Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Oké! 😆
Első út előtt, rajzolj vele az útra szép fekete 8-asokat, attól biztos le kopik a csúszka réteg ✌️
A conti pl ebben nagyon jó azzal a chili keverékével ilyen apró pöttyök vannak a gumin, gyakorlatilag nem is nagyon kell koptatni azt a kezdeti profil leválasztó réteget ami keletkezik, mikor legyártják a gumit, vagy mifene.
baszki
én mindig is metzeller párti voltam, egyszer egy túra előtt vettem észre elfogyott a gumim (félig kopott bütykösökkel mászkálok aszfalton), aztán vettem egy mitast mert az volt a boltban, az is e-jelú fim endúró volt mint a metzeler
nem volt időm koptatni a homokban így új gumival indultam, esett is az eső, a gumi meg olyan gecimód csúszott hogy a 30 lóerős honda kikapart az aszfalton 😂
fékezni csak az útpadkán tudtam mert kb mintha a jégen fékeztem volna
Szoktam mondani, én vagyok mindig a szűk keresztmetszet nem a gumi. Ezen is lesz majré. 😆
Ha tapasztalat nincs is, valaki biztos le tudja szólni! A kollégám volt nagy Mitas fan, ő nagyon dicsérte. 😉 Jó lessz az Fater! Az új gumi az jó gumi.
Az nem tart soká. 😝
most már minek?
az elején csúszni fog 😁
Hy evribodri!
Van esetleg valakinek ezzel a gummával tapasztalata?
Köszi szöszi, ha megosztod velem(ünk) !
Persze ha nincs az sem baj, majd nekem lesz... 😊
Igen, szerintem is inkább a felhasználáson múlik. És a legtöbb motoros (én pl. biztosan) nem használja ki, amit a gumi tud tapadásban, nem a határon motorozik.
Szerintem meg a mai sport és sporttúra abroncsok tökéletesen tudjak azt amit el lehet várni egy motorkerékpár abroncstól még igen igen sportos felhasználás mellett is.
A kulcskérdés a felhasználás!
Jó abroncsok nagyon a gyári mintás pályagumik de mit érek vele ha legrosszabb esetben havonta kell cseréljem a hátsót és nem tudok elmenni az Alpolba vagy a 8-asra mert max 3000km alatt leradírozom. Az esőről nem is beszélve, d212-t használtam, vizes úton az egyenes is igazi adrenalinbomba volt.
Tiszta szívemből szóltál, én pont így gondolkodom. Kiegészítve még azzal, hogy én sportmotorra használt, gyárilag mintás versenygumikat szoktam venni. Vágott slicket persze nem vennék. Egy használt, mintás versenygumi elmegy 3-4000 kilométert, és addig kifogástalan tapadást, kezelhetőséget produkál. A korábbi Hayabusámon egy akkori sportos gumi, mondjuk Michelin Pilot Power kb 5000 kilométert bírt ki, ehhez képest a Dunlop D211-212-213 versenygumi meg 3000-t, de addig sokkal jobb volt kanyarogni vele, nagyobb biztonságot nyújtott számomra és kb 1/3 annyiba került. A mostani ZX10r-en meg 3000 kilométer után egészen vállalható még.
Hát, nekem nem sok szavam van, de biztos nem használnék túrásabb gumit sportmotorra. Én inkább sportgumit veszek túra jellegre is naked motorra. Ezt is túlméretezem, mert semmi máson nem múlik az életem.
Ha néha elgurul a gyógyszer, lehessen közlekedni és ne ezen múljon az élvezet! De ez az én gondolatom.
Sziasztok,
Dunlop Mutant gumiról van valakinek tapasztalata?
Elvileg ez ilyen "Crossover" (hybrid all-road tyre) gumi, szerintetek ez mennyire lenne jó sport/sporttúra motorra?
Bridgestone ML50-essel van esetleg valakinek tapasztalata?
Tényleg, az Anlas eszembe se jutott volna, pedig ezt az onroad-os tesztet láttam anno én is, köszi!
Na, milyen?
Kifejezetten téli robogózásra? Valamikor régen utánanéztem a téligumiknak...

