Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

2016.02.24-én kigyulladt Sárkány Gábor műhelye. Már kijött a kórházból, de az események nagyon megviselték.
Barátai szerveznek neki egy adománygyűjtést, mert az elmúlt 30 év alatt sokunknak segített Gábor a szakmai tudásával és önzetlenségével....Most rajtunk a sor, hogy ezt viszonozzuk ....
Aki tud az segítsen neki , hogy meg tudja téríteni azoknak a motoros társainknak a kárát akiknek a motorjuk odaveszett a tűzben.
Gábor számlaszáma:
OTP - 11773195-00322094-00000000
Közlemény: ne add fel....!!
Szia!
Igen, a kompresszióra gondoltam. Egyszerűen sehogy sem jutott eszembe a szó. Lefekvésnél félálomban jött meg, hogy mi is volt :D Mind1, a lényeg, hogy érted ;)
A hengereknél gondolom a kompresszióra gondoltál , nem a vákumra . Sokan álltalánosítanak , pedig nem egyforma az érték még típuson belül sem ! Az 1100-as nál is én mértem a sajátomnál 9,5-öket , kaptam itt írásba hogy eléggé a végét járja . Csak hogy az enyémben C -s szív dobog és annak a gyári tűrése 8.8-13,5 a D-s viszont 9-13.8 . Szóval az enyém 0.7-el felette van a minimálisnak , az olajat egy cseppet sem eszi , egy gombnyomásra indul hidegen melegen markolathoz nem nyúlva . Szóval még elmehet így ezer meg egy évet ! Az olajcsere a lényeg ! Ha csak 200 km -t megyünk egy évben , akkor is csere ! Bocs hogy neked írtam ezt , de most jutott eszembe !
Egyébként a te gépednek a gyári tűrése : 9.6-14,7 bar !
Egyenlőre kiszedtem a csavart aminek a feje leszakadt. Szépen megoldottam és nem okoztam kárt a menetben és a festésben sem. A karbit leszedem egy alkalmas napon és csinálok rajta nyomás próbát. Közben szelephézagot is tervezek mérni rajta. A benzin szag valamelyest csökkent a legutóbbi állítás óta. Már egész elviselhető a dolog. Mentem is egy 50-es karikát ma. :) Megtaláltam Taschner úr leírását is a karbi szinkronnal kapcsolatban. Igénybe is fogom venni hisz nyilván kelleni is fog. Illetve valahogy kellene mérnem egy vákuumot (?) A hengereknél. Erre mondjuk tavaly a vásárlásnál azt mondták a kawa szervizben hogy 13-as értékeket produkál. A gyári értékeket nem ismerem még de valahol itt kell lennie annak is. Erre van valakinek eszköze pesten??? :) Szívesen vennék egy kis segítséget :)
A gyertyák ha mind a négy ilyen akkor az rendben van ! Csak akkor érthetetlen a benzinszag a kipufogóból . Ha valamelyik nem menne akkor az kormos vagy nedves lenne . Mindenesetre nyomás alatt meg kell nézni a karbikat elzárnak-e rendesen !
Hali! Gyakorlatilag az összes így néz ki. Ez alapján szerintem semmi baja a gyertyáknak. Vagy rosszul gondolom? Ráadásul a szerelésnél a benzincső is megadta magát :/ Mind1, gyorsan kicseréltem és kicsit ráhagytam hogy később ne legyen vele ilyen gond. Szóval a benzin pumpa nem pörgeti tovább a dolgot ha lezár a karbi sor. Sőt, igazából nem.is pörgetett semmit, csak kattant az inditorelé. Megrendeltem viszont a szinkronhoz az eszközt. Kb 1 hónap mire megjön. Addig kipróbáltam a netes megoldást. Valamelyest talán sikerült jobb szintre hozni az összképet. Majd kiderül, mennyire sikerült. Illetve a tank rögzítő csavar is megadta magát. Gondolom egy párszor meg lett már húzva. Most jött el az ideje és a kezemben maradt a feje. Amennyire könnyen levált csoda hogy még tartott eddig. Vasárnap valahogy megpróbálom kiszedni.
Elfogadható áron rá való csomagtartó is érdekelne
Sziasztok! Egy ZX 500 C nyúzok mostanság, szeretném működő képessé tenni az üzemanyag színt jelzőjét, tud valaki segíteni, hogy a 2 égőt vezérlő elektronika merre van elhelyezve?
Ha valakinek lenne ötlete, hogy a csutka kormány helyett milyen felső kiflivel lehetne megoldani a rendes rendes kormány felszerelését, azt is megköszönném :)
Gyertyák színe sokmindent elárul neked ! Az első és legegyszerűbb ha hidegindításkor rátapogatsz a leömlőkre hogy ígyáltalán megy-e rendesen mind a négy henger . Aztán nagy esélyed van rá , hogy amit írsz azt valamelyik karbi becsurgása okozza . Rakd nyomás alá a karbikat . Indító reléről leveszed azt a kábelt amelyik ballag az önindítóhoz . Nyomod gyújtáson a start gombot folyamatosan . Motor nem forog viszont hallod az AC zakatol egy darabig aztán el halgat . Ennek így is kell némán maradni , ha zárnak a tűszelepek . Írd hol tartasz , egyszer csak megszünnek a problémák .
