Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem ugyanarról beszélünk, vagy csak nem akarod érteni
Igen, jól gondolja, többre képes a forgalomban, mint te. Szándékosan nem tartod fel - egyszerűen CSAK FELTARTOD, mert ő jobban menne, ha nem lennél előtte, sorban menve még 4 hasonló elvűvel - mert 4-5 egymás mögött vonatozó autót sokkal nehezebb megelőzni, mint egyet.
Na de ne bosszantsatok má' ezzel a hülyeséggel!

Ui: lehet, nekem VAN pszichés zavarom - de biztosan nem a BMW-től inkább születési adottság
A másik amit még szoktál írni hogy a kisebb (presztízs nélküli) autót letolják, nem engedik be, semmibe veszik a forgalomban ("állandó életveszélyben éreztem magam") már eddig is mondtam hogy én érdekes módon nagyon ritkán (mivel hülye mindenhol akad) tapasztalom. Az utóbbi pár évben pont az tűnt fel hogy sokkal normálisabban közlekednek (márkától függetlenül) mint régebben, nem tolnak, nem pofátlankodnak (annyian) előre, nem kanyarodnak ki elém, beengednek ha épp úgy jön ki a lépés, stb.
Napi szinten robogózok tavasztól őszig itt a környéken (oké, ez "csak" egy 50 ezres város) autózok is de engem senki sem akar megölni az utakon. (utoljára még tavaly nyáron volt egy telefont nyomkodó p&csa, az húzta rám az autót itt az autópálya felüljárón 40-nél akire rá kellett dudálnom)
Tudom, ilyenkor elő szoktad venni a "de te mennyit mész" dolgot, de a céges Skodával (ami nem egy anyahajó) és a dobozossal elég sokat megyek én is ugyanabban a forgalomban. (mostanában heti egy Bpest biztosan van, de szanaszét az országban is megyek épp eleget, nem ritkán egy kör 2-300km)
Én azt gondolom hogy a kettőnk közlekedéshez való hozzáállása miatt látjuk másként ezt a kérdést.
Már Lázár is megmondta, "mindenki annyit ér, amennyije van"
Ne azt nézd, hogy mit szeretnél, se azt, hogy mi lenne a jó, se azt, amit én mondok - azt nézd, mi a nagy büdös valóság Kezdesz úgy gondolkodni, mint egy nyugger
Nem László, nekem semmilyen pszichés zavarom sincs. (annak inkább, aki belelát olyasmit is a márkajelzésbe ami valójában nincs ott)
Az én értékrendem szerint tekintélye annak van, akit/amit valamiért tisztelni lehet. Ebben az esetben (amihez szokták kapcsolni a "belső sáv takarító/mindenki takarodjon előlem" és hasonló f&szságokat is) mégis minek járna a tisztelet? Annak hogy a sofőrje az esetek egy részében (pont az általad felsoroltak miatt) sz&rik az általános szabályokra és a kiszámíthatóságra, mert ő úgy gondolja hogy többre képes a forgalomban?
"de biztosan nem fog utánad menni 20 km-en keresztül az nyugodt országúton"
Nálam az elv elég egyszerű: ha tud menjen, szándékosan nem tartom fel, tökmindegy hogy mi az, ha meg nem tud akkor sorba áll szépen és megy amikor majd lehet. Ebben hol a "tekintély"? (mindenkire érvényes, mindenki ugyanazt kapja)
"és ezt a legtöbb ember ÍGY gondolja róla." Nem, ezt te és még vannak olyanok akik AZT HISZIK hogy mások így gondolják. (de ez nem feltétlenül van így)
Nincs már ilyen hogy tekintély mert BMW... Faszparaszt autós van tökmindegy miben ül aki gyorsulgat meg szabálytalankodik, és vannak akik normálisan közlekednek. A napokban előlem egy AMG Mercedes húzódott le (pedig nincs tekintélyem jármüvel mentem )nem akart agresszívan 70 el menni belső sávban a Szentendrei úton. Igazán azzal az EMBERREL van (komoly) baj aki azt hiszi hogy beül egy BMW-be és attól lesz tekintélye közlekedhet szabálytalanul. Ha mindenki betartja a szabályokat értelmét veszti ez a baromság amit írsz hogy nagy autó meg kisautó letolja meg gyorsulgat attól lesz menő meg tekintélyes...
