Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

SOSE!
Én sose gondoltad volna, igaz?
Ez így nagyon korrekt. Nekünk is van hobbicélú motorunk lánccal, és simán csak sprézzük - de ha a saját munkába járósom lenne láncos, már szereltem volna rá én is olajzót. 12 órás műszak, gyakran sötétben jövök-megyek, hócipőm tele, plána ha még esik is, hát fújkálja olyankor, akinek hat anyja van.
Sziasztok!
Ki jon limepartyra penteken?
Sziasztok! Eladó a mocim, akit érdekel keressen fel bátran! Vagy kedves fórum tagok, ha van olyan ismerősötök akit érdekelne a motor irányítsátok hozzám :) Tudjátok jön a nyár vége, és még idén szeretném eladni, hogy jövőre másik paripára ülhessek :) Segítségeteket előre is köszi! Ha van érdeklődő elérhetőséget azonnal írok itt a fórumon!
Alap info a motorrol: 2010-es évjátat, 21000 km, vezetett szervízkönyv. Felnicsík, Bódis dob, Hátsó üléstakaró idom. Megtekinthető Szombathelyen. Ár: 820 000 Ft
Szia!
Távban 15e körül járok; amit én vettem az a PDoiler, 27e Ft postázással együtt (Magyarországra is), a lelke egy időzítő által vezérelt elektromos pumpa, amivel nagyon pontosan lehet adagolni az olajat minden körülmény között, és tényleg minimális mennyiség kell egy olajfilm fenntartásához. Egyébként meg nem csöpög a rendszer, csak ha a pumpa nyomja. Szóval ez nem olyan mezei kifolyós. Igazad van, sok függ a beállításoktól, én direkt olyat akartam, ami stabilan mindig egységnyi olajat adagol, és nem permetez mindent össze, plusz tudom állítani akár menet közben is.

Bővebb leírást a honlapon találsz (pdoiler.co.uk), meg az alább linkelt fórumon, illetve ha érdekel neked is el tudom küldeni e-mail-en a jegyzeteimet az olajzókról, ott is viszonylag jól le van írva. Illetve egy kis részletes irományt a részeiről, szerelésről az ER-5 fórumban, a 20319-es hozzászólásban írtam (http://www.sportmotor.hu/motor...).

Tulajdonképp nem bonyolult amúgy, még utána is néztem hogy akár magam is be tudnám szerezni az alkatrészeket és összerakni egy ilyet, de igazából nem jönnék ki olcsóbban (és akkor még a munkaórákról nem beszéltünk); főleg a pumpa miatt, az az egész költségnek a 80-90%-a, és abból nem lehet occót venni a Tescóban. :)
Nincs harag. Csak szerintem nem tájékozódtál eléggé, én meg az elmúlt kb. egy évet ezzel töltöttem. De hidd el, nem akarok rosszat se magamnak, se a motoromnak. "Hülye azért nem vagyok" - vagy hogy is van ez...

Abban igazad van, hogy van pár - főleg házilag tákolt - rendszer, amiből orrán-száján jön az olaj, na az nyilván nem OK. De egyrészt nincs időm házilag tákolni, másrészt meg pont ezért olyat akartam venni, ami készre szerelt, kipróbált, megbízható, működik; és nem okoz nekem plusz gondokat. Ennek ellenére nekem is az egyik első dolgom volt, hogy teszteljem: szerencsére hegyek közt lakom, a munkahelyem is az egyik hegytetőn van, úgyhogy van szerpentin dögivel, felvettem az olajzót a legmagasabb fokozatba és végighúztam a lábtartót oda-vissza a kanyarokban (na meg a csizmám orrát; többet se veszek olyat, amin nincs orrkoptató). Nem ment el a hátulja.
A koszolásról meg annyit, hogy egy tapasztalt felhasználónak 32.000 km és pár év alatt 6-7dl olaj fogyott - ennek nagy része nyilván le is jött a láncról, de amennyi ebből a motorra megy, az igen kis mennyiség. Több olajjal találkozik a kerék ami az aszfaltra van rászáradva. Arról nem is beszélve, hogy a láncspray is lejön, különben miért kéne időnként újrafújni? (Aki nem hiszi, hasonlítsa össze a rendszámtáblája hátuljának jobb és bal felét...)

