{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5506409] 2018. 12. 18. 20:00
elektro-motor
Én is így vagyok vele, ha a lustaság fájna, marékszámra enném a Kalmopirint! Pedig régebben szerettem szerelgetni!
[#5506406] 2018. 12. 18. 19:37
kawa70
IS
[#5506403] 2018. 12. 18. 19:35
ini
a lustaság miatt
[#5506401] 2018. 12. 18. 19:34
kawa70
Az oroszokból nem sok okosságot nézek ki. A dugó tetjén két egyforma, döntött kör alakú besüllyesztás volt, a döntés szöge egyezett a szelepek dölésszögével. De ezzel is csak azért találkoztam, mert még a ladás idöszakban magamnak javitottam mindent, még a motorgenerált is. No meg volt egy másik csoda, az a GAZella nevű remekmű amit szintén csukott szemmel szereltem, de aztán a szerszám és magasabb tudás igény miatt már csak kereket cserélek :)
[#5506393] 2018. 12. 18. 18:40
Gino
Ott sem az volt az oka.
Nem terveznek egy motort sem úgy, hogy szempont az, mi lesz ha elszakad, átugrik, megnyúlik a vezérműtengely meghajtás.
Valami úgy sikerül(t) valami nem.
Régi swift 1.3, másik szíj felpattint és go tovább.....
[#5506389] 2018. 12. 18. 18:30
kawa70
Ok, vágom. Végülis konkrétan a jo öreg kocka 1300as szijas,lada ugrott be, ott más oka nem lehetett, meg valami régi opel ha jol emlékszem.
[#5506387] 2018. 12. 18. 18:25
Gino
Elég hosszú, de röviden megpróbálom.
Más a dízel és más a benzines égéstér. Dízelnél könnyebb is megoldani a függőleges szelepeket, mert ott a dugattyúban van üreg. Bár ott is van kimarás a szeleptányéroknak.
Szóval a benzines égéstér megpróbál egyre jobban fél gömb alakú lenni, ezért a szelepek szöget zárnak be a függőleges síkkal. Vagyis ugye szelepnyitáskor a szeleptányér mélyebbre megy. Viszont a motorok hengereinek a szívó/feltöltő ütemét a kipufogást egyre finomabbra hangolják. Ezért már magasan jár a dugattyú és még a szelep részben nyitva van.
Ráadásul a változó szelepvezérléssel (és egyre inkább mindkét vezérműtengelyen) ezt menet közben még jobban el lehet tolni, tehát már nem is fix. Vagyis szükség van a "zsebekre", hogy ne akadjon össze a motor működés közben.
Szóval szíj/lánc szakadás esetén összekócolódik.
A régi motoroknál nem volt ez ennyire kihegyezve, finomra hangolva.
Egy régi motor vezérlés kördiagramja Móricka rajz egy mostani változó szelepvezérlésű (főleg h a mindkét tengelyen van) motor diagramjához képest.
[#5506384] 2018. 12. 18. 18:11
kawa70
Hanem?
[#5506382] 2018. 12. 18. 18:08
GAMEOVER
Jó sok itt a jogász továbbra is.
Úgynézem ez eltart még egy darabig.
[#5506377] 2018. 12. 18. 17:52
Gino
Persze, vész esetben lehet oldani, de attól még tönkre ment. A következő mozdulatnál újra megszorul....
[#5506375] 2018. 12. 18. 17:50
Gino
Téves teória.
[#5506374] 2018. 12. 18. 17:50
Gino
Az nem azért van, hogy szíj szakadás esetére...
[#5506348] 2018. 12. 18. 16:54
ini
az a lényeg szar volt a motor, és ha szar a motor akkor nem tekeri be a betétet kézifék üzemmódban vagy valami ilyesmi
és nem mindenki tudja megcsinálni otthon....annak meg fizetni kell
szóval nem a laptopos visszatekerés volt a legnagyobb költség
[#5506347] 2018. 12. 18. 16:46
mlas
Nem tudom hogyan kerül ez az erősen OFF téma ide, de annyit fűznék hozzá, hogy a komádat jól lehúzták
A bizonyos hátsó fék, amin a motor van, az a kézifék. Vissza lehet húzatni biztosan notebukról is, de ha a motoregységet leveszed (2 db 6-os imbusz fogja) akkor szépen kézzel visszatekered 20 mp alatt - de ha lusta vagy szerelni, akkor széthúzod a csatiját, 12V rá, és visszatekeri
A múlt 7en szereltem egy ilyet, sajna el volt törve a motorház, cserélni kellett. Bontóba 30 ropi volt egy szép, kompletten nyergestül
Szóval nem kell mindent elhinni, amit mondanak nem kell hozzá kompúter.
[#5506335] 2018. 12. 18. 16:02
Zoli32.01
Szerintem nincs,egész masszív volt az a 2 literes blokk,a viszkós hűtőventillátor krepált be,meg elkopott az alsó vezérműszíj fogaskerék.Ezért árugrott és lefogazta a szíjat.2x.Csere és ment tovább.A rozsda és az hogy 3x törtük rendesen össze.
[#5506334] 2018. 12. 18. 16:02
bogyo112
Nem nagyon: egyre nagyobb sűrítési viszonyra törekszenek, annak meg teljesen ellentmondana a dugattyútetőbe történő "indokolatlan" besüllyesztés. Viszont a mai szíjak már jobbak, és jogosan várják el a gyártók az előírt szíjcseréket.
[#5506333] 2018. 12. 18. 15:59
kawa70
Régebben egyes autogyárak a szijas autokon a dugokba süllyesztéket csináltak a szeleptányérral szemben. És semmi kár nem következett be szijszakadáskor. Ma már nincs ilyen?
[#5506323] 2018. 12. 18. 15:10
kawaszeki
próbálkozik
[#5506309] 2018. 12. 18. 13:58
Zoli32.01
A 2.0-ás omega 2 szíjat szakított el.Mindkétszer szíjcsere történt és ment tovább mint a saffhausen.
[#5506304] 2018. 12. 18. 13:51
pipifax
ha szelep nem sérült még a jobbik eset a szelephimbákat könnyebb cserélni
Egy cimbora épp azon gondolkozik, hogy egy vezérműszíj szakadt 8 szelepes astrát adnának neki 160 körül
Mondtam is neki minél kevesebb a szelep annál kevesebb a kár
[#5506275] 2018. 12. 18. 11:28
kawaszeki
a régebbi 8v astra eltörte a himbákat, kádett is ezt tette.
[#5506272] 2018. 12. 18. 11:20
ini
Menetirányba álló szelepek
Ez teljesen rendben van mert így könnyebben áramlik befelé a levegő
[#5506239] 2018. 12. 17. 23:39
F2
Micsoda? Az Opel autót csinál? Mit ki nem találnak ezek a kínaiak...
[#5506236] 2018. 12. 17. 22:52
pipifax
Én megvárom még így néz ki szeretek mindent kihasználni
Nálam betét is csak akkor cserélődik amikor már hallom,hogy vason fog
Nincs tékozlás, nincs pazarlás
[#5506235] 2018. 12. 17. 22:50
pipifax