Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

T9
* K. István
Te megint..
Nyugodtan rakd bele !
Ahogy Két. István is írja, mielőtt a motorba való kijott a sima 3 tubusos autost használtuk.
Amúgy abban kicsit nagyobb a koncentráció is.
Nem bántja a olajfürdös kuplungot...ez motoros cucc nem oly régi, elötte azt adták a motorba is...
...még egy-két apró gondolat..., de talán már ez is milliószor elhangzott másoktól és tölem is...szinte kivétel nélkül minden szervizkönyv a lánc ápolására Motor vagy hajtómü olajat ír elö 500-1000 km-es intervallumban...nem láttam még olyan szervizkönyvet amiben a spray használatát írnák elö...
..és akkor az emlíette CB 750 mely gondolom nem egy SCI-FI Motor volt, de sajnos utána nem követte a megoldást senki...
...meg a dual olajozó fejek amiket én szoktam "feltákolni" az elsö lánckerékhez. A tük a lánckerék két oldalán csepegtetik rá az olajat a láncra...
(Régebben le lettem hülyézve, hogy ez módszer "cross" körülmények között nem müködik...valószinüleg azon félreértés kapcsán, hogy az én elektromosan vezérelt modulomnak van egy esö, és egy "cross" fokozata is, melyeket kapcsolókkal lehet aktivizálni, és pusztán annyi történik, hogy megnöveli a felhordott kenöanyag mennyiséget, és csökkenti az intervallumot két adagolás között, mikor nagyobb a víz, vagy szennyezödés terhelés, esetemben egy túramotornál...nyílván ettöl még nem fogom felszántani az erdöt vele, de ha pár km-t kell menni pl egy homokos strand megközelítése végett, vagy 300 km-t motorozok haza esöben...jól szokott jönni. Szóval nem állítom azt, hogy patakmederben való motorzásnál, vagy versenyszerü cross üzemben ez kielégitö kenést adna, mert soha nem Volt ilyenben részem, nincs fikarsznyi tapasztalatom Sem.)
Nincs jelentősége, hogy azok elvileg autókba valóak? Mi a stage1et szoktuk autókba rakni. A Xado itthoni oldala csak azt hozza motorhoz amit linkeltem.
Èn a sima kis tubusos zöldet, meg pirosat használom a GSX 1400-be meg a GSX1100 -be, meg az autómba...ezt nem oly régen hozták ki, a Kawa ER 5 topicban már több felhasználót talász...eddig igen pozitív véleménnyel.
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata ezzel a termékkel kapcsolatban? http://xado.hu/webshop/alkalma...

Mi elég sok Xado terméket használunk a saját és az ügyfeleink autójához is, nagyon jó termékeket gyártanak. Gondolkodok rajta, hogy rakok a motorba is, főleg ha már valaki próbálta és bevált neki.
Köszi!
Pali!
Èlvezem a szélmalom harcot!
üdv.
Don Quijote

(egy szemilis, vén, szatyorban élö illetet ezzel névvel...)
Ennyi év után már tudhatnád, hogy aki hitetlen azt úgy sem tudod meggyőzni még ilyen szép novellával sem. De szépen összehoztad!
Mi tudjuk amit tudunk a többiek meg boldog tudatlanságban maradnak, ha úgy jó nekik.
Ez igen!
Megtettem én!
A nyugvócsapágyhoz képes a fötengely csapja szintén szöget bezárva mozdul el, akárcsak a lánckerék fogárka, a láncszempersely,, vagy láncszempersely, és hüvely, vagy hüvely, és a beslös csap között szintén ilyen szögelfordulás jön létre a felületek között.

Ezért nekem egyértelmi a példa.

Ugyan a magyarul is, meg az angol szakirodalomban a lánc kopása -elogation szót használjuk, akkor is ha tudjuk, hogy valójában egyetlen Elemi alkotó eleme sem lesz "hosszabb" ha a megfelelö méretet használjuk a Motor teljesítmény tekintetében. Egy acélnál ( vagy általában a fémeknél, lehet beszélni rugalmas, és maradandó alakváltozásról. Egy lánc esetében a méretezés rugalmas alakváltozásra (lineáris szakasza a szakítódiagrammnak) történik. A maradandó alakváltozásnál (pl nyúlás ) a keresztmetszetben koontrakció szokott fellépni, mikor az anyag megfolyik, és egy helyen elvékonyodik, majd ilyenkor már az erö növelés nélkül is elszakad, de ilyen a láncoknál nem lép, nem léphet fel! Az esetleges szakadás jellemzöen a megkopott csapok terhelt keresztmetszet csökkenése okozza. Mert ekkor már a lecsökkent keresztmetszetben az azonos erö-igénybevételek, meghaladhatják a tervezett feszültséget, és ekkor adja meg magát a lánc.

