Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

30-40e km-ről 100e km-re...
Mekkora hülyeségeket tudtok összehordani...
Ott a pont Peti!
Pontosan így van.
Teljesen jó megoldás.
Én mondjuk úgy csinálnám, hogy azért át tudjon szellőzni kis mértékben az egész motortér, de gondolom ezt teljesíti a hűtő alján a szabadon hagyott rész.
Kicsit hasonló a téma, de leírom. Daewoo Kalosom van, melyre ősszel amikor már csak 15 fok körüli a hőmérséklet, leszerelem a hűtőmaszkot, szétszerelhető két félre, a külső hűtőmaszkra meg a belső fekete műanyag védőrácsra. Ezt szétkapom és komplett lefóliázom az egészet. A lökhárító alatt is van két légbeömlő, azokon keresztül kap a hűtő alja is vékony csíkban hűtőlevegőt. Ennek a manővernek ott van a lényege, hogy a letakart részen át abszolút nincs áramlás és a motor hamarabb eléri az üzemi hőfokot, az automata szívató hamarabb visszamegy, kevesebbet fogyaszt télen és hamarabb van fűtés a motor túlmelegedésének abszolút veszélye nélkül. Ugyanis a termosztát hiába van még zárva, a hűtőn keresztül átszalad a menetszél és a motorblokkot kívülről hűti abban a pillanatban, ahogy az autóval elindulsz és a hűtésre még abszolút nincs szükség. Ezt szünteti meg a fólia. A blokk körül áll a levegő, a motortérben eléggé megszorul a meleg, a blokknak sokkal kevesebb idő kell üzemi hőfokhoz. Aztán amikor a termosztát kinyit és elkezdi a hűtő felé a keringtetést, ott meg a hűtő alsó harmada a hűtés feladatát teljesen ellátja. Hőfokmérőn soha nem látok rendellenesen magas hőmérsékletet, sőt, a ventillátorom sem szokott beindulni. Sok éve ezt teszem és éppen tegnap szedtem ki ezt a téliesített maszek megoldást. Onnan veszem észre hogy már nincs rá szükség, hogy a klíma már nem fúj olyan vad hideget ha lecsavarom alacsony hőfokra.
Idén januárban írtam pár sort a Motul 5100 és 7100 tapasztalataimról. Sokan nem értették a tapasztaltakat, közben viszont úgy néz ki, megtaláltam a magyarázatot. A második generációs SV650, amivel rendelkezem, hűvös időben úgy néz ki, hogy alaposan "túlhűti" az olajat, egy 50km-es laza kirándulás után 11 fokban, esős időben hazaérkezve 60 fok körüli olajhőfokokat mértem. Kiderült, hogy akár a hűtő nagy részét is le kell takarni, ha az ember normális olajhőfokot szeretne: link
Mivel az 5100-ról mikor cseréltem 7100-ra is már viszonylag hűvösebb idő volt (20 fok környéke lehetett, szezon vége felé), így az 5100 rosszabb hűvös tulajdonságai hatványozottan kijöhettek sajnos nálam, míg a 7100 már éppen elérte azt a hőfokot, hogy rendesen kenjen.
Úgyhogy úgy fest a helyzet, hogy bár az 5100 lényegesen rosszabbul ken hidegen, de bemelegedés után a melegebb olajhőfokkal üzemelő gépeken már sokkal jobb lehet, mint amit én tapasztaltam vele, és ez egyben megmagyarázza, miért használják sokan nagy megelégedettséggel.
Ettől függetlenül maradok 7100 használó, bár tekintettel a bicajomra, lehet az olajhűtő-takargatás mellett is 5W40-et fog legközelebb kapni 10W40 helyett.
Fiúk!

