Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amig nem üzemmeleg a motor, az nem igen szamit bele, hogy mennyire kinlodnak a hengerek a szegeny, vagy dus keverekkel. Amit tenni lehet, hogy a dusito rendszer legyen tiszta, atjarhato, mind a benzin fuvoka, mind a szivotorokba levo levegofuvoka tekinteteben. Nem tudom a motor evjaratat, de ketfele porlasztoval szereltek…erdemes megnezni, hogy a szivatok dugattyuinal a karmantyu-tomites nincs-e kerepedezve. A korbevazason neha eltorik a porlaszto oldalan felhozott rezcso… itt tud falsolni.
Ha nyitott dob volt rajta, lehet beegtek a szelep-szelepfeszek tomitoelei es ez miatt nem zarnak tokeletesen. Ezt egy vesztesegmeressel ki lehet deriteni, ha kifuj a henderbe nyomott suritett levego az elvileg zart szepeknel.
szinkront még nem néztem,(még nincs mivel) de a kipufogó gyári csendes egyébként herélt volt rajta.Köszi a tippet...
szinkron szokott segíteni , nagyon nyitott-herélt a kipufogó ? akkor is durroghat
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Bandit 1200 nem régi vásárlás dióhéjba: szelephézagok belőve, vezérműlánc kicserélve, gyertyák újak, üzemanyagszint beállítva, kipuffogóba kezdettől kezdve beledurrog, a pilot csavarok kifele állításával sokat javult, de hideg indulás után még langyosan is 1200-1500 fordulat között valamelyik henger meg-meg torpan, mintha nagyobb előgyújtást produkálna és mintha a szabadonfutó is csattan úgy megtorpan. Van- e valakinek ötlete? (ha bemelegszik, nem csinálja) Köszönöm
Rendeltem 115-ös főfúvókákat.
Tudom, hogy kis pillangó nyitásnál a pilot meg a kis furatok játszanak, de fény felé átnézve a schuber tű meg a furulya közt is van rés.
Illetve, ma motoroztam vele, jobban próbálgattam, a gondom nem 1800-2000 körül van, hanem 2500-3000 között.
Próba szerencse.

A dörzsárat majd megrendelem, az hasznos mindenképpen.

Másik: csúszott a vadonat új alkatrészekből összerakott kuplungom. Megint. Vagy még mindig, kinek, hogy tetszik.
Mivel most 100000% biztos voltam abban, hogy mindent jól raktam össze, így ma bevillant motorozás közben valami.
Nagyon fent eresztett a kuplung. Alig kellett mozdítanom a karon, de ez ilyen volt, mióta először felújítottam a felső munkahengert,
csak akkor EBC tárcsákat vettem, most TRW-t. Először azt hittem, hogy a TRW gyengébb minőség, de nem...

A felső munkahenger felújító készletben a stift, aminek az egyik fele a bronz hengerbe illeszkedik, a másik fele meg a dugattyú kehelybe,
az túl hosszú volt. Erre ma jöttem rá.
Nem tűnt fel sajnos mikor raktam össze, hogy olyan 10 fokot benyomtam a munkahengert, mikor a helyére került a kuplungkar. Erre nem figyeltem.
Na, ma levágtam 4mm-ert a stift végéből, tádámm ! Máris középen fog, nem csúszik. Bakker... ha ezt előbb tudom...
Lehet a betükodok a kovács szerszámok fészkeihez tartoznak , mint pl a fröccsöntö szerszámok esetében... aztán lehet teljesen más is...

