Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia KovácsIstván !

Sajnos én is a meló miatt tudtam kevés időt tölteni a motorozással, de mostanra úgy alakult,hogy a jövő év az ki lesz használva (remélem ) ezen a téren.

Látom az írásaidból ,hogy nagyon bele vagy bukva a Banditba vagy tévedek ???
Egyébként én sem tettem télire el a gépet csak megkérdeztem.Annyit szoktam tenni,hogy megtisztított állapotban letakarom aksit kiveszem és ennyi.Ha kell max 10 perc és indíts.Az én környezetemben nem jellemző a téli motorozás már csak az utak miatt sem.A városban álltalában mindíg le van tisztítva de erre felém nem mindíg igaz.
Mivel a K7-es Banditról még értelemszerűen nincs teszt, így itt egy régebbi!


Motor teszt: Suzuki Bandit 1200

Stábunk a Magyar Suzuki Rt. jóvoltából tesztelhette a megújult Big Bike-ot.
A motor megjelenésének 1996-os éve óta folyamatosan gyűjti áldozatait a "Naked" szerelmesek soraiba. A gép piaci stratégiája a rendkívüli menetteljesítményekre, alacsony árra és erőt sugárzó külsőre épül. A blokk a sportgépek korábbi non-plusz ultrájából, a GSXR 1100-ból származik, amely a gyár kombinált levegő-olaj hűtésű -SACS- finoman bordázott remekműve.

Mára a teljesítmény megmaradt, viszont javult a kezelhetőség, a külső pedig sokkal elegánsabb lett. Az új Bandit megörökölte elődje temperamentumát, de teljesítmény leadása jóval egyenletesebb lett. Egy "stift gázas" kigyorsításkor sem hozza a frászt a pilótára, mint az előző modell, amely az ilyen akciókat ágaskodással honorálta. A konstruktőrök ezt a súlypont helyzetének módosításával, átdolgozott vezérműtengelyekkel és a pillangótengelyre szerelt fojtószelep szenzorral oldották meg. Ez a szenzor informálja a gyújtáselektronikát a terhelés pillanatnyi állapotáról. Az elektronika a fojtószelep állása mellett, több más szenzor adatai alapján állítja be a legmegfelelőbb gyújtási paramétereket. A fenti technikai csűrcsavar lehetővé tette a károsanyag kibocsátás csökkentését is. A bandita első kerekén egy-egy hat dugattyús féknyereg díszeleg, amely jól adagolható és brutálisan fog. Nagyon kényelmes, hogy mind a tengelykapcsoló, mind pedig az első fékkar állítható, így a szerkezetek működtetése hosszú távon sem veszi igénybe a kézfej izomzatát.

Nos ennyit a technikáról, nézzük: mit tud a bringa az úton. Az üléspozíció megfelelő, persze csak átlagos vagy nagyobb termetű pilóták számára.

Indulás: Király! Minden fokozatban keményen, zokszó nélkül tol és már alacsony fordulaton is nagyon nyomatékos. Zárójelben csak annyit: minden igaz, amit a katalógusok a gép teljesítmény jellemzőiről írnak. Az új burkolatnak köszönhetően autópályán még 130-as tempónál is tökéletes a szél elleni védelem.("S" burkolt változat.) A nagy Bandit többcélú motor. Nem veti meg a sportos bevetéseket, de az igazi profilja a túramotorozás. A gép két személlyel is vehemens, és mind a vezetőnek mind pedig az utasnak kényelmes üléspozíciót biztosít. További pozitívum, hogy a két túraalany lehet akár a "nagyobbik fajtából" való is. A kanyarokban úgy viselkedik, ahogy kinéz: kultúráltan. A motor könnyedén és mélyre dönthető, billenthető egyik oldalról a másikra, döntött állapotban való fékezéskor, normál gázadáskor is tartja az ívet és mindezt akár két személlyel is. Hátul 180-as abroncsokkal szerelik, és ha meg akarjuk őrizni az imént említett kedvező menet tulajdonságokat, ne cseréljük szélesebbre. Az erőforrás hűtési rendszeréből adódóan nem kedveli a lassú, városi forgalmat, mivel a motor a menetszél hűtő hatása nélkül túlmelegszik és teljesítménye, élettartama jelentősen csökkenhet.
Üdv bigmen!
Ne hülyéskedj már!
Nem untatsz itt senkit sem!
A Big Banditok soha nem voltak 6 sebességesek, csak majd 2007-től!!
Nem vitted túlzásba a motorozást idén! Én 12000 km tettem a gépembe, és még fért volna bele, ha év végére nem jön egy csomó meló!
Én nem szoktam télire elrakni a járgányt. Ha szárazak az utak és nincs mínusz, akkor itt a városban szoktam gurulni keveset.
Jót tesz a motornak is, meg az én kedélyállapotomnak is!
Üdv
Steve
Üdv mindenkine !

