Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

István, azért neked címzem a gondolataimat mert te nem csak ürtechnikát használsz, hanem építettél egyszerűbbet is és érteni fogod a mondandómat.
Amikor elkészült az olajozó saját magamon tapasztaltam azokat a bizonytalanságokat amit itt is olvasok jó pár hozzászólásban. Azt gondoltam ha elkészül a -szerintem- megfelelő rendszer akkor már csak teletöltöm a tartályt olajjal, aztán csak tankolni kell megállni. El kell mondjam a beállítás volt a legnehezebb és leghosszabb része a dolognak. Nálam annyiból volt szerencsés a helyzet, hogy nem csak a lánc állapota (olajossága) volt a visszajelzés, hanem számolni is tudtam ha be kellett avatkozni, erre volt egy mennyiségem (1kövér csepp) és az idő (két cseppenés között) amit az átfolyással szabályoztam. Ez a lehetőségem sztenderen működik csak, mert üzem közben nem tud meghízni a csepp hiszen ezt megelőzve elszállítják a görgők, vagyis ez a sztenderes látjel -vagy ha úgy tetszik viszonyítási alap- csak a mennyiség beállításához nyújt segítséget, ami viszont nagyban megkönnyíti a helyes beállítást mert tudok játszani az idővel és azt azonnal látom is.
A beállítás apropóján egy elég komolytalannak tűnő példa jutott az eszembe, ez a fény. Mondjuk este olvasáshoz kellene nekem egy valamekkora fény, ha ez kevés akkor nem látok, ha sok akkor meg zavaró és rontja a szemem. Nem nagy dolog csinálok egy fényerőszabályzót és beállítok valamekkora lux-ot ami onnantól stabilan a rendelkezésemre áll, mert igazából nem sok külső tényező zavar bele az én esti olvasásomba. Ezzel szemben egy teljesen automata olajozónál is (hiába van poti, sőt még led is ami visszajelez, de van esőszenzor és sebességfigyelő is...) a végső megállapításhoz ugyanúgy a lánc olajossága a döntő, vagyis legyen is rajta de ne áztassa el a motor hátsóját sem. Ha több az olaj (mint amit kíván) telítődik a lánc és persze szórja magáról, ekkor újabb 50-100km után derül ki hogy a közben csökkentett mennmyiség elegendő volt-e vagy éppen túlzottan le lett véve, de ez is csak ugyanolyan körülmények között igaz, vagyis ha nem volt közben eső ami miatt beleszólt a szenzor, vagy egy jó kis autópályás etap ahol néha a 200-ba is belenyalt a mutató. Nagyon kevés mennyiségekről beszélünk amit nem könnyű beállítani, azért is emlegetem mindig az arany középutat, mert valamennyi kompromisszum mindegyikhez kell a fizika miatt és úgy gondolom 100%-ban ideális állapot nem létezik, még a legautomatábnál sem, ahhoz már olajsűrűséget és külső hőmérsékletet is alapul kellene venni. Többen keveslik a ~3-3,5 perces intervallumot, ez van olyan helyzet amikor igaz is lehet, de olyan ritka, hogy tavaly pl. nem fordult elő egyáltalán. 15-35°C külső hőmérséklet között teljesen elegendő ez a mennyiség, vagyis én még nem hallottam csörögni a láncot 400km után sem mint a láncspray idejében. Tartós esőnél is van alternatíva, mert a csapon fel van pontozva egy erősebb átfolyás pozíciója, ezt egyébként egy másik csappal, mágnesszeleppel kombinálva egy elkerülő körrel kényelmesebbé lehetne tenni, akár esőszenzoros vezérléssel is... de minek, nem pelenkában motorozunk, néha csak meg kell állni, bár a tavalyi évben már egyszer sem az olajozó miatt kellett. Olvastam itt többször visszatérően a "igényeimnek megfelelő" kifejezést, ez teljesen helyén van, de inkább itt a lánc igényeit kell nézni és nem elfelejtkezni az ésszerűségről sem, egy sima fapadossal is el kell játszani mire beáll, de láttam már űrtechnikát is ami úgy szórta az olajat mint bolond a lisztet ... a kérdésemre meg annyi volt a válasz "ez ilyen fajta", holott csak normálisan be kellett volna állítani azt is.
Nem szó szerint értettem az olajtócsát, hanem képletesen. Ahogy írták is itt a topikban nemrég a sima csöpögtetős rendszerre, hogy azért pár csepp gyakran elfolyik pocsékba megálláskor link.

