? Ami kijön a végén, vagy elöbb a hengerfejnél, csatlakozásoknál? A füst szine sokmindent elárul...Képeket tegyél fel.
Milyen színű a füst, fehér, kék vagy fekete?
Na halihó! Végre el jött a pillanat! Motoroztam! :) Nagyon megy! :) Viszont nagyon füstől valamiért ott a kipufogóknál és elég hamar be melegszik! Hűtővíz van benne! :)
A csö biztos nem. Lehet kell még pucolni a karbikat. Az a membrán de elég egy nagyon pici lyuk vagy rés alaposan át kell nézni. Elég puha nincs kiszáradva nagyon? A fuvókákat és a járatokat pucolgasd még tuti ott lesz a bibi...
Ja meg még az is gondolkodtam, hogy lehet hogy a benzin cső nincs a helyén! Nem tudsz egy közeli képet vagy valamit küldeni hogy hogy van bekötve a benzin cső mert találtunk egy csövet ami hulla egyedül volt! És kiderült hogy a benzintártájhoz való! Egyik meg a karbiba a másik szabadon van a 3. pedig oda a karbi alá megy.