Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Melyik a szabályozó rész, a nyomás kapcsoló?
Kert szépítgetés, füvesítés (azzal már kicsit el vagyok késve) és majd csak utána de igazából a kompresszor is azért került sorra, mert kelleni fog a szereléshez, tisztításhoz.
Jónak hát, hisz új, Jundáj Az én levegő rendszerem kizárólag olyan elemekből áll, amit már legalább 1x kidobtak na jó, kivéve a kompresszort, mert az csak használt volt, pénzt adtam érte, nem a lomiban túrtam ki Valszeg kell rá vennem egy ékszíjat, a jelenlegi oldala lefeslett már több helyen - előbb-utóbb feladja de megérdemli a nyugdíjazást, mert egy Trabantban már szolgált vagy 10 évet
nekem is ilyen van, ha esetleg leégne a szabályozó rész, lehet venni hozzá.
Nagyon ügyes vagy, szóval akkor kezdheted szétszedni a boxert.
Jó lesz. Nekem is ilyen van, csak 50 literes tartállyal. (bár az első olajcsere ideje kb. még csak most jött el)
Épp ma jött meg a kompresszorom jónak ígérkezik.
Késő, összeraktam meg különben se akartam tapizni a telót, tökig zsíros voltam
Meglett a Baja. A kis szelep-lemezke mozdult el, akárhogy próbáltam... és nem lehet látni, hogy a helyén van-e csak összerakod, oszt' xar Megkötöttem a nyíláson vékony spárgával, aztán mikor összetettem a két acélt, kihúztam a madzagot. Így tuti a helyén maradt, utána meg már nem tud elmozdulni. Faxa is lett 1ből, nem szelel sehol.
Rakjál képeket.
Értem, de eleve is valami zsírszerű szarral volt bekenve, lazán letöröltem ronggyal - még a színe, szaga alapján is gépzsír volt. Ha valami kikeményedő tömítőanyag kéne oda, akkor az lett volna...
De mingyá' kibelezem, most világosban, meglássuk.
A hőálló zsír nem azért hőálló, mert nem lágyul meg a melegtől (azaz ugyanúgy kinyomja a gáznyomás) hanem azért, mert a kenési képességét magasabb hőfokon is megőrzi. (szóval a zsírt hagyd a francba, mert tömítésre teljesen alkalmatlan)
Nem hiszem, hogy túlhúztam - nyomatékmérő a kezem és kb. akkorát húztam a krován, ami volt eredetileg - és persze nem nyomta szét a tömítést. Valami tapadós trutymót veszek akkor, vagy még teszek egy próbát hőálló zsírral (de ez már hidegen is engedett, szóval nem azzal van baj) A letapadt szelep-lemezkékben gondolom inkább a problémát, majd kiderül.
folytatva: nálunk az a gyakorlat, ha dugattyús kompresszorból egy szelepet kivettek bármi miatt (nem feltétlenül azért mert rossz) akkor hosszadalmas acetonos tisztogatás veszi kezdetét az illeszkedő felületeken, mielőtt visszateszik. (a gyakoribb eset az, amikor a már letisztított tartalékot/felújítottat teszik be és a kiszerelt meg megy ellenőrzésre/felújításra)
Én is hallottam már elégszer, de sűrű gépzsír legendáját el kéne engedni. Nyomás nélküli vagy alacsony nyomású terekben a kimondottan kemény (mint a seregben a konzerváló zsír, amivel végszükség esetén agyon lehetett dobi az ellenséget) zsír ugyan tömít, de a hagyományos csapágy és egyéb zsírok némi hőt kapva már képtelenek rá, azaz mintha ott sem lenne. (te meg rákented az eddig ragacsosan összetapadó rétegekre, mintegy biztosítva, hogy ha eddig össze is tudtak tapadni, most már biztosan ne tudjanak)
Tehát bármilyen hőálló szerelő tömítő paszta 1000x alkalmasabb erre, mivel azt erre találták ki.
"6 db 8-as csavarral lehúzva mint állat." Ezt a nyomatékértéket ugyan sokféleképpen lehet értelmezni, de nem biztos hogy meg kell tépni mint a barom, ugyanis könnyen lehet hogy túlhúzva melegen deformálódik.
Kompresszoroknál a lemezes szelepek tömítése szintén egy nyűgös dolog, mivel illesztett felületekről van szó. Ha a legkisebb szennyeződés is alákerül (vagy deformálódik, esetleg nem pontosan kerül vissza a helyére) már gyakorlatilag tömítetlen belül a rendszer és ide-oda leng a gáz.
És mit qrhattam el benne? Faék eccerű... alulról: dugók járnak, fal sértetlen. Aztán egy préselt tömítés jön, ép. Majd 2db 4mm körüli acél lemez, köztük vékony réz, teljes felületen. a két acél csapokkal pozícionálva, fészekben az acél lemez (1cm x 5cm) szelepek, ott a réz kivágva ugye. Aztán megint egy alakra vágott préselt tömítés. Aztán az aluöntvény teteje, szélei épek, felfekxik. 6 db 8-as csavarral lehúzva mint állat. Fütyül sziszeg mindenhol de inkább a szelepekből jön a hang, mintha azok nem zárnának.
Esetleg valami spec tömítőanyaggal meg kell kenni a felületeket? Elég könnyen szétjött, de érezni, hogy valami tapadós zsírszerű fogta - ezért is kentem meg vékonyan sűrűbb fajta gépzsírral.
B&sszameg én meg nemrég adtam el két évnyi kerülgetés után az örökélet+2 nap Bitzert, pedig azzal még az unokád is homokfúvhatott volna a gyerekeinek.
Igen vágtam miért írod.
Én is megjártam a szerelést
Nagy ráérésben gondoltam, rendbe szedem a kompresszort... pár hónapja nem tartja meg a levegőt, lesziszeg lassan, de amúgy jó. Szétkaptam, volt benne némi rozsda, de nem kritikus helyen. Szépen lepucoltam, megpolíroztam, a lemezkék (szelep) is eltörölgetve, megkenve épp kicsit, összerakom, nem jön a levegő szét, megnéz, letöröltem, nehogy a szelepek letapadjanak, most száraz. Összerak, indít, sziszeg, fütyül, és max. 2 bárt tud Holnap szét megint, meguntam Ilyesmi:
https://hagashop.hu/suritett-l...
Fogtam hogy mi az elmélet, csak így bizonyítani is lehet, mielőtt (lehet hogy feleslegesen) forrasztani kezdenél.
Ezért írtam, hogy amíg ott volt a ráégett cucc a repedésen, mintegy lezárta azt és volt utánpótlás a szimering miatt addig ok volt, indult ment. De szimering csere után jött a feketeleves, nehezen, majd egyáltalán nem indult. Pöttyintek a repedésekre pillanatragasztót, megnézem mit csinál.
(tömítő paszta is jó)
Szerintem nem a repedés a gond, de rendkívül egyszerűen kideríthető.
Kend meg bármilyen tök egyszerű ragasztóval a repedést hogy ideiglenesen lezárja a lehetséges rést, utána pedig próbáld meg indítani. Ha úgy sem indul akkor más lesz a baj. (addig meg felesleges hegeszteni/forrasztani/ragasztani)
Igen ezen én is gondolkodtam, de annyira vékony hajszálrepedés van rajta, hogy nemigen jutna a repedésbe ragasztó, úgy meg szerintem nyomás alatt nem tartana nagyon, ezért akarom inkább forrasztani a helyén, azt a 300 fokot simán kibírja.
A fórumos ötletelés az egyik legolcsóbb hobby és néha meglepően hatékony Nézd meg, YFant-t is rávezettük, törött blokkal nem indul a verda, hiába cserél mágnest
Kurvajó műgyanta alapú fémragasztók vannak már... a hegesztéshez megint tökre szét kell szedned