Az tapasztalatom szerint a gyári méretü alapjárati fúvóka nagyon szegény keveréket képez az üveggyártyázás szerint, és ezen nem segít az sem ha kopik motor, porlasztó, és egy nyitotabb dob kerül fel. A gixer emlékeim szerint 40-essel ment...
Egy gyári banditot üveggyertyázással úgy lehetett bevinni a sötétkék tartományba, hogy vagy 4-et ki volt tekerve...( kis potyogtak pilotok menet közben...)
Másrészröl a régi fúvókákat meg szoktam dörzsárazni érzésre az ultrahangos tisztitás után, mert felsimítja a felületet kevesebb lesz áramláskor a levállás, örvénylés a régi megkopott, karistos fúvóka furaton. Nyilván lehet pár századdal nagyobb is lesz, de mint említettem ítt nem látom túl nagy veszélyét, mert eleve nagyon szegény a keverék.
A 2000 körüli tartomány még böven az átmeneti rendszer tartománya, vagyis a pilot csavar furata , meg a mögötte levö pár apró furatból feljövö keverék milyenségétöl függ, ezt pedig a alapjárati benzin fúvóka és a levegö torokban lévö fúvóka keresztmetszetének aránya adja.
Az eredeti cikkszám 21200-17870, van egy újabb, frissített alkatrész más cikkszámmal. 21200-17871
Hogy ebben 312 euró plusz áfáért jobb rugók vannak-e...
Nem ez az egyetlen motor, aminél ez előfordul.
Sziasztok!
Adott egy 2008/GSF650N/vizes-injektoros Bandit, 48XXXkm(tuti valós,végig magyar motor, ismerem az elsőző 2 gazdát is)
Ugye nálam is megvan ez a kuplungmorgás alapjáraton, ha behúzom elhallgat!Amúgy tök jól működik, sebességet veszi, nem csúszik...stb.Nem vészes,nem egy Ducati :), de azért kihalható!Sokat keresgéltem a témában, fórumokat bújtam...stb...és úgy látom hogy ez mondhatjuk tipushiba, a lepottyanó vez.lánc vezető mellett!Jelenleg szerelőnék van a motor, álltalános nagyszervíz,műszaki...stb...neki is mutattam ezt a dolgot...azt mondta hogy ezzel ne foglalkozzak, ez még nem vészes, ezek tényleg "ilyenek"!Ha már tényleg úgy zakatol mint egy Ducati szárazkuplung akkor nézzünk be alá, de addig felesleges!Vehetünk bele új kuplungot, 200ezer+ ért, egy ideig jó lesz, de pár év, és pár ezer km után megint elkezd majd szólni.Ő már nagyon sok ilyet hallott,látott akár már 10xxx km és motorokban is, de ugyanígy szól majd 100xxx en is!Azt mondat 99% hogy a kuplungkosár torziós rugói vannak kilágyúlva, és annak van hangja alapjáraton!
Csak gondoltam megosztom veletek ezt a kis infót! Üdv Viktor
Köszi István !

27A mindkettő, tehát akkor Bandité biztosan. De a képeiden is látszik felül egy betűkód "G", "H", "L", "E".
Na azok nem tudom mit takarnak. De ezek szerint nagyjából mindegy.

Most sokat töprengtem, próbálkoztam is ezzel-azzal.
A pilotok csak és kizárólag gyári 1.75 érték közelében érzik jól magukat, akkor jó a gázreakció és itt nem durrog alapjáraton,
akkor se, ha párszor gázt adok neki.
Ha feltekerem 2.0-ra, azonnal durrog, ha lemegyek 1.5-re, akkor túlesik a fordulat gázadás után, elszegényedik.
Már maga ez a tartomány szűknek tűnik.

Az alapjárati fúvóka gyári, de alapjáratom az önmagában tökéletes. Ez tehát jó.

Maradt a főfűvóka, meg a schuber tű. Namármost, a tűt cseréltem, végigmértem, elvileg a gyárival azonos, DE, valami mégsem
stimmel teljesen ez biztos, mert ki kell emelnem maximumra, akkor van kellő gázreakció 1/4-1/2 gázkar között.
Ha leengedem őket, akkor hirtelen gázra lehörög, vagy minimum torpan. De így most tökéletes, csak nem gyári.

Ha bent van a gyári főfúvóka és a fentiek jók, akkor 7000 körül durrog, nem forog tovább, egyértelmű, nem elég a gyári 102.5.
De, az is lehet, hogy a 130 meg már túl sok, sajnos közte nem volt itthon más. Veszek majd 5-önként egy sort és próbálkozok.
Tudom, hogy a főfúvóka kis gáznál elvileg nem játszik, de van ott is rés a tű és a furulya közt, tuti ad különbséget egy 115-ös vagy egy 130-as.