Érzem a vége az lesz h megveszek minden szükséges szerszámot hozzá és majd pár év után visszajön az ára :) Igen, a kipufogó gáz benzin illetve nem is tudom milyen szagú. Talán záptojás(?)nak lehetne nevezni :D Tavaj ugyan ez volt, kapott új szűrőt meg új gyertyákat és akkor megoldotta az a dolgot. Azóta ment 4ezret. Holnap átnézem a gyújtást mert emlékeszem hogy az egyik gyertyánál nem az igazi a kábel. Az egyik pipánál nem tart rendesen. Lehet meglazult az is menet közben. És igen, nem az igazi az alapjárat sem. Még nem állt le soha de valamelyik este figyeltem meg, ha álló helyzetben behúzom a féket akkor rakoncátlankodik. Persze ez lehet mástól is, de ez a tisztítás után jelentkezett. És ha jól sejtem talán köze lehet a kettőnek vagy a háromnak egymáshoz. Esetleg ilyennel találkoztatok már?
Hol is kezdjem ? Azt írod dús ! Gondolom a levegő-benzin keverékére gondolsz ! Benzin szagú a dolog , de mi ? a kipufogó gáz ? Eddig ezeknek a problémáknak vajmi köze van a szinkronhoz , még ha rossz is az .
A trükkökkel nem érdemes próbálkozni helyette a service manual-ba szépen le van írva a fuvóka méret , a pilot csavar helyzete , úszószint , stb . Ha takarítás után ez mind a helyén van , nagy valószínűséggel egy jó keverékképzésű karbit kapsz ajándékul . Ennek persze vannak még járulékos összetevői pl. jó gyertya , megfelelő szelephézag stb . A szinkron csak mind ezután jön a sorba . Ami az egyenletes alapjáratért felelős . A szinkronnak csakis addig van jelentősége míg alapjáraton állsz mondjuk a pirosnál és nem hebehurgyánkodik a ménes alattad , hanem szépen egyenletesen brümmög . Mihelyt gázt adsz és a membránok megmozdítják a súbereket a szinkronok elszállnak . Egyébként nem is értem mikor szinkron közbe 10 000-es fordulaton vizsgálják a nagy semmit ! Menet közben a motort terhelve már egész kicsi fordulaton emelkednek a membránok , szóval tényleg semmi értelme üvöltetni a vasat szinkron állítás közben !
Aztán nincs mindig eltérés , minél jobb állapotban van egy gép /szelepek , gyújtás , karbik /annál pontosabb lesz a szinkron , szebb lágyabb egyenletesebb az alapjárat . Még a 23 éves mozdonyom is egész jó szinkront produkált . /videóim között láthatod is Az én tanácsom , hogy biztos van a közeledben is egy olyan rider akinek van eszköze és csinált is ilyet kérd meg , hogy legyen a segítségedre . Amit így távolról lehet , szerintem segítenek a ríderek , le is írhatom : A karbisor közös pillangószelep tengelyén találsz három rugóval feszített kereszthornyú csavart . A vákummérők csatlakoztatása után , meleg motornál kell először a balszélső csavarral az 1-2-es hengert azonos vákum értékre állítani , utána a jobbszélsővel a 3-4-es hengert állítani . Végül a középső csavarral az 1-2 ----- 3-4 hengerpárokat hozod szinkronba . Gyakorlatban azért egy kicsit bonyolultabb . Azért nem kell atomfizikusnak lenni hozzá .
Hát be kéne lőni valahogy mert elég dús jelenleg. Ugye kipucoltam a karbit és benzinszagú a dolog. Szerintem nem ég el rendesen illetve nem jó a beállítás, rossz az arány. Próbálkozhatok a neten látott párszáz forintos trükkökkel de az nem biztos, hogy a megfelelő lenne. Nincs megfelelő tapasztalat sem hozzá na meg a b jogsit csinálom jelenleg így a pénzmag sem egy 30+ szakszervizes művelethez. Megcsináltam ugyan a neten látott csöves olajos dolgot, de nem igen merek nekiállni a dolognak. Alap esetben azt szoktam mondani aki nem ért hozzá ne nyúljon semmihez, bízza profira. Pc-k és alkatrészeik értékesítésével foglalkozom és láttam már sok "profin" összeszerelt gépet a tapasztalat hiánya miatt. Persze nem vagyok egy kocka, görnyedt hátú pattanásos vérpistike aki csak ezekhez ért. Mindenre nyitott vagyok és próbálok mindent elsajátítani, de ehhez egyedül nem merek hozzáfogni. Gondolkozom műszer beszerzésén is, vagy esetleg a fentebb említett eszköz bevetésén. Mire kéne figyeljek? Hogyan fogjak neki? Mik a buktatók? Persze meg van hova kell csatlakoztatni a cuccot. Meg az is milyen fordulaton kell a műveletet elvégezni. De a videókon sokszor azt látom, hogy nem lett az igazi a beállítás (az épített cuccoknál). Mindig van eltérés a karbik között. Ez akár normális is lehet vagy csak tojtak rá?
