A femlamellakon levo “ minta” szerepe, hogy a pici melyedesekbe levego szorulhat, igy kiemeleskor az szetloki az osszetapadt lamellakat. Ha feltukrosodik a felulet, akkor mint ket sikuveg felulet, ossze tud tapasni.
A léptetővillák megvizsgálásához gondolom motor ki és alsó fele le.
Vagy valahogy be lehetne nézni?
Pont ezt a videót néztem meg ami alapján megértettem, hogy is működik a váltó 😅
Meg van egy ugyanilyen kuplungos is az is jó.
Összerakás előtt megcsinálom a clutch mod-ot amit itt látni.
(750-es rugós alátét + kosárba 3 plusz olajzás furat mint a K7-K8-nál.
Egyébként nekem amióta megvan ez a motor, 30e km-es kora óta.
Ha városban pötyörgés van és bemelegszik a víz 90 fok fölé alig lehet sebességet váltani.
Olyan mintha a kuplung nem oldana szét teljesen.
Pl ha emelőn van a motor berakom sebességbe, és behúzom a kuplungot a kerék kb ugyanúgy hajt nem lassul le idővel se.
Ha megfognám kézzek tuti kórház lenne a vége.
A holtjátékok fent a karnál és alul a kosárnál is jól voltak beállítva. Manual alapján.
Ha már most így szét van borítva, manual alapján végig ellenőrzök mindent a kuplung körül, lifter pin-ek beállítását stb.
A belső kosárból érdemes lehet tűreszelővel kireszelni a beverődésket?
Igazából minimálisak pár van ahol akad a köröm benne de a legtöbb inkább csak fényesedés.
Megnéztem a képeket, de nekem normális kopásnak tűnik minden(persze a belső kosár be van verődve, de az így néz ki 50e km után is).
A léptetés is a videó alapján rendben van.
Még esetleg olyan lehet, hogy a léptetővilla végén lévő bütyök ami amivel a kukactengelybe kapcsolódik, az megkopott. Láttam már olyat, de azt a motort nem kímélték...
A lamella elrakás a végén nem okozhat ilyen hibát.
Rakd össze próbáld ki.
Amúgy fasza animációs videók vannak már erről. 🙂 Lehet agyalni. http://youtu.be/g8xnIFf4id4
Lehet tevedek, de az ablakolas, meg a csavar fej adja a hatarolast. Mivel be van verodve a csavar palastfelulete igy tul lehet leptetni igy osszeakadhat a lepteto mechanika…
Csináltam pár képet a kopásokról meg videót a léptető működéséről.
Ha bemenő tengelyt forgatom minden fokozatot bevesz a váltó, lehet összerakom és kipróbálom.
Csak nem értem mi tudott befeszülni, összeakadni ami miatt nem ment akkor 4 alá...
Ilyen kopasok vannak neked is, mint ezen a bontott cuccon…, gondolom.
Ha leveszed a lepteto mechanikat, es a csillagkerekkel forgatva a kukactengelyt megvan minden fokozat a helyen, akkor “ bent “ minden rendbe. Vagyis a kukactengely, leptetovillak, fogaskerekek a helyen vannak… a gond akkor a leptetomechanika korul lehet…
Levettem a kuplung kosarat.
1. A legfelső lamella rosszul volt, mert azt egy osztással el kell tenni ha jól tudom.
Itt meg sorban voltak a körmök...
A csavar ami a csillagot rögzíti nincs kilazulva de meg van kopva a külső része, mert váltáskor hozzáér a körülötte lévő lemezhez.
És ami a legurább, hogy most működik a váltó.
A csillag ugyanúgy áll mint korábban, a görgő az üres árkában.
Csak korábban ugyanerre a pozícióra 5-öt írt a műszerfal és a motor is ugy ment mintha 5-ben lenne.
Innen pedig csak egyet lehetett váltani fel és le is.
Most ha ugyanott áll a csillag a görgőn 0.-át ír a műszerfal és végig tudom kapcsolni a fokozatokat ha forgatom a behajtás tengelyt.
Most akkor mi a fene van???? 😅
Mindjárt kiveszem a váltó mechanikát és megnézem jobban, de a helyén nem láttam kopást, kivéve a csavar felyén amit írtam is.
Lehet, hogy már kopottak a léptető villák és emiatt nagyobb úton jár a váltó, emiatt ér bele a lemez a csavarfejbe váltáskor?
80e van a motorban...
Köszönöm, igen ezt néztem én is, elvileg a K1-K3 között elég gyakori volt, hogy a csavar kilazult.(Amcsi fórumok alapján)
Pihenőnapon leveszem a kuplung kosarat, és akkor jobban fogom már látni mi a helyzet ill. hozzáférni.
Sikerült megértenem a sebváltó működését, de nem biztos 😅
Az, hogyan lehetséges, hogy a csillag üresben van.
(A besúlyesztett csúcson áll a görgő)
Közben a jeladó 5-öst mutat és valóban 5-ös fokozat lehet mert kb akkor sebességgel ment a fordulat alapján.
Gondolom ez csak úgy lehetséges, hogy a csillag elforgott azon a tengelyen amin a villáknak a vájatok vannak.
Tegnap elhagytam a motorból(K5 1000) az 1-2-3-as sebességeket...
4-5-6 közt lehet váltani de 4 alá nem megy...
Ha lesz időm kiszedem a blokkot a vázból, de az aljába nem merek egyedül belenyúlni.
Esetleg jó szerelőt tudnátok ajánlani Heves/Pest/JászNagykunSzolnok megyében?
Valamint mi szállhatott el ilyenkor, villa vagy fokaskerék?
Lenyomom 4-ből de semmi, majd kis idővel vissza felugrik 4.-be.
Valamint 4-5-6 között is amikor váltok átmegy, de nincs meg a határozott kattanás.
Szia Laci,
Nincs, csak a fényezés(váz, felnik is). Darabszám ismeretlen. Sajnos nem ér sokat avval, h limited. http://www.racing-show.com/GSX...
Inkább egy ilyen Mat Mladin(csak USA-ban forgalmazták), vagy a Anniversary Alstare változat(amit csak Németbe lehetett kapni 50db volt) ér valamivel többet.
SUZUKI GSX-R1000 Mladin Replica USA
GSX-R1000 Anniversary Alstare K4 Germany
Ma/holnap van kis időm nekiállok.
A kosarat megtűreszelgetem akkor ahol szükséges.