Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Èn pár hónapja direkt vettem magamnak egy rozsdás tankot, hogy kipróbáljam magam, meg azt a gyantát amit találtam a kutakodás közben. Egy picit a témát is körbejártam. Nem volt olyan nehéz mert ennek az újabb fejlesztésü egykomponensü polimernek a gyártója egy elismert veteránozó szakember.
A te esetedben két fontos dolgot kell tudni. AZ egyik, hogy felhordott anyag sajnos nem egyenletesen terül el mindenhol. Az énáltalan válsztottnál (még nem vettem, nem teszteltem) elmondják, hogy kb 1 mm -es rétegnek is kell 1-2 hét (de pontosan megadják), hogy az az 1 mm a szabad levegön kiszáradjon. Viszont vannak olyan "sarkok" ahol megül-összegyülik felhordando anyag, és akár több mm -es réteg is lehet. Nyilván el kell kerülni, és lehetöség szerint kiönteni a felesleget, de ez nem olyan egyszerü. SZóval lényeg, hogy lehet még volt olyan "gyanta" ami nem keményedett ki rendesen, és ez indult el a porlasztó fele...
Az én általan fokuszba vettröl leírják, hogy bármilyen ma használt üzemanyagnak ellenáll, köztük az etanolnak is....

Mielött sarokba dobnád, vegyél 3-5 liter acentont (vagy féktisztitót), aztán azzal tegyél még egy próbát, és mosd át a tankot.

Nyilván ez újabb pár ezer HUF, de ennyi kockázatot érdemes bevállalni.

Zöldi meg hülyeséget ír, mert tök mindegy milyen módon van beporlasztva az üzemanyag (kabri vagy befecskendezö) attól még a tankod ígyis úgyis szétrohadhat. :)))

Nyilván nem tudom mikor volt kezelve a tankod, de érdemes a szakinál rákérdezni, hogy mennyi a réteg száradási ideje az általa használt cuccnál. Az is biztos, hogy magától nem fogja mondani, hogy esetleg a tank "sarkában" maradt cucc okozta, hiszen, mondjuk akkor most ezt a kis takarítós moka költségét át is hárithatnád rá...

A témát alaposan körbejárva amúgy nekem az jön le, hogy szinte ma már minden motornál érdemes megcsinálni ezt a kezelést pont az etanol és az etanol által megkötött víz erös korrozív hatása miatt. Ès sokkal sokkal könnyebb még akkor megcsinálni, mikor még nem rozsdás belül a tank, mert akkor megúszható a foszfátozáshoz szükséges anyag, meg a vele való bajlodás...

Ìgy ebböl szempontól te inkább sokak elött jársz, mert a te tankodon már el van végezve. A kérdés csak az, hogy rendesen csinálták-e meg.
Szoval a benzin jo,a tobbit keretik lecserelni. 😆
Köszi Zoli32 és tsanyi a segítséget és a megerősítést.
Ezek szerint felesleges nekiállni a régi tank kitisztításának, mert újra ki fog oldódni a gyanta.
Azért a régi tankot kitisztítom és teszek bele benzint, kíváncsi vagyok, hogy újra kiválik-e belőle valami cucc, de ezt már nem rakom vissza, szívtam eleget.
Népszerűtlen leszek, de azoknak a kuncsaftoknak, akik ennyire nem használják a motort, azt szoktam javasolni, vegyenek egy injektorost, főleg mióta ethanolos benzin van.
Ezzel régebben szopkodtam párszor, ez a gíanta lataszzrófa, oldja a jó kis etanolos benzin, ninvs választás, tankot kidobni és másik kell mert ezt nem lehet végleg kitakarítani mindig haza fogja vágni a karbit és örülj ha azt sikerül kotakarítani és elég lesz csak új tűszelepeket venni.
Egy jo, gyari fenyezesu bontott tank kell. Ezekhez meg akad is.
Sziasztok!

