Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm a sok simsonos megkeresést , főleg az építő jellegű hozzászólásokat , Simson projektem kipipálva . Egy 95-ös 4-seb bing karbis formájában !
Hú mekkorákat fogok én télen herebócázni ! Éljenek a simósok !
Nem próbáltam, de arra is rá fogok méretni ha eljutok odáig.

Most be vagyok táblázva, egyelőre így járok vele dolgozni.
Én 95-ért vettem, azóta belement kb 15 és most fog még erre rájönni olyan 40 ezer forint. De akkor már olyan mint amilyennek akarom
Nem stresszelek, csak írtam hogy mik a realitások. Egy roncsért is tízezreket szeretnének sokan kapni. Nézegettem a kínálatot, és szánalmas.
Alkatrészeket, mint az összes csapágy , fékpofák, világító és gyújtótekercs, henger , dugó kipufogó, és gumikat! 50+73 = 123 ezer a végösszeg!
Hidd el tudnék mesélni simson ügyileg. 73e forintért mit lehet venni?
Cseppet se stresszelj rajta , ma is megnéztem párat , 85 és 90E-ért is ! Ne legyél ennyire okos , pl. van felheggesztett berugóval , szakadt üléssel romos külsővel stb. ami engem nem aggaszt , viszont főtengelyt nem akarok cserélni ! Szóval lehet okosnak lenned ,. és helyettem gondolkodnod , lesz Simson ha úgy itéllem meg , akkor többért is , az irányárat azért írtam hogy nem érdekelnek a nepperek és restaurátorok !
Nehogy azt hidd, hogy 50 000 Huf-ért majd újszerűt fog kapni?! Én 4 éve vettem egy használtat aztán ráköltöttem 73000 Huf-ot és rengeteg munkát ,most elfogadható állapotban van.
Jajj
Lófogáson nézted már?
Még keresnék simsont eladót , csörgőkígyó menteset !
Trafót próbáltad már másik, jól működőre cserélni? Az is hasonló hibajelenségeket produkál.
Értem, amint lesz megint időm tesztelgetni megnézem amit mondtál.
Mivel alapból sem vagyok villamosmérnök, ezért csak a saját tapasztalataimból tudok meríteni, abból pedig nincs olyan sok. Mint mondtam, a kondi csinálhat ilyeneket, DE az sem kizárt hogy a többi egység valamelyike rossz. Ezért mondtam hogy érdemes lenne kimérni. Egyébként ha a kondival vannak dolgok akkor általában áthúz a megszakító is. Vedd le a gyújtásdeklit, és álló helyzetben pörgesd a motort, ha elkezd dadogni, és áthúz a megszakító akkor jó eséllyel kondi.
A gyújtás tuti hogy jól be van állítva!

Akkor már annyira nem is a kondit hibáztatod?
Érdemes lenne kimérni multiméterrel minden alkatrészt aminek köze van a gyújtáshoz. A gyújtás egyébként rendesen be van állítva?
Na szétszedtem a karbit, kicsavartam azt a keverőcsövet, az oldalán volt 2 lyuk, de teljesen tiszta volt.
Van itthol egy tartalék karbim, abból is kiszedtem ezt a keverőcsövet és ezen 4 lyuk van, na ezt tettem bele, de semmi változás.

Elvittem ki a városból egy próbaútra, megint szépen ment egy darabig.
Mondom lelassítok és kicsit meghúzatom 3-asba,na ekkor már elkezdett megint szaggatni, felraktam 4-be ott is.
Visszább engedtem a gázt 45-50 közé és szépen mondhatni egyenletesen járt a motor.

Viszont azt is észre vettem hogy hidegen frankó az alapjárat, melegen meg nincs és kicsit fulladós hangon indul de ekkor is 1 rúgásra.

Egyre jobban kondi bajra gyanakszok.
Jöttem hazafelé a munkából, kicsit odahúztam neki és most nem fulladt nem szaggatott.
Csak a fúvókát cseréltem nagyobbra és egyből jobb lett.
Viszont végsebességre alig megy 60-nál kicsivel többet.
Lehet a súberen is emelek.
Na így már világos.
Még 1-2 apróságot megpróbálok........

Köszi a tippeket.
Mivel írtad, hogy az elején csak 50 fölött csinálta, aztán mintha már alatta is, lehet hogy annak a jele hogy megy tönkre lassacskán. A kivezetés nem nagy dolog, a fóliakondi lábaira forrasztasz két vezetéket, a vezetékek másik végét pedig rákötöd a trafó két pontjára.
A keverőcsövet pedig már láttad is, hiszen cserélted a főfúvókát ez az az alkatrész, amibe beletekered a fúvókát. Egy nyolcas villáskulccsal kitekered, és a felső részén vannak a lyukak (az oldalirányúak kellenek), belenézel, ha koszos akkor rézdróttal megkapargatod, de óvatosan.
Jaja megszakítós.

Igen kiskondira gondoltam énis, viszont ha az lenne a ludas akkor nem csak 50 felett csinálná szerintem, legalábbis a többi motorommal ezt tapasztaltam.

Ezt a kondi kivezetést már hallottam, de nem vagyok egy nagy szaki, nem hiszem hogy ezt meg tudnám csinálni.

Ez a keverőcső pontosan hol van? Mert ez számomra új.
N-eset vegyél, azon nincs gyújtáskapcsoló, eggyel kevesebb dolog ami b*szakodhat! Jófogáson megyére szűkített keresést próbáltad? Esetleg adok-veszek csoportok a fészbúkon, ott szoktak lenni ilyen árba gépek.
Ha megszakítós akkor csinálhat ilyet a kondenzátor. Mivel nekem is ezt a (hasznos) tanácsot adták itt a fórumon, én is terjesztem az igét: a gyújtótrafó 1-es és 15-ös pontjára be kell kötni egy 220nF/250V-os fóliakondenzátort, és ez megoldja a kondenzátor gondját (az alaplapi kondi bentmarad kábelestül). Esetleg a keverőcsövön lévő extralevegő-nyílások lehetnek eltömődve ha esetleg nem nézted meg.
Üdv.
Tudnátok tippet adni hogy mi lehet a probléma a szimóm körül?

Könnyen indul, 40-es tempóval szoktam vele menni, de ma kimentem a városból és 50 felett elkezdett szaggatni/rángatni.
Alig bírt felmenni 60-ig.
50 alatt szépen, egyenletesen ment, megy.
Már észre vettem máskor is hogy kis fordulaton mintha néha beszaggatna egy-egy pillanatra.

Karbit szétszedtem tiszta volt, 70-es fúvóka helyett kapott 72-est,új NGK B6HS gyertyát is kapott.

Gyújtást és a karbit f@szán beállította szakember.

Lenne 1-2 ötletem még, de már feleslegesen nem szerelgetném, várnék néhány hasznos tippet.