Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Elméletben összeállt az index, faxán villog: rendes erősséggel, normál ütemben.
Majd ma megyek beszerzek két rövid "apa-apa" drótot és végleg elkészül.
Mivel kiegészítő nélkül csak a testet és a helyzetjelzőt tudtam összedugni eddig a helyzetjelző villogott az irányjelző helyett, és az ugye kisebb teljesítményű, így sűrűbben is villogott. Délután miután megállapítottam melyik vezeték melyik ideiglenesen egy kis fém darabbal zártam össze a két "anyát", és lám pöpecül villogott :)
Nem vagyok valami nagy szerelő, ezért ez a kis siker jól esett :)

Már csak a láncon kell feszíteni, hátulra kell új gumit szerezni, talán a fékbetétet is kell cserélni hátul, elöl meg az olajat, illetve még valami szakértőbbel meg akarom nézetni a kormányt-első villaszárat. Ha ezek idén meglesznek akkor boldog leszek :)
Következő szezon előtt tervezek egy idomhegesztést végeztetni, olajcserét meg lehet akkorra beérik a lánc is.

Jöjjön pár kép a kicsit megpucolt Xelviszemről :)

Szia Gábor! Elvileg elég lessz, ha állítasz felfelé rajta. Mindenképpen meleg motornál tedd, visszatolt szivatóval. Ahogy Dave is említette, ha szépen veszi a gázt, akkor jó. Ehhez még annyit, hogy szépen is ejtse. Vagyis gyorsan álljon vissza alapra. Semmi ingadozás! Ha van ilyesmi akkor majd tovább lépünk. Egy alap karbantartás mindenképpen jót tesz, legalább meg is ismered a gépet! :) Üdv: Satis
Nekem az alapjárat 900-1000 fordulat per perc között van. Én szoktam csavargatni néha.

Most megyek ki a telepre, megnézem sikerül e összehozni a rendesen villogó indexet. Mivel gyári villogókat kapott, gondolom a gyári specifikációjú izzó is van benne. Visszaolvasok most forumban, hogy is van a bekötés. Jelenleg gyorsan ver, a 3. szálpárt nem tudtam összedugni mert mindkettő vége, mindkét oldalon "anya". most póbálok majd betoldani közéjük egy "apa-apa" szálat, meglátom mi lesz. Vagy esetleg a két villogó anya-anya szálát kössem össze, de akkor mi a fenének van a gépből kifele jövő 3. szál oldalanként?

Tegnap lemostam a vasat, már egyezik a hátsó és első felni színe és a lánckerék is felvette eredeti ragyogását :D Képek majd később :)
Szia Gábor!
Szerintem első lépésként jó megoldás, ha feljebb tekered a csavart. Ilyen időben az enyém is igényli a rásegítést. Gyári érték 1200-1300 rpm, nekem érzésre beállítva 1500. Az a lényeg, hogy ha megrántod a gázkart, akkor a blokk könnyedén felvegye a fordulatot, ne gondolkozzon vagy torpanjon meg.
Tudsz valamit a gép előéletéről? Mondott valamit az előző tulaj, hogy mit csinált a motoron? Pl. karbi pucolás, szinkron állítás, légszűrő, gyertya csere, stb.
Sziasztok! Mivel még újonc vagyok a tanácsotokat kérem. Nagyon alacsonynak találom az alapjárati fordszámot a gépemen. Kb 5-800rpm bemelegített blokkal. Szerintem egészségesebb volna kicsit magasabb. Elég ha feljebb csavarom manuálban, szokott módon vagy más jelenség állhat e mögött ami másik megoldást kíván? Köszi!