A szakaszos "nyúlás" sem más, mint az, hogy a lánc egyes szakaszain elöre haladottabb a csapok kopása, így itt nagyobb hézag-játék a csap, és a hüvely között, így ezeken a szakaszokon távolabb kerülhetnek az Elemi csap tengelyek egymástól, mely adja a nyagyobb szemtávolságot. De ez is a kopásra vezethetö vissza (nyilván egy annyiban összefügg a terheléssel, hogyha nincs , vagy nem elegendö a felületek között a kenés, akkor a nagyobb terhelés ezeken a felületeken nagyobb pusztítást végez, melyhez hozzájárul még az is, hogy közben komoly hö is keletkezik, mely tovább roncsolhatja az acél felületek felkeményitett-edzett felületét.)

Itt jön a képbe a "folyamatos" (ez is szakszos, de jóval kisebb intervallumokkal, mint egy srpay használat) olajozás, mely általában a lánc teljes felületén létrehoz egy olajfilmet. Lehet gyártani fotelfantazmagoríákat, hogy be tud-e menni a o-gyürü mellett az olaj az amúgy gyárilag megkent "zárt " belsö részhez vagy nem. Az elsö elöny az, hogy elég nehezen tud leszáradni a lánc, így nem tud túlhevülni. Ez jó a o-gyürüknek, és jó a betömött kenöanyag elöregedése tekintetében. Ha azonban a o-gyürük erös bástyáján mégis rés támad, azt tudjuk, hogy ahol valami ki tud jönni, ott más be tud(kell) menni, hiszen nem támadhat ür mögötte...és ha azt képesek vagyunk elhinni, hogy a víz, por bejut, és spray esetén korrodálja (is) a belsö felületeket( bizonyára ismert jelenség mikor megjelenik az o-gyürükön egy "barnás anyag"), akkor miért pont a kenöolaj nem képes csak bejutni és ha már ott van ellátni a gyári kenöanyag helyett a feladatát, és még vizzel keveredve (emulzió) is jobb sürlodáscsokkentö, és höfejlödés gátló-elvezetö) mint kiszáradt csapok-hüvelyek kenetlen szituációja.

További elönye az automata olajzásnak, hogy "üzemmelegen teszi", amikor az olaj könnyebben bekúszik a kapilárisokon, föleg terhelés alatt, mikor egyik irányban a terhelés hatására megnö "hézag-rés" a érintkezö felületek között.

Bizonyára lehet cáfolni az elméletet néhány pontján, de a tapasztalat (saját és másoké) az hogy igen is remekül müködik a gyakorlatban is.
Bizonyára elö lehet idézni olyan szélsöséges eseteket amikor nem találva a megfelelö mennyiséget kudarcot valhat egy más kenéssel szemben, vagy a túl erös külsö behatásokkal szemben, de nyilván minden esetben nem lesz jó egy ÀLTALÀNOS megoldás.

Az én esetemben az GSX 1400 gyári lánca 24 Ezer a második 51 Ezer km-nél adta meg magát, úgy hogy bevetettem minden tudásom a sprayt használva. Most 91 ezernél járok a 3. láncszettel, ami 40 Ezer km! Ezt Alpokban esöben, hóban, földúton, sárban , tiszta idöben igen sokszor utassal felcuccolva, szerpentineken az élvezett hajkurászva, nyomatékot maximálisan kihasználva tettem meg.(30 Ezer km után kapott elöre egy új lánckereket.
Most már be van épitve az SR 500-ba, és a GSXR 1100-be is.

Lehet gyártani ideológiákat a spray felhasználók oldaláról, mindeki szive joga. De ahogy arról az oldalról tünik nagy baromságnak az egész amit mi automata olajzás alatt csinálunk, erröl az az oldalról meg az tünik haszontalan pótcselekvésnek, így ha el nem is fogadjátok a jószándéku tanácsot, legálább gúnyt ne tessék belöle üzni, mert elég ovis dolog.