Van tapasztalat ! Mi a kérdés ? Az árát nem tudom mert mindíg én csinálom kb 1988 óta !
Hali! Karibi szinkonban van valakinek tapasztalat? Mennyiért csinálnak ilyesmit?
Riderek ! 1100-as zizire létezikhátsó üléspúp ? Kéne valami fotó ! Bár lehet néz ki olyan szarul mint dobozokkal !
van minden ha kell hivj 06704275150
Szia! tudok segiteni! Adatlap
Indexről dobj egy fotót . Kipuffogóra savállóból egy héjat tudsz készíttetni rá .
Sziasztok
Épp próbálok egy 1993-as ZX600E vasat régi fényébe vissza állítani a több éves elhanyagoltság és a nem éppen a precíz osztrák szerelők után, de bajban vagyok az alkatrészekkel. Esetleg valaki tudna segíteni. (Bal első index, jobb kormánycsutka, hátsó menesztő gumi....) De talán a legnagyobb gond az hogy mindkét kidörgő csúszásnyomos amit orvosolnék valahogy. Ha van valakinek erre valami jó ötlete, tapasztalata vagy tudomása ezek az alkatrészek tartózkodási helyéről az jelezze.
Előre is köszönöm
Köszönöm gyors válaszod !
Ilyen választ vártam
lényegre törő
És teljesen egyetértek én is szeretem hallani a motorom hangját
Ja orrmaszk és bogárháló az mindíg játszik !
Az 1100 sajna még nem volt , xr 800 után vettem az xr 1000-et nem véletlen . Ezek olyan sisakok , hogy nem igazán válik meg tőle az ember .
Nézd meg a használt árakat , de a hasonló évjáratokat hasonlítsd össze ne az öreg shoeit új példányokkal ! Meglátod sehol sincsenek minőségben értékben árban !
Tudom én hogy illene 2-3 évente cserélni , sajna sponzor híján ez nálam nem játszik ! Tettem már buksit aszfaltra /nem az én hibámból , szemből kaptam egy simsont /mégpedig nagyon komolyan egy driver alien-nel az sem új sisak volt kiválóan vizsgázott , A 90-es évek elején egy vagyonba került . Ezt csak azért írom hogy a you tube-on látni hogy ezek az időseb shoeik szinte elpusztíthatatlanok ! Olyan mint a Kawasaki !
Már az öreg xr 800 is meglepetés volt milyen könnyű , szellős és pontos mozgása van a fejeddel együtt ! Mintha csak egy sapka lenne rajtad . Ezt csak a Marushin tudja űberelni , de az verhetetlen ilyen szempontból . Nekem egy régebbi Marushin volt , de az olyan mintha csak símaszk lenne rajtad észrevétlenül van a kobakon , nagy látószög , pontos rezzenéstelen mozgás a fejjel együtt !
Viszont a shoei színkombinációi jobban bejönnek . Az xr 1000 szép forma , rohadt jó szellőzés /nekem ez az elsődleges szempont , mert csak melegben motorozok , 15C alatt ki sem tolom őfelségét a szobából ! Írják többen hogy hangos . Lehet hozzá minden szart venni , többek között hangszigetelő gallért is ! Pl. most vettem hozzá gyári új arcpárnát mindösszesen 700 azaz hetes száz forintért a 8000 helyett
Az 1100-ast is megfogom venni mégpedig használtan egy szépet , mivel annak már az egész bélése kivehető mosható cserélhető ! Hangos vagy nem hangos , én szeretem hallani a motor hangját /mondjuk gyári a kipu/ imádom azt a rohadt zizegős 4000-et és azt a Kandó mozdony hangot 8000-től ! Kell a tökömnek a hangszigetelő ! Legszívesebben /ha nem félteném a buksit másoktól/sisak nélkül húznám hogy fújódjon a pofám mint a daxlinak az autó ablakába , és torzuljon az arc , a füleim csapkodják a tarkómat !
Halli
Ha jól emlékszem valahol írtad hogy a Sohei xr1100-ról jók a tapasztalataid,véleményed ! ilyent használsz ?
Ha igen leírhatnád a véleményedet ! Gondolkodom hogy kipróbálom ! Most Lazer kestral-t használok ami nekem nagyon bejött !
Válaszod előre is köszönöm !
Gratula ! Így kell kinézni egy ZZR-nek ! A doboztartót hanyagold ! Hagyd a túrákra , de utána mindjárt szabadítsd meg tőle a vasat ! b@szott randa !
Ha valakinek van gusztusa rá van komplett edényszett eladó , német Krauser Givi hátsóval ! 30e Ft kompletten !