Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

2 hónapos jogsival megy egy durva pályára, de a körforgalomban kisodródik, annyira nem ura a motorjának
Bár szerintem Levi csak simán a vlogereket utálja éppen
WTF?
Napról napra több az ilyen divatból motorozó buzi...
Ez meleg...
Tévedés...elektromos tüzeket lehet vízzel oltani, megfelelő feltételek mellett.
Távolság és “sugárkép” .
Itt vannak bajok! A CBR 500-as szerint a 100km a motor hatótávja, tehát azon kívül, hogy kurva szerencsétlen még hülye is.
http://youtu.be/FqiJlA93bRU
Ha szalonnát is hozott, akkor tényleg úri ember volt
Ratyi elektromos úgy oltsanak, ahogy tudnak, ha ehhez szét kell verni, hát szét kell.Ha Handrás típusú fazoné még le is pisálhatják!
Sok sok villanyt. Egy átlag 12V-os autó akku energia tartalma 600Wh. Aztán ha rádobod a villáskulcsot a kivezetésekre az is robban.
Egy Tesláé 60-100'000Wh.

Ezen felül a lítium akkuk elektrolitja gyúlékony anyag.
Belső zárlat esetén felmelegszik, megnő a nyomás, amit elenged a biztonsági szelep, de mivel van meleg és éghető anyag, levegőre jutva egyből meg is gyullad. Ha nincs levegő akkor csak melegszik és füstöl. (zoli videójánál látszik hogy először csak egy cella teteje ég, arra kellett volna egy pohár víz)
Lítium akkukra még jellemző a hőmegfutás. Azaz átlagban 80 fok környékén magától is zárlatba megy, amitől még inkább melegedni kezd.

Ezért kell simán hűteni vízzel, hogy ezt a folyamatot megfékezzék. Mivel földfüggetlen a rendszer, ezért nincs áramütés veszélye, mert ugye elekromos tűzről azt tanultuk hogy azt vízzel nem oltjuk, de ennek ellentmond a villanyautók oltási protokolja.

Másik ami a lítium akkukra jellemző hogy nem bírják a túltöltést. 4.2V felett gáz képződik, amitől eldurran a cella, zárlatba megy. Mivel sorban van kötve ha nincs akku kezelő rendszer, akkor simán túltöltődhet egy kicsit magasabb feszültségű cella, ami megint csak beindítja a láncreakciót. Szerintem a Zoli videójában az az antik villanyautó ettől gyulladhatott ki.
Illetve volt egy hazai villanyautó tűz is amikor házilag rakott egy régi ólom akkura kitalált elektromos autóba lítium akkut az ember, és nem volt ilyen akkufelügyelet ami megvédte volna az akkut.
Legutóbb kigyulladt Nissan Leaf-ben is a 12V-os akku okozott elektromos tüzet. Ennek érintetlen maradt a lítium akkuja, csak a motortérben olvadt el ami a kis akku körül volt.
Ja meg a legjobb, egy régi elektromos Renault kisteherautóban a benzinkályha gyulladt ki
Szóval annyira nem kell rettegni ezektől sem, csak ha kigyullad valami miatt egy Tesla egyből megy a nyálverés. Bezzeg a BMW-knél ez teljesen természetes
7-16-ig....ha azután hozod,nem szívesen!
Amúgy volt már ilyen....
IFA agyig pakolva fával és kigyúlladt...nem állt meg a sofőr,hanem berobogott a tűzoltóságra vele.
Egy igazi úriember!
1 év!
Normál használatnál nincs gond, de ha ütközés során szétszakadnak a cellák, a rövidzárlatos akkumulátor egyre több hőt termel, ami a szomszédos cellák nagyobb hőtermelését eredményezi. – Lényegében ez olyan, mint a tűzijáték. Ha egy lángra kap, a többi is be fog gyulladni.
Jónapot hoztam egy égő autót, el tudnák nekem oltani?
Ezen felül az akku is leválasztja magát. Különösen ha kigyulladt, mert belül több piropatronnal elvágja a vezetékeket.
Teslánál nem tudom hogy megy, de a Nissan a "gyújtás" lekapcsolásakor is izolálja az akkut, vagy ha megszűnik a 12V-os rendszer feszültség.
Mondjuk elég fura de a manuális biztonsági megszakító a kocsi közepén van a két ülés között a szőnyeg alatt jól elásva, szóval ha ég azt tuti nem fogják a tűzoltók piszkálni. Az csak arra való hogy szerelés előtt ki kell húzni.
Teslánál is csak azért van az a hurok szerintem, hogy a tűzoltók jól érezzék magukat.
Hagyni kell leégni. Azzal sem keletkezik több kár mintha a tűzoltók a biztonság kedvéér szétvernek mindent
Eloltani úgy sem tudják. Kialszik magától, mert ez nem olyan üzemanyag tűz, mint a benzinnél vagy gázolajnál.
Egyetlen dolgot lehet tenni, hogy vízzel hűteni kell az akkut.

Azon röhögtem egyet, amikor a nő kérdezi hogy mi történt, mondják hogy ég egy Tesla, erre elkezd visongani hogy az "Én Teslám!"
Nem is az a lényeg, hanem hogy nem bántja az alut, meg nem bomlik le, nem savasodik el...olyan gyorsan.
Unixban is van, csak nem értenek hozzá.
Amúgy csak annyi a jelentősége hogy longlife és aluba való legyen, akkor ritkábban kell cserélni, de gondolhatod hogy az Astrában sem marta szét a Tescos fagyálló az alublokkot, pedig nem cserélgettem
Én amúgy Eneost vettem, mert az ráírta hogy a Toyotába való, és az olajat is ott veszem amúgy is.
Akkor most 1 hét nagykanál,habzsidőzsi?
Nekem a Olyan fordult elő, hogy este még leállítottam a motort , reggel mikor indulni akartam, akkor csak egy halk kerregés hallatszott! De ez ólom akku! A tanult szakmám villamosipari . Mi a lfszt tesznek ezekbe a mostani akkukba, hogy robbannak? Én ilyenről akkor még nem hallottam!
Az van...visszavittem az üres piás üvegeket
Ment...
Privátban írtam