A kerek történethez az is hozzá tartozik, hogy spray használattal is el lehet érni komolyabb futásteljesítményt, erre nekem a barátom GSX 1400 gyári lánc a példa a 60 Ezer km-rel. (lehet ezen is gúnyolódni, hogy nem húzza gázt, de megnyugtatlak, hogy erre inkább nem fogadnék.)
Azt is meg kell emliteni, hogy sajnos nem mondható legálisnak egy ilyen "átalakitás" annak ellénére, hogy szerintem sokkal környeztbarátabb mint a sok szétfújkált spray, meg a tisztóanyagok. (Èn a fent írt 40 ekm-en kb 1 Liter olajat használtam el.) Ez lehetett az oka annak is, hogy a 70 es évek közepén futó Honda talán CB750-en amúgy gyárilag beletervezett láncolazojója késöbb nem kerülhett forgalomba, hiszen nem nagyon elfogadott egy nyitott kenési rendszer.
Ennek ellénére azt mondom, hogy spray,, és tisztók, és azok hajtógázai sokkal jobban szennyizik a környezett, mint akár az opcióként választható bioláncfürés olajok, melyek lebomlanak.

Szoktak még jönni hogy a hátatközepe, meg a gumi is olajos lesz...dobjátok szét a 40 ezerre 1 Liter olajat.... egy hosszam túra alatt is 10 ml elhasznált olajról beszélünk, na ezzel kenjétek össze a képzeletekben megjelenö felületeket .

Meg lehet még említeni, hogy nyilván egy ilyen automata rendszert is karban kell tartani, és vannak meghibásodási lehetöségek. Vgay sokat adagol vagy keveset, és van veszélye is, ha gyorsan adagol ki nagy mennyiséget, de mi akik ezt használjuk , ezzel tisztában vagyunk, és aki eddig nállam ilyen rendszer beépitésére jeletkezett vagy tanácsot kért azoknak ezzel kezdem a mondandóm, hogy tisztába legyen vele. Ha átmegy a próbán, akkor lépünk tovább csak a gyakorlati megvalósitás útján. èvekkel Ez elött próbáltuk "téríteni" az embereket, mert szerettük volna másoknak is jót, hiszen sok esetben pár Ezer Forint befektetéssel Dupla-Tripla láncélettartam, és megannyi megsporolt spray, és tisztító anyag ára marad zsebben, a kényelemröl, és Motor magasabb technikai karbantartási állapotáról nem is beszélve...de miután tucatszor kaptuk a fotelben ülöktöl ugyan azokat a tapasztalat nélküli érveket, és gúnyokat, amiket most ti is felsorakozatattok, így maradt csak simán a mundér becsületének védelme.
Őőőő mindennek megvan a logikus magyarázata és hidd el tényleg működik.De én nem próbálok meg győzködni semmit.
Egy dolog amit kihagytál.
Te tényleg úgy gondolod hogy azok a pármili vastag O gyűrűk azt a pörgést és csiszolást ami hat rájuk párezer Km nél tovább birják?
Én meg nem fárasztom magam a további magyarázkodással
Miután volt olyan lánc, ami 15e km után eldobtam, mert 5 helyen volt megnyúlva és rángatott nem kicsit, ezért gyanítom, h azok a km tartományok kicsit túlzottak...
De kinek milyen motor, és használat...
Értem, meg tök jól le is írtad, de még mindig nem tudom mi köze a motorlánchoz a gőzturbinának...
Sosem volt még utcai motorom
Ha meg mégis akkor azt sem ott használtan
Enduron bejött a sima olaj
KENÉSRŐL volt szó, nem igénybevételről. Csak érzékeltetni kívántam a dolgokat kis összehasonlításképpen.
Ez nem hülyeség, hanem olajozót használó motorosok GYAKORLATI TAPASZTALATA. Vagy talán próbáltad már, hogy ilyen meggyőződéssel állítod róla azt hogy hülyeség? A puding próbája az evés.
Te is tudhatod Ini, h utcai motoroknál általában nem az a probléma, h elkopik egy lánc, hanem, h szakaszosan megnyúlik és használhatatlan lesz.
ez olyan mint a vallás, vannak meggyőződések, és nagyon kevesek áttérni a másik oldalra
Elárulnád hogy mi a köze a csavaró igénybevételnek a húzó igénybevételhez? Gőzturbina vs motorlánc?
Marhára nem ugyanazoknak az igénybevételeknek vannak kitéve!
Pl fogadni mernék veled a motoromban, h 10e km alatt szétbaszok neked egy vadi új láncot a láncolajzóddal(akár a te motorodon is).