Ami a csepegtetések közötti időintervallumot illeti, szerintem leginkább azon múlik, melyik rendszer mennyire hatékony, és milyen olajat használ. Ha a csepp fele a földön végzi, az például máris a duplájára növeli az adott rendszer kenőanyag igényét.

Ami a Mccoi-t illeti, tök jó, hogy sokkal jobban képben vagy, de ez nem túlzottan lep meg, mivel gondolom németül kitűnően beszélsz, míg én németül csak nagyon-nagyon alap szinten értek, a Mccoi pedig ugye német kütyü, német weblappal, minden infó német, amit csak nagyon nagy vonalakban értek meg. (Mondjuk lehet, megpróbálkozom majd egy Google fordítóval azért, hátha.) Ráadásul Te már dolgoztál is vele, míg nekem nem volt még rá lehetőségem.

Én nem mondtam, hogy ezek felesleges funkciók! Én azt mondtam, a SAJÁT igényeimhez tudok szabni egy saját vezérlőt, és így nekem sokkal jobban tetszik egy saját kütyü építési lehetősége (ami NEKEM így lényegesen olcsóbban meg is valósítható, azért ez sem elhanyagolható szempont), pontosan a saját igényeimre szabva, amit bármikor tudok a tapasztalataimnak és igényeimnek megfelelően akár később TOVÁBBFEJLESZTENI is. Lehet, az Mccoi-val is meg tudnám tenni ugyanezt, de inkább építek saját kütyüt, minthogy máséban turkáljak.

Én pl. nem gondoltam rá így elsőre, hogy nagyobb sebességnél érdemes gyakrabban csepegtetni, nem csak az út függvényében, pedig logikus, hogy úgy a nagyobb sebességek/igénybevételek miatt hamarabb kell az utánpótlás, szóval köszönöm a hasznos tanácsot, be fogom építeni a saját vezérlőm programjába is.
"és a városi dugóban sem fogsz olajtócsát ereszteni a gép alá"

Bocs, de pár apróság nekem nagyon szúrja a szemem. Pár poszttal korábban írta Laci, hogy ca 3 min/ csepp...hogy kinek miért van becsípetve a lámpánál olajtócsa lesz alatt dolog?! Most komolyan? Mint aki a spray táborból azt kiabálják, hogy tiszta olaj lesz a hátad közepe (is)...
Másrészröl nem lehet párhuzamot vonni az egyes kivitelek csepp idöintervaluma között. Ezért lehet az, hogy valaki 50 sec/ csep valaki meg 5 min / csepp-el találja jónak.