Ma is mentem vele, a fenti beállításokkal majdnem tökéletes. Hozzá se nyúlnék. Most hidegen sem durrogott.
Csak valami nem stimmel 1800-2500 között, mert ott nagyon rángat. Sose volt egy Honda, főleg városon belül kissé kényelmetlen.

Most első körben kimotorozom magam vele, aztán ha megjött a sor fúvóka, akkor játszok egy picit, lehet alkalmazom a szukcesszív approximáció elvét :D.
Meg itt van még sokminden összegyüjtve:
https://oldskoolsuzuki.info/fo...

Lehet talán 06B kodu is, és érdekes, hogy ezt tették a 600-750-1100-be is:
https://www.partzilla.com/prod...
( "Fittment" ablakban látod, hogy melyike modellekben épitették be ezt a szivóoldali tengelyt.)
A suzuki nem nagyon görcsölt ezen...nagyon sok átjárás van a modelek között.
27-es a bandite
41-es a 8 bütykos elbaszott gsxr nyitott tengelye
Ha jol emlekszem a 40-es volt 89-90-es gsxr-ben ami 4 bütykös volt , mint ami a banditban van , csak az hegyesebb tengely mint a bandite. Arrol most nem talaltam kepet hirtelen. Volt meg a 90-es evek gsx-1100 es turagepe az 1127ccm-es blokkal elvileg az is nyitott volt hegyes 4 bütykös tengelyekkel...
Azok a betűkódok az öntvényen jelentenek valamit ? Mármint bizonyára, de hogy utalhatnak valamire ?
Én kutakodtam utána, de nem találtam semmit. Végül arra gondoltam, hogy az öntőforma sorozat kódja lehet évjáratonként, de ez csak tipp.
Az egyik legjobb kanyargós itt a környéken és ez a legközelebbi is
van még egy olyan is hogy a 102,5 az nem átmérő ... szóval az a 102.5 is ha méred nagyobb , de lényegében ha jól megy menni kell vele nem morfondírozni 😆
Vagy lehet a gsxr 1100 tengelyek kerultek bele… ott meg 122.5 az alapmeretes föfúvóka.
Persze, semmi módosítás. Tegnap mentem egy 60 kilométert itt az alpokalján, teljesen jó felfele-lefele. Fogyasztás sem tűnik drámainak.
Úgyhogy nem igazán értem. Így végig gondolva csak a vezérműtengely lehet... vagy, valahol mégis falsot szív, nade mind a 4 karbi ?
Digitális szinkron teszterrel szépen belőttem, az azért visított volna, ha valami nem oké, de a görbék is rendben voltak.

Végülis annyira nem érdekel, mert most szépen jár, szívatóval indul, hamar vissza tudom tolni, van alapjárat, veszi a lapot stb.
Csak rohadtul nem értem. Ez az egy zavar.
a légszűrőház és a légszűrő eredeti ?
Levizsgázott. Végre.
Viszont durrogott, és nem pörgött ki. Ez a jelenség azóta volt, hogy felújítottam a teljes karbisort.
Ugye bekerült egy istentudjamilyen vezérműtengely páros (állítólag 1200), méretre, szemre az, de a betű kódok az öntvényen nem ugyan azok voltak.
Mindegy... én nem értem, de most 102.5-ös főfúvóka helyett 130-assal tökéletes úgy, hogy a tűket is kiemeltem maximumra.
Így nem durrog. Az úszószintek tökéletesek, nem folyik egyik sem.
Még lehet a nyitott kipufogó is, de volt már rajta nyitott dob, egy eredeti titánium leömlőszettes sport Yoshimura, de még azzal se kért ennyi naftát.

Nem értem... mindegy, most indul szépen pöccre, jó az alapjárat, veszi a lapot. Csak nem értem miért kellett 130-as főfúvóka.
Kompresszió is van, hidegen 11.5 minden henger. Szóval... passzolom a kérdést.

Van olyan légolajos Szuzi, aminek gyárilag 130-as kellett és a vezérműtengely passzol ?
louis.de motomike.eu
Sziasztok! Szeretnék érdeklődni..., tudtok véletlen külföldi weboldalat, ahol Suzuki Bandit 1200-hoz alkatrészt lehet találni?
hajrá hajrá ! érdemes ! 😁
Ezt kipróbálom, kösz