Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Karburátorokon kellene hangolni, beállítanom. Gyertyakép szerint én kevésnek találom a keveréket. Konkrétan mi a gyári érték a betekeréstől számítva?
Valahol 2 kört írnak valahol 3 kört.
Sziasztok
Ki lettek cserélve az o Gyűrűk az egyik karburátorban. Eddig ugye minden gond és fulladás nélkül ment a gép lassan 11 éve. Összeraktam szinkron is be lett állítva, szépen jár és szépen veszi a lapot is. De van hogy menet közben gázadásra fulladni kezd. Szerintetek mi lehet a baj?
Itt a gyertyakép is.
Köszi az infót.
A tűszelepé 7.5mm ID x 1.5mm. A dúsító csövön levő 5.70mm ID x 1.3mm.
Esetleg nem tudja valaki pontosan a pirossal bekarikázott alkatrészeken levő "o" gyűrűk méretét?
Na eddig bírta az új "o" gyűrű.
Direkt autós boltban vettem, kértem benzinálló gumigyűrűt de úgy megette a benzin mint a szart.....
Amit lentebb irtam, az a gyarira vagy azzal azonosra vonatkozik. Ha utangyartott, nem tudom garantalni, hogy ugyanaz a kiosztas.
Köszi. A régebbi lesz. Feliratot nem találtam rajta. Vagy lekopott vagy utángyártott.
Rá van írva.
A koraiaknál (fém tekerős) az első kerék felé RES, lefele ON, felfele PRI.
A 2000 utániakon műanyag a tekerő, lefele ON, felfele RES, a hátsó kerék felé PRI.

Az utolsó állást (PRI - csak szervizfunkció) leszámítva automata a csap, csak akkor folyik, ha jár a motor. Az ON a normál nyitott állás, a RES a tartalék.
Üdv. A barátom lánya levuzsgázott nagymotorra. Kezdö motornak vett egy egy Suzuki Gs-t A benzincsap állásaival nincs tisztába. Tudna segiteni valaki hogy van az on a res és az off? Köszönöm.
Visszaraktam mindent úgy ahogy volt igazából rendesen a helyén van úgy ahogy kell,a műanyag keret is fogja és meg sem moccan.
Most szedtem szét először úgyhogy azért pánikoltam be hirtelen.
Ugy emlekszem a muanyag keretet egyedul az o-gyuru fogja szorosan a tuszeleppel atellenes oldalon, a tuszelepnel csak ott ul az ontvenyen. Az uszohaz tartja a helyen, meg az az o-gyuru
Erre gondoltam.
Szerencsére meglett a bűnös. A műanyag részben volt eltömődve a járat és azért volt szar akkor a szivató. Másik kérdés.
Amikor lehúztam a műanyag részt amin az úszók is vannak. A Levegőszűrő felől ugye. Annak gondolom szorosan kellene állni a fészekben.
Nem egy agyonbonyolított szerkezet hálisten, az egész motor elég faék. Ez az egyik nagy előnye.
Köszi a segítséget így azért már átláthatóbb mi hogy áll ezen a karburátoron.
Látom eléggé képben vagy :)
Az fix, be van ragasztva. Azt úgy tudod kitisztítani, hogy először a fúvóka felől támadsz magas nyomással, hogy a csőben esetleg megbújó szutykot a szívató dugattyúháza felé tolja ki.
Utána csinálhatod azt, hogy fent fújsz be neki a dúsító dugattyú helyén, közben ujjal befogod a membrán felőli levegőbeömlő lyukat és a torokban a dúsító kimenő furatát. És akkor mindkét irányból meg van fúvatva, a fúvókán látni fogod, hogy kitisztult, mert spriccel.
Amúgy a külső cső az fix vagy azt is ki lehet szedni ?
Ez nagy segítség volt, hát tuti dugulás van főleg hogy azon a kicsi fúvókán megy a cucc.
Kétlem, hogy az adalék volt, de semmi nem kizárt. Elképzelehető, hogy ahogy KVX300 mondta, az oldott le valamit és az a szutyok pont a dúsító benzincsatornájában landolt.
A szívató kihúzott állapotban egy dugattyút mozdít el, ezzel kinyitva egy plusz levegő és üzemanyag csatornát. A levegőt a membrán irányából kapja, az üzemanyagot pedig egy fix fúvókán és egy rézcsövön keresztül. A fúvóka elég kicsi, ráadsául elég alacsonyról szív így könnyen dugul, ha van némi retek az úszóház alján.

