Kawasaki Ninja 250R

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kihalt a fórum, de azért megkérdezem: valakinek van tapasztalata utángyártott féktárcsákkal, esetleg tudja ajánlani valamelyiket (pl. EBC, Galfer, Lucas-TRW stb.)?
250R-hez lenne, de gondolom nem ugyanaz...
Sziasztok valakinek esetleg gyari rendszam tarto konzolja kawasaki ninja 300-ra? Tudok helyette cserebe egy RG markaju sportot adni vagy kp!
Sziasztok van pár elado cuccom kawasaki ninja 300rol mind jo a 250 modelre is! Ha esetleg valakit erdekell irj nyugodtan emailt vagy 06703992229
Indítok egy csoportot, a Kawa tulajoknak a tagok közötti tapasztalatok(alkatrészek, túraútvonalak, felszerelés), fényképek és videók megosztására, alkalomadtán közös túrák szervezésere!
Várunk szeretettel!
https://www.facebook.com/group...
http://www.titax.com/products/...

Zsenialis volt,en imadtam,egyszerű felhelyezni és menet közben is állítható.

De ha olcso fost akarsz,vegyel ra ebayrol kinait,amivel meg artasz is a motorodnak.
Szia, nekem van eladom Titax markaju!
Anno kerestem ilyen gumit... A Sava Magyarországon nem nagyon ismert, max. a robogósok körében; ennek megfelelően használtban sem nagyon bukkan fel... Próbálkozz esetleg a motorgumis topic-ban.

Ha viszont újban gondolkozol, akkor akad egy pár gumis, aki forgalmazza a Sava M-Racer-t, pl. http://www.revolutionmotor.hu, még ha nincs is ebben a konkrét méretben a honlapjukon, egy kérdést megérhet, hátha tudnak hozni. Régebben tudtam, ki a Sava hivatalos Magyarországi forgalmazója, most nem találom a honlapját, lehet megszűnt miután most nemrég egybeolvadt a Sava és a Mitas. De neten keresgélve lehet találni ebben a méretben egész olcsón, tizenpárezerért ilyen gumit - csak ne felejts el rákérdezni, milyen keveréket adnak ennyiért, mert két verzióban gyártották, utcai és pálya- (verseny-) verzióban.
sziasztok valakinek esetleg kormány stabilizátorja elado? :) 300-as ninja-ra kéne aszem a 250-es ugyan az
Hali van aki tud vagy elad sava/mitas MC50m racer 110/70 gumit ?
"Gumiteszt", második felvonás. Ahogy írtam, ezt még nem kell készpénzenk venni, még olyan sok tapasztalatom nincs ezzel a gumival, ez inkább csak "első benyomások" szintű tapasztalatmegosztás.

Michelin Pilot Street Radial (110/70-17 + 130/70-17)

Futásteljesítmény: Hát erről még nem tudok mondani semmit. :) Az előző gumikból okulva megvárom, míg teljesen elkopik, majd utána; nehogy ezzel is úgy járjak, hogy a végén extrém módon felgyorsul. Most kb. 2500 km van benne, kopás szinte nem látszik, a gyári mintamélyég 6.5 mm ha minden igaz, mondjuk nekem a mérő van ahol 6.7-et is mutatott; kopást meg nem tudtam mérni, talán századmilliméterek lehetnek. Lehet 6.5 helyett most 6.45 mm, de ennyire nem pontos a műszerem. Összehasonlításképp a Pirelli Diablo Rosso II, ami ugyanilyen méretben elérhető sportosabb radial gumi, gyárilag csak 5-5.5 mm mély.

Száraz tapadás: Nagyon jó, van olyan jó, mint az előző Pilot Activ a legjobb körülmények közt, szerintem a radial mivolta miatt még túl is szárnyalja, teljesen megbízhatóan, magabiztosan tapad minden helyzetben, ami elé a Ninjával állítani tudom. Soha nem csúszott még meg szárazon.

