Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

és még nem vettük figyelembe azt a tényt sem hogy a lánc hőtágulása miatt a hossza is változik
Mit kellett volna ezen számolni? Ez nem egy sima pumpa, hanem dugattyús, egy impulzusra adott térfogatnyi olajat pumpál körülményektől függetlenül.

Nem véletlen használ pl. a Mccoi olajozó is ilyen megoldást.
Tökéletes megoldás. Egy tartály, egy tű és 1m szilikontömlő. Ha valaki változtatni akarja a mennyiséget, variáljon a szelep nyitások közötti idővel és azok hosszával ha már kombinálni akar (felesleges-tapasztalatom)
Egy olajminőséget használva (stihl, mol láncolaj, sima motorolaj stb) a használat közbeni külső hőfoktartományban az igaz hogy valamennyit változik az olaj viszkozitása, de ez a hígulás 40 fok felett kezd számottevővé válni. Tehát mondjuk 0 és 35 fok kánikula között nem annyira számottevő, hogy egy nyamvadt lánckenésnél érdemes volna figyelembe venni.
Azért ezt remélem nem gondoltad komolyan,főleg mindenféle számítások nélkül.Az olaj térfogata is változik a hőmérséklet függvényében,a szivattyú ez nem tudja.
nekem van egy vadi új benzinszelepem 4 pénzért vihető
végül nem építettem be a rendszerbe, maradtam a manuális megoldásnál
Halkan jegyzem meg, hogy míg az új mágnesszelep ára olyan 5000Ft, ezt a bontott újszerű olajpumpát megkaptam 3500Ft-ért. A vezérlő elektronika és éppen ugyanaz, mint amit a mágnesszelephez tettem volna. A pumpa hatalmas előnye viszont, hogy ugyanannyi mennyiségű olajat pumpál hidegen, melegen, sűrű és híg olajjal is, míg a sima gravitációsnál ez nagyon nem így van.
Isten bizony nem értelek benneteket. Adott egy magasan elhelyezkedő farok elem, amibe el lehet helyezni egy tartályt. A levezető szilikon tömlőn rajta van a hidrosztatikai magasság, tehát az adagoló fejnél (tűnél) az csepegni fog magától. Erre kombináltok mindenféle adagoló szivattyúval, pumpával. Minek? Csak a kiépítés árát és bonyolultságát növelitek meg vele saját magatoknak. Ha már annyira mindenféle változót figyelembe akartok venni és variálni az ahhoz az üzemállapothoz szerintetek tartozó olaj mennyiségét, akkor variáljatok a gravitációs rendszer mágnesszelepének nyitási idejével és annak hosszával. Így majd úgy belegabalyodtok hogy a megvalósítás útja is rögös lesz, a beszabályozás pedig rendkívül hosszú.
Nem, nem tudja. Max 40mA mehet ki róla 5V-on, tartok tőle kevés lesz. Viszont ráteszek egy teljesítmény FET-et, amit kapcsolgathat és egy védődiódát, pár limitáló ellenállást és kész is. Esetleg egy kondenzátort, ne terhelje annyira a tápvonalat, mikor nyitás van.

Ha csak kódolni kéne, akkor végképp nem nagy matek a négyszögjel... Nem csak egyszer nyit-csuk, hanem ugyanez gyorsabban néhányszor.
Igaz nem ismerem az Arduinot annyira, de sztem ahhoz is fog kelleni pár külső alkatrész. Gongolom a pumpát nem fogja tudni egyből meghajtani.
A mostani elektronikámmal is meg tudnám oldani, csak úgy kéne a programot megírni rá. Nem kell hozzá semmi kiegészítő hardver, csak nem biztos, hogy van hozzá kedvem.
Pedig csak egy minimális pluszelektronika, elvileg egy 555 IC is meg tudja oldani.
De lehet van rá jobb megoldás is, ehhez a részéhez én annyira nem értek, azért is vettem inkább komplett mikrokontrollert.
Jóvanna. Én fagyok a f@sz
Látom nagyon "képben" vagy.
Simán megy direkt 12V-al. Van benne egy érintkező, ami megszakítja az áramkört, amikor behúz a tekercs, ezáltal elejt a behúzómágnes. És ez így megy a végtelenségig, vagyis amíg tönkre nem megy az érintkező, vagy a membrán. Semmilyen négyszög jel nem kell.
Azt hiszem én akkor ezt most félre teszem. Nem nagyon akarok négyszög jellel vacakolni. Veszek egy benzinszelepet helyette. Ha az ülés alá betesszük a tartályt úgy is lefolyik.

Van az a kisebb méretű csúszósaru, én azzal próbáltam, az jól illik rá. Persze azért nem egy gyári csatlakozó, de nem rossz.
Persze, a legjobb az lenne, ha valaki gyorsan rádugna egy oszcilloszkópot egy ilyen motor vezérlőelektronikájára, hogy hajtja a pumpát, de erre sajnos kevés esélyt látok, hogy megvalósuljon.

Amúgy én azon agyalok, milyen csatlakozó megy erre rá? Úgyértem, van-e, ami direktben, különösebb rombolás nélkül egyszerűen rámegy és benne is marad.
Elvileg ez egy "vibration pump", vagy rezgőpumpa, vagy hogy mondják magyarul, nem forgómotor van benne, hanem egy dugattyút rángat egy mágnes.
Lásd a videók: link link, szerintem ez is hasonlóan működik link, szóval meghajtani is szakaszos jellel kell, simán 12V egyenáramról nem fog menni, azzal csak befeszíted a dugattyút az egyik végállásába.
Nekem még nem jött meg a kontrollerem próbálkozni, de első nekisfutásra valami 5-10hz környéki 50% kitöltési tényezőjű négyszögjellel próbálkoznék pumpálni. Sajnos a típushoz tartozó specifikációt nem találtam meg, de lehet más rezgőpumpáknak utána próbálok majd még nézni, mit szeretnek, hátha találok valami iránymutatást. Mondjuk a négyszög helyett sanszosan kíméletesebb lenne valami kevésbé meredek felfutású/lefutású vezérlőjel.
Közbe Zoli segítségével kiderült, hogy nem szelep hanem pumpa. Igaz volt is egy ilyen irányú sejtésem, mert nem bírtam átfújni rajta, akár kap áramot, akár nem.
Ha kattog akkor az elektronika ki-be kapcsolgatja és így pumpál.
Helló. Alapból zárt állásban van a szelep. Ha ráadod a 12V-ot akkor nyit, addig amíg rajta van a feszültség. Ha jól tudom egy elektromágnes van benne olyasmi mint a rélékben.
Halván fogalmam sincs.
Szerintem egy elektromágnes mozgat egy dugattyút vagy membránt és ez pumpál.
Ha jó gyors a kattogás akkor folyik rendesen ha lassítom akkor csak csöpög.
Van hozzá egy vásárolt egyedi gyártású elektronikám ami potméterekkel állítja a cuccot.
Ezeket hogyan kell meghajtani? Vettem egyet, kipróbáltam, de folyadék nélkül. Csak kattan egyet, mintha szelep lenne. Azt is el tudom képzelni, hogy ki- be kell kapcsolgatni és úgy pumpál. Tudja valaki a frankót?
Én látom, de én fejből is tudom
nemtom51kukacgmailpontcom
Az lehet,hogy csak én nem látom?
Kösz! A rajzon a cseppenés idő zavart be,amit Tasi kézzel vezérel.