"(akkor én szerinted hanyattb&szom magam egy közeledő bmw-től?) "
Szerintem igen
Ajj, József, önnek vannak komoly pszichés zavarai, amit itt a nagy nyilvánosság előtt nem boncolgatnék, de majd személyesen, KV mellett (meg ahogy így olvasom, Unicum se fog ártani)
A "tekintélyt" itt nem úgy kell érteni, hogy meglátsz egy drága prémium autót, és a tulaj lába előtt leborulva hanyatt lexopod magad, hanem úgy, hogy egy ilyennél fokozottan lehet arra számítani, hogy előzni fog, le fog gyorsulni, esetleg még kis szabálytalanságot is el fog követni - de biztosan nem fog utánad menni 20 km-en keresztül az nyugodt országúton Erős motor, jó fék, csend, útfekvés, és tömött buxa a bírságra - azzal a vassal esetleg olyan helyen is elmegy pl., ahol neked eszedbe sem jutna... és ezt a legtöbb ember ÍGY gondolja róla.
Kétes "tekintély" ez, elismerem, de mégis létezik
A Golf4-nek meg nincs ilyen tekintélye, aki azt hiszi, hogy annak attól lesz, hogy buherálnak benne egy chipet - na az is téved nagyot pedig egy tuningolt 1.9TDI a legtöbb forgalomban lévő átlagos autónál jobban lép - és mégse.
Én azon szoktam elcsodálkozni, amikor majd szétdől a kocsi minden tekintetben, de alatta ott vannak a "csilli-villi-nagyfelnik".
Lehet, hogy ez egy új irányzat, csak én nem tudok róla
Bizonyos tempónál, illetve szerencsétlen esetekben szerintem mindegy miben ülünk...
Autóval csak kétszer törtem, egyszer én voltam a szendvics közepe városi lámpás araszoláskor, kispolskival , másik alkalommal a golfom hátsó lökhárítóját törte oldalról egy piroson átjövő splash. Az utóbbi óta minden kereszteződésben körülnézek amikor zöldön megyek át...
Amúgy meg, ahogy a Papám mondta: " mind halálra vagyunk ítélve"
Ez állapotra volt az. (pocsékul újrafestve, bazári eltúlzott szpojlerekkel, itt-ott kirohadva DE! lefalazott kilincsekkel!)
Még annyit hogy hátha segít: http://www.origo.hu/auto/20160...
Ez http://www.nimrodluxurycars.com/contact/ itt van Dunaújvárosban. https://goo.gl/maps/3k4DrH92PFQ2 (akkor még Skoda szalon volt)
Ezek a verdák (meg még sok másik a Bentley-től az Aston Martin-ig) itt cirkulálnak a városban napi szinten, nemrég a kék-szürke a cikkben ott állt mellettem a mosóban mikor vittem a cégest mosni és Bader bonzsúr möszijőzött nekünk mikor kiszállt.
Tudod mennyire üti meg a környékbeliek ingerküszöbét bármelyik ilyen gép látványa? A kisgyerekeket kivéve qrvára nem érdekel már senkit, halál természetes hogy itt 100-300 milliós, olajsejkeknek szánt sportverdák mászkálnak. Az első pár hónapban még megnézegették-fényképezgették őket, aztán ma már hidegen hagy mindenkit.
(akkor én szerinted hanyattb&szom magam egy közeledő bmw-től?)
