Suzuki Bandit

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Volt már, lesz is 😉
Talan ezután. 😆
Majdnem meg lett megint a hónapos stau :D
Érden csináltattam (uzemanyagtankjavitas.gportal).
A Limitless-t javasolták nekem is, de lehasaltam az 50e Ft-os ártól, azt tuti elengedtem. A szerelőmnek csak jó tapasztalata van velük kapcsolatban, soha nem volt reklamáció a munkájuk után.
Sajnos nem tudom, hogy hány komponensű anyagot használt a szaki és szerintem megint csak össze vissza beszélne, ha megkérdezném. Állítja, hogy ez az anyag még soha senkinek nem okozott problémát, biztos én raktam bele szar benzint, pedig szerintem csak az van amit te írtál, nem várta meg a tank kiszáradását és az etanol/benzin szépen dolgozott. Sajnos már kifizettem (45e) és futhatok a pénzem után, de egy biztos, hogy én vele soha többet nem csináltatok már semmit. Kivittem neki a tankot, hogy takarítsa ki, de még ez sem sikerült, a fényezést is sikerült összekarcolnia. Persze még dilemmázok, hogy ha kitakarítom az az olcsóbb, vagy ha veszek egy bontott tankot...
A lófej nem is rossz ötlet :)
Kinél csináltattad? Én a pályamotorért a Limitless KFt-nél terveztem, de olyan árat mondtak rá, hogy kicitromsavaztam 2 soron, azóta köszöni, 2.5 éve hibátlan.
Èn ezt néztem ki magamnak:
http://youtu.be/vZx1WJsAlc4
Ebben az öreg elmond szinte minden dolgot ami a témával kapcsolatban felmerül:
http://youtu.be/0ORAF3YDLgk
Mint minden technológiának vannak buktatói. Itt is szinte minden lépésnél akad 1-2 de lehet több. Ha valaki elkapkodja, elnagyolja, az nyilván nem lesz eredményes beavatkozás. Amúgy végigkisérve a lépéseket, nem ogazán van olyan, amit "otthon" ne lehetne megcsinálni.

Mint talán említettem ez egy 1K cucc, nem kell baszakodni a keveréssel, és maradékot fel lehet használni egy következö projektnél. Figyelni kell, hogy ne gyüljön össze a vastagabb rétegben, ezt ha másnem ki kell szívni egy fecskendövel. Vagy kivárni azt pár hetet még mondjuk egy 5-8 mm-es réteg is kikeményedik. Itt viszont talán nincs olyan hogy kioldja a meg nem száradt rétegböl az edzöt vagy éppen a hordozó anyagot..., mert 1 komponens. Kb 40€ a szett egy 30 max literes tankhoz a foszvátozóval meg a bevonattal.

Eddig én is idegenkedve néztem az ilyen beavatkozásokat, mert túl sok lépésnél lehet hibázni, de most valahogy ki szeretném próbálni. A hegesztök-lakatosok is tudnak csinálni trehány munkát, meg utána legyen festö aki utánuk dolgozik...Mind a két szakmát gyakorló nálam már elvetett opció a veterános tapasztalatok miatt...
Akkor konkretizálva a saját tapasztalatot, kb 7-9 ébe volt 3 eset és mind katasztrófába torkollot pedig neves veteránozók csinálták őket, a valódi megoldás az lett ilyen esetekben, hogy keresni kell egy jó karosszériást aki kettévágja a tankot, akkor belül lekezelni utána összehegeszteni amit szintén lekezelni olyan anyaggal amit biztosan nem old a benya és utána lefényeztetni, igazából ez általában megvan 50-70-ből, nem tudom mennyibe került a gyantázás, hogy megéri-e azzal foglalkozni.
Ilyet vetten a projektemhez:
https://www.ebay.de/itm/114530...