A banditom tankját gyantáztattam még tavasszal, azóta kb. 50 km-t mentem a motorral, legutóbb alig akart elindulni, éppen hogy csak eljutottam a szerelőhöz. A karbi eldugult sajnos, nem igazán értettem, h mitől, mivel friss benzin volt a tankban és full tiszta volt a gyantázás miatt. A benzint a szerelő áttöltötte a saját motorjába, szóval az nem volt rossz, de a tankba belenézve a képeken látható ragacsos anyagot találtam több helyen is.
Szerintetek mi lehet ez és mivel lehet eltávolítani úgy, hogy a gyantázás ne sérüljön? A szerelő azt mondja, h a gyantából oldódik ki ez a cucc, aki a gyantázást csinálta ő meg azt, hogy a benzin volt rossz, mert másnak nem volt ilyen panasza. A szerelőm szerint felejtsem el ezt a tankot és vegyek egy bontottat, mert ez menthetetlen, a felújító ember szerint csak a ragacsos cuccot kell eltávolítani. Az egész gyantázásra azért került sor, mert a tank alját ki kellett vágni, hogy az elrepedt túlfolyó csövét ki tudják cserélni. Légyszi ha van ötletetek a tisztításra, vagy hogy egyáltalán mi lehet a tankban, és hogy mit tennétek a helyemben, akkor írjatok.
Köszi szépen.
Van-e valakinek eladó 2015-ös Bandit ülése?
Ha eladnád a halom rizskályha felét, simán kijönne egy R71
jó lenne de nem , majd 15 év múlva lehet elérhető ársávban lesz 😁
Amugy a te tulajdonod, vagy csak ...
mindig tetszettek a boxerbmw-ék ez meg nagyon bejön , mondjuk durvábbnak gondoltam de nagyon ki van finomítva, nem érződik ez sem lomha dögnek ... tájidegen ? itt a fővárosban ? 😁 😁 Bihar be van kötve Európa érrendszerébe ótópályán tudok menni az atlanti óceánig 😆 mondjuk ha a Bukarest parádéra mennék odáig az út csak nyomokban tartalmaz ótópályát 😆
Amùgy amolyan bakancslistás...( Nekem) Valoszinuleg R71-esem Soha nem lesz, mert szinte ilyet lehet venni az árából...
Tájidegen.
Figyelem ! Nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek BMW fóbiások vágják el a zinternetzsinórt 😂
vannak motoralkatrészek amiket sajnálok kidobni, egy csomó vas, csavarok kilószám csapágyak egy ládányi még újak szerszámok a fater műhelyéből elektronikus panelek amikből majd lehet kiszedek valamit.... elektroncsövek katonai rádióalkatrészek 1300 as dácsia visszapillantó tükörlap 1-2 dobozzal zölditől levegő meg olajszűrők meg van hogy megveszek motort robeszt egyben vagy félben ha jó az ára valamit itthagynak hogy nesze majd eladsz belőle valamit pl robogókerék menő cucc mert robikapához csinálnak belőle utánfutót 😁 abból pukkantottam már el néhány párat , fut itt több projekt párhuzamosan aztán van ami félbemarad van ami elkészül de gond egy szál se ha a fiaim úgy döntenek kitakarítják az egész kócerájt lesz miből inni néhány napig 😂 😂
Ha majd nem, tudjak róla :D
Az(ok) még marad(nak).
Nem T5 volt az?
A P10-et piacra dobtam, értékesités alatt van.
A padláson levő Pannóniát nekem adhatod, van KCR vizsgám, le tudom venni :)
Rendben, köszi.
https://www.ebay.de/itm/124566186712
Ezt nézd meg! Ebböl lehet alkudni, ha szerencséd van, küldik Mo-ra is. De elötte nézd meg, hogy az egyes fogaskereket cikkszáma mind stimmel -e banditéval. Valószinü, hogy át kell füzni a tengelyröl a tiedre a fogaskereket, mert a régi tipusoknak, keskenyebb volt a kihatásnál a csapágy, meg nem volt a tengely végében menet a sebességmerö rotornak.
"nem férek a lomoktól pedig évente beugrok az ócskavastelepre"
Mert motorokat kéne szerelni nem roncsokat! :)
Amúgy én is most adtam túl kb 5-7 mázsa "motoralkatrészen"...egy picit ócskavas feletti áron. Nem az fájt, hogy elvitték a 2 évtizeden keresztül gyüjtögetett "veterán" cuccokat, hanem az "érdeklödökkel csevegni". Eszembe jutott, hogy miért hagytam abba anno Magyarországon a veteránozást...
A "legjobb" az a vevö volt, akit majdnem a szívlapáttal tessékeltem ki... Mondtam, hogy nincs idöm arra, hogy szakmai tanácokat adjak, meg nem engedem, hogy 150-200 kg alkatrészböl kimazsolázza az értékes alkatrészeket, aztán visszaossza, hogy ez csak egy 1 kg-nyi alkatrész, így teljes vételár 150-ed részét kívánja érte fizetni...közben nekiállt szerelni, de adjak neki szerszámokat, meg segítsek neki, mert ö igazából nem is ért hozzá, és nem tudja szétszedni...A legvégén még belepakolt a leboltolt dobozba olyan alkatrészeket is, ami nem képezte alku tárgyát (gyakorlatilag meg akart lopno)...elvesztegettem másfél órát, miközben volt egy olyan vevöm, akinek bepakoltunk kb. 250-300 kg alkatrészt a dobozosba 20 perc alatt. Fizetett és lépett...
Ès még mindig azon gondolkozom, hogy hogyan "veteránozhat" olyan valaki, aki nem ismeri fel az alkatrészeket, nem tud szerelni...Vagy tényleg tök hülye volt hozzá, vagy nagyon jól játszotta...az utóbbiban nem vagyok olyan biztos.
Minden estere lezárult egy korszak az életemben... mindegyezt itt az egyik forumózónak köszönhetem, aki kérdezte, hogy van -e világító tekercsem... a keresés közben jöttem rá, hogy olyan cuccokat takargatok, amikre nekem nem lesz idöm, sem kedvem. Ès a lexikális tudásom is megkopott velük kapcsolatban. Így sikerült egy szemmel jól látható mennyiségü cucctól megszabadulni.
kell kell kell 😂 😂 félig kész az új garázs, úgy épül mint a halálcsillag csak lassabban, majdnem 80 m2 lesz ha kész lesz ,de már gondolkozok 1-2 félereszes beállón 😂 😂 nem férek a lomoktól pedig évente beugrok az ócskavastelepre is leadni pár mázsa szajrét 😂 😂