Az egész egyébként abból indult, hogy olyan földrajzi helyen lakom, ahol nem ritka az évi 270 fölötti csapadékos napok száma; mivel napi szinten használom a motort, ez azt jelenti, sokat megyek esőben (hóban, ködben stb.); és a legjobb láncspray sem bírja sokáig ilyen körülmények közt, de ha nagyon korrekt akarnék lenni, akkor napi 2x le kéne fújnom egy esős napon (munkába menet meg jövet után). Erre se időm, se energiám, se pénzem, így jött az ötlet, hogy olyan rendszer kéne, ami esőben is folyamatos kenést biztosít, hogy a láncom ne szakadjon szét az élettartama felénél...
Emellett már csak ajándék, hogy kevesebb olaj kell a láncspray-nél, ráadásul olcsóbb is, a láncszett élettartama megnő, kihagyhatsz legalább egy szettcserét, a környezetbarátságáról is lehetne vitatkozni (főleg hogy az enyémben most biológiai úton lebomló olaj van), és tisztítani meg sokkal-sokkal egyszerűbb, mint az odakövesedett láncspray-t.

Közben elindult egy beszélgetés előbb láncspray-kről, majd olajzókról az ER-5 fórumon, ahova átjárok - nagyon tanulságos, korrekt mérnöki érvekkel, kb. a 17811-es hozzászólástól lehet olvasni:
http://www.sportmotor.hu/motor...

Én is utánanéztem a dolgoknak, többek közt a különböző gyártók honlapján (PDoiler, Scottoiler, CLS, McCoi, Acumen, Pro-Oiler, Cameleon, Tutoro, K-Ö-S, Osco, Loobman, Kettenoeler; asszem ennyit néztem át, lehet guglizni :)), összehasonlító cikkekben (két nagyon jó és alapos teszt az angol RiDE magazinban és a német Motorrad News-ban van, szintén guglival megtaláljátok (kulcsszó: chain oiler és ketten öler), linket nem tudom betenni mert pdf file mindkettő); és pár fórumot is átolvastam (itt is lehet keresni, de pl. ez a fórum a PDoiler-ről szól, én végigolvastam: http://www.bikersoracle.com/tr...). Itt a sportmotoron egyébként K.István szerintem mindenkinek szívesen segít olajzóval kapcsolatban, lehet vele beszélgetni, össze is rakott már párat... a GSX 1400 fórumban megtaláljátok.

Plusz még jegyzeteltem magamnak pár oldalt, ha valakit érdekel, elküldöm e-mail-ben egy txt file-ban.

Na kezdésnek talán elég lesz ennyi, aztán már lehet tovább keresgetni... Meg ha találsz egy szimpatikus megoldást, akkor annak utánanézni. Mert ugye itt is többféle megoldás (és persze árkategória) létezik.

---

Remélem segítettem, de csak hogy tisztázzuk, nem vagyok én a láncspray ellen, mondom a Fuchs Chain Gel-t nagyon szerettem, ha valakinek bevált a spray, én nem akarom mindenáron meggyőzni az olajzóról. Vannak előnyei, NEKEM mindenképp jobb, ez tény, de ha még mindig Debrecenben laknék, a száraz és napos alföldön, lehet eszembe sem jut a láncspray helyett más megoldás után érdeklődni. De akit érdekel az olajzó, annak tudok segíteni, hogy milyet válasszon, ha elmondja az igényeit, esetleg saját gyártáshoz ötleteket adni.
Hali!
Szerintem meg elég praktikus kis találmány lehet, sokk múlhat viszont a helyes beállításon például hogy a lánc melyik szakaszára teszik a csöpögtetőt, és persze hogy milyen intenzíven folyik rá az olaj, ha ezt valaki elnézi akkor lehet probléma. Amúgy engem is érdekelne egy galéria leírással és a szűkséges dolgok listázásával. Amúgy greenblood86 és smice mennyit tekertetek már a vasakba?
Bocs ha megsértettelek nem beszólni akartam, csak már láttam hasonlót és elég hamar megvált tőle akinek volt ... akkor ezek szerint neki valami vacak volt, mert az egész hátsó rész olajos volt, a gumi is ... egyébként érdekel a téma dobhatsz fel linket ....én csak is géles fuchs-ot használom, már jó pár fajta sprayt kipróbáltam elhiheted


Ha érdekel a téma, segítek tájékozódni, hogy magad is rájöjj, miért mondtál hülyeségeket. Jobb az úgy, mintha én mondom meg.

