Jogász válaszol

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi. Akkor ha elméletileg forgalomba tudják helyezni és kap vizsgát, minden oké. És ha tisztességesen megjavították ismét 100% gépként kezelik. Vételárból csökkenthet ez az értékén? Vagy ha minden oké, ezen kár alkudozni.?
Igaz. Kösz jobban figyelek.
Mielőtt még nagyon elkalandoztok....

Azt kell tisztázni, hogy gazdasági totálkár volt-e vagy szerkezeti totálkár. Az utóbbinál -elvileg- azonnal ki kell vonni a forgalomból a motort (roncsot).
A gazdasági totálkár semmilyen beleképzelt problémát nem jelent, csupán a javítási költség meghaladta a motor kárkori értéke után megállapított javíthatósági határát.
Ez nem szerkezeti totálkár, hanem GTK. Tehát egy példa kedvéért. Ha egy motor kárkori értéke (eutotax, egyéb plusz és mínusz) mondjuk 1M és a biztosító a javhatárt 50%-ban állapította meg (KGFB esetén ez a gyakorlat, de ettől lehet eltérés) és a keletkezett kár (nem a javítási összeg) több, mint 500K, akkor az gazdasági totálkár. De ez összejöhet pár nagy értékű alkatrészből is és nem indokolja a motor (jármű) valós szerkezeti totálkárát. Ilyen esetben a biztosító a javíthatóságig (50%, 500K) fizet. Vagyis nem kell félni attól, ha valami GTK volt, semmilyen hátrányt nem jelent, de a javítás után szakértő véleményt kell készíttetni, hogy a jármű megfelelő alkatrészekkel és megfelelő módon helyre lett állítva. Így a későbbiekben ismét alapul lehet venni egy balesetnél a szabályosan megállapított kárkori értéket. Ha esetleg később ismét GTK-ra törik a jármű, nincs hozadéka az előzőnek, ha igazoltak és szakszerűen meg volt javítva a korábbi sérüléséből. Nincs olyan, hogy ha egyszer kifizették, akkor már nem fogják.... Akkor is lesz egy kárkori érték, javíthatósági határ és ha kívül esik a kárösszeg, akkor ismét GTK....
Te motoros vagy elvégezted a 8 általánost ne írj az ÚJ helyett UJJ-at!!
Pont fordítva. Amit megvenne egy ismerősöm, arról derűlt ki hogy már tk-ra kifizette a biztosító. És mivel a vázszám fix, és az adatbázisban benne van hogy egyszer már kifizették ha esetleg lenne valami akkor csak egy töredékét fizetné. Legalábbis én ezt hallottam valahonnan.
Példáúl: nekem át lett fényezve a gyári felnim.
Egy kissebb koccban megnyomódott. A biztosítónak egy ujj felnit kellett volna kifizetni, de mivel átfényezték csak javításra vette fel.
Vagy ha egy megműanyagozott idom sérűl, ott sem fizet egy gyári ujjat. ( legalábbis úgytudom )
A jogi részhez nem értek, azt, hogy sérült volt a motor a váznál azt meg úgy gondolom illik jelezni, ha eladod, mert akár rejtett hibának is minősül.
Gondolj bele te sem szeretnél olyan motort megvenni, aminek a később úgy is kiderülő nyűgjeiről bölcsen hallgatott az eladó
Ha bizonyítani tudja, hogy nálad lett a motor hibás és úgy adtad el még bajod is lehet belőlle. Igen egy ilyen motor totálkárról felépítve értékcsökkent. Bár ez függ, hogy, hogy sikerült talpraállítani. A biztosító részét nem tudom de ha totálkárosra összetörted, kifizette a biztosító, de forgalomból nem lett kivonatva és újra talpra lett állítva a motor szerintem jogilag semmi akadálya, hogy egy következő káreseménynél a biztosító fizessen. Aki megveszi, úgy is másnál köt biztosítást a saját nevére Ha nem így lenne akkor gyakorlatilag azt jelentené, hogy egy gépjárművet egyszer lehet összetörni, utánna ki kell dobni, mert nem lehet rá biztosítást kötni. Józan paraszti ésszel szerintem ilyen nincs
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne: milyen hátulütője lehet egy olyan esetnek ha valaki olyan motort vásáról amit már egyszer totálkárra kifizetett a biztosító. ( gondolok itt arra hogy a következő balesetnél nem fizeti ki a kárt) Illetve köteles e az eladó tályékoztatni hogy a motor váza a kormánynyaknál javítva lett!! És ez mennyit vehet le az árából ha amúgy minden rendben van a géppel?