Azért a régi volvók még mindig olyanok mint a kád széle, egy suzival nincsenek egy lapon. Persze egy fa, kamion, gk bejáró mindegyiket megállítja, mint szupermen a gyorsvonatot, de ha véletlen csatt a vége én inkább egy volvóban ülnék. Más kérdés, hogy kétszer annyit fogyaszt. Bömöst is láttam kiflibe, orra segge az égnek, 160-al tarolt le egy villanyoszlopot, de a sofőrnek nem lett baja. G astrát láttam tetején átfordulni, mert elmérte a kanyart, abba sem lett baja a sofőrnek. Tekintélye az én szememben is a kamionnak, szerelvénynek, busznak van, azok
olyanok mint a betonfal, csak sokkal durvábbak. De a 10 éves szuzik példál tudnak már bőven annyit mint a régi volvók, ha nem követelmény a nagy csomagtér, vagy nem vontat az ember lovat vele. Az ütközési tesztekből annyi nem látszik csak, hogy igaz a régi volvó nem rogyik meg annyira, de nem is csökken az energiája az ütközésnek, és sok G-vel megindulnak a belső szervek. Kívülről semmi bibi, belül meg szakad a lép, vese, stb.. szóval egy tank keménység, relatíve kis tömeggel - nem 40 tonna - nem mindig nyerő kombináció.
Az én 4 es golfom 1,6 benzin.Még van két éve talán a bontohulladékig
"Egyébként nem mondd már, hogy ha téged......"
Próbáld már nekem elmagyarázni hogy pontosan mit kéne éreznem ha egy "tekintélyes" autó utolér/meglátok a forgalomban?
A napokban pl. egy Lamborghini jelent meg mögöttem de kb. annyi érzelmet váltott ki belőlem mintha egy tökmindegymilyen akármi jött volna utánam. Miért kéne hanyattb&sznom magam vagy egyenesen az árokba menekülnöm ha megjelenik mögöttem egy drágább (bár ez nem jó szó mert a pözsónál még egy 10 éves swift is drágább) vagy "magasabb presztízzsel" rendelkező autó?
Rég elmúltam már 20 éves és szerintem azok az idők is elmúltak már ebben az országban, amikor érezhető volt az "áhh...ez NYUGATI CUCC!!/asztaq milyen drága kocsija van biztos "fontos" ember!!" effekt. Szerintem csak körül kell nézni, mi az ami nincs a mai forgalomban?
Épp tegnap röhögtem egy jót mikor a Tesco parkolóban épp szállok be a pözsóba, egy 50 körüli faszi magyarázza ott két kövér (azaz nem szép) 40 körüli nőnek hogy: "160-ig nyomtam csak, nem akartam tovább..így is látta a csávó hogy kevés. Onnan meg beindul a csip és sehol sem lett volna....de szerintem nem tudta hogy golf mert ennek bora eleje van" Aztán látom hogy egy "felspoilerezett" fényezéshibás, itt-ott foltosra rohadt és házilag "újrafényezett" golf4 tdi-ből szálltak ki, ami nálam a bontó/hulladék kategória.
Én ugyan kiröhögtem mikor már beültem, de ő úgy érezte hogy tekintélye van az utakon.
" előtted nincs tekintélye, de azért a többi 90% kisebb-gyengébb autót vezető szemében van..." (szerintem aki többet lát bele ebbe a "tekintély" dologba ott komoly önértékelési zavar lehet a fejben)
Az túlzás, hogy "szét aggódnám" magam, de eszembe jutna, az biztos, hogy az Astra nem egy tank, mint a BMW - meg ugye tekintélye sincs!
Egyébként nem mondd már, hogy ha téged utolér egy jobb BMW (nem a cigó széttaposott e36-jára gondolok, hanem egy épre) és neked nem fordul meg a fejedben, hogy "ez mindjárt elmegy" és pont ugyanazt gondolod, mintha egy G Asztma ér utol... hisz egyből tudod, hogy a 2 autó közt 80-100 LE eltérés van... szóval ez a "nincs tekintélye duma" jól hangzik, de tudjuk, hogy nem igaz
Na jó, te egy Ámbrus vagy, előtted nincs tekintélye, de azért a többi 90% kisebb-gyengébb autót vezető szemében van az is valami
"Azért egy francia meg egy svéd kocsi sose volt partyba kaszni ügyileg." Ezt az égbekiáltó baromságot meg melyik fórumról sikerült beszerezni?