De ha csak rossz napod volt és be akartál szólni valakinek, akkor hagylak, nyugodtan tombold ki magad, nem zavar. Elvégre erre is van az internet, hol máshol tudnád így levezetni a feszültséget?

Abban egyetértünk, hogy a Fuchs láncspray a legjobb, én is szinte mindig azt használtam, tényleg szuper. Ha véletlen nem a géles verziót használod, akkor próbáld ki azt is, ezerszer jobb mint a hagyományos (csak sok időt kell neki hagyni a száradásra, de utána nagyon tartósan fent marad). Link: http://www.silkolene.hu/produc...

Ezzel együtt az olajzásnak vannak előnyei a legjobb láncspray-kkel szemben is.
Jah és még azon se csodálkozz, ha majd egy komolyabb balosban elmegy a segge
Szép és jó, csak győzd majd takarítani mindenfelől az olajat...én maradok a jól bevált fuchs láncspray-nél: sűrű anyag (nem csapkod) és tartós
Felkerült a láncolajzó a Ninjára, egész jól elfért. Na meg megvolt a légszűrő csere.
Minden elkelt
salamongergo85@gmail.com

erre az email címre fogadom az érdeklődni vágyókat
Szia, adsz egy e-mail címet?

Megírhatod az enyémre is. :)
Sziasztok,

Van 1 komplett fejidomom 250r-hez (fejidom+konzol+alsó takaró,visszapillantók,kilóméteróra+tartó,plexi,lámpa...) van amin vannak sérülések melyek könnyen és fillérekért javíthatók eltüntethetők, szívesen válaszolok a kérdéseitekre.

Üdv: Ficsur
helló!
Meyni lenne a fejidom nekem egy fejidom kellene ,meg egy jobboldali oldalidom valamint egy farokidom
Helló!
Valaki nem tudna nekem Kawasaki ninja 250 r 2009 es idomszettet ?Néztem ebay-n 288 dollár csaz az a gond a posta 250 ,esetleg ha valaki tudna valami oldalt megköszöném:)
Aki még nem kapta szét a gépet, annak ízelítőben itt van néhány kép, hogy is néz ki a kicsike köntös nélkül

http://www.sportmotor.hu/motor...
Nem, Magyarországon is forgalmazták, de ha minden igaz csak egyetlen modellévben (2011). Míg pl. zöld és fekete 2008-2012 közt végig volt kapható, ezért van gondolom több belőlük.

Meg bár szerintem fehérben is nagyon jól mutat, de azért van két erős tábor a motorvásárlók közt, az egyik szerint a motor csak fekete lehet, a másik szerint a Kawa csak zöld. :) Nem véletlen ez a két legnépszerűbb szín (és a legtöbb Kawa modellnél megvan ez a két alapszín).
Sziasztok!
Ha esetleg valakit érdekel van egy bal oldalidomom és farokidomom eladó, hibátlan állapotban Oldala 30000 Ft farok idom 8000 Ft.
20-596-8172
Srácok, ki jött ma velem szembe fehér ninja 250 r-el Zalaegerszeg után? /autóval voltam/ Amúgy ritka ez a szín, csak külföldön lehetett kapni?
Facebook borítóképnek ;) Csak hogy el ne laposodjon a topic! Amúgy a gép eladó :)
Üdv!
Érdekelne Kawasaki ZX-R 250 '90-es évekbeli sor4-es ha lehet minél fiatalabb. 400-as is érdekel, ha papíron belefér 35kW-os határba, de kétlem, hogy ilyen lenne...