Minthogy nem minden esetben lehet ugyanazon megoldás üdvözítő. Pl itt van CBLaci lánckoptatóba vezetett megoldása. Neki remekül működik. Nekem meg valamelyik kuncsaftom beszerelve a gsx 1400-be a dual fejet az első lánckerékhez, nem lejtette meg a tűt a végével lefele, hanem pár fokot felfele állt. Hiába a Mccoi pumpa, az olaj visszafolyt a tűn, és mivel a fej neki volt veszítve a gumi láncvezetőnek a lengővillán, így azon a műanyagon folyt hátra anélkül, hogy a láncot megkente volna, vagy a lánc mint Laci esetében le tudta volna nyalni a cseppet a vezető-koptatóról.
(Amúgy mccio másik nagy előnye, hogy progresszíven olajoz. Vagyis egy beállításnak megfelelően a sebesség növekedésével rövidíti a két pumpálás közötti intervallumokat. Pl 120km/h-tól már mondjuk 80% megtett útnál, és 200 nál már 50% megtett útnál adagol, tehát nem csak tisztán az utat számolja...és még pár de mint mondtad számodra felesleges funkciója van.)
Azzal csak az a gond, nem fog alkalmazkodni a megtett úthoz, tehát szinte semmivel sem jobb, mintha akár egy csokival vagy szeleppel esetleg infúziós cuccal lenne belőve a csöpögés.
Ebben nagyon jó pl. a Mccoi, mivel a megtett út függvényében csepegtet, ha nagyon gyorsan mész se lesz száraz a lánc, és a városi dugóban sem fogsz olajtócsát ereszteni a gép alá.
mivel időzítő simán lehet vele vezérelni egy mágnes szelepet
szóval nem kell mindig az "isteni" pic progikban keresni a megoldást
bár manapság olyan világot élünk hogy egy villanykapcsoló is lehet programozható......
Nincs mit! Az elején sokat szórakoztam vele de ez lett végül az arany középút, vagyis folyamatos az olajfilm a láncon de a környezetét sem csapkodja össze számottevően, nyilván ez függ az olaj folyósságától is... én Stihl láncolajat használok.
A csap ugyanaz mint itt: link
csak azzal a különbséggel hogy levágtam a karját és hornyot csináltam rá, így a tárolórekeszben nem állítódik el ha valami netalán hozzáér, csavarhúzóval viszont pontosan tudom állítani.
Köszi szépen!
Nekem elég távol van a lánc az alsó vezetőtől, szerintem onnen nem venné le... Pedig igazán ötletes. 3-3,5 perc nem hosszú? Csak a többiek nyitási idejeit olvasgatva kérdem.
Azt a szabályozó csapot hol érdemes keresni, milyen néven fut?
Ez így van, de nem értem, hogy jön ez ide...
Egyelőre tesztelem. Sokkal folyósabb, mint a MOL/Motul, de jónak tűnik.
Egy 50forintos 555ic-vel meg pár filléres alkatrésszel csodákat lehet alkotni
Sziasztok!
Megjelent egy új (lehet csak nekem új!) lánc-spray a WD-40 termékei között.
"WD-40 specialist motorbike" - Chain Lube 400ml
.. aki ismeri, vagy fogta-látta-szagolta, esetleg fújta, attól kérek megerősítést, hogy alkalmas-e nagy-teljesítményű motorok O-gyűrűs láncát ápolni!.. megközelíti vagy tudja mondjuk a Castrol vagy Motul láncspray állagát, tartósságát? ... vagy pedig "tömeg-takony"
Üdvözlettel,
Gergő
Én 3500Ft-ért vettem, aprón találtam egy bontót és onnan. De ugyanez a Mikuni Ditech pumpa.

Bár az elektronikával még sehogy sem állok.
Az tök igaz, hogy időbefektetésben olcsóbb a Mccoi, vitán felüli. De az igényeimnek jobban megfelelő vezérlőt tudok készíteni saját magamnak (bár nem szorosan, de szakmámba vág), olcsóbban, időm meg szerencsére most van vele vacakolni, és csomót tudok tanulni is belőle.
Amúgy ha valakinek nincs meg hozzá a háttere, vagy ideje, annak tök jó szett a Mccoi, csak fel kell szerelni és menni vele, nagyon jól ki is van találva, tesztelve, talán itt lehettem félreérthető.

Polcos cuccokat nem számoltam bele amúgy sem, de igazából drága cuccokra nincs szükség. Az a minimális elektronika, ami a szelep vezérléséhez kell, filléres tétel, pár euro, a próbanyák sem drága ami kell.
A hardver elkészült, a programot még masszírozni kell egy kicsit.
Én is ezt néztem, vagyis ilyet. Szerintem itthon olcsóbban is megkapható. Ilyennel fogom tesztelni az elektronikámat is ha kész lesz.
enyém ilyen
van pár rögzítési hiányosság-hiba de kb jól működik
nyáron tesztelem majd télen fixálom a rendszert
nekem fontos hogy ha a helyzet megkívánja bővebben és rövidebb idő alatt kapjon olajat
KB 5-10e közt futnak ezek az elektromos olajpumpák.
Már régóta csinálnak kész elektronikával ilyet.Én is vettem.
Potméterrel állítható a pumpa percenkénti cseppszáma és hogy mennyit lök egyszerre,van üreskapcsolás is hozzá.
"bár ez is feleslegesen sok azért a funkcionalitásért, amit tud"
Èn zöld vagyok az elektronikához, de a guruk szerint a kapcsolás elég hülye-biztos, még fordított polaritás esetén is túl szokta élni a cucc a kínzást, max elszáll pár védődióda...de már korábban megjegyeztem, hogy nem tartom fair összehasonlítása, hogy te mondjuk a 25€ Mccoi elektronika helyett megcsinálod 17€ ból a vezérlést, csak rá megy két garnitúra próbanyák, meg elektronika, és pár komplett hétvége, és erre te/ti azt mondjátok hogy drága a 25€ mccio elektronika. Legalább saját magatok ne csapjátok be! Nekem pont azok a cuccaim a legdrágábbak amiket saját magamnak terveztem, és gyártottam/gyártattam le. Csak oly módon tudom visszaállítani az egyensúlyt, hogy készítettek belőle pár extra darabot, és custom alkatrész árban arra érdemeseknek eladom...így végül valahogy helyreáll a mérleg, bár egyre kevésbé vagyok meggyőződve róla...