A régi 7-es, 9-es Volvókat felejtsd el, azok már túl öregek, 850-es lehet, meg az az utániak (a C, de azok már 1+ áron mennek).
Egyébként az autó nem hímtag, ahol csak a méret a lényeg!
http://youtu.be/qBDyeWofcLY
"ott nekem is fontos a biztonság" Akkor ha pl. egy G/H Astrával mennél a bmw helyett akkor szét aggódnád magad hogy most épp mennyivel nagyobb veszélyben vagy mint közlekedő?
(meg ugye a BMW tekintélye) Mint már említettem párszor, nálam tekintélye a közeledő 30-40 tonnás szerelvénynek van, személyautó márkának nincs. Az ugyanolyan kisautó a forgalomban mint a többi, nevezzék bárhogy.
Szerintem egy 20éves volvo még mindig biztonságosabb mint a 20éves ciff, lassan várhatom mikor szakad ki a futómű alóla. Motorozást meg feladtam nem áll szándékomba újra nyeregbe ülni, így a biztonsági faktor teljesen átértékelődik. Akkor az adrenalin miatt nem volt veszélyérzetem, öregszem most már a nyugalom tengerén szeretnék közlekedni. Azért egy francia meg egy svéd kocsi sose volt partyba kaszni ügyileg.
Azért ez elég meggyőző ! Nem üres marketing ! Magyarul ez odabasz !
Akkor ezek szerint az autók a korral egyre sportosabbak lesznek A motor bejáródik, csökken a súrlódása, a kasztni meg egyre könnyebb lesz
Biztonság: én nem érzem úgy, hogy a motor veszélyesebb - ha így gondolnám, lehet, rá se ülnék, mert utálnék gipszben feküdni nyáron. Autóval kb. 10x annyit megyek, vagyis többet vagyok forgalomban, nagy részben ketten, vagy mégtöbben, szóval a felelősség is más, meg a baleset esélye is többszörös ott nekem is fontos a biztonság (meg ugye a BMW tekintélye ) (elmúlt 2 napban mentem 550-et, szerdán megint megyek Pécsre, aztán haza is, és csak tegnap láttam egy csomó barmot az utakon )
Ezen mindig nevetni szoktam mikor egy motoros az autója biztonsági szintjén aggódik. (oké hogy az egyszeri közlekedő csak úgy merészkedik be a forgalomba hogy min. kétméternyi jármű vegye körbe, de aki motorozik is az olyankor hova sorolja magát?)
Tényleg azt hiszed hogy ezek a 20 éves szétrohadt sz&rok amit ezekből párszázért megvehetsz valóban olyan biztonságosak mint 20 éve? Egy ilyennel csak egy rakás nyűgöt és folyamatos költséget veszel a nyakadba, mindamellett sosem lesz olyan jó műszaki állapotban mint most a swifted. (de persze ezt is meg kell tanulni egy szakajtónyi pénz ablakon való kiszórása után)
Nézd meg a 15 éves 406-os küszöbét belül (bár itt már ki van javítva egy része mire mentem megnézni) aztán gondolkozz el azon hogy a kaszni merevségének mennyi köze lehet az újhoz képest. (a pirosról levágták szinte az egész küszöböt mert szó szerint porrá volt rohadva, de kívülről nem látszott szinte semmi, csak emeléskor az autó maradt a 4 kerekén, az emelő meg ment felfelé)
Mondjuk én nem erre gondoltam.
Volt egy pont ilyenem, 2 évig kb. Kényelmes, nagy, de sajna az enyém elég rossz bőrben volt, főleg a váltó. Amúgy szerettem.
azt akartad írni, hogy "rugalmasan kezelte a helyzetet"? Különben a másik után menni könnyű... aki elöl van, nézi a GPS-t, az utat, a forgalmat, a sebességhatárt, a tükröt (hol vannak a többiek, akik 200 m-re lemaradtak) meg közben azé' kicsit a tájat is
Nemrég értünk haza.