Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

MErt hogy a váltón észreveszed a különbséget, az oké. Dehogy egy olajtól jobban rázzon a motor, ezt nehezen tudom elképzelni. Ott már igen komoly mechanikai problémáknak kellene lenni, ha egy olajváltáskor érezhető rezgések keletkeznek. Azt is el tudom képzelni, hogy egy lefutott, használt olajjal zajosabb kicsit a motor, ugyanis minden olaj elnyíródik (csökken a viszkozitása) a használat során, de ekkor sem ráz jobban.
Ez kb olyan szituáció, mint amikor valaki prémium benzint tankol, vagy spurit önt a gépbe, és meg van győződve rőla, hogy 20Le-vel erősebb lett a gép.
jók azok, én már cseréltem vagy 4x a 10w60ast a motor még mindig egyben
haver most vett 10w50est a shercoba, de arról még nincs tapasztalat
van teljessen be is vált.. itt a környékbe is mindenkinek...még útcai motoros haverek is átáltak erre a 10w-40 olajról.. mondta hogy teljessen jól szuperál nekik is..

eni 10w-60ról valaki valamit? illetve a 10w-50 ről?

illetve hogy a totalcar kauffer az megbizható beszerzési hely.?
valakinek tapasztalata?
Sziasztok. Fuchs olajat hol tudok mostanság venni? Megbizható helyröl.
mörfi:
Ugyanaz a benzin volt benne, amivel az 5100-at leengedtem, és kapta a 7100-at. Ezt a verziót teljesen kizárnám. A hűtővíz volt még cserélve az olajjal, de az nem hiszem, hogy számítana.

ini:
Elég szomorú lenne, ha egy ilyen drága olaj "elszúrt" keveréssel átmenne a minőségbiztosításon.... Az az érdekes, másoktól is olvastam hasonló beszámolókat. De a legegyszerűbb, ha kipróbáljátok egyszer, nem sokkal drágább a 7100.
nem vagyok szakértő, szóval nem tudom hogy lehet megkülönböztetni őket
aztán csak lehet a gyárban toltak el egy keverést hogy a babérlevél helyett köménymag ment a levesbe
Hát nem akarok bele vau, de inkább gondolnám hogy nem egyforma benzin minőség volt benne mint ekkora olaj különbség. (váltóra nincs magyarázat, illetve van )
ini:
Hát nem tudom. Kinézetre stimmelt, ráadásul ahogy írtam, a 7100-ast is ugyanonnan vettem. Mindkettőt közvetlenül a központjukból. Nekem amúgy a gyertával sem volt onnan bajom, igaz az robogóba ment, NGK.
De ha megmondod, hogyan tudnám biztosan eldönteni, 5100 volt-e az 5100 flakonban, van még belőle bő 1L a dobozában. A színét is csekkoltam, az stimmelt.

Zoli32:
Mentem már sor4 motorral, nem voltam elájulva tőle ilyen téren az SV-hez képest. A GS500 oké, kéthengeres kertitraktor egy sor4-hez képest, de egy SV azért egész más világ, az nagyon szépen, kultúráltan jár, legalábbis nálam. Nyilván tudod, hiszen volt olyanod.
Ezt a különbséget érezted volna, azt garantálom. Tényleg mintha más motorra ültem volna. Pedig magam se gondoltam volna, ekkora különbség lehet két minőségi olaj között is...
A robogónak nálam is édesmindegy volt, mit öntöttem bele, traktorral még nincs olajcsere-tapasztalatom.
Én ugyan nem.
Tuti nem tudok úgy megkülönböztetni két olajat hogy V2-ből sornégyet csinál.
Pedig jópárszor cseréltem már traktortól robogóig mindenben.
De én láma beöntöttem indítottam oszt mentem vele.
Sose tudtam megkülönböztetni főleg így ilyen pontosan és precízen.
olajat nem tudom, de rendeltünk gyertyát a lángtól is meg a bárditól is és mind szar volt
aztán amit a hondától az meg jó volt
ezek a cégek is csak továbbítják, szóval ha az importőr trükközik(vagy épp aki még benne van az értékesítési láncban) akkor a bolt is szart árul
pl a szabadkai piacon olyan shell olajat láttam ami totál ugyanaz volt mint itt a boltban mármint dobozügyileg
a láncfűrészbe jól teljesít, keni a vezetőt rendesen
F.Levi:
Itt az ideje kipróbálni a 7100-ast.