46.5€ a pumpáért elsőre sokkoló, de ha nem a bontott cucc árával veted össze, hanem mondjuk a bontott cucc újkori árával az már egy kicsit más árarányt hoz ki. Plusz neked kell majd egy fojtás, relé és egyék kiegészítők, hogy kb azonos tudása legyen mint a drága pumpának önmagában.

Nekem is "volt otthon" mágnesszelepen 24V-os tekerccsel, csak egy 12V-os tekercset kellett vennem 9€-ért...mégsem mondom azt, hogy 9€-ból van a fapados rendszerem, mert a többi dolog mind a "polcon" volt...

Szóval nem akarok a mccoi mellett kardoskodni, csak próbáljatok meg objektíven kalkulálni, és összehasonlítgatni.
Honnan? Milyet?
Köszi a tippet, be is rendeltem egy bontottat.
Elvileg tökéletes lesz az adagolási feladatra, csak a vezérlését kell okosan megvalósítani majd.
Ez eddig el is kerülte a figyelmem... Remek ötlet. Asszem nálam is ez lesz a befutó első tesztre.
Azt ismerem, de azt hogyan szabályozod menet közben, mennyit adagoljon? Sehogy...

Nálam nem fog annyit adagolni, hogy beterítsen mindent. Ugye, éppen ezért akarok neki egy infúziós csepegtetőnél némileg komolyabb vezérlőt csinálni, hogy ne legyen az olaj se túl sok, se túl kevés, tudjam szabályozni a mennyiséget a megtett út függvényében, ahogy Pali79 is csinálta. link
Több fotót is csináltam hogy komplexebben lásd az egész elhelyezést. Eléggé együtt vannak a dolgok, az olajtartályt a nyereg alatti tároló rekeszben kapott helyet és nem más mint egy Lada Niva hidraulikus kuplung tartály.
Az első kép azt mutatja ami az egész redszerből látszik, jobban nem tudtam elbujtatni helyszűke miatt, közelről fotózva szembetűnő, egyébként nem annyira feltünő.
Második képen már la van véve a lábtartó és a kis krómozott dísz, az olajozó tű (ami egyébként egy réz toll betét) átfut az alsó láncvezetőn és a másik oldalon pontosan a vezető élére engedi az olajat, ahonnan a láncgörgők veszik le.
Harmadik képen látszik a csepp és a görgők helyzete, amikor nem középsztenderen van a motor ezek érintőlegesen találkoznak. Igazából a csepp nem alakul ki menet közben, mert az olajnedves vezető folyamatosan érintkezik a lánc görgöivel. Sztenderen viszont jó hogy eltávolodik a lánc mert a cseppenést idejét mérni tudtam és az alapján szabályoztam az átfolyást, ami 3-3,5 percenkéni lecseppenéssel lett tökéletes.
A negyedik képen a mágnesszelep keresztreteszeléséhez szükséges alkatrészek láthatóak és annak biztosítéka, ezek az oldaldekni alatt kaptak helyet. A kis Siemens relé húz meg az üresjelző áramköréről, ennek a relének a nyugvó érintkezője van a mágnesszelep működtető körébe kötve, vagyis, üres fokozatban zár a mágnesszelep és nincs olajozás. Utolsó képen az elején említett Niva kuplungtartály látható és utána közvetlenül a szabályzó csap, amire jelzéseket is pontoztam arra az esetre ha komolyabb olajozásra lenne szükség pl. hosszabb túrán bekövetkező tartós esőzéskor. Nagyjából ennyi a lényege, ez a 3. szezonja, közben (főleg az elején) voltak kisebb módosítások de az elv nem változott.
Nekem nem megy a felnire még ha sok is az olaj! Pedig a hátsó lánckerékhez van vezetve (McCoi)
Siman racseppen a kerekre meg innen is ha sok, meg a felni tarcsa feloli oldalara is atmaszik