"Ha sikerül kitisztítanom a tankot, akkor szerinted később már nem fog kiválni a korábban felhordott anyagból semmi? Nem lesz vele probléma?"
Sajnálom ezekre a kérdésekre én nem tudok válaszolni. Nem ismerem az anyagot amit használt. Egy vagy 2 komponensü polimert használt a müvelethez...Ha 2K é kioldotta az egyik komponenst teljes keresztmetszetben, akkor nincs összefüggö réteged belül...ha van is összefüggö réteg, a kioldott-hiányos komponensü rész eltávolítása nem tudom mennyire lehet eredményes. De legnagyobb kérdés, hogyha ez 2K-s anyag akkor is rétegvastasággal arányos kikeményedés ideje, vagy csak az általam ismeret 1K-s anyag esetében. Erre a felhasznált anyag útmutatója , meg a iparos tudja megadni a választ csinálta a tankod.
Azt javaslom keresd meg ismét, ha már fizettél az elvégzett munkáért és így egy kicsit megvilágosoadva, meg a vizsgálatod alapján kérdezd meg újra, hogy akkor most mégis hány óra van. Hogy esetleg gariban lekezeli újra (ha ez lehetséges)kitakarítja ö maradványokat, vagy legalább valamilyen szinten kárpótól, ha fent említett tényállás forog fent.
Persze légyszives kezeld úgy, hogy ez egy feltevés csak a rövid kutakodásom alapján, szóval ne küldjél mindjárt lófejet az ágyába, de puhatold ki, milyen anyag, és hogy ennél ez elöfodulhet -e.
Köszi K. István, úgy látom te eléggé belemerültél a témába. Szereztem egy endoszkópot azzal belenéztem a tankba, sajnos minden sarkot nem tudtam megnézni, de szerintem az lehet a probléma, amit te is leírtál, hogy vannak olyan részek, ahol vastagabb rétegben vitték fel az anyagot és ott nem száradt meg rendesen a gyanta, ebből oldódhatott ki az a sárga anyag. Anno úgy hoztam el a "mestertől", hogy megkötött az anyag, nyugodtan feltölthetem a tankot. Szerintem elfeledkezett arról a kis apróságról, hogy lehetnek vastagabban felvitt részek is (max 1, másfél hetet száradhatott kora ősszel).
Bármilyen aceton jó, akár a 99,9%-os is? Ha sikerül kitisztítanom a tankot, akkor szerinted később már nem fog kiválni a korábban felhordott anyagból semmi? Nem lesz vele probléma?
Egy próbát tényleg megérne a tisztítás, mert egy bontott tank is mire felkerül a motorra festéssel, matricázással együtt kb 100e és akkor még nincs gyantázva 😀
Èn pár hónapja direkt vettem magamnak egy rozsdás tankot, hogy kipróbáljam magam, meg azt a gyantát amit találtam a kutakodás közben. Egy picit a témát is körbejártam. Nem volt olyan nehéz mert ennek az újabb fejlesztésü egykomponensü polimernek a gyártója egy elismert veteránozó szakember.
A te esetedben két fontos dolgot kell tudni. AZ egyik, hogy felhordott anyag sajnos nem egyenletesen terül el mindenhol. Az énáltalan válsztottnál (még nem vettem, nem teszteltem) elmondják, hogy kb 1 mm -es rétegnek is kell 1-2 hét (de pontosan megadják), hogy az az 1 mm a szabad levegön kiszáradjon. Viszont vannak olyan "sarkok" ahol megül-összegyülik felhordando anyag, és akár több mm -es réteg is lehet. Nyilván el kell kerülni, és lehetöség szerint kiönteni a felesleget, de ez nem olyan egyszerü. SZóval lényeg, hogy lehet még volt olyan "gyanta" ami nem keményedett ki rendesen, és ez indult el a porlasztó fele...
Az én általan fokuszba vettröl leírják, hogy bármilyen ma használt üzemanyagnak ellenáll, köztük az etanolnak is....

Mielött sarokba dobnád, vegyél 3-5 liter acentont (vagy féktisztitót), aztán azzal tegyél még egy próbát, és mosd át a tankot.

Nyilván ez újabb pár ezer HUF, de ennyi kockázatot érdemes bevállalni.

Zöldi meg hülyeséget ír, mert tök mindegy milyen módon van beporlasztva az üzemanyag (kabri vagy befecskendezö) attól még a tankod ígyis úgyis szétrohadhat. :)))

Nyilván nem tudom mikor volt kezelve a tankod, de érdemes a szakinál rákérdezni, hogy mennyi a réteg száradási ideje az általa használt cuccnál. Az is biztos, hogy magától nem fogja mondani, hogy esetleg a tank "sarkában" maradt cucc okozta, hiszen, mondjuk akkor most ezt a kis takarítós moka költségét át is hárithatnád rá...