Zoli32:
Taníts, Mester!

ini:
Dehogynem, gondoltam rá. De nem tartom valószínűnek. Nem "kéz alól", vagy "hordóból" vettem, hogy kitudja, mi van benne, hanem bontatlan, vatta új 4L-es dobozosat, ráadásul ugyanarról az általam megbízhatónak ítélt helyről. (Bárdi)
Jo lesz a lancolajzodba
Én meg KB 4. adagot vettem.
nem gondoltál arra hogy mondjuk az az 5100 épp hamis volt?
mert nekem sose volt bajom vele, haver is avval jár neki is jó
Ekkora spílereket.
En hasonlot éreztem csak forditva amikor az 5100utan a repsolt ontottem bele. Érdekes (7100meg nem volt a motorban)
A motor egy megkimélt, 2008-as SV650S kevés km-el.
Azt pedig hogy "vacak" olaj, nálam azt jelentette, hogy a legkevésbé sem voltam vele megelégedve.
Sorolom, mi nem tetszett:
-jobban "rázott" vagy rezgett vele a motor miközben járt, mint az előző olajával, ezt lehetett érezni főleg a kormányon, lábtartón
-hidegen botrányosan működött vele a váltó, mintha a falat kapartam volna a váltókarral, pedig soha nem indultam el 36 fokos vízhőfok alatt, melegítés nélkül, ez a jelenség 40-50 fokos vízhőfokig tartott
-kis fordulaton (2000-2500 között) a motor használhatatlan volt, rázott

Mikor a következő cserénél belement a 7100, mintha új motort kaptam volna. A rázás teljesen megszűnt, gyönyörűen jár, a motor hangja is szebb. A váltó vajpuhán jár, akár ha 30 fokosan elindulok is szebben, finomabban vált sokkal, mint az 5100-as, nyoma sincs a kellemetlen "vakarós" érzetnek. Valamint ha kanyarban leesik a fordulat 2000-2500 környékére, finom gázzal már kijön belőle a motor szépen, nem csak rángat, mint az 5100-al. Szóval összegezve a tapasztaltakat, én most a 7100-al érzem azt, hogy úgy működik az olaj a gépben, ahogy az ember elvárhatja egy ilyen árfekvésű olajtól, ugyanis az 5100 sem épp egy olcsó darab.
Szóval míg a 7100-al maradéktalanul meg vagyok eddig elégedve, ezt a legkevésbé sem mondhatom el az 5100-ról, olyat soha többet látni sem akarok.
Honda olaja elvileg a repsol ugye de en soha tobbet nem rakok semmibe repsolt. Ugyhogy akar eltudom hinni hogy nem szereti a kissv az 5100at
Mit jelent az hogy vacak volt ? Meg milyen motor ez hogy egy a gyari ajanlasnal jobb olaj vacak volt benne ?
Igen, számomra is nagyon meggyőző volt a 7100, nem is gondolkozom már másban. Nagyon szépen jár vele a motor, és vajsima a váltó is, ráadásul hideg indítás után is jól vizsgázik.

Mondjuk ami még felkeltette az érdeklődésem, hogy esetleg nem-e lenne jobb a motoromba gyárilag ajánlott 10W40 helyett 5W40-es 7100 bele. Mivel full szintetikus olaj, elvileg így csak a hidegindítás utáni kopás csökkenne a jelenlegi tudásom szerint.
"fölösleges" a 300v utcára. verseny olaj, verseny körülményekhez
7100 tökéletesen bőven elég utcai használatra :D
Elf 10-50-es olajról valakinek van tapasztalata?
Gondolkodok még rajta, max maradok a castrol power 1 racing-nél.
Attól függ, mire használod. Nyilván pályázásnál hamarabb érdemes cserélni, legyen benne bármilyen olaj. Nálam 5000km-t futott az 5100 utcán, de végig ugyanolyan vacak volt, pedig 90%-ban kíméletesen vezetek, 6000-es fordulatszám alatt. A 7100-al még nem mentem sokat, csak olyan 400km-t, de végig tökéletes, hidegben is sokkal szebben indul/jár vele a motor. Mintha új motort kaptam volna. A 300V-ről amúgy én azt olvastam, nem ajánlják közútra, kifejezetten pályahasználatra van adalékolva. Közútra a 7100 a legjobb olajuk.
Csak van aki meg azt mondja, hogy a motult 2000km után cserélhetem is le.