), filléres valami, szerintem otthon is ki lehet cserélni, ha esetleg már nem vállalná a szakszervíz. Meg a szervízkönyv alapján meg tudod keresni és nézni, hogy az új vagy még a régi van-e benne.
Le kellett vezetni a feszültséget, ilyenkor a fogyasztás nem érdekel, a fordulatszámot meg 8-9000 közelében tartottam (természetesen csak miután megfelelően bemelegedett előtte a motor és a gumik... utóbbi azért csúszkált egy kicsit).
Már 6000 körül elváltotok, vagy csak 11000-nél. Kiváncsi vagyok, hogy sikerül összehoznotok ilyen alacsony fogyasztást...
-1, ez mekkora kereskedő duma! Legutóbb gumisnál hallottam ezt, "épp nincs nálunk Michelin, de van {noname}, ugyanolyan jó, csak kevésbé ismert, és így olcsóbb is." Na ja, az ADAC teszten meg véletlen 2x akkora a féktávja... Szóval ha valaki ezt a dumát akarja beadni, akkor ott általában nem Audi meg Seat-ról van szó, inkább Mercedes meg Fengshen. A Fengshen is ugyanolyan jó, csak kevésbé ismert. Na persze.
-2, nem tudom melyik Unibat modellt nézted? Megírod a típusszámát? Én az Unibat honlap keresőjét használtam, ami szintén sz@r, mert ezt dobta ki a Ninja 250-re:
http://www.unibatitalia.com/en...
Ennek se a mérete, se a polaritása nem jó.
Kis keresgélés után csak megtaláltam a megfelelőt:
http://www.unibatitalia.com/en...
Ennek még mindig csak 90 A a hidegindító árama (és amúgy 6 Ah-s, a 9-et nem tudom honnan szedted). Yuasa-nak 135.
-3, minek akarsz 12 Ah-s akksit rakni a motorodba? Teljesen fölösleges. Egyrészt lehet be sem fér, ahogy nézem a szabvány méreteket, a 12 Ah-s motorakksik 4cm-rel magasabbak mint a gyári akksi. Ráadásul jóval nehezebbek. Másik, tudod mit mutat az Ah? Hogy ha lassan, folyamatosan szívjuk le a töltést, akkor adott áramot mennyi ideig tud szolgáltatni. Pl. ha rákötsz egy 1 A-t fogyasztó rádiót, és leállított motorral egyfolytában hallgatod, akkor a 12 Ah-s 12 óra alatt fog lemerülni. Nagyon jó, de ez semmit nem mond arról, hogy hogy fogja beindítani a motort. Az Ah akkor fontos, ha pl. taxisofőr vagy, és egész nap a taxiállomáson ülsz a kocsiban leállított motorral, és megy a sok fogyasztó: rádió, taxilámpa, fűtés, utastérlámpa...
12 Ah-s akksi az 1400-as GTR-ben van, a szivargyújtó-markolatfűtés-ülésfűtés-elektronikus műszerfal-elektronikus plexi stb. miatt. A 250 Ninján még ha rákötsz egy riasztót meg egy órát akkor is fölösleges még a 8 Ah is. Ha csak nem évente 1x indítod be.
-4, ne az Ah-t nézd, azt egyébként csak Európában írják rá, máshol nem, annyira semmitmondó. A lényeg a hidegindítóáram, amit általában CCA-nak rövidítenek. Ez mutatja meg, mennyire fogja tudni beindítani a motorodat az akksi, akár még hosszabb állás után is és/vagy nagy hidegben. Minél nagyobb a CCA, annál jobb az akksi, annál biztosabban indít még nehéz körülmények közt is. Ezt használod indításhoz, nem az Ah-t. Márpedig a Ninja 250R-nél máshoz nem nagyon kell az akksi. Ha érdekel, számos helyen utánaolvashatsz a CCA-nak a neten.
-5, egyébként akkor már almát az almával, a 12 Ah-s Yuasa YTX14H 240 A-t tud. Nem hiszem, hogy ennél nagyob CCA-s az Unibat. Mondjuk ez viszont már biztos drágább is.
-6, de igazából én nem (csak) a CCA miatt ajánlom a Yuasa-t, hanem elsősorban mert nagyon minőségi és iszonyat tartós. Másik topic-ban a kollégának 12 év után kezdett gyengélkedni. Egy másik kolléga 10 év óta gond nélkül használja, pedig nem gondozza, nem tölti télen sem. Nekem így 5 év után is olyan full gyári értékeket lehet mérni, mint újkorában, pedig nekem is volt pl. egy fél év töltés nélküli állás baleset miatt. Az alatt semmit nem gyengült az akku. Na ezt tudja a Yuasa. Amíg egy "olcsóból" elhasználsz 3-4-et, addig Yuasa-ból 1-et kell csak venni.
-7, de amúgy azt veszel amit jónak látsz. Főleg ha nem gondolkodsz hosszú távban, mert pl. jövőre le akarod cserélni a motort, és szívjon az akksival a következő tulaj, akkor végülis jó bele a legolcsóbb is. Szóval, Te tudod, mire akarod használni, nem szólok bele, csak javaslatot teszek.