Örülök annak,hogy feléledt ez a topic,nagyon le volt pusztulva.
Szerintem ez annak a jele volt,hogy mindenki motoron ült ezidáig, én is ezt tettem.

Olvastam a korábbi írásokban,hogy a bandit (K5) 5 sebességes.Én nem tudom lehet,hogy el vagyok
informálva de K5 az már úgy tudom,hogy 6 sebességes.Igaz nekem 650-es van az is 6 gangos.
Rosszat mondani nem tudok róla,nekem bejött.Az idén csak kb 3000 km-t tettem meg vele (egyég okok miatt) de csak jót mondhatok.Kényelem szempontjából nem lehet rá panasz.A fogyasztását tekintve (nálam) 120-130 körüli tempónál 5 l alatt van,igaz volt több is de akkor a tempó is haladósabb volt.
Hát röviden ennyi.
Ha valakit untattam attól elnézést kérek utólag is de örömmel látom,hogy ide is benéznek a motorosok.
Valaki téliesítette már a gépsárkányt ???
Ha isten is úgy akarja...
Csere lessz a végén......
Hi!
OK! Akkor a desig-ről nem kell vitatkoznunk a továbbiakban!
Ami engem a Bandithoz vonz, az az hogy egy szezont már végigmotoroztam egy K5-ös példánnyal és nagyon megvoltam vele elégedve!
Ha pedig ehhez hozzáveszem a +82 köbcentit, a vízhűtést, meg a 6. sebesség fokozatot, akkor úgy gondolom egy nagyon durva és piszok jó motor született. Na ezért szimpatikus nekem annyira az új Big Bandit!
Hali!
Persze, szubjektív, izlések és pofonok, etc.

Mindenesetre a Bandit legfőbb vonzereje számomra a robosztussága, avitt jellege jelentette. Az egységes jellege számomra sérült ezzel a blokkal, ebben a stílusban akkor inkább egy GSX1400 (vagy egy régebbi Bandit ).
Üdv ricardo!
Nem akarlak elkeseríteni, de rendelni már most is lehet bármelyik K7 típust. Szerintem jövő februárban már a szalonokban lesz!!!
Árban valahol 2.1, max. 2.2M forint körül lesz.
2007. február 28. március 4. lesz a Budapest Motor Kiállítás. Ott minden új típus ki lesz állítva! Motor vásárlás előtt jó ha eljössz mert itt mindent együtt láthatsz ami érdekel! Megkönnyíti a döntést!
Még egy érdekesség. Én 400-as Banditról ültem át az 1200-esre. Semmilyen kezelhetőségi problémám nem volt vele! Persze kanyarokban biztosan veri a GSR , de szerintem minden egyébben a Big Bandité a pálma!
Szóval GSR vagy Bandit????
Köszönöm a segítséged!!!!!
Hűű a mindenit
És mikortól lehet Mo.-on hozzájutni?
Remélem jó soká, nem akarok még egy konkurenciát
Üdv ricardo!
Azt még senki sem tudja!
Titkolják erősen!
Én szerintem kb. 110 LE, és 100 Nm körül tudhat a gép!
Az utóbbi adatban van a lényeg elrejtve mint tudjuk!
Na és a lényeg, a Bandit szív!!!!!!!!!!!!!!!!

Szia Steve!

LE-ben mennyit tud? Ezt még nem sikerült kiderítenem
Van még!
Van néhány új képem a K7-es szépségről!
Állat Király!!!!
Üdv Gino!
Hát mi GSR-esek (leendő GSR-esek) már csak tudjuk mi a szép!!!
Üdv Fantom!
Bár szívesen segítenék, nem tudok.
Be kell, hogy valljam, fogalmam sincs milyen karburátor van a 250-esen.
Szerintem ő viszont tudja!
Motorszerelő és Suzukikkal foglalkozik, fog segíteni, ha tud!
Geleta Rudolf
06 20 391-7054
Üdv:
Steve
Szia Steve!

