Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem mondjátok el neki ,hogy mit is szeretne és miért! Vagy szavazzunk...
Jogos!
És tényleg. Mert azt nem közölte, mi meg csak tippelgetünk.
Amúgy tök jól eldumálunk itt, csak igazából azt se tudjuk h miről is kéne tárgyalni, mert nem tudjuk, h mi is a célja az illetőnek.
Mondjuk megírta h +3 lesz ami mondjuk hosszabb lánc nélkül nem a legjobb választás, de ha úgyis cserél láncot, akkor vehet hosszabbat. Ha meg nem cserél akkor megint csak butaság mert feleannyiba lenne előre a -1 ami ugyan azt eredményezi csak nem kúrja el annyira a geometriáját a motornak.
Utcára bőven elég a -1 előre. Azt már meg fogja érezni. Én évekig közlekedtem -1, +2-vel. Az már kicsit sok volt utcára.
Viszont pályán a -2, +2 lenne az ideális...ha nem forogna le a híd alatt! Ja ez ZX-10R.
Nem kell azt növelni. Elég a gyári. Pont erről beszéltem, h KIS áttételezés. Nem -2+2
Nézd meg az alap kérdést:
"hi!hátra+2,vagy előre-1 lánckerék? melyik a jobb választás? "
Ha gyorsan akar menni az ember növelje az áttételt. Amúgy meg kis rövidítéstől nem fog lassabban menni (vag csak minimálisan) mert tovább tud majd forogni a motor. De nem erről volt itt szó, hanem rövidítésről, azaz GYORSULÁSRÓL. Márpedig ahhoz jobb a minél rövidebb áttétel úgy, h kb a kívánt végsebesség akár pályás akár utcai használatról legyen is szó, megmaradjon.
-És ezért jobb az elől a -1?

Véleményem szerint igen. A megfelelő setup megtalálása (mint annyi dolog az életben) olyan, h mindennek ára van. Nyersz vmit (jobb gyorsulás, jobb fordulékonyság, stb.) ezért beáldozol vmi mást. Ha ugyanazt a kívánt hatást el lehet érni x módosítással, érdemesebb azt választani, mint a 3x-et.

-Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert -eldarálja a lánc(25000-ért)...
Ami motor nálam a "családban" megfordult, mind megkapta a -1-et elöl. Évek alatt sem darálta el egyik sem a lengőkar védőt. Ezen felül is ismerek jó pár embert, aki -1-gyel jár évek óta, és nincs ilyen gondja.

-Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a -tengelytávval...
Ja, hát ha valakinek nem számít a geometria... Közel másfél cm lengőkar hossz növelésért kb leszopják magukat a gyártók, erre mi egy laza mozdulattal eldobjuk. Nem úr, aki nem pazarol.
A villaszögre meg inkább az ugrik be, hogy mindenki alátétezi ezeknek a motoroknak a gátlóját, ami pont ellentétes ezzel, de hát nyilván, ha leszarunk valamit, akkor az nincs is.

Nekem végülis tök mindegy. Ha rendesen húzza a gázt, majd kiderül, milyen lett, ha meg nem, úgyis mindegy (de fostorgáshoz meg kár piszkálni eleve).
Ez köztudott. És mi a köze a sebességhez? Nem a gyorsulásról volt szó, hanem a sebességről. Megtett út/idő.
Pont amiatt gyorsul lassabban a gyári áttételes. Tény, h vannak olyan sebességi szakaszok, ahol jobb a gyári áttétel, ahol elfogy a rövid áttétel egyese és kettest vált (vagy bármely fokozatra mondható ez) ott kettes elején rövid ideig lehet rosszabb, mint a gyári az egyes végén, de előtte többet bukik vele a hosszú áttétel miatt. A túl rövid se jó, de ez még nem az a kategória. Nem véletlen rövidítik motorokban és autókban egyaránt verseny célra a pályához mérten a lehető legjobban.
Neked, pályára dinamikus, meg megszoktad. Utcára csak 1 embert ismerek akinek ennyire le van áttételezve, az is a Cápa...
Mert elkezdesz lassulni pont az áttétel miatt. Ha gondolod kiszámolhatjuk, h ki hány métert tesz meg a gyári meg a -2+2ővel ugyanabban a fokozatban és fordulatszámon.
Ő meg 45 éves és nem hinném, h mindig egykerekezni akar...
Nem mondtam h rakjon utcára -2,+2-t, csak írtam h azzal igazán dinamikis lenne. És miért tolnál le 200nál? Amíg le nem tilt végig jobb lenne egy gyári áttételhez képest.
+2 sztem lófing, ha már rövidítés, minimum -1 vagy mellé 1 v. 2 hátra még sztem. De kinek mi.
És ezért jobb az elől a -1?
Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert eldarálja a lánc(25000-ért)...
Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a tengelytávval...
+2 sztem elég lett volna hátra. Utcára bőven elég.
Utcai motorosnak, minek adsz ilyen tanácsot Higany?
-2 +2
200-nál meg letolnálak előlem evvel az áttételeddel...
én nemrég tettem K3 1000-re 15-45-öt...................állat lett
Olyan 13 mm-t fog előre jönni a hátsó tengelyed. Ez nem elhanyagolható semmilyen szempontból.
Elöl -1 sokkal kb azonos áttétel módosítást jelentene, és korántsem okozna ekkora tengelytáv, lengővilla szög, stb változást.
Az kb ugyan az, mint elől a -1, csak jobban emeli az orrát majd a rövidebb tengelytáv miatt. Lehet könnyebben fordul lassabb tempónál, vagy szűkebb kanyarban, nagy tempónál meg instabilabb. Meg nemtom nem fordulhat-e elő ilyen méretnél, hogy nem tudod felrakni a láncot, talán nem.
most már hátra megy +3.. 750 K1
1. milyen motor?
2. mire használod?
Elől -1 az rövidebb áttétel, mint hátul a +2. Általában elől -1 nem szokott olyan drasztikus dinamikai javulást okozni, így én tuti azt javasolnám akármiről is van szó, vag yakár még hátra mellé +1 vagy 2.:) K5 750-el -2,+2-vel mentem pályán. Ha nem akar az ember 250 felett száguldani, akkor ilyen áttétellel igazán jól gyorsul egy olyan gép.
Gsx-r 750 k1-3 pályaidomot keresek.
hi!hátra+2,vagy előre-1 lánckerék? melyik a jobb választás?
Na mi ujs a géppel?
az enyém ez
https://www.hasznaltauto.hu/9314870