Nedves tapadás: Összevetve az előző gumimmal, ez az, amiben a legnagyobb a különbség. Olyan jó a nedves tapadása, hogy már szinte el se hiszem. Szakadó esőben, hideg/párás időben, szennyezett útfelületen, rossz minőségű úton, mindenhogy tapad. Eszméletlen. Vicces volt, mert mikor felrakták, rögtön úgy kellett hazajönnöm majd' 100 km-et, hogy szakadt az eső, látni nem láttam, éjszaka volt, sötét, volt szerpentintől autópályáig minden, ráadásul mivel új gumi, ugye még rajta volt a formaleválasztó réteg, ami elvileg még csúszósabbá teszi, amíg le nem kopik. Na hát ilyen körülmények közt olyan biztosan tapadt mindenhol, hogy hihetetlen. De volt még szintén az elején, hogy véletlen egy kanyarban rámentem egy vizes, sáros aknafedlapra. Már vártam a megcsúszást, mert hozzászoktam az előző gumimmal, hogy ilyen helyzetben garantált. De a Pilot Street-tel - semmi. Mentem tovább, mintha mi sem történt volna. Szintén jellemző, hogy a majrécsíknak esélye sem volt kialakulni. Ez főként azért érdekes, mert az első 1000 km-t majdnem végig 5 fok alatti hőmérsékleten, többségében esőben vagy vizes úton tettem meg. Vagyis ilyen "télies" körülmények közt is úgy le tudtam dönteni a motort, ahogy korábban nem lehetett az előző gumimmal. Akkora önbizalmat ad, főleg kanyarokban, amiről korábban nem is álmodtam. Azért előfordult, hogy az egyik ilyen 5 fokos, esős napon egy körforgalomban, ahol a két sávot egy tükörsima szurokcsík köti össze, picit megcsúszott az eleje; megfogtam, baj nem lett belőle, de leckének jó volt, hogy azért itt is vannak határok. Csak sokkal-sokkal kijjebb, mint korábban.

Kezelhetőség: Na ez érdekes kérdés. Összességében nagyon szeretem, amire használom, arra tökéletes, de nem egy sportgumi. Hogy mire is gondolok: a radial szerkezet miatt nagyon jó, kiválóan tapad utcai körülmények közt, hidegben-melegben-esőben-mindenhogy; szintén a radial szerkezet miatt sokkal komfortosabb, mint a merevebb diagonál, nem ütnek akkorát az úthibák. Kanyarban hihetetlen stabil érzést ad, gyakorlatilag jobb vele kanyarodni, mint egyenesen menni; olyan szokatlan volt miután a kockásra kopott gumi után felrakták ezt a jó kis hegyes profilú Pilot Street-et, hogy már-már azt hittem, baj van az egyenesfutással, olyan furcsa volt egyenesben, de kanyarban olyan stabil volt, mintha tényleg sínen menne (pedig mint ecseteltem, eső, hideg, minden volt). Egy élvezet vele kanyarodni. A visszajelzések is jók, bár ebben talán egy fokkal jobb volt a korábbi Pilot Activ, ott jobban lehetett kézzel "olvasni" az utat, de a Street is nagyon jó.
Na de mindezek ellenére ezt már nem fogom pályára vinni. Amit hátrányként fel tudnék neki róni, az pályázás (erősen sportos használat) mellett jönne csak ki. A gumi vastag és nehéz, ugye fentebb összevetettem a Rosso II-vel, amin nem csak a futófelület vékonyabb, de az egész gumi érezhetően könnyebb, ha mondjuk kézbeveszed a két hátsót. Sajnos lemérni nem tudtam, mert csak egy fürdőszobamérlegünk van, ami nem nagyon akar mérni 10 kiló alatt, de a két gumi közt simán tippelek egy legalább 1 kilós különbséget a Pirelli javára (az a könnyebb). Jobb híján az Amazon-ra tudok támaszkodni, ott feltüntetik az áru tömegét, bár nem annyira megbízható, más eladók más-más adataokat írnak be néha; de azonos méretben a Michelin 14-15 font, a Pirelli 12-13 font körül van, úgyhogy tényleg megvan a kb. egy kiló különbség. A nagyobb (forgó és rugózatlan) tömeg meg elvileg jelenthet picit hosszabb féktávot, nehezebb gyorsulást - mondjuk ezek észrevehetetlenek; ami viszont tényleg érezhető, hogy nagyobb erő kell bekormányzáshoz, hogy kimozdítsd a kereket a síkjából. Ez főleg váltott kanyarokban érezhető nagyon, amikor a kombinációban hirtelen átmennél mondjuk egy éles jobbosból egy éles balosba. Na ott a váltásnál érezhető a "nehézkessége". Ami nem jelent utcán különösebb problémát, és cserébe a hosszabb élettartamért, jobb vizes menettulajdonságokért, stabilitásért simán elnézi az ember. De tény, hogy ez nem egy sportgumi.
A vastagsága miatt valószínű a melegedést is nehezebben kezeli; de ez is olyan probléma, ami csak pályázáskor jelentkezhet.
Illetve nagyon kis sebességnél (pl. álló kocsisorban manőverezés) is talán egy kicsit nehézkesebb forgolódni vele, mint a korábbi gumikkal; olyan érzés, mintha kicsit lapos lenne a gumi; de ez meg szerintem megint a radial konstrukció, a nagyobb gumitorzulás velejárója.
Eszembe jutott még egy pozitívum: az első kereket nem lehet megvezetni. Eddig minden első gumim olyan volt, hogy középen végigfutott rajta egy egyenes árok, a Pilot Street-en viszont nics ilyen minta, szerintem leginkább ez játszik közre. Van itt a közelben egy híd, ami nincs leaszfaltozva, hanem acélrácslapokkal van lefedve. Amikor régen rámentem, mindig ide-oda rángatta a kormányt, ahogy - gondolom - a rácsok éle próbálta vezetni az első gumit a középső csíknál fogva (ugye a rácsok nem szabályosan követik egymást, a lapok eltérése miatt az egyik éle nem folytatása a másiknak, ezért amikor átmész egyik lapról a másikra, mindig arrébb rakja egy kicsit a gumit, ez adódik össze kormányrángatássá). Na a Pilot Street-tel ez a jelenség teljesen megszűnt.