2003 R1 -nek mi a pontos gyári olaja? Márka és viszkozitásra gondoltam...
felső részre csepegjen aztán nem jut hátra olaj
nekem mindig a láncvédő alól csorog le, mert eddig az adagolásom nem volt az igazi 1 nyomás 1 ml olaj pár másodperc alatt szóval ettől többet semmi sem nyom
most beteszek egy puffertartályt és így az az 1ml reményeim szerint legalább fél perc alatt csorog majd le
ráadásul ez a kompresszorolaj elég híg, szinte olyan vékony mint a műszerolaj, de a dzsuvában ez kell az endóróra

egy időben volt ecsetelős olaj-zsír keverék szerű cuccom, az is nagyon jó volt, nem tapadt úgy mint a spray de nagyon jól kent, de a lustaság győzött
Nekem a kis lánckerék előtt adagol a váltó dekni alatt. Az egyik fotón látható is az előző hozzászólásom egyikében.
Lejjebb már nem lehet mert akkor meg nem lesz jó.
Két opció van még elsőnek a melegebb éghajlati szerintem sűrűbb olajaát próbálom és megpróbálom a kislánckerék felöl etetni ha ott csapja le akkor lehet a gumira nem jut már.
Akkor sokat adagol. Vissza kell venni.
Nincs sok értelme szerintem a győzködésnek.
Aki akarja használja aki nem nem.

Egyenlőre az előnyökkel tisztában vagyok,van is ilyen cuccom.De nem szimpi hogy kerül a gumira is olaj.
többszörösen igazad van.
Utóirat: Vadász (Borsody Ákos) volt Marokkóban az 1250-es Banditjával. Olajozót használ. Bejárta a motorral a sivatagot. Még belegondolni is rossz, mit tett volna a homokban a ragacsos spré a láncszettjével.
Nekem volt itthon egy fél lakon MOL láncfűrész lánckenő olaj. Amikor elfogyott, azóta sima maradék motorolajat töltök az adagoló tartályba. Teljesen jó. Egy dolog: a közép sztenderem vékonyan olajos, foltot hagy a betonon, mosáskor letörlöm ronggyal, a foltot meg leszarom. Ha sokat állok egy helyen, akkor 2-3 csepp a kis lánckerék alatt van, de azt is leszarom. Kényelmes, nem kell rejszolnom a motor alatt a láncpucolással, olcsó megoldás.
"Ahol fém a fémmel érintkezik ott kopás is lesz."
Igen, valóban. Ott, ahol dzsuva van a kenőanyagban. 50 éve működő erőművi gőzturbina 8 tonna (!) súlyú forgórésze 6 db tenyérnyi nagyságú fehérfém csapágyban forog 3000/perc fordulaton. A fehérfém ón, ólom, antimon és kevés réz ötvözet, melyet körömmel el tudod kaparni olyan puha. 50 év alatt kifényesedett picit az alsó íven. 5mm vastag a fehérfém betét és cserélni még nem kellett a csapágy csészében. Mindez azért, mert köztük van az olajfilm ami -folyadék révén- összenyomhatatlan és a fém a fémmel NEM érintkezik, mert közte van az olajfilm. És egy turbinában picivel nagyobb igénybevételek vannak mint egy motor láncszettnél. Kopás a ragacsos csiszolópor miatt történik. A kopást a kenőanyagba ragadt porszemcsék okozzák. Az olajos felület sima, csúszik, a perdületi sebesség a vékony olajfilmen betapadó port a centrifugális erő miatt leszórja, a lánc tiszta marad, míg a ragacsban bent ragad és csiszol. A kedvedért kimentem és készítettem friss fotókat a láncomról. keresd meg rajta a rittyót, nem takarítottam le a fotó kedvéért. A másik fénykép magyarázata pedig az, hogy mielőtt 39500-nál ledobtam a gyári szettet, a km óra B gombját használtam emlékeztetőnek, mikor pucoltam a láncot utoljára. Amióta olajozok, azt a futott km-t látod rajta lánc ganyézás nélkül. A görgőkön -bár a képen nem látszik- egy vékony, fényes olajfilm van.