Mellékeltem pár képet, hogy átlásd, mi megy honnan hova a dúsító körben. Kék a levegő, piros az üzemanyag, lila a kettő keveréke értelemszerűen.

Hálisten nem egy nagy műtét.
Köszi a válaszod.
Nekem eddig nem volt semmi gondom a karbival 10 évig, most hogy ezt az adalékot használtam kb három tankkal utána kezdte el, úgyhogy felejtős és nem kell ez neki.
Annyi baj legyen, majd szétszedem és kitakarítom azon nem múlik :)
Szerintem a karburátor szinkronnak semmi köze nincs az általad leírt jelenséghez, a dugulásnak annál inkább. Szét kell - sajnos - szedni és kifújni az összes fúvókát sűrített levegővel. A szétszerelés valóban szívás, a kifújás gyorsan megy.
A GS Suzukik még a '80-as évek végének szülöttei, akkor még a fasorban nem volt etanolos - és agyon adalékolt - benzin. Az üzemanyag rendszer elemei nem voltak felkészítve az etanolra. Az etanol, mint oldószer mindenféle összetevőt ki tud oldani első sorban a gumi és műanyag alkatrészekből, ami aztán szépen kicsapódik - első sorban (ami a legfájóbb) - a fúvókák legszűkebb keresztmetszetében. Tapasztalatok szerint ezen az etanol pótlóval ellátott üzemanyagok sem sokat segítenek.
Én a Spurit használtam annak idején a GS-emhez tisztító adaléknak, amikor betelt a hócipőm az állandó dugulásokkal. A Spuri igen nagy százalékban benzint tartalmaz. Namost egy benzines motorba benzint önteni tisztító adaléknak, ez minimum elgondolkodtató, úgyhogy többet nem is használtam, mert az előzőek alapján teljesen haszontalan volt. Se a dugulást nem oldotta meg, se a beígért fogyasztáscsökkenés nem következett be, ellenben jó sokba került. (A dieselbe benzint önteni az egy más kategória, ott még talán működhet is)
Ha korábban nem használtál semmilyen tisztító adalékot, akkor az is lehet, hogy az adalék szedet le valami koszt az üzemanyag rendszer valamely részéről és az dugította el a fúvókádat.
Ahogy beszélgetek más karburátoros motort hajtó cimborákkal, nekem az jött le, hogy a Suzukiknak elég érzékeny a karburátora az etanolra. Míg pl. a Hondákat nem nagyon zavarja az új fajta üzemanyag. Hogy miért az ne kérdezze senki.
Sziasztok
Idén lett 10 éve hogy nálam van a Gs.
Mielőtt úgymond leraktam a gépet a téli pihenőre az utolsó pár alkalommal azt produkálta hogy hideg indításnál csak az egyik henger ment ráhúzott szivatóval.
Ha visszaengedtem a szivatót akkor rendesen ment mind a két henger. Szinkron rendben van, az a nyáron volt nézve akkor nem is volt ilyen bajom a hidegindítással.
Mitől lehet ez?
Valami dugulásom lehet?
Kaptam ismerőstől egy ilyen Mannol benzineshez való tisztító üzemanyagadalékot.
Lehet hogy ez csinálhatott a jobb oldali karbimban valami dugulást és ezért nem akar menni szivatóval rendesen?
1000 éve nem jártam erre, de a dolgok nem változnak:)))))

Nem tudok elolvasni úgy 2 oldalt, h vki ne baszogassa a másikat:)))

Egyetértek Zolival...
Az Adás-vételit nem adja ki a Hivatal, mert 10 évig őrzik az irattárban.