Ár/érték arány: Elképesztően jó. Tényleg szinte minden lehetséges gumit végignéztem ebben a méretben, ami beszerezhető az EU-ban, és szinte nincs ennél olcsóbb. Nem is tudom, hogy csinálják. Ha azt nézem, hogy ezért az alacsony árért mekkora tudást kapsz, meg többletet a korábbi diagonál gumikhoz képest, hát hajlamos vagyok azt gondolni, hogy hülye, aki nem ilyet vesz ebben a méretben. Utcai felhasználásra ennyi pénzért nincs alternatívája szerintem.

Összegzés: Bár még messze nem koptattam el, már most beleszerettem ebbe a gumiba. Minden ízében pont olyan, amire vágytam: lehet vele sportosan menni, nagyon stabil kanyarokban, és emellett nagyon jól bírja az itt jellemző hűvös és esős időjárást; vizes úton szerintem nem nagyon van ennél jobb sport-túra gumi. Lehet lábtartót koptatni télen-nyáron. :) Valószínű a futásteljesítményére sem lesz panasz, de ezt majd meglátjuk. És emellett még nem is drága... Szóval meglátszik, hogy a Pilot Road 2-ből származik, az sem véletlen lett olyan sikeres, és most végre annak a tudása elérhető kisebb motorok számára is, nem kamu a marketingszöveg. Pályára viszont nem fogom vinni, nem oda való, vannak ennél sportosabb gumik is. Arra vettem inkább egy Pirelli Diablo Rosso II-t, legközelebb arról fogok írni.
üdv. eladó ninja 250r 2008-évjárathoz a képeken látható mindössze 100 km-ert futott alkatrészek. a váltókaron látható kis horzsolással, minden más hibátlan és "új". ár megegyezés szerint. pestmegye -gödöllő
Egy kis gumiteszt, már rég meg akartam írni, és mivel a boncterem még mindig nem működik, ide írom, hátha itt is megtalálja akit érdekel.

Nemrég váltottam gumit, majd arról is fogok írni, de összehasonlításnak előbb az előző gumiról írnék pár sort.