Egyetértek veled! Szerintem is szép, elegáns a vizes blokkal a Bandit!
TeeJay!
Mint említettem volt a kinézet és a design szubjektív dolog!
Neked nem tetszik. Na bumm.
Nekem vizes blokkal jön be igazán a kinézet!
Úgyhogy az én ízlésemnek állat a gép!!!!! És nyílván engem ez érdekel!
Érted ugye????
Üdv:
Steve
Sziasztok!

Meg tudná nekem valaki írni, hogy milyen típusú karbija van a 250 -es Banditnak?

Előre is köszi!
Ezek még 2000 előtti szelíditetlen lovak.

Kár, hogy a vizes blokkal csúnyább lett.
Másik teszt!

Használtmotor teszt: Suzuki Bandit 1200

80-nal gurulok egy személyautó mögött, lassú ez a tempó, de egyelőre a szembejövő sávban is autók, előzni nem lehet. Hirtelen üres lesz az út, index ki, egy hajszálnyi tekerés a gázon, és az előttem "totyogó" autó pillanatokon belül a visszapillantóban tűnik fel, majd nagyon gyorsan összezsugorodik, ahogy elhúzok tőle. Egy pillantás a kilométerórára, 120-at mutat, ideje feljebb pakolni a váltót. Gáz vissza, kuplung be, a váltó azonban nem mozdul. Ja igen, már ötödikben vagyok.

Az embernek az az érzése, hogy legfeljebb harmadikban lehet, annyira húz a gép. Pillantás a fordulatszámmérőre: 4500-on áll a mutató. Akkor ez tényleg az ötödik! Fantasztikus vonóerő már szinte alapjárattól. Ösztönösen váltanék, annyira alulterhelt a motor, de úgy látszik "ennek" mindegy hányadikban van, elég csak a gázt húzni!

Valami ilyesmit érez az ember, amikor először kipróbálja a Suzuki 1200-as Banditjét. A 80-as évek sztár sportmotorjának, a GSX-R 1100-nak a blokkjából alacsony fordulatszámról gyilkos tolóerővel rendelkező, mégis finoman járó, jóindulatú túrablokkot varázsoltak a japán mérnökök. Építettek köré acélcsövekből egy dupla bölcsővázat, amit színrefújtak, előre hagyományos teleszkópvillát tettek, hátulra központi rugóstagot, alumínium lengővillával. 17 collos kerekek, hátul 5,5 coll széles, hogy a motor erejét 180 mm széles hátsó gumi tudja átvinni az aszfaltra, elöl két 310 mm-es féktárcsa a nagy GSX-R féknyergeire erősen hasonlító Nissin nyergekkel, lapos és széles benzintank, széles ülés és ülésidom és kész is van napjaink egyik legnépszerűbb naked bike-ja. A sportcélokra épített lég-,olajhűtésű blokkot nyomatékra hangolták, ezért a karburátorok torokátmérője "csak" 36 mm. A motor elvileg 98 lóerős, de már a gyári kipufogódobbal ennél kicsit többet teljesít, és mindössze egy hozzávaló nyitott csővel akár 115-120 LE is kihozható belőle. Ezenkívül ismertek még módszerek a Bandit megvadítására (GSX-R vezérműtengelyek, 40 mm-es porlasztók, karburátorkittek, stb.), de aki túrázáshoz használja ezt a motort, az határozottan ellene van ezeknek a módszereknek.
Szerintük ugyanis ezek a tuningmódszerek elveszik a Bandita fő vonzerejét, a bámulatos nyomatékot, ami nélkülözhetetlen a nagyobb kirándulásokhoz. Az mindenesetre biztos, hogy ennek a motornak tulajdonképpen nincs is szüksége sebességváltóra. Ahogy a nagyköbcentis choppertulajdonosok mondják: "60-nál belököd 5-be, azt jó" van." Ez a Banditre is teljesen igaz! És amit a túrázók nagyra értékelnek, a helyzet ugyanez két személyes használatnál, csomagokkal megrakodva is. A futóműhöz ilyen esetben sem kell hozzányúlni, a gyári beállítás tökéletes. Aki szeret egy kicsit sportosabban döngetni a kanyarokban, annak elég az első telón feszesebbre húzni a rugózást (mást nem is lehet elöl állítani), és máris ott tud maradni a sportos big bike-ok mögött. A kényelmes rugózás még így is megmarad. A fogyasztás pedig valódi túramotorhoz illő: 6 liter körüli, minden körülmény között. Az enyém legalábbis nem "akart" ennél többet inni. A benzintank 19 literes befogadóképessége azonban kicsit kevés a nagyobb utakhoz. A 2000-es modellnél ezt két literrel megnövelték. Akik elsősorban túramotorként akarják használni a gépet, azok az S jelű fejidomos változatot is megvehetik, 1997-től pedig ABS-szel is felszerelt példányokat dobott piacra a gyár SA jelöléssel. A fejidom (ami sokak szerint elcsúfítja a Banditet, szerintem azonban nem) a középtermetűeknek nyújt inkább kellő szélvédelmet. Az üléspozíció viszont mindenkinek testhezálló. Nem tudom, hogy a puhára párnázott ülés lehetett-e az oka, de az biztos, hogy kb. 100 km-es út megtétele után az első Banditámon elkezdett zsibbadni a hátsóm. A mostaninak ki van emelve a hátulja, hogy emiatt-e, vagy máshogy csinálok valamit, de a zsibbadás nem jelentkezik.

