Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt viszont tudom, nekem nem kellene! Bsszák meg az alu vázukat!
Mi a célod egy 29 éves sportmotorral? Azok kb. 5 év alatt műszakilag elavulnak (magyarul lesz helyettük újabb, nagyobb teljesítményű és jobban vezethető).
Drága sport / hobbieszköz nem muzeális darab...
Elhiszem, majd ha mutatsz egy 1990-ben gyártott Alu vázat ami még a motorban van, és nem a MÉH-telepen!
Nem arra van hogy eltaknyoljál vele (akkor azonnal cserés!), hanem hogy jobb kanyarsebességet érj el.
"Valamivel könnyebb, de sokkal merevebb mint az acél." Gondolom azért van az a sok pillekönnyű 2-3 mm falvastagságú Alu-váz??! Orrba szájba! Ha már ilyen kiszabottul bevált!
Valamivel könnyebb, de sokkal merevebb mint az acél. A GéeSöccá bilivas váza meg dögnehéz, és nyeklik is - viszont olcsó.
Amennyivel könnyebb lett majdnem annyival vastagabbra kellett önteni/préselni !??! Akkor olyan qrva nagy súlycsökkenést nem tudok elképzelni!
a merevség nagy előnye az alunak, ellenben az alu nem képes a feszültségekkel mit kezdeni, tehát törik
emiatt buzi vastag elemekkel terveznek
a cromo váz rugalmasabb, nem törik súlyban se sokkal több mint az alu mert lényegesebben vékonyabb is bír annyit mint a vastagabb alu
pl biciklivázaknál nincs túl nagy különbség az alu és a cromo között, motoroknál nem tudom azokat annyira nem ismerem
bicikliknél nem ritka az alu váztörés, bár azért itt a sportmotoron is olvastam váztörött motorról
Nem csak a súlycsökkentés, bár ott is többet a szerintednél.....:)
Gondolom a súlycsökkentés volt a céljuk, nyertek is vele vagy másfél vagy jó esetben két kg-ot, ettől aztán majd össze szerték magukat örömükben! Viszont könnyebben hajlik-törik, de a garancia időt ha kibírja akkor már nyert ügy a dolog!
"Holta napjáig kellene verni aki kitalálta "
Bújj ki a szatyorból....
Az alumínium váz önmagában is egy kurva nagy veszély forrás
Holta napjáig kellene verni aki kitalálta
Sérülten meg kb orosz rulett 3 golyóval
Vegyen egy motorhibás vázat és akkor még lehet belőle valami!
A repedéseken kívül!
Valószínű, hogy ráadásul szrrá van deformálódva!
Ráadásúl a történethez hozzá tartozik hogy egy cbr alu vázáról van szó.
Nem tudom ez javít vagy ront e a helyzeten.
De úgygondolom ilyen esetben az aluvázban még több a hibalehetőség mint egy acélvázban.
Egyetértek Veled!
"a nyaktörött váz szakszerű javításáról van-e műbizonylat, röntgenfelvétel! Attól hogy "szépen" van megheftelve, még nyugodtan lehet életveszélyes... "ugyanis nem mindegy milyen acéllal hegeszették elegendő volt-e az áramerősség a teljes beolvadáshoz, majd ultrahanggal és röntgennel megnézték-e utána , hogy minden rendben van! Mert az, hogy valaki megheftelte, majd, hogy "szép" legyen leflexelte és utána 120-nál leválik az elsó kerék a kormánnyal villával, szemben a közeledő billencs teherautóval , amin van 15 tonna sóder??!!De Te tudod döntsd el magad!
Az ilyen mértékben sérült motort el kell bontani. Pont.
Engedjétek el ezt a motort.....

Ez szerkezetileg olyan mértékűen sérült (kormányberendezés) a korábbi balesetben, hogy a kárfelvételt végző biztosítónak hivatalból ki kellett volna vonatnia a forgalomból.
Látható nagy gond nem volt vele, de a csapágyház ovális lett alúl felűl.
Állítólag ezt felheggesztették, majd ujrafúrták.
Kérdés hogy hogy sikerűlt, és ahogy mondtad nem keletkeztek e repedések máshol??
Nem tudom. Csak ha vesz egy ilyen motort az ember és mégsem jó, nincs az hogy mindegy kicserélem az adott alkatrészt. De persze nem kell ilyet venni és nincs ilyen gond.
De kockázat nélkűl nincs rizikó.
Szerencsére nem az én motorom lesz.
Na, meg hogy a nyaktörött váz szakszerű javításáról van-e műbizonylat, röntgenfelvétel! Attól hogy "szépen" van megheftelve, még nyugodtan lehet életveszélyes...
Használt motornál milyen értékcsökkenést szeretnél? Állapot = érték
Mondjuk ha nyaktörött volt akkor könnyen lehet, hogy nem gtk-s hanem amit Gino ír szerkezeti is lehet, ennek kéne valahol utána járni.