Michelin Pilot Activ (110/70-17 + 130/70-17)

Futásteljesítmény:
Ez a gumi használtan került a Ninjára, előtte egy másik motoron (Kawasaki ER-5) használtuk, de váratlanul úgy alakult, hogy gumi nélkül maradtam, az ER-5 meg épp ki volt vonva, így aztán gyorsan átraktuk az ER-5-ről a Ninjára. Pontosan már nem emlékszem a km óra állásokra, de a Ninján olyan 10-12 ezret volt, az ER-5-ön előtte talán 4000-6000 körül... Szóval összességében tartósnak mondható, valahol 14-18e körüli km hozható ki belőle; mondjuk a gyári IRC 20+ ezer km-ét nem lehet felülmúlni, de annak meg is van az ára tapadásban. Ami viszont nagyon nem tetszett, hogy nem egyenletesen kopik, kb. a mintamélység feléig lineáris, onnantól exponenciális a kopás... Emlékszem mértem egyszer, hogy a mintamélység fele még megvan, aztán rá 2000 km-re az első már elérte kopásjelzőt... Még elgurulgattam vele talán még 2000-et, hogy a hátsót is lehasználjam, de ez már élményben vacak volt, a motor csúszkált, instabil volt, a kockás gumi miatt a kanyarodás is fura érzet volt... Én kicsit többet vártam, az elején tényleg alig kopott, azt hittem a 20e itt is meglesz.

Száraz tapadás: Elég jónak mondanám. Mondjuk mióta radial gumim van, átértékeltem. :) De melegben, szárazon, jó, tiszta úton, tehát ideális viszonyok közt sokkal jobb volt, mint a gyári IRC, jó nagyokat lehet vele dönteni kanyarban is teljes stabilitás mellett (amíg nem kopott szét). Tényleg nagyon szerettem. Pályázni is voltam vele, na az hiba volt, egyértelműen nem oda való. Plusz pont a tapadásnak, hogy a pályán is végig stabilan tudtam vele menni, tapadt a tőle elvárható módon. Kanyarban nem csúszott meg, egyedül nagy sebességről fékezésnél sikerült blokkolni az elsőt (de esés nem lett belőle), amit utcán sose. De a kopás... gyakorlatilag a pályán kopott kockásra, és főleg az első gumi, mintha tényleg borotvával lehúztak volna egy réteget a közepéről. Konkrétan az első 2x annyit kopott a pályanapon, mint a hátsó, nagyon durván megviselte. Az a gyanúm. hogy túlmelegedett, nem bírja ezt a nagy terhelést kezelni, és túlmelegedve gyakorlatilag szétmegy a gumi alattad, nagyon kopik, főleg féktávon.

Nedves tapadás: Na, ez a legnagyobb hátránya (utcán). Esőben vagy csak nedves úton nagyon nem szerettem. Amilyen jó volt szárazon, melegben, 2x olyan rossz volt, ha az úton volt egy kis víz. Ha meg nem csak víz volt, hanem egy kis szennyeződés, vagy az útfelület nem volt tökéletes (pl. szurokfolt), akkor garantált volt a megcsúszás. Az élettartam vége felé ez persze csak fokozódott... Sajnos errefelé sokat esik az eső, úgyhogy épp ezért alig vártam már, hogy megszabaduljak tőle. Egy dolgot viszont nagyon nagyra értékelek: szemben a gyári IRC-vel, ami nekem hirtelen csúszott meg, ez a Michelin lassan, érezhetően kezdett el csúszni, mindig lehetett érezni, hol a határ. Ez egy nagy pozitívum.

Kezelhetőség: Vízen óvatosan kellett menni, de ha jók voltak a viszonyok (meleg, száraz út), akkor nagyon jó volt, könnyen lehetett bekormányozni, stabilan tartotta a motort, jókat lehetett vele döntögetni. Persze miután a pályanap (+ némi autópálya hazafele) után erősen bekockásodott, katasztrófa lett, minden kanyarnál lehetett érezni a kockaélt, amin "átesett" a motor, az egész instabilabb lett.

Ár/érték arány: Borzasztó. Ahogy nézegettem, ebben a méretben ez az egyik legdrágább utcai gumi, ha nem a legdrágább. Nem is értem az árképzést, a Michelin-nél házon belül is van ami olcsóbb, és jobb (és ráadásul radial). Szerintem nem ér annyit, amennyiért árulják.