A témát alaposan körbejárva amúgy nekem az jön le, hogy szinte ma már minden motornál érdemes megcsinálni ezt a kezelést pont az etanol és az etanol által megkötött víz erös korrozív hatása miatt. Ès sokkal sokkal könnyebb még akkor megcsinálni, mikor még nem rozsdás belül a tank, mert akkor megúszható a foszfátozáshoz szükséges anyag, meg a vele való bajlodás...

Ìgy ebböl szempontól te inkább sokak elött jársz, mert a te tankodon már el van végezve. A kérdés csak az, hogy rendesen csinálták-e meg.
Szoval a benzin jo,a tobbit keretik lecserelni. 😆
Köszi Zoli32 és tsanyi a segítséget és a megerősítést.
Ezek szerint felesleges nekiállni a régi tank kitisztításának, mert újra ki fog oldódni a gyanta.
Azért a régi tankot kitisztítom és teszek bele benzint, kíváncsi vagyok, hogy újra kiválik-e belőle valami cucc, de ezt már nem rakom vissza, szívtam eleget.
Népszerűtlen leszek, de azoknak a kuncsaftoknak, akik ennyire nem használják a motort, azt szoktam javasolni, vegyenek egy injektorost, főleg mióta ethanolos benzin van.
Ezzel régebben szopkodtam párszor, ez a gíanta lataszzrófa, oldja a jó kis etanolos benzin, ninvs választás, tankot kidobni és másik kell mert ezt nem lehet végleg kitakarítani mindig haza fogja vágni a karbit és örülj ha azt sikerül kotakarítani és elég lesz csak új tűszelepeket venni.
Egy jo, gyari fenyezesu bontott tank kell. Ezekhez meg akad is.
Sziasztok!

A banditom tankját gyantáztattam még tavasszal, azóta kb. 50 km-t mentem a motorral, legutóbb alig akart elindulni, éppen hogy csak eljutottam a szerelőhöz. A karbi eldugult sajnos, nem igazán értettem, h mitől, mivel friss benzin volt a tankban és full tiszta volt a gyantázás miatt. A benzint a szerelő áttöltötte a saját motorjába, szóval az nem volt rossz, de a tankba belenézve a képeken látható ragacsos anyagot találtam több helyen is.
Szerintetek mi lehet ez és mivel lehet eltávolítani úgy, hogy a gyantázás ne sérüljön? A szerelő azt mondja, h a gyantából oldódik ki ez a cucc, aki a gyantázást csinálta ő meg azt, hogy a benzin volt rossz, mert másnak nem volt ilyen panasza. A szerelőm szerint felejtsem el ezt a tankot és vegyek egy bontottat, mert ez menthetetlen, a felújító ember szerint csak a ragacsos cuccot kell eltávolítani. Az egész gyantázásra azért került sor, mert a tank alját ki kellett vágni, hogy az elrepedt túlfolyó csövét ki tudják cserélni. Légyszi ha van ötletetek a tisztításra, vagy hogy egyáltalán mi lehet a tankban, és hogy mit tennétek a helyemben, akkor írjatok.
Köszi szépen.
Van-e valakinek eladó 2015-ös Bandit ülése?
Ha eladnád a halom rizskályha felét, simán kijönne egy R71
jó lenne de nem , majd 15 év múlva lehet elérhető ársávban lesz 😁
Amugy a te tulajdonod, vagy csak ...
mindig tetszettek a boxerbmw-ék ez meg nagyon bejön , mondjuk durvábbnak gondoltam de nagyon ki van finomítva, nem érződik ez sem lomha dögnek ... tájidegen ? itt a fővárosban ? 😁 😁 Bihar be van kötve Európa érrendszerébe ótópályán tudok menni az atlanti óceánig 😆 mondjuk ha a Bukarest parádéra mennék odáig az út csak nyomokban tartalmaz ótópályát 😆
Amùgy amolyan bakancslistás...( Nekem) Valoszinuleg R71-esem Soha nem lesz, mert szinte ilyet lehet venni az árából...
Tájidegen.
Figyelem ! Nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek BMW fóbiások vágják el a zinternetzsinórt 😂