Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem páran túllihegik a téli elrakást, úgy akarják a motort konzerválni, mintha 100 évre kéne elrakni. Holott általában azért 2-3 hetente legalább van olyan idő, hogy elő lehet venni és menni egy rövid kört, tehát akár még el sem muszáj tenni. De ha 2-3 hónapot nem is használod, szerintem a hűtővíz simán maradhat, nehogy már annyit ne bírjon ki... Meg mi bajt okozna, amit nyáron, használat közben nem tud...

A hűtővíz csere egyszerű, a fordításra most nincs időm, de a rövid kivonat: leeresztés a leeresztő csavarral (szervízkönyvben megtalálható, blokk alján jobb oldalt, vízpumpa alatt); feltöltés a hűtőn keresztül, majd járó motorral levegőztesd ki. Végül a kiegyenlítőtartályt kell feltölteni.
Mi van a galériák közt? A Motultól hajtókeros lesz a motor? Futó pillantást vetettem a galériákra, de semmi ilyesmit nem láttam.
Lehet úgy is, de egyszerűbb szerintem a villánál alátámasztani egy tüskés emelővel, mint pl. ami a lenti képen van. A villa alján vannak lyukak, amikbe bele tudnak fordulni ezek a tüskés kúpok, és így nagy biztonsággal megtámasztják a villát alulról, a kereket meg könnyedén ki lehet szedni.
Mondjuk a blokk nem feltétlen lesz melegebb, ha hajtod, főleg egy naked-nél sokat számít a menetszél hűtése is, de még a Ninjámon is megfigyeltem, hogy ha megyek mondjuk autópályán, magas fordulaton 120 meg afölött, tartósan, akkor is alacsonyabban áll a hőmérő mutatója, mintha kényelmesen megyek a városban 50-70-nel.

Az új olaj egyébként mindig jó, csere után mindig jobb lesz az érzet, kérdés, hogy meddig marad ilyen. Nekem egyébként nem volt gondom a Motullal, de van jobb. Majd meglátod, ez úgy látom egyéni ízlés kérdése sokszor.

Ugyanígy van nekem is, amennyit beletöltök, annyit engedek le mindkét Kawából (bár én kompressziót nem mérettem még). Most azon fölösleges kötekedni, hogy közben a kartergáz miatt belekerül pár csepp benzin meg égéstermék. Lényeg, hogy nem tűnnek el decik/literek, nem kell utántöltögetni.
Észreveszi mint a tljano hogy hajtokaros lett tole amotorja ? Galeriak kozott ott van :)
Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, sajnos csak angol nyelvű manualom van, le tudná valaki írni a pontos menetét, meg télen nem fogom használni a motrot, ilyenkor nem lenne jobb leengedni?
no mi is vissza értünk egy Erdélyi túráról. jó kis moci ez. semmi baja nem volt a 2500km alatt. két személlyel, 100-s tempónál, 4.7literes átlag fogyi jött ki. ami gond volt vele, amikor egyedül mentem a rosszabb utakon nagyon ráz a motor. hiába állítottam a leglágyabbra hátul a rugót. ha ketten ültünk rajta sokkal elviselhetőbb. normális ez? a másik hogy az összes bogarat összeszedtem, nincs rajta plexi. vennék rá, de nincs tapasztalatom milyet, mekkorát kellene venni? 174cm vagyok. ha van esetleg köztetek Pesti aki tapasztalt az Er 5-tel szivesen összefutnék vele, szeretném ha meghallgatná a blokkom, mert 80km fölött már csak egy sugó/surrogo hangot lehet csak hallani. lehet hogy a lánc? szal jó lenne tudni van e gond.
Mondjuk igen.
Az első kerék kivételének mi a menete? Mivel előre bukik a motor, hogy fogjak neki, alá kell támasztani, mondjuk a blokknál?
Ja és még amit észrevettem valamelyest csökkent a motor hőmérséklete is! A tegnapi túrán dél körül, már nem éreztem olyan forrónak a levegőt a hűtőről! Pedig még jobban is hajtottam és dög meleg volt, amikor vettem esti órákban hoztuk haza már hűs levegő fújdogált, de égetett a hűtő levegője! Szerintem nem rossz olaj, de mint írtam nem tudtam mást szerezni, jövőre más olajat is ki fogok próbálni!
Majd rájössz ha kipróbálod egyiket is, másikat is.
Nem! Péntek volt a fuchs bezárt már 15:00-kor és kellett az olaj! Amúgy semmi baj nincs vele, elcsendesült a blokk a váltás is picit jobb lett! Nem tudom mit kell ennyit lovagolni az olajon, kicsit visszaolvastam, és hasamat fogtam a röhögéstől! Gyárilag előírt viszkozitású és minősítésű olaj került bele, nagy baj nem lehet!
Szarabb olajat nem találtál mint az a hányás 5100?
Ellenőrizd pl. google útvonaltervezéssel a km-t.
Próbáltam mindent, de végül benzin le, tank le, és úgy már könnyebb volt rátenni! Egy megfelelő vas rúddal helyreraktam a belső átmérőjét, és ment is vissza, persze a légszűrőházat a karbiról le kellett húznom, csak így sikerült! Tehát ezt rosszul rakták össze, magától kimozdulni onnan nem tud! Remélem a tavalyi szerviz alkalmával, és nem korábban került rá rosszul, mert tavaly óta nem sokat ment a gép! Tegnap kapott új szűrőt, meg Motul 5100-et, ma meg is jártam vele a Balcsit (persze potyára) most értem haza, o-v 285km mértem, szerintem kevés, pont ott voltam ahol jó néhány évvel ezelőtt, ua.az úton is mentem, és akkor 163km-et mértünk kocsival! Lehetséges, hogy keveset mér az órája? A fogyi kb. 4literre jött ki (12L=295km) 90-120 s tempóval, de zömében 110-el mentem! Nem nagy művészet 4L alá menni, de hát nem lehet mindig tatásan mocizni!
A KLE-n egy hosszú zégergyürű fogóval megfoktam és simán rá lehet tenni.
Mondjuk a képen olyan mintha sérült lenne a cső vége lehet azért jött le.
Igaz. Bocsi
Kijavítva! Remélem más gondja már nem lesz, legalább is ennél nagyobb ne!
Sikerült leszednem, de tegnap tankoltam tele, és hát tank levétel nélkül nem fértem hozzá! Remélem nem szedtem le potyára a tankot?
Javitsd mert port, koszt szivhat be a motor es az rongalja, karositja a motor belsejet.
Csak most vettem észre, már mentem vele vagy 800-at!
Én is valamiféle levegőztetőre gondoltam mivel a légszűrőből megy bele egy cső! Na ez a cső nekem nincsen rajta teljesen, nagy baj? Megpróbáltam valahogy rátolni de nem megy remélem rá tudom ma tenni valahogy, megpróbálok csinálni róla képet!
Szerintem meg a blokk levegozoje.
olajpumpa