Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Isten éltessen Gadus!
Akkor meg miképpen rozsdásodna?
Ja és ha már festünk, szerintetek le lehet valahogy szedni azt a ráégett lakkot a fém felület károsodása nélkül? Egyébként rozsdamentes acél a kipufogódob anyaga.
Na kérem. Én egy ideje szenvedek a kipufogóval, igaz nem az egészet festettem, csak a dobot, el akartam tüntetni egy horzsolást, hogy ne rozsdásodjon. Hát sajna a tapasztalatom egyelőre arra terjed ki, hogyan nem lehet jól csinálni... :(

Először vettem egy Weicon króm-ezüst spray-t, hogy meglegyen a tükörfényes felület, de ez emellett véd a korróziótól, kültérre is ajánlott, és elvileg hőálló 450 fokig. Eredmény: befújtam, több vékony rétegben, nagyon szép is lett. De hosszabb menet után egyszerűen megolvadt, és ahogy véletlen hozzáértem a lábammal, le is töröltem egy részét.

2. próba, találtam egy tök jó cikket kipu lakkozásról, ha érdekel valakit megkeresem, de lehet Norberto is megtalálta már; ott a Motip hőálló lakkot ajánlották, rendeltem is, ez azt hiszem 600 fokig hőálló, gondoltam ha a festék nem jött be, majd egy színtelen lakkal lefújom, a lényeg hogy védjen és maradjon a fémes csillogás. (Az eredeti cikk szerint a fekete jobb eredményt ad, mint az átlátszó, de én nem akartam feketére festeni.) Lefújtam, két fázisban szárítottam nagyon profin. Először jónak tűnt, de hosszabb menetek után amikor megint rendesen melegedett a kipu, lepattogzott.

3. Vettem egy helyi átlátszó szuper hőálló lakkot (Sencys vagy Sencor vagy mi, biztos valami belga márka, az itteni barkácsbolt tele van a termékeivel). Elvileg ez már 800 vagy 1000 fokig is hőálló, nem emlékszem, de 800 minimum. Ennél magasabbat nem is találtam neten sem, úgyhogy mondom ennek már muszáj jónak lennie. A flakon oldalán rajta is volt a szárítási technika, két fázis, hideg és meleg (szobahő meg azt hiszem 150 fok adott ideig), halál pontosan aszerint jártam el, nagyon szép is lett, egy darabig nem is volt gond. Aztán megint jöttek a fránya hosszabb menetek... Először tejfehér foltok jelentek meg, majd ezek egyre nagyobbak és sárgábbak lettek, végül az egész bebarnult, aztán elkezdett darabokban leválni...



Szóval most itt tartok, ezeket próbáltam, egyik sem vált be, de lehet én csinálok valamit folyamatosan rosszul. (De mit?) Ajánlották még nekem is a kandallófestéket, azzal még nem próbálkoztam. De nem hiszem hogy az van átlátszó vagy fémszínben... És nem is kültérre szánták. Olyan festékkel ami kicsit sem hőálló (Hammerite) meg már nem is mernék próbálkozni... Ha a szuper lakk sem bírta a hőt... De ugye nem létezik, hogy a kipufogóm 1000 fok felett üzemel? Kizártnak tartom.

Úgyhogy most van egy ronda barnás félig lepattogzott dobom, úgy néz ki mint egy bagett, aminek a sütésekor elaludt a pék. De lecsiszolni nincs szívem, mert az eredeti kis horzsolás miatt akkor az összes maradék rozsdamentes felületnek lőttek. Lecserélni meg nem fogom csak az esztétika miatt.

Jó hír, hogy a horzsoláson még fed a festék, úgyhogy legalább nem rozsdásodik.

Egyébként talán még a Weicon volt a legjobb, az legalább nem pattogzott le.

Ha valakinek van még ötlete, szívesen várom. Meg Norberto majd írd meg, hogy Neked mi vált be. Bár ha jól gondolom, nálad nem szempont a fémszín, tehát nem átlátszó vagy fémszínű festéket keresel...
egumotors

scootershopgyor

bardiauto

italmondo

A motipról tudom , hogy jó.
hát nekem ezt mondta 1ik ismerős, próbáljam ki azt...bár tény, hogy neten nincs ráírva a hőállóság..
Miért abból is létezik hőálló?
Hammerite?
Meg sajnos

A kandalló festék csak egy ezresbe került, mondjuk annyit is ért
Megkérik az árát az biztos

Köszönöm az infót! Még nézelődöm!
Hali,

Én anno próbálkoztam kandallófestékkel, kb. egy szezont bírt ki aztán felül a leömlőnél már elkezdett világosodni a festék.

Most a yamahánál is felmerült a dolog, ezt tervezem kipróbálni:

link

Azt mondják úgy kell csinálni, hogy lefújod hagyod napokig szárítani, majd beindítod kicsit a gépet, járatod öt percig, majd hagyod kihűlni, aztán ue 10, 15 perccel és állítólag akkor jó lesz...

Persze a legjobb a rozsdamentes dupla falú rendszer lenne, ha futná rá
Üdv Kedves TKB Tagok!

Valaki próbálkozott már az egész kipuf. festésével?
Ha igen, milyen festéket használt?
Köszönöööm!
Remélem mindenki megvan,jólvan és izgatottan várja a szezont:)
Kéményseprő a tükör előtt:

- A koromhoz képest elég jól nézek ki...

Köszönöm a segitségeteket, b.ricsinek az e-mail ment !
szia, nekem van bontott de jó állapotú, írj egy e-mailt és ott megbeszéljük
Bocsi már látom karbi membrán.
Azért megkérdezheted őket.
Miért kell membrán cseréhez súber tű ?
Egyébként Big bang-nál komplett csap : 22 117 ft
De van nekik külön membrán is .
Persze a 38 az 38.000 ft-ot jelent.
Újat tudnák venni, egy srác minden tipushoz árul membránokat, de méret nélkül nem tudja, pont melyik a Kawáé. Szakszervizekben - igaz, hogy súbertűvel együtt - 38/db. áron mérik. Német ebay-en 33 euróért láttam, ha más lehetőségem nem lesz, azon próbálkozom.
Nem ólcsó de Csak újat szabad venni! Használtal átb...k
Kawasaki ER 5-höz keresek karburátor membránt "emberi" áron. Ha tudnátok segiteni, a membrán külső - a karburátor házbe beilleszkedő - mérete is segitséggel szolgálhatna., nem kellene ismét szétszerelni érte a vasat. A méret tudatában már lenne esélyem vásárolni Pesten. Még nincs átszakadva az enyémben, de már sérülés látható rajta.

Segitségetek előre is köszönöm.
Ha a hideget, mint a meleg hiányát definiáljuk, mondhatjuk, hogy azt, hogy az a meleg reciproka (mert az ellentettje értelemszerűen nem lehet - a dolog hasonló, mint az ellenállás és a vezetőképesség viszonya. Épp úgy beszélhetünk negatív ellenállásról, mint negatív abszolút hőmérsékletről, de mindkettő félig-meddig virtuális dolog). 0 celsius fok (mert ugye erről beszélünk, ha nem említünk egzakt mértékegységet) az abszolút (Kelvin-) skálán megfelel ~273.15 foknak. Ennek a felét tekintve kétszer olyan hidegnek... hát nem akarok a közelben lenni, mert az -136.6°C.

Fene a pihent agyadat Jöhetne a jó idő aztán mehetnél motorozni mert ha így megy tovább meggárgyul az agyad!
Na bedobok még egyet ami aktuális mostanság.
Ha ma nulla fok van, és holnap kétszer olyan hideg várható, hány fok lesz holnap?