Amire emlékszem, az abszolút király, az etalon, az IRC Urban Snow, SN-23 volt talán a betűjele, de minden SN jelzésű gumi az IRC-nél téli gumit jelöl. (Ráadásul nagymotor méretben is gyártottak.) A képes motoron pont most láttam egy pár SN-26-ot, ez már az utódja lehet. Ennél jobbat nem találsz, a tesztmotor.hu-n is volt egy tök jó teszt róla, ahol valóban hóban, jégen is mentek vele:
https://tesztmotor.hu/irc_teli_gumi-teszt_a_fuoco-n/
A probléma az vele, hogy jó pár éve sajnos már nem hozzák Európába a kereskedőkhöz, ezért olyan ritka lett itt, mint a fehér holló. Ha véletlen valahol felbukkan egy pár valami hirdetésben, azonnal le kell csapni rá, de elég kicsi az esélye, hogy pont a te méretedben pont akkor kapsz, amikor neked kell. Esetleg Amazon-on vagy valami hasonlón keresztül lehet külföldről rendelni, de az meg valószínű nem lesz olcsó. Pl.:
https://www.amazon.co.uk/IRC-URBAN-SNOW-TYRE-70-10-54L/dp/B079KBP7XB/

Pár éve a nagyobb gyártók is kijöttek téli robogógumikkal, mindjárt megkeresem, mi a nevük; ezek viszont nem régóta vannak, nem terjedtek el, és valószínű nem fednek le sok méretet. Nézz utána, van-e a neked kellő méretben. Meg is van a nevük:
Michelin City Grip Winter
Metzeler Feelfree Wintec
Continental ContiMove365

A Heidenau-nak is vannak kifejezetten téli gumijai, robogó méretben is. Snowtex technológiának hívják náluk, az ezzel készült gumik kifejezetten hideg/nedves/havas időkre valók. A Heidenau-val kapcsolatban a legidegesítőbb viszont a méretválaszték teljes hiánya. Van, hogy egy gumitípust összesen egy méretben készítenek, aztán lehet akármennyire jó, ha nem pont olyan motorod van. Azért nézz szét itt:
https://www.heidenautires.com/tires/motorcycle/snow/
Ha jól látom a K58S pont 10 és 11-es átmérőben készül, szóval hátha szerencséd van.

A titkos tippem pedig a török Anlas, pár éve elkezdtek nagymotor méretben is téli gumit gyártani, akkor több teszt is volt vele magyar oldalakon is, és nagyon pozitívak voltak, pl.:
https://onroad.hu/2018/12/26/kiprobaltuk-mit-tud-a-teli-gumi-igazi-nagymotoron/
Ha a saját motoromra keresnék téli gumit, 17-es átmérővel, valószínű ők lennének a befutók. Viszont robogó méretben már régóta gyártanak gumit, viszonylag nagy tapasztalatuk van, biztos az sem rossz. Keress rá arra, hogy "Anlas Wintergrip", vagy "Anlas SC-500". Rengeteg méretet lefednek.

Mellékesen jegyzem meg, egyikkel sincs személyes tapasztalatom, IRC-t kerestem sokáig téli ingázáshoz, de végül feladtam, egyrészt a beszerezhetetlensége miatt, másrészt meg közben kijött egy olyan gumi a méretemben, amivel viszont nagyon elégedett voltam hidegben/esőben is, minden korábbi gumimat magasan vert: ez volt a Michelin Pilot Street. Ezzel van tapasztalatom bőven, viszont ebben jelenleg a legkisebb méret talán a 14-es átmérő.
Amúgy ha nem Mitas/Sava, akkor mi?
Köszi, rákeresek akkor Sava-ként is!
nem gondoltam hogy 16-os alatt használja valaki télen 😀
Ha már Mitas, én nem az MC-20-at venném, hanem az MC-32-t. Abból van kifejezetten téli változat, Win Scoot néven, sőt, még szegecselt változat is elérhető (bár szerintem az a magyar utakon nem használható legálisan). És ezt kifejezetten robogó méretekben gyártják.
https://www.mitas-moto.com/pro...

Egyébként anno amikor aszfaltos gumik terén fejlődni akartak, a Mitas felvásárolta a Sava-t, és ami most a kínálatukban MC kóddal szerepel, az gyakorlatilag megegyezik a korábbi Sava gumikkal (valószínű ugyanott is gyártják őket) - amik elég jók voltak. Szóval pl. ha rákeresel a Sava MC-32-re, sok tapasztalatot fogsz találni téli robogózással kapcsolatban, és jók a tapasztalatok. Valamikor egy magyar motoros oldalon is olvastam egy ilyen téli tesztet, ott is dícsérték, de már nem emlékszem, hol láttam. Szóval személyes tapasztalatom nincs vele, de valószínű működik.
Köszi a tipped, de nekem 10-es és 11-es átmérőben kellene ☹️
azt nem ismerem
de ez nekem nagyon bejött
vizes aszfalton is remekül tapadt

https://m.mofaker.hu/termek/80...
Mitas MC20-szal van valakinek tapasztalata? Leginkább a hideg és/vagy nedves körülmények közti tapadása érdekelne ("téli" guminak kéne, robogóra).