Összegzés: A hibái ellenére nem tartom rossz guminak. Ha valaki napos időben túrázik vele, akkor egy igen jó válaztás, talán az egyik legjobb a diagonal szerkezetűek közül, sokat elmegy és még a sportos használatot is jól tűri - utcán! A motor jól kezelhető, jók a visszajelzések, lábtartót simán lehet karcolni. Pályára menni viszont tilos vele, hamar túlmelegszik. Szintén nem való annak, aki egész évben ingázik, és sokat megy őszi-tavaszi esőben, hidegebb napokon is, mert a vizes tapadása katasztrófa. A kopás a végén felgyorsul, hirtelen elkopik, de ha az összfutást nézem, nem rossz (pályázás nélkül meg valószínű többet is kibírt volna). Az ára viszont nagyon magas, szerintem nem éri meg, én nem vettem volna meg ha nem lett volna "ingyen" (az ER-5-öt amikor megvettük, ez volt rajta), és valószínű a Ninjára sem raktam volna fel amúgy, ha nem lettem volna kényszerhelyzetben.
adatlapomon a mail odairj légyszi
Nagyon köszönöm a válaszokat sokat segítettetek ! :D
Nekem most Michelin Pilot Street Radial van fenn, nagyon szeretem, sokkal jobb, mint az összes eddigi gumim. Szerintem leginkább azért, mert radial szerkezetű. Viszont nem sportgumi, inkább túra vagy sporttúra. Tapadni tapad, nem erről van szó, de legfőbb előnye szerintem a vizes tapadás, Te meg úgysem túrázgatni fogsz vele esőben.
Szóval a helyedben néznék valami sportosabbat, és csakis radial-t! Tényleg elbújhat a radiálok mellett az összes diagonál gumi.

Ilyen kis méretben nem nagy választék van amúgy radial sportgumikban... Gyári méretben ott a Pirelli Diablo Rosso II, az szerintem sportosabb, én is vettem egy párat pályázásra a Michelin mellé (pont azért, mert szerintem a Pilot Street nem pályára való). A Sava-nak elvileg van versenygumija ebben a méretben (MC 50 M-Racer Racing SuperSoft), itt egy videó róla: http://youtu.be/rzcQnYVI01A Ezt a gumit az EJC bajnokságon is használták, amíg Ninja 250R-ekkel mentek, úgyhogy biztos szuper. Ennek van utcai változata is, de hogy az milyen, meg egyáltalán mennyire könnyű beszerezni, azt nem tudom. A Sava beleolvadt a Mitas-ba, ha jól tudom, úgyhogy ez tovább bonyolíthatja a dolgokat.

Ha kicsit hajlandó vagy eltérni a gyári mérettől, akkor találsz még gumikat mondjuk 140/70R17 méretben, szerintem az még belefér. Abban ott a Bridgestone RS10 például, lehet erre gondolt Kawazsolti. Az is jó kis sportguminak tűnik, de gyakorlati tapasztalatom azzal sincs, mint mondtam, csak a Rosso II meg a Pilot Street Radial van most nálam, előtte meg diagonál gumikat koptattam. Vagy ott van még szintén 140-ben a régebbi Bridgestone BT003RS. Vagy a Pirelli Diablo Supercorsa V2.
Hello 130/70 r17 kellene és csakis a tapadás számítana csakis sport felhasználásra és mennyibe kerulne milyen típusú
Bridgestonban tudok segiteni kicsit más lesz a mocid!
Sziasztok gumi vásárlás elott állok hátsó guminek kinéztem a michelin pilot street típusú gumiabroncsot a választásom csakis a tapadás volt utcai verseny csapatasokra használnak kanyarvadaszat es társai mi a véleményetek ? Esetleg alternativakat tudtok meg mondani helyesírásért bocs
Köszönöm.
Szia,nem lesz kompatibilis.
Víztiszta double bubble versenyplexi Ninja250R hez, go pro tapanccsal elado. Ar fix: 6 ezerFt.
Sziasztok. Kedves ismerosom kipufogót keres 2013-as 300-ra. A 250-é kompatibilis lehet? Köszi
Elkelt a gyari dob.