Köszi ha tudtok valamit.
Ezeknek létkérdésük az egyenlőtlenségek fenntartása, hiszen máskülönben okafogyottá válna minden tevékenységük.
Képzeld el, ha egyszerre mindenki egyforma lenne mindenben, mit tennének?
Kizártnak tartom, hogy bármilyen hivatalos rendőrségi oldal adatokat adna meg a leszerelőkről.
Az új hszt-vel meg sok minden változik.
"média keveri a vihart a biliben," t amit ezek kevergetnek, nem viharnak hívják, csak így szebben hangzik!!
üdv ! nézd valami zsaru oldal vagy oldalon közölték ezeket az adatokat. én nem tudom és nem akarom ezt felülírni. nagyobb létszám esetén nagyobb a fluktuáció is. a szöveg kissé túlzó a "lassan ott járunk-on " , de már nekem is volt egy építőipari melóhelyem ahol rendőr iskolás volt a tanoncom. ő mondta hogy ott is voltak akik igaz időszakonként besokalltak. a szolgálatosoknál is van hogy betelik.
te is felöltötted a mundért ?
Ok!
Az azért nem jellemző, megnyugtatlak. Az állibsi média keveri a vihart a biliben, igaz, ha csak egy lenne, az is felháborító lenne.
De megint kiemelem, vidéken azért más a helyzet, mint a fővárosban.
Nem, nem arra gondoltam!
Arra amikor van bizonyos etnikum például, de azok visszaélnek az úgynevezett jogvédőkkel!
Ezt miből veszed ha szabad kérdeznem?
Én úgy látom, hogy most sok rendőrnek tele a füle az úgynevezett " érinthetetlenekkel"! Politika!!
Az baszogatás, ha egy alkalmazott - ne beszéljünk most rendőrökről, én nem tehetem meg nyilvánosan - nem képes megtenni valami munkához kapcsolódó előírást és ezt szóvá teszik?
Mondjuk folyamatosan nem tölti ki a menetlevelet a céges autóban. De ez csak példa, írhatnék bármit. vagy soha nem mossa el a szerszámait az építkezésen a munkaidő végén?
Nem tudom a rendőröknél ez , hogy van , de nekem a honvédségnél azzal volt tele a tkm, hogy akinek eggyel több verébszr volt a vállán az már ugráltathatott!
Lehet, hogy azért mennek el, mert nem bírják elviselni a sok baszogatást! Én, ha rendőr lennék, nem biztos, hogy elviselném azt amit némely gyökér művel!
Szerintem nem hiszem el ezt.
Nálunk a töredéke megy el. Azt gondolom, hogy a fővárosban többen jönnek-mennek, de ezt nem kell elhinni ezt a számot.
Nem, az a fajta vagyok, aki pár munkát már elvégeztetett és egy-két kivételtől eltekintve, nem volt olyan közöttük, aki I.o munkát adott volna ki a kezéből
Legfrissebb élmény, kocsi kötelező szerviz, olaj ráöntve a blokkra - kellemes égett olajszag az utastérben - , hűtőfolyadék a minimum közelében. Kérdem, nem kellett volna a folyadékszint ellenőrzést követően maxra tenni azt? Á.. nem szoktuk, a min és max között kell lennie...
Persze van jó szakember, aki igényes a munkájára, de nehéz velük összefutni az életben
Mert Te is mindig csak akadékoskodsz! Neked a tavalyi barna lány (nem az idén barnult) sem tud a kedvedre tenni!!?