én mindig avval kenem ami van........
mostanában rászoktam a kompreszor olajra, melóban x óránként cserélik az olajat aztán mindig marad valamennyi a kannában 3 perc alatt kicsorog aztán van 2-3 deci olajam
idén még el sem hoztam, mert több mint félig van egy 0,5ös flakon olyan kevés fogy
ja és nem ám azért ám mert sóher vagyok , hanem ne dobódjon már ki az a jóféle olaj ha már valaki pénzt adott érte
sokan meg lennének lepve ha tudnák, hogy a ma kapható motorolajok nyírásstabilitása milyen magas, mennyire jól ellenáll a fizikai behatásoknak. nem hülyeség a láncolajzó de kár idekeverni az endurot meg a versenycélú felhasználást.
Ezt én is így látom.
Ha kívül is kenjük kisebb a surlódási hő, nyáron eléggé felmelegszik a lánc és azok a bizonyos O gyűrűk kiengedik a zsír. Aki sűrűn használja lácspray-t az is tud ez ellen tenni, de akkor fujkálni kell 200km-ként legalább (én is használtam), nem úgy mint az olajozánál ami ha jól van beállítva folyamatosan fenntartja az olajnedves állapotot. A láncspray nem olcsó és nehezebben is jön le a lánc környezetéről, sokan használunk a Stihl olajat, egy papírszalvéta segítségével szinte egy mozdulattal lejön az a pár csepp amit leszór a lánc a felnire. 3éve használom, az elején volt egy kicsit türelmi játék amíg beállítottam, de azóta teszi a dolgát és töredékébe kerül a spray-nek. Nekem fapados házi verzió van, egy szabályzóval és mágnesszeleppel.
A gyári zsírt rajta kell hagyni és 1000 km-ig nem kell foglalkozni vele. Amikor új volt a motorom, ezt az eligazítást kaptam a boltban.
Mondjuk én meg elkövettem az a hibát hogy raktam olajzót a motorba, egy nagyon nem olcsó PD oliert..
Még mindig azt mondom nem sok mindent ken ez. Még egyszer nem venném meg. Előző motoromon spréztem a láncot elment így 45 ezer km -t.
150 ezret tuti nem ment volna el olajzóval sem. A mostani gépben 24 ezer van de tuti nem fog 30- nál többet elmenni, nemrég néztem az első lánckereket...
Most már marad benne ez a szar olajzó, de ami pénzt megér az egész az a házi 6 ezer Ft-os.
Ettől ne adjon többet ki érte senki sem.
Eddig azt mondom a spré többet ér, vagy nem rosszabb.
Az akkor is bejut ha nem olajozod.
Ahol fém a fémmel érintkezik ott kopás is lesz.Tehát a szemek belső részénél ahol a csapok vannak ill. a külső részénél ahol a fogaskerék.
Mondjuk belülre tök jól hangzik a sima olaj kenésnek kívülre meg a ragacsos lánc spré.
Persze fölösleges bárhova kenni bármit is mert ha egy busa 160-nál rátekeri a gázt és ott 100nm-nyi terhelést kapnak a csapok 260-ig valószínűleg az a zsír ami ott van csak színjáték mivel csak egy ponton nyomódik meg a gyürű persze mire körbeforog a lánc a kis gyűrű is elforoghat de akkor már rég megkopott.....
Aztán jön az enduró mikor 120 km-t 6-órán keresztül csapatunk nyakig sárban és úgy néz ki a lánc végig mintha iszappal megkentük volna,itt is csak vicc az egész kenegetősdi...
Az endurót azért szoktam kenni hogy ne rozsdásodjon mert csúnya ill.ne csikorogjon mint egy harckocsi lánctalpa..
egy csomó motor gépkönyvébe is az van hogy olajjal kenni 500km távonként vagy ha száraznak tűnik
ez a láncspray egy úri huncutság, egy jó pr meló és az emberi lustaság terméke
mint a meki, nem elég hogy drága de legalább nem is jobb vele az élet, de divatos meg egyszerű....
a nép meg mindent bevesz, még azt is hogy vedd meg a 3 teljesítményszinttel jobb olajat dupla áron(mint ami elő van írva) mert a motorod megérdemli
a did láncok dobozán rajta is van . kenés 80w90 olajal 500km enként