Az 1200-as Bandit nem csak a túramotorosoknak dobogtatja meg a pénztárcáját. A naked bike, sőt a hobbi szintű streetfighter-rajongók, motor-átalakítók is sok fantáziát látnak benne. A gép már szériaállapotban is gyönyörű, de különféle finom és drága alkatrészekkel még szebbé és egyedibbé tehető. Németországban pl. szinte kötelező lépés a Bandit-átépítésnél a "vizes" Gixxer futóművének és első fékeinek a felhasználása. Ezek nemcsak a menettulajdonságokat, hanem a megjelenést is javítják. Ezenkívül népszerű még a nyitott kipufogórendszer, a krosszkormány felszerelése, a különféle polírozások a teljesen mattfekete blokkon, az eloxált csavarok alkalmazása, illetve a feltűnő fényezés. Ilyenkor már a blokk sem mindig marad belülről gyári, a 140 LE minden extrább tuning nélkül is elérhető, de születtek már 180 LE-s szörnyek is.
Aki azonban csak a hétköznapi használatra keres egy strapabíró, igénytelen, de erős motort, az mindenképpen jól jár a széria változattal is. A lég-, olajhűtésű blokk már a GSX-R-ekben is bebizonyította, hogy rendkívül masszív és üzembiztos. Egyre kell figyelni: amíg a motor el nem éri az üzemi hőfokot, addig nem szabad gyilkolni. (Ez a Banditnál könnyen betartható, mert nem kell "egekbe forgatni" ahhoz, hogy igazán meginduljon.) Ha erre odafigyelünk, akkor a motor bizonyítottan kibír 100.000 km-nél többet is nagyjavítás nélkül. Tapasztalataim szerint, a léghűtés ellenére nem gond neki a nyári kánikula sem. Használt példány vásárlásakor figyelni kell arra, hogy kékes füstöt ne eregessen menet közben, erős terhelésnél (gyorsításkor), mert akkor a fentieket nem tartotta be a gazdája. A motorból jövő csörgés-zörgés általában természetes, ha nincs füstölés és teljesítmény-csökkenés, akkor nem kell vele foglalkozni, ezek ilyenek. Persze azért a nagyon extrém hangok gyanúsak. Mivel a Bandit a nagy nyomatéknak köszönhetően már 3000-es fordulattól könnyen emeli az elejét, meg kell nézni a kormánycsapágyak állapotát is. Amúgy a motortesztek alapján típushibája nincs is a Banditának, egyedül az első szériánál fordultak elő deformálódott hengerfejek, ezeket azonban garanciában javította a gyár.
Akinek tetszik a Suzuki Bandit 1200, de még nem tudta eldönteni, hogy vegyen-e ilyet, mert nincs az ismerősi körben ilyen motor, az nyugodtan elkezdheti böngészni az apróhirdetéseket, mert ez a motor bőven megéri az árát. Az első szériák (1996) egymillió forint körüli árakon mozognak, de mivel az új Banditnek is csak 2.100.000 Ft az ára, 1,5 M-ért már kifogástalan állapotú gépet kaphatunk, amivel garantáltan elmotorozgathatunk még jó pár élvezetes évet.
Na még kettő!