Gábor
4éve csináltam az Akt, motorozni akartam azonnal :) Nem kis 50essel, nem kétüteművel és főleg nem robogóval.
Mentem már robogóval, és veszélyesnek találtam, mert tulajdon képen csak ráhajlok a gázra és már rég megszegtem a sebességre vonatkozó szabályozást. Váltósat akartam, 4 üteműt. Olaj nélkül nekem szebb a gáza. Egyik ismerősöm pont ismert egy Akval vezethető, 250es Hondát. Megnéztem, szép volt, tetszett, annak is tetszett akivel mentem megnézni, a sérült első futómű ellenére is (oldalra volt elhajolva az első villapár), négyütemű, v2, masszív, vízhűtés. Ezt ideiglenesen úgy forgattuk hogy hátra legyen hajolva, míg ki nem cseréltük.
3 éve hajtom, azóta felkerült rá a hiányzó tükör, ki lett egyenesítve a rendszámtábla, cserélődött rajta már pár gumi, fékbetét, olaj, láncszett, az összetört villogót is cseréltem. Már csak egy kiadós mosás és a verésszám beállítása maradt a műszakiig. 8-án lejár, így gondolom megint nem tudok vele felmenni 2 hétre Pestre. Csabán lesz vizsgáztatva.
Üdv Mindenkinek!
Előre láthatóan a jövő hétvége nekem jó lehet.
Jó szórakozást Bodoadamvt!
Ne félj, nem hagyunk ki a csoportos V2 dübörgésből!
Szeva! Akkor már ketten vagyunk kékséggel Nem akartam csupán Ak-t letenni, mert egyrészt fölös pénzkidobás 2x végezni a tanfolyamot (Ak-A) és idővel talán nagyobb ccm-re váltok majd. De most boldog vagyok Vele is, majd jól megtanulunk motorozni együtt. Nagyon jóindulatú, kezes motor. És SZÉÉÉP!
Az enyém is kiköpött ugyan ilyen szép kék :)
De nem kell rá nagy A papír, Akval vezethető.
Már Lesz rendes fényképezővel készült kép majd a hétvégén majd osztok meg.
Még nem drótoztam. Pár hete már Pesten vagyok, a moci meg otthon várja hogy menjek érte, tisztára mint a kutyám :)
Úgy volt, hogy motorral jövök fel pestre és az egyik hétvégén Egerbe és környékére teszünk látogatást barátnőmmel, de mikor jöttem volna fel nagyon takony idő volt és inkább nem ázok 200km-en keresztül.
Ma megyek haza, holnap világosban nézek valamit az indexnek, aztán megy is lassan műszakira.

pathfinder, Kapcsolási rajz jöhet.
Akkor szevasz fater! Készülj, neveletlen egy qrva kölök vagyok! =D Kellemes Kunmadarat nektek! Nem vagyok egy "dragfan", de már a hangért megéri! :) Ja! Ha már úgyis leléptek hétvégére, akkor a kocsikulcsot meg a zsebpénzt tedd a szokott helyre! :)
Az egyik fogadott fiad: Satis
Szia Dave! Nem merem elkiabálni, de a terv tényleg a jövő hét lenne. Most még úgy látom, lessz időm motort nézegetni. :) Azért tudsz élni! Szintetikus gépolaj... =D Felénk van néhány kis benzinkút...
Bocsánat elfelejtettem hozzátenni hogy pár napig(hétfőig)nem leszek informálódva a fórumbeszélgetésekről mert megyek kunmadárra .Lehetőleg ne most hétvégére tervezzétek a talit
A V2-nek! A combos nyomatékért és a nagy motorfékért
Sziasztok!
Dave78 én is veszem... hatan vagyunk és Sznuupival mi vagyunk a "szülők" .
Úgy látom én is hogy egyre életképesebb ez a fórum ...
Szerintem Satis is úgy gondolja hogy örülünk ha hasznodra lehettünk Dave78 .
Egy kérdésem lenne a "kollégákhoz" és a fórumtársakhoz:MIKOR gurulunk együtt?
Szerintem mindenki mondjon egy időpontot hogy neki mikor lenne jó .De azért igazodjunk Satishoz is neki még kell egy kis idő míg szépen fényesre suvickolja a paripáját aztán megnyergeli és jöhet a tali meg a gurulás .
Széles Utakat Mindenkinek
Szia Satis!
Ezek szerint jövő hétvégén már nyergelsz? :D

Megérdemli a kis Honda, hogy megfelelő olajat kapjon. Jelentős a különbség. Köszönöm a tanácsokat, Srácok!
Legfeljebb a Repsol-t elhasználom gépolajnak vagy 7+1 liter arányban beöntöm a kocsiba.

Eddig 4 Xelvis és 2 VT250F lovast számoltam össze. Így már megszállhatunk egy kis benzinkutat is. :D
Szia Gábor!
Megnyugodtam... Ha most kezded a forgalmat, akkor van esélyem, hogy mire jogsid lessz, előszedem a gépet. =D Persze van aki az idén másodszor cserél olajat! Igaz Dave? :) Szívesen átvenném az olajat, de amilyen öreg vackaim vannak, nem eszi egyik sem.
Szia Dave78
Na majd ha összejön mindenki részéről az "igen"hogy az adott időpontban szívesen venne részt egy Honda Vt 250-es találkozón akkor töviről hegyire átnézzük egymás motorját.
Utána meg jó volna gurulni egy nagyot
Üdv Satis, Bodoadamvt!
Tegnap estétől Castrol 20W50 van a blokkomban. Egyenlőre 2 litert kapott és nézem a szintet. Valószínű, hogy a sűrűbb olajból több tapad a belső felületekre és ezért is kellhet több az előírtnál.
Csörgés van, de halkabb és hamarabb elmúlik. Váltó Suzukis lett, kattogósabb. A kuplung jobban fog és simábban, nyugodtabban jár a motor.
Tudtok valakit, akinek kell 2 l Repsol Sintetico 10W40? Ennyi maradt a kannában érintetlenül.
Szia Pathfinder!

Leírom a saját módszerem szerint. Bocsánat, ha túl szájbarágós! :)
Szükséged lesz egy jó hézagmérőre is. 0,05 - 0,08 - 0,1 - 0,15 - 0,2 lemezekkel.
Kezdheted a tank, légszűrőház lebontásával. Lehet, hogy a karbit is le kell szedned - én azt kivettem eleve pucolásra.
Utána szelepfedél pucolás és levétel.
A szelepszár feletti nyomócsavar kontrázva van. 8-as kulcs, ha jól emlékszem.
Hézagot zárt szelepnél kell nézni. Ha nincs zárva, akkor indítózz egy pillanatra! (motorstop gombot benyomva).
Hézagmérőt próbálod a szelepszár - nyomócsavar közé!
Több helyről kapott info : szívó = 0,1, kipufogó = 0,15.
Akkor jó, ha a szívó oldalon bemegy a 0,1, de nem megy be a 0,08+0,05 együtt.
Kipufogó oldalon megy a 0,15, de nem megy a 0,08+0,1 együtt.

Állításhoz a csavar sliccét csavarhúzóval megtartva, meglazítod a kontraanyát, majd állítasz a csavaron, visszahúzod az anyát. A csavaron max 5-10 fokot tekerj. Gyorsan el lehet állítani. 1 fordulat saccra 0,5 mm-t állít!
Mind a 8 szelepen végrehajtva kész is vagy. Én még a fedelet visszarakáskor bekentem tömítőpasztával, mert a régi profilgumiban már nem bízom.
Szia Satis és ismét Minden kedves Fórumtárs! Köszönöm a kedves fogadtatást! Nekiültem átrágni magam a fórum eddigi hozzászólásain és máris rengeteg hasznos információval vagyok gazdagabb! Köszönet! Látom sokat tanulhatok még a jelenlévő műszaki érzékkel megáldott kollégáktól , ami külön öröm, tekintve a saját analfabétaságom Alig győzöm kivárni a tanfolyam végét, ma tettem le a rutint, hétfőn kezdem a forgalmat és remélem május végére kezemben lesz a jogsi. Örülök, hogy végül is a cikk ("Honda és öheg") utóélete eben a fórumban, és számos majdani motoros kalandban és barátságban folytatódik. Jó éjt! Mára ennyi.

Búcsúzóul egy kis videó, csak hogy ma se kelljen Xelvis nélkül ágyba bújni:
http://youtu.be/V-HGUm5Y3mQ

Gábor
Tisztelt nagyérdemű Publikum!

Ha valaki állitott már szelephézagot a gépmadáron, megosztaná velem a titkot ,hogy hogyan kell?
Ha mód van rá érthetően és lassan ,hogy megértsem.
Várom segitségeteket, a czapplaszlo@freemail.hu cimemre is.
Köszönettel.
Szia dave!
Én már jártam úgy, hogy a találkozón a sok szép gép között a kicsiket nézegették. Egymás mellett volt kettő. Senki sem nézte 250-es nek. Mondjuk rá van írva.
Mikor lessz jogsid? Hátha addigra sikerül előszedni az enyémet... Még mielőtt valaki megtalál! =D
Szép estét mindenkinek! Külön üdvözlet gkerekesnek a fedélzeten! Nagyon szép a motorod! Én még előben nem is láttam kéket! Sok örömteli km-